Murmelmy Skrevet 6. november 2008 #7341 Skrevet 6. november 2008 Jeg elsker A creme, men ser ikke at det har funket her også. Man må smøre ofte, jeg har ikke vært flink med det og derfor har lillemor fremdeles røde prikker under øynene samt på haka etter sikling. Skal begynne å smøre hver gang jeg skifter bleier, noe som er hver 2-3. time ettersom vi bruker TB her i huset
Gjest imli Skrevet 6. november 2008 #7342 Skrevet 6. november 2008 Hvordan er det å bruke tøybleier egentlig? Jeg har så lyst til det, men mannen nekter Gi meg noen gode argumenter
Kykkelikokos Skrevet 6. november 2008 #7343 Skrevet 6. november 2008 De lukter mindre Er mye mykere Tøffere utseende på mange (hvis dere velger lommebleier eller alt-i-ett-bleier) Miljøvennlig Investering (slipper å reise på butikken hele tiden for å kjøpe bleier) Jeg har ikke noe problemer med å vaske bleiene egentlig. Det jeg sliter mest med er å huske å passe på å skifte ofte nok.
-Ea- Skrevet 7. november 2008 #7344 Skrevet 7. november 2008 Hei! Det blir ikke mye pc tid på meg for tiden, sorry at jeg ikke er innom oftere altså Har spurt om treff på FB gruppa vår, hvis det er noen som vil være med..... For de som ennå ikke er med i den gruppa; sen meg en PM så inviterer jeg deg! Elles går alt fint her, veide lillegull i går 11 kg :dåne: Det er ikke rart jeg er sliten i ryggen. Han har strukket seg til 74,5 cm, så her går det kunn i str. 80 nå. Håper han begynner å bevege seg litt snart da, foreløpig er det kunn sitting og dansing på plakaten. Han snurrer4 litt, men hverken ruller eller kravler ennå... Vel, stikk innom FB da, hadde vært gøy med et treff snart!
Trampe Skrevet 7. november 2008 #7345 Skrevet 7. november 2008 Jeg kan godt være med i gruppa på FB jeg, men jeg er så skeptisk og småredd for å bli gjenkjent Sender deg en PM jeg, Ea. Jeg har vært hos legen i dag, og fått henvisning til fysioterapi. Jeg er visst heldig hvis jeg får komme inn før jul Nå må mannen trå til hver eneste kveld hvis jeg skal fungere dagen etter...så jeg håper virkelig jeg kommer i gang før jul. Bare tre uker til permisjonen er over for min del :dåne:
linky Skrevet 7. november 2008 #7346 Skrevet 7. november 2008 (endret) Jeg og mannen var på kino i går med jobben hans (førpremiere på James Bond), hadde barnevakt her hjemme. Var første gang jeg var på kino siden jeg var gravid Snuppa her også har noe slags utslett på den ene overarmen og litt på ene låret. Mistenker eksem, tar en tur ned på helsestasjonen til neste uke. Er ikke atopisk eksem ganske vanlig blant små eller? kan de bli helt kvitt det mon tro? Endret 7. november 2008 av linky
linky Skrevet 7. november 2008 #7347 Skrevet 7. november 2008 Er det forresten andre som har babyer som er lite interresert i å forflytte seg? slik er det her. Hun ruller litt bare. Kommer vel det også. Syns bare de fleste både sitter å er på god vei til å krabbe, åler osv. Men jeg trodde babyen måtte lære å krabbe før den kunne sitte selv, tar kanskje feil der?!?
Catus Skrevet 7. november 2008 #7348 Skrevet 7. november 2008 Junior hadde også litt eksem tidligere. Litt på bena, armene og halsen. Men etter jeg begynte å smøre ham med A-creme hver morgen har det forsvunnet. Kino ja.. Det har jeg ikke vært på på sikkert to år. Men forhåpentligvis skal jeg og mannen på kino lørdag neste uke. Han har bursdag og ønsker at vi går ut sammen; spise middag og kino etterpå. Mamma skal sitte barnevakt. Vi både mater og legger Junior før vi drar. Dessuten er mamma kjempeflink med ham, så det går nok veldig bra. Men jeg må jo innrømme at det skal bli litt rart å gå fra ham..
Catus Skrevet 7. november 2008 #7349 Skrevet 7. november 2008 Ikke så mye forflytning her heller. Han ruller kun når han gidder, men han er flink til å snurre rundt sin egen akse når han ligger på magen på gulvet. Dessuten åler han seg litt, men ikke sånn at han kommer utenfor dyna han ligger på. Så forløpig er det trygt å gå i fra ham. Veldig praktisk. Men spørs så lenge det varer da!
Trampe Skrevet 7. november 2008 #7350 Skrevet 7. november 2008 Det er ikke særlig praktisk lenger her Han halvveis åler, halvveis krabber. Sparker fra med den ene foten i gulvet og den andre vilt oppi lufta, og drar seg etter armene. Og for ei fart han får! Nå må vi kjøpe grind, for han kom seg gjennom hele stua, kjøkkenet og oppi kattematen før jeg fikk sukk for meg. Det er jo kjempemoro, men det hender at jeg lengter tilbake til tida der jeg la ham fra meg og der lå han...
Nicky B Skrevet 7. november 2008 #7351 Skrevet 7. november 2008 Det er ikke særlig praktisk lenger her Han halvveis åler, halvveis krabber. Sparker fra med den ene foten i gulvet og den andre vilt oppi lufta, og drar seg etter armene. Sånn er det her og. Rulling gidder han ikke prøve på, han kommer seg jo så godt frem ved denne åle/krabbe metoden. Er forresten imponert over hvor tålmodig han er! Han prøver og prøver og prøver igjen. Litt småsutring blir det til tider, men han gir seg ikke. Frøkna eide ikke tålmodighet for fem flate øre. Hun gav opp etter et forsøk og stortutet. Det gjør hun forsåvidt enda... Ellers er det nye vannkopper på gang. Veslegutt merker ikke så mye til de later det som. Han har ingen i ansiktet enda, men endel i hodebunnen, på halsen, nakken, rygg og mage. Samt to i ene knehasen. Men han er like blid! Smiler og stråler som vanlig. Liten go'ing!!!! I morgen er det ei uke siden handy manny'n min kloret oss ut av huset. Det lukter fortsatt folkebad hos oss, så jeg og veslegutt bor på kjøkkenet om dagen. Har tatt med matta hans og lekene samt PC'en min. Stua og kontorkroken er rimelig håpløs å sitte i pga lukta. Soverommene er heldigvis greie, der fikk vi lukket dørene med en gang og er flinke til holde de lukket. Til og med frøkna husker på å lukke dørene etter seg! Lurer på om det vil lønne seg å sprute vann på muren for å tynne ut kloren i steinene eller om det bare vil forsterke lukta en periode?
Nicky B Skrevet 7. november 2008 #7352 Skrevet 7. november 2008 Har forresten kjøpt så smarte julepresanger (syns jeg selv da! ) til tantebarna: Matboks/drikkeflaske med navn
Trampe Skrevet 7. november 2008 #7353 Skrevet 7. november 2008 Åh, det var lurt jo! Har fadderunger og tantebarn jeg også...
MzS Skrevet 7. november 2008 #7354 Skrevet 7. november 2008 Her er man heller ikke så mobil enda Ruller til begge sider og fra både mage og rygg, og vrir seg litt rundt sin egen akse, men ingen som helst forflytning hverken framover eller bakover. Venter i spenning på når det skal skje noe på den fronten! Skal se på FB ang. treff jeg, hadde vært gøy!
Gjest imli Skrevet 7. november 2008 #7355 Skrevet 7. november 2008 Her har bebisen fått tann nummer fire, og er blitt veldig så mobil de siste par ukene. Kan ikke gå fra ham, men heldigvis har vi fått lekegrind.
Gjest imli Skrevet 7. november 2008 #7356 Skrevet 7. november 2008 Jeg veier for øvrig fortsatt frem og tilbake om jeg skal bli med på FB-gruppa eller ikke Har tatt nesten ett år å bestemme meg
-Ea- Skrevet 7. november 2008 #7357 Skrevet 7. november 2008 Det er jo helt hemmelig gruppe på FB da, ingen som kan se at du er med bortsett fra oss. Jeg må bare legge deg til som venn først, så kan vi ikke være venner etter at jeg har meldt deg inn i gruppa... Så enkelt er det. Det syns ikke i profilen din eller noe Bli med a'!!!!!!!!!!!!
Catus Skrevet 7. november 2008 #7358 Skrevet 7. november 2008 Ja, bli med du også Imli! Vi er ikke skumle noen av oss, altså.
Nicky B Skrevet 7. november 2008 #7359 Skrevet 7. november 2008 Ja, bli med du også Imli! Vi er ikke skumle noen av oss, altså. Snakk for deg selv! Støtter Bippe- vi er så snille att!
Trampe Skrevet 7. november 2008 #7360 Skrevet 7. november 2008 Jeg har slengt meg på i dag, jeg har også vurdert frem og tilbake Men det vises jo ikke i profilen, så sleng deg med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå