Gjest imli Skrevet 11. november 2008 #7421 Skrevet 11. november 2008 I natt. eller dvs til morgen i dag hadde han tissa i senga igjen. Har gått over til Libero 5 (10-16 kilo) om nettene pga våt seng. Men nå hjelper visst ikke det heller? Han fikk kun et måltid i løpet av tida han lå der, 12 timer. Har jo ikke akkurat lyst til å begynne å skifte på ham om natta... Synes det er litt rart at han tisser seg ut av bleier som er beregna på mye tyngre unger enn ham. :klø: Neste str er 12-22 kilo, må vi bruke det da? Det må da bli altfor stort.... Noen som har noen forslag?
Nicky B Skrevet 11. november 2008 #7422 Skrevet 11. november 2008 Det kan rett og slett være passformen, at bleien ikke passer fasongen til lillemann. Har du prøvd pampers?
Trampe Skrevet 11. november 2008 #7423 Skrevet 11. november 2008 Libero blir vått i senga her også, så vi bruker Pampers nattbleier om natta.
Kykkelikokos Skrevet 11. november 2008 #7424 Skrevet 11. november 2008 Synes faktisk at pampers babydry holder henne mindre tørr enn pampers active fit.
monja Skrevet 11. november 2008 #7425 Skrevet 11. november 2008 Her er det Pampers som er oppskriften. Så det er sikkert passformen. Storebror brukte mest Libero. På fredag skal vi veie lillemann. Hater disse vektkontrollene, men han er jo så liten. 7240 gram for en uke siden. Han hadde lagt på seg en 60 gram på tre uker/en mnd. Han fikk brødskive idag. Det var ikke suksess. Kasta opp to ganger. Så det venter vi med - til etter jul Får han ikke til å spise annet enn maisgrøt og fruktpure for 4 mnd eller Hipp blandet frukt med fullkorn.
Gjest imli Skrevet 12. november 2008 #7426 Skrevet 12. november 2008 Får prøve Pampers da tenker jeg. Det er vel billigst på Rema? :klø: Vi kjøper nemlig Libero pga hver fjerde er gratis på Kiwi.
marsy Skrevet 12. november 2008 #7428 Skrevet 12. november 2008 Tror det er Rimi som har Pampers-deal ja. Og muligens Obs?
Trampe Skrevet 12. november 2008 #7429 Skrevet 12. november 2008 Ica og Rimi har pampers-deal, men de er allikevel dyrere enn Rema. Det sier litt om prisnivået på hver enkelt pakke Bunnpris har også pampersdeal såvidt jeg vet.
Trampe Skrevet 12. november 2008 #7430 Skrevet 12. november 2008 Jeg er visst ikke gravid *puh* Har følt meg snodig og rar, vært svimmel og småkvalm og veldig trøtt, så jeg måtte ta en test. Det er over fem uker siden jeg hadde sex sist, så om jeg hadde vært gravid ville det definitivt slått ut. Negativ test, og jeg puster ut. Jeg vil gjerne ha flere barn, meeeeen ikke nå! Jeg skal kose meg med bare lillemannen min ei stund først Møte på jobb i morgen ang jobbstart. To og ei halv uke igjen, så skal pappaen være hjemme. Jeg gledegruer meg.
Nicky B Skrevet 12. november 2008 #7431 Skrevet 12. november 2008 Han fikk brødskive idag. Det var ikke suksess. Kasta opp to ganger. Så det venter vi med - til etter jul Får han ikke til å spise annet enn maisgrøt og fruktpure for 4 mnd eller Hipp blandet frukt med fullkorn. Her er det kun pupp, MME og havregrøt med banan og aprikos som glir ned. Prøvde fruktmos igjen i går men da brakk han seg så fælt at det kom skikkelig spruteoppkast. Det samme har skjedd med middagsglassene vi har testet ut hittil og... Får prøve Pampers da tenker jeg. Det er vel billigst på Rema? :klø: Vi kjøper nemlig Libero pga hver fjerde er gratis på Kiwi. På Remabutikken her har de kartonger med to bleiepakker i, og i de er det 8 flere bleier enn om man skulle kjøpe pakkene løse. (litt avhengig av hvilken størrelse på hvor mange ekstra bleier som er i) En slik kartong koster rundt 80 kr her. Vi handler til vanlig på kiwi, men bleier handler vi kun på rema.
Trampe Skrevet 12. november 2008 #7432 Skrevet 12. november 2008 Vi bruker også de jumbopakkene med pampers Det eneste som ikke har gått ned her til nå er middagsglass for 8 mnd og oppover. Det ble for store biter, han brakk seg. Han kasta ikke opp, det gikk ned etterhvert og han gaper etter mer, men jeg tror vi holder oss til 6mndglass ei stund til allikevel Lillemann er begynt å reise seg opp! Hvis jeg står og han sitter, tar han tak i beina mine eller hendene mine og drar seg opp. Han tok også tak i doskåla og dro seg opp i stående stilling i går. Men han slipper fort og skjønner jo ikke at han da faller, så nå må vi passe på ham konstant. Jeg gruer meg til han begynner å falle skikkelig og får blåflekker over alt Får vondt i meg når han gråter fremdeles jeg. Han er ute etter forsterkeren hele tida. Jeg sier nei og fjerner ham derfra, men etter tre sekunder er han tilbake og trykker og skrur. I går skrudde han lyden på fullt, det var jo kjempehøyt, og han ble veldig redd. Jeg trodde da at han skulle lære, at volumhjulet er skummelt, men den gang ei... Det er en sta liten mann jeg har.
Gjest imli Skrevet 12. november 2008 #7433 Skrevet 12. november 2008 Godt det ikke var bebis på gang da Trampe Her har bebisen faktisk begynt å like fruktmos. Blanda den eple/banan/jordbær i grøten (havre m aprikos og banan) og det likte han. Men ikke ren fruktmos. Når denne grøtpakka er tom, kjøper vi en annen type, så ikke han blir helt sær i matveien Da tar vi en tur på Rema i morgen og hamstrer jumbo-pampers Takk for rådet, håper det funker
Nicky B Skrevet 12. november 2008 #7434 Skrevet 12. november 2008 (endret) Bilde av et LITE utvalg av veslegutts vannkopper: Vannkoppgutt Endret 12. november 2008 av Nicky B
Trampe Skrevet 12. november 2008 #7435 Skrevet 12. november 2008 Åh herregud... stakkar liten! Godt at det er på retur, håper bare det ikke tar for lang tid nå... og nå må han da ha blitt immun mot det!!
Murmelmy Skrevet 12. november 2008 #7436 Skrevet 12. november 2008 Stakkars lillegutt Nicky, det der så ikke godt ut I dag morges hadde snuppa 38.3 i temp så den er på vei nedover. Hun er tydelig mer lykkelig i dag enn i går. Har tom fått ordnet pass i dag
Gjest imli Skrevet 12. november 2008 #7438 Skrevet 12. november 2008 Dakar vannkopp-bebisen! Håper han snart er bedre! Skjønne unger, Murmel - kjempefine bilder!
monja Skrevet 12. november 2008 #7439 Skrevet 12. november 2008 Herregud, Nicky. Stakkars lille gutten. Godt det er på retur med de vannkoppene Her handler vi Pampers på Coop Extra. 99 kroner for 132 bleier. Mega Pack tror jeg det kalles. 3 pakker bleier i en eske. Min lille er så forkjøla stakkars. Hoster som en gammel kolsgubbe og er så tett i nesa si. Stakkars liten. Men ingen feber. Vi er stadig redde for falsk krupp siden han hoster en hoste som er akkurat på kanten til å høres ut som falsk krupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå