Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God bedring til maisen, Murmel! Håper hun er i god form igjen!

Tusen takk for god bedrings hilsner alle sammen! :klemmer:

Dette har vært nok en brutal natt. Skjønner liksom ikke helt hvorfor så snart klokka bikker 22, så setter vondtet inn for alvor?!

Veslegutt har survet og grått i ett sett i hele natt. Han har sovnet, for så å våkne etter en halvtime og være utrøstelig som så går over i klagesurv. Opp på armen avtar sutringen, men på rygg i senga (uansett om det er vår seng eller sin egen) så setter det i gang igjen.

Ansiktet hans er helt hovent, og øynene rødsprengte av søvnmangel. Og han er så trøtt, så trøtt. Dette er skikkelig kjipt! :tristbla:

Regnet ut at jeg de siste to nettene har fått ca 2,5 timer med søvn. :tommelsmil:

Blir en ny tur til legen i dag for to av vannkoppene under foten verker og han blir helt krakilsk når jeg tar på foten. Jeg har så vondt av lille sjuklingen. Dette var virkelig brutale vannkopper! Ikke noe mildt frembrudd her nei. Den første koppen dukket opp på onsdag, så nå må det vel snu snart??!

Skrevet
Er det forresten noen som har noen tips mot utslett rundt munnen? Kommer sikkert av fuktighet (sikling+smokk). Har prøvd å smøre med diverse kremer, men det blir ikke bedre. Og vi skal til fotografen på torsdag... Det MÅ vekk før den tid!

Når a-creme ikke funker her i huset, tyr jeg til litt mildison. Det pleier å gjøre susen. Snik deg innpå når han har sovnet så dypt at smokken har falt ut, da kan du smøre på et lag som rekker å trekke godt inn før han skulle finne på å våkne. ;)

Skrevet

God bedring til de syke barna :klem:

Her har første tann kommet! Kjente plutselig en skarp kant når jeg kjente etter i går. Nede, venstre fortann. Fullt av klumper på begge kjevene, så det kommer nok flere tenner på rekke og rad tenker jeg. Litt grining i søvne i løpet av natten - ellers sover hun heldigvis godt.

Noen som har laget takkekort/julekort selv og som har bilder/tips? Skal ta bilder (selv) denne uka, og begynne å lage kortene til helga.

I dag har jeg forferdelig lyst på en pose M og et glass kald melk..... :sjenert:

Skrevet

Jeg har bakt boller og spist to stk nå. Mmm.

Live brukte kjempelang tid før hun sovnet i går, og i dag har hun også vært helt umulig å legge. Det kan jo bli spennende med tanke på at jeg skal på hobbykveld i kveld, og pappaen skal legge henne alene :sjenert: Jaja, er ikke mer synd i ham enn meg :fnise:

Skrevet

Dakar veslegutten til Nicky. Har dere gitt ham paracet da? Det kan kanskje få ham til å slappe av og sove litt :vetikke:

Her er det dakar brystvortene mine. Fire sylskarpe tenner har hogd seg inn x antall ganger i dag. Han har spist veldig lite også. Tar ham vekk npr han biter, men samtidig må han jo ha mat også, ellers så er han jo ikke veldig grei å ha med å gjøre :forvirret:

Skrevet

Stakkars lille Nickygutten... får helt vondt av å lese det du skriver jeg :(

Skrevet

Ja, jeg også.. Huffameg :( Håper virkelig det snur seg til det bedre snart!

Skrevet

Uffameg Nicky, håper det blir bedre for dere snart. Ikke noe gøy med en liten gutt som er syk når man selv er trøtt som ei strømpe :Gjesp:.

Må le litt av meg selv :ler:

Tror faktisk at maisen er i ferd med å få tann nede! Det har faktisk ikke slått meg at feberen og klengingen kan ha med tenner å gjøre :roll:. Storebror fikk ikke før han var passert åtte mnd så jeg tok det for gitt at det ikke ville skje noe tidligere hos lillemor heller. Snakk om å være naiv :fnise:

Nå er ungene lagt og jeg har kost meg med en god porsjon is. Nam! Skal jobbe med et bilde jeg har tatt av snuppa. Skal til politiet i morgen for å bestille pass :)

Skrevet

Går det bedre med maisen nå da?

Skal dere ut og reise forresten?

To gode nyheter her - T beit meg ikke til kveldspuppen han får på senga (kanskje fordi det er mørkt? :vetikke: ) og det har vært stille der oppe i 15 min nå *krysse fingrene*

Skrevet

Stakkar lille gutten din Nicky :klem:

Gratulerer med alle 7 mnd-babyer :)

Skikkelig trøtt for tiden jeg og. Snuppa sover hele natten da. Men jeg har begynt å jobbe igjen. Skikkelig kjipt... Skulle ønske jeg hadde mer igjen av permisjonen. Men hun koser seg hjemme med pappa'n sin da.

Ellers går alt greit her. Hun har åtte tenner, men er snill og biter svært sjelden. Blir ikke så mye amming igrunn, men hvertfall om morgenen og ettermiddag/kveld når jeg ikke jobber sent.

Skrevet

Imli, glemte å skrive om tilstanden hennes i iveren over hvor lite observant jeg hadde vært :ler:. Vel, hun var feberfri da hun våknet for en halvtime siden, men fikk paracet kl 16. Da hadde hun 39.

Hun har vært som klistret til meg i hele dag og geipen har hengt bare hun har blitt lagt ned. Ikke likt henne i det hele tatt. Likevel har hun spist godt og sovnet som vanlig raskt da hun ble lagt kvart på syv. Våknet endel ganger i ettertid og var oppe en ahlvtimes tid i stad for å sjekke temp og sprute mm i nesen.

Sover endelig igjen nå og da skal jeg benytte meg av sjansen og hoppe i seng.

Jepp, skal ut og reise. En liten tur til Krakow 25-28 november med bestevenninnen min og hennes lille sønn (6 uker nå). Vi var på akkurat samme tur da våre eldste var små, men da hadde jeg den på snaue to mnd og hun en på fem mnd.

Gleder meg :Nikke:

Skrevet

Capri, jeg begynte å jobbe da storebror var 8 mnd. Veldig glad jeg har lengre permisjon denne gangen :Nikke:

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe om tre uker :(

Skrevet

God bedring til de syke små!

Hørtes ikke godt ut, Nicky B. Skjønner nå at d ikke er noe særlig å ha sykt barn. Lillemann hadde jo diarè og temp på 39 i forrige uke og var ganske slapp, men d høres jo ut som småting ift hva dere strir med. Huff!

Her har vi vært på 6 mndskontroll i dag. Lillegutt er 8.650g og 72cm.

Han skal henvises til øyelege pga sjeling på det ene øyet. Han sjeler litt, spesielt når han er trøtt. Blir spennende å se hva de finner ut. kjenner ingen som har blitt behandlet for d, så lurer litt på hva som venter.

Ellers så har han begynt så smått å åle seg fremover. Så langt har han bare skjøvet seg rundt og rundt m magen i gulvet, men i dag skøyv han seg frem med armer og bein. Ikke lenge før jeg har fulldagsjobb m å passe på her. :dåne:

Ellers går d mye i "klappe, klappe søte". Når jeg synger samler han hendene foran seg...ikke så mye klapping akkurat, men....

Nei, nå må jeg komme meg i seng. De siste nettene har han vært våken 4-5 ganger, men i natt var han bare våken kl 4 og sov helt til 7.30. Håper på gjentakelse!!

Skrevet

Vi hadde første dag på videregående svømming i dag. Og vesla ble brukt som eksempel når vi for første gang skulle lære å dukke dem fra bassengkanten. Hun smilte som bare det når hun kom opp av vannet :rødme: flinke babyen altså. Er glad jeg fortsetter på svømming, hun er jo så forferdelig glad i å bade :)

Her er det ikke så forferdelig mye forflytning. Hun har rotert rundt på magen lenge, og nå har hun begynt å dytte seg litt bakover i tillegg. På ryggen sparker hun også fra med beina slik at hun forflytter seg litt.

Skrevet

Her har vi hatt en fantastisk natt :bolledeig:

Lillebebis sov 10,5 time, fikk mat og sov 1,5 time til! :hoppe:

Jeg fikk sove 7,5 time i strekk, noe som ikke har skjedd på over to år :nigo: Helt herlig. Skal sies at noe av grunnen til det kan være at mannen sov på sofaen i natt :fnise: Han hoster noe ekstremt for tida, og ville ikke vekke oss.

Skrevet

Her sliter jeg også med lite søvn for tida. Jeg har sovet veldig lite de siste tre døgnene. Har ikke klart å sove når Junior har duppet om dagen heller. Jeg vet ikke helt hva som går av meg, jeg.. :sukk:

Men jeg håper det bare er en periode og at den ikke blir så lang. Ellers kommer jeg til å gå rundt som en zombie til slutt.

Men jeg skal ikke klage så høyt når jeg leser hvordan du har det Nicky. Stakkars lille gutten din, jeg fikk veldig vondt av ham! Håper virkelig at han blir bedre snart, både for hans og din del! :kose:

Ellers gratulerer med dagen! :gratulerer:

Skrevet

Ja, gratulerer med dagen til Nicky! :bursdag:

Håper lillegutten snart er bedre.

Kjedelig at du ikke får sove da Bippe! :kose:

Det er veldig slitsomt.

Skrevet

Hurra!!!! Det har snudd!!!! :hoppe:

Ingen nye kopper og ingen feber i dag!!! Det har også begynt å bli skorpe på eksisterende kopper! Formen hans er mye bedre, han kan nå ligge å leke litt for seg selv. Men han er veldig sart- skal ikke så mye til før gjeipen henger.

Jeg har fått rundt 4 timer søvn, så nå føler jeg meg som et nytt menneske i dag!

Håper virkelig ingen av dere får oppleve et slik angrep av vannkopper.

Syns det er så fælt med alle koppene han har i bleieområdet- må spyle og vaske rompa hans i dusjen slik at de ikke skal bli betente.

I mellom rompeballene og under pungen er det som en stor rød skorpe... :( Kan bare forestille meg hvordan det må svi!

Var hos legen igjen i går, for to av koppene under foten har blitt betente og legen sa det var lenge siden han hadde sett et så voldsomt angrep av vannkopper hos et så lite barn.

Bippe: Bare klag så mye du vil du! Søvnmangel er virkelig kjipt! Jeg var helt zombie på butikken i går kveld og når jeg er ekstremt sliten, snakker jeg så lett tull og blir litt uklar på bokstaven R. Jeg presterte å fortelle moren til ei venninne at veslegutten hadde edderkopper... :gjeiper:

Skrevet

Så godt å lese at lillegutten din er bedre Nicky :klemmer:

Ille at så små babyer kan bli så hardt angrepet!

Her har vi vært på HS å veid og målt bebisen. Han veier 9945 g! Lagt på seg 245 g siden 6 mnd kontrollen :) Er fortsatt 72 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...