Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med 7 mnd! :smilorange:

Men dårlig feiring han har innført, må jeg si.

Her hade Junior også sin egen feiring i natt. Jeg var litt treg til å komme i seng i går, men jeg fant giret til slutt og fikk da omsider lagt meg. Men da våkna selvsagt Junior og var LYS våken. Han lå og skravlet, kasta på seg, banket med smokken på senga, skrapte med neglene og endte opp med å hyle i protest over å måtte ligge i senga si. :sukk:

Til slutt fikk han mat (hadde egentlig ikke tenkt til å gi ham det, for jeg vil ikke at han skal bli vant til to nattmåltider igjen), og da roet han seg til slutt. Men det tok da en halvtime det også, så til sammen holdt han på i ca to timer.

Og selvsagt våknet han jo halv syv på morgenen for mer mat. Heldigvis sovnet han greit igjen etter det (det hadde jeg ikke trodd), men da var det meg som ikke fikk sove. Var så tett i nesa at det var så vidt jeg klarte å puste. Nesesprayen tok en stund før den begynte å virke, og jeg lå bare der og brukte opp dyrebar tid jeg ellers kunne brukt til soving.

Jeg sovnet til slutt, men Junior våknet jo halv åtte igjen og da var det tid for å stå opp.

Han ble trøtt igjen for ca en times tid siden og jeg la ham i senga si for en dupp, men han nektet selvsagt å sove. Jeg prøvde alt, men måtte kapitulere og ta ham opp igjen. Nå ligger han på stuegolvet og leker og koser seg.

Tror jeg fikk til sammen 4,5 times søvn i natt, og jeg hadde tenkt å sove sammen med ham i stad, men det ble det jo ikke noe av.

Trenger jeg å si at jeg er trøtt i dag.. :Gjesp:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her overrasket lillemann stort med å sove til kvart over åtte. :overrasket: Vi var på fest i går, så det passet jo bra :ler: Nå har jeg bakt farsdagskake og vekket mannen. Nå legges jo lista for hva jeg kan forvente meg til morsdagen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med bebiser som ikke er i takt med mor hva soving angår ;) Sov vel ca 5 timer i natt selv :Gjesp:

Her har vi også hatt litt farsdagsforberedelser - lillebebis har tegna tegning :fnise: Med litt hjelp fra meg da. Men han greide å holde en fargeblyant og lage noen flotte streker ;)

Får se om det kanskje blir kake på han far også, men han er ikke noen kakespiser, så det ender vel med at det blir kake til meg istedet. Får heller lage middag til ham (for det gjør jeg jo veldig skjelden... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt barnevakt 3 dager på rad nå, hektisk, puh. Nå skal vi bare slappe av og kose oss i dag.

Mannen ble vekket på senga med gave (genser), kort og en tegning fra lillejenta. Han ble så glad atte ;) Og i kveld får han hjemmelaga pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med bebiser som ikke er i takt med mor hva soving angår ;) Sov vel ca 5 timer i natt selv :Gjesp:

5 timer??! I should be so lucky. Her ble det den totale sum av 53 minutter med søvn på mor. Resten av natta er bare et salig kaos av sutring, runder med hvitvask, paracet og bleieskift.

Var på legevakta i dag og fikk en flaske Phenamin som er et antihistamin for å se om det kan dempe kløen noe. Han fikk litt da vi kom hjem og da sov han en og en halv time.

Men det er en veldig redusert liten gutt som ynker seg i dag, stakkarn. :(

Nå har jeg vondt av han- vannkoppene er overalt! Hele ryggen, hodebunnen, rompa (inkludert snoppen og pungen, samt lysken), mellom tærne, magen, armer og nå også beina.

Men det er en fordel med det da, han er såpass liten at han ikke kan protestere med å ha på seg sokker på hendene!

Nå er mannen og frøkna på middag hos svigers for å feire farsdag og jeg og veslegutt er hjemme. Gleder meg til de kommer hjem, for de skulle ta med mat. Svigerfar lager verdens beste saus til kalkun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bebisen har forresten bitt meg flere ganger i dag - hardt! Og med fire sylskarpe tenner er det ikke særlig fristende å amme...

Det skjønner jeg godt. Live hadde en slik periode hun også, og da la jeg henne bare til for å se om hun ville suge. Hvis hun beit, så gadd jeg rett og slett ikke. Det gikk heldigvis over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle syklinger og håer vi alle får en god natts søvn...

Snuppa har feber (39.5) og har holdt det gående to netter på rad. Jeg er trøtt :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T har bitt meg masse i dag! :sur:

Jeg prøver også å ta ham vekk hvis han biter. Men han må jo ha mat også... I alle fall om kvelden, ellers vil han jo våkne masse om natta. Får håpe det går over her også. Han beit litt før også en periode, og da gikk det over.

Og så måtte vi opp og trøste tre ganger før han sovna. Utrolig kjipt - nå som han har vært så flink så lenge! Håper nesten det er flere tenner på gang, så er det i alle fall en grunn... :sjenert: Og ikke bare at han er vrang :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå syns jeg skikkelig synd på lillegutten din, Nicky :( (og deg også da, med lite søvn og alt). God bedring! Og til vesla di også selvsagt Murmel.

Tror jammen det er noe som går om dagen jeg, det med å gi mødrene sine lite søvn... Har ikke sovet så mye i helgen jeg heller, maks 5 timer hver natt. Mye surring, skjønner ikke hva det er. Ser ikke tegn til tenner, og feber og utslett er jo borte for lenge siden.

Men han eier ikke matlyst om dagen da, må tvinge i ham hvert måltid føler jeg. Vil helst bare drikke melk.

Er det forresten noen som har noen tips mot utslett rundt munnen? Kommer sikkert av fuktighet (sikling+smokk). Har prøvd å smøre med diverse kremer, men det blir ikke bedre. Og vi skal til fotografen på torsdag... Det MÅ vekk før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til gutten din, Nicky :klem:

Og gratulerer med 7 mnd alle som har blitt det :blomst:

Her er lilleprinsen lagt for dagens første dupp. Skulle egentlig lagt meg nedpå litt jeg og, men da blir jeg sikkert enda mer trøtt når jeg står opp. Her har vi ikke sovet en hel natt på aldri så lenge. Han har tenner på gang. Ingen har brutt gjennom enda, men 7 tenner har kommet omtrent like langt :dåne: Tipper de kommer som perler på en snor. Iallefall er han utrolig urolig på natta. Ikke noe gråt, men han ligger der da. Skravler og brøler (ja, vi kan vel nesten kalle det det :ler: ), dunker smokken i senga og legger seg over på magen.

I går kveld hadde han tendenser til falsk krupp, men han fikk paracet (vondt i munnen og halsen) og pupp klokka 24. Da sov han til 6 i morges så egentlig er jeg veldig uthvilt. Vanligvis har vi vært våkne en gang i timen hele natta.

Nå venter jeg på at storebror skal våkne så vi får litt tid sammen før lillebror står opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*rekke opp hånda*

Jeg er med jeg også. Selv om jeg faktisk har vært våken kun en gang i natt, så er jeg konstant trøtt for tida. Skulle tro jeg var gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trøtt! :Gjesp:

I går kveld måtte han trøstes tre ganger før han sovna, og så våkna han igjen 23.45... Da holdt vi akkurat på å sovne. Men det ble jo ikke noe av... Han holdt det gående i nesten en time tenker jeg. Til slutt endte jeg opp med å gi ham mat. Da sovna han etterpå, etter å ha ligget leeenge og laget rare lyder. Ble ikke veldig mye søvn i natt nei... Men han sov faktisk til 7.15 da. Våkna rundt 5.30 også, men sovna igjen av seg selv. Da vi stod opp var det en stinkende bebis som lå der med full bæsjebleie. Har liksom fått det for vane...

Lurer på hva det er med ham? :klø: Mere tenner? Han har i alle fall ikke feber, ikke noe utslett...

Han sov dårlig til formiddagsluren sin også.

Nå ja, skal ikke klage sånn altfor mye, ser det er flere her som har langt kjipere netter... Bare så kjedelig nå som vi har blitt vant til at han sov nesten hele natta og var en drøm og legge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...