Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Så deilig, imli!! Gleder meg til sånne netter..

Christian har blitt mye mer aktiv og mobil de siste dagene. Nå kan han faktisk ligge litt på magen og etterhvert snur han seg rundt på ryggen. Og han klarer fint å komme seg over på magen og tilbake igjen. Så det er jo kjempe fint.. Nå skulle jeg bare ønske nettene gikk seg til. Maten går veldig greit. Fruktmos, grøt og middag er store favoritter. Han får brødskive innimellom, men er ikke så glad i det.

Her er det jeg som styrer leggingen med Christian enda, orker ikke ta opp kampen. Er så godt når det blir stille med en gang, skal mannen gå tar det evigheter. Den stille stunden etter barna har lagt seg er gull verdt må jeg innrømme..

Uff, vannkopper ja.. Gleder meg til det er overstått. Godt han er bedre, Nicky!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi hatt en skikkelig dårlig natt hvertfall. Var oppe kl 12, 2, 4 og 5, og kl 6 var det morran gitt :roll: Er helt zombie på jobb i dag!

HVA SKJER MED KNOTTEN DA??? Grrr... Blir gal av den sovingen som går så opp og ned. Var jo mye bedre før, da våknet han bare en gang eller to i løpet av natten.

Lurer på hva i all verden vi gjør feil?

Så fint at det går bedre med gutten din Nicky!

Og maisen også selvsagt, Murmel! Grattis med nytt boblekar - det er bare så utrolig deilig å ha! Det er balsam for sjela til ho mor det, å synke ned i det etter at lillekrapylet er lagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzS: Hadde ikke dere fotografering på torsdag? Hvordan gikk det? Fikk du bort utslettet han hadde rundt munnen?

En annen god krem som er bra mot sånt er Aderma Dermalibour forresten, den er mot smokkeutslett blant annet.

Den kremen har vært super på vannkoppene i bleieområdet til veslegutt. Den roer og desinfiserer sår som det kan gå betennelse i.

Adermas cytelium er også en fin sak å ha i hus, det er talkum i sprayform som virker uttørkende.

Vi har boblekar vi og, men boblefunksjonen brukes aldri. Det brukes som vanlig badekar til frøkna som nekter å tro at mamma og pappa får plass i hennes badekar... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med bebiser som ikke sover bra, April og MzS. Vet hvordan det er... Det går veldig opp og ned her! Hadde en kjempegod periode da han stort sett var uproblematisk å legge og sov fra 20 til 6 hver dag, i ca 2-3 uker. Så begynte det å bli tull - både med legging og soving. Aner ikke hvorfor.... Dere gjør sikkert ikke noe feil dere heller. Kan jo være tenner på gang? Det pleier jeg å skylde på i alle fall. Liker ikke at bebisen min er vrang uten grunn nemlig ;) Her ser jeg hvite prikker i kjeven - to fortenner til samt hjørnetenner oppe er på vei. Da har han 8 tenner... Gruer meg til å amme da, synes det er vondt nok med 4 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og veslegutt støvsugd. Han satt på ryggen min i beco'n og storkoste seg.

Nå har jeg en våt flekk midt på ryggen etter at han suttet på genseren min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Høres kjent ut. Skal ikke være greit. Fortalte jeg om leggingen her på mandag? Jeg kom hjem kl 21:30, og mannen og snuppa lå våken i sengen vår :sjenert:

Pappan skulle legge her om kvelden, men gav opp etter 45 minutter. Veslegutt bare hang over skuldra på han og virret med hodet i alle retninger og det var tydelig at han lette etter noen: meg.

Så når mannen bar veslegutt ut i stua til meg, skrek han til med gledeshyl og ble tydelig glad.

:ler: Gutten til mamman sin... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg og veslegutt støvsugd. Han satt på ryggen min i beco'n og storkoste seg.

Nå har jeg en våt flekk midt på ryggen etter at han suttet på genseren min. :fnise:

Ønsker meg en beco jeg også.. :sjenert:

Jeg har nettopp lagt ut Taitasien (MT) for salg i håp om at jeg får litt penger for den, slik at jeg kan spandere på meg en Beco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzS: Hadde ikke dere fotografering på torsdag? Hvordan gikk det? Fikk du bort utslettet han hadde rundt munnen?

En annen god krem som er bra mot sånt er Aderma Dermalibour forresten, den er mot smokkeutslett blant annet.

Den kremen har vært super på vannkoppene i bleieområdet til veslegutt. Den roer og desinfiserer sår som det kan gå betennelse i.

Adermas cytelium er også en fin sak å ha i hus, det er talkum i sprayform som virker uttørkende.

Vi måtte utsette fotograftimen, han ser ikke ut... Stakkar liten, er helt rødflammete og prikkete rundt munnen og på haka. Ser ikke godt ut. Skal kjøpe Aderma Dermalibour i morgen, så krysser vi fingrene for at den hjelper.

Håper det bare er smokkeutslett da, og ikke atopisk eksem eller noe sånt dritt... Har fått ny time på torsdag, men hvis det ikke bedrer seg så avlyser jeg hele greia til han har blitt bra. Dumt da, vil gjerne ha bilder av ham i den alderen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten godt å høre at det ikke er bare oss som har dårlige netter for tiden. Her sovner han greit i 19 tiden, sover til klokka er mellom 1 og 3 og så er han våken med jevne mellomrom hele natta. Klokka halv 7 mener han det er morgen, men jeg har tatt han opp i senga til meg denne uka siden jeg har hatt fri. Da har han sovna igjen i halv 8 tiden og sovet en times tid, men det har ikke jeg fått siden storebror som regel våkner kvart på 8 :Gjesp:

Har alle tenner? Vi har ikke noen tenner enda vi. Ikke noen hvite prikker heller, men det er kommet 8 digre kuler :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten vært på vektkontroll idag. Han hadde gått opp 310 gram på 10 dager og helsesøsteer var veldig fornøyd. Nå trenger vi ikke å veie han før på "8 mnd dagen". Han er forøvrig blitt 7550 gram, den lille gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner her heller Monja! Ser ingen kuler eller noenting jeg da... Kanskje han rett og slett forblir tannløs? :) Men han tygger som besatt på alt han får foran seg da, så det må vel være noe inni der som irriterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner her heller Monja! Ser ingen kuler eller noenting jeg da... Kanskje han rett og slett forblir tannløs? :) Men han tygger som besatt på alt han får foran seg da, så det må vel være noe inni der som irriterer...

haha det sier jeg også, kanskje det rett og slett ikke finnes tenner under gommene! Eller kanskje han bare starter opp med "voksentenner" i 6 årsalderen.

(det er faktisk gått så langt at jeg må ta en dobbeltitt på barn med tenner, hmm hva var det inni den munnen?? tenner ja! ;)

Endret av blåmeisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør så innmari vondt når de biter, så dere trenger ikke etterlyse tenner... ;)

Jeg skal ut med jobben i kveld. Godt med en kveld for meg selv, skal ta et par glass vin og kose meg skikkelig :) Får se hva mannen skal stille opp med når lillemann våkner og hyler på puppen i natt :lol: Regner med jeg er edru nok til å amme litt utpå morgenkvisten, men enn så lenge må han klare seg med tutekopp og vann. Ikke det at jeg synes synd på ham, med tre faste måltider + masse pupp i løpet av dagen er det evig nok.

Nettene er blitt litt mer trøblete her også, men jeg har lest at det er helt vanlig når de er 8-9 mnd. Da begynner visstnok separasjonsangsten, og de våkner bare for å sjekke om vi er der. Og det er vi jo ;)

Jeg begynner å jobbe om to uker, og har vært i møte om ammetid og diverse. Jeg skal starte en time senere enn vanlig, altså jobbe 80% til 100% lønn. Jeg må si meg fornøyd med det ;) I første omgang frem til påske, så får vi se. Jeg regner ikke med å amme så veldig mye lenger enn til han er ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemannen har for øvrig kommet over puppenektinga si, nå sliter han i klærne mine og skal ha pupp fire-fem ganger i løpet av formiddagen. Det er jo trivelig det, men det passer litt dårlig når jeg skal begynne å jobbe, og han må klare seg uten puppen mellom 09 og 15.. menmen. Vi får det vel til.

Han er begynt å reise seg opp nå :) Hvis jeg holder hendene frem mot ham tar han tak i de, og drar seg opp på beina. Han har også tatt tak i stuebordet og doskåla og gjort det samme. Men han har jo ikke kontroll for fem øre, så han deiser rett ned igjen hvis vi ikke holder ham. Så hvis vi ikke passer på nå kan han slå haka si kraftig... nå er dette virkelig en fulltidsjobb, konstant pass uten så mye som en liiiiten pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott lillegutten din vokser da Monja. 310g på 10 dager er jo kjempebra! Her har det vært ca 250g i mnd de siste par månedene. Han er jo stor da, så det gjør jo ikke noe om vektoppgangen går saktere nå. Til 8mnd-kontroll tenker jeg han har runda 10 kilo! :dåne:

Flere som sliter om nettene ja... Ikke lett! Her soves det egentlig veldig godt, når han først sovner da vel å merke. For han har nemlig begynt å tulle når han skal legge seg. Har jo hatt nesten 2 mnd nå som han har sovna av seg selv uten dikkedarier, men nå siste uka har det vært mye rart. Må opp og trøste flere ganger, men når vi først kommer opp, er han blid som ei sol :roll: Har endt opp med å gi pupp de siste par dagene. Han blir så rolig av det, og slokna momentant da jeg la ham i senga. Men likevel, håper jo ikke han vil gjøre det til en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...