Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Har gitt ca 3 tesjeer sviskemos i grøten de gangene jeg har gitt. Vet ikke om man skal gi mer eller mindre? :klø: Vil jo helst unngå hard mage...

Lillebebis sover søtt, gikk helt fint å legge ham i kveld. Så da er nok den verste tannvondten over. Tann nummer fire er nesten igjennom; en dag eller to så er den nok på plass. Han fikk havregrøt med banan og aprikos til kveldsmat - den liker han kjempegodt, gaper som bare det og får nesten ikke svelga fort nok. Deilig når de liker maten, blir mye mindre gris da! Når T får grøt han ikke er så begeistra for, renner en god del ut igjen :fnise: Men de to favorittene hirse og havre m/banan&aprikos, da trenger han egentlig ikke bruke smekke engang - alt går inn i munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink han er til å spise da! Live er drittlei av grøt. Glemte desverre å kjøpe en annen type enn det vi har nå. Har brukt Havregrøt med banan og aprikos ganske lenge nå, så tror hun hadde satt pris på en forandring. Men gir henne brødskive til frokost i stedet for grøt nå da. Går litt lenger tid å få inn, men jeg skjønner jo at hun er lei av grøt, så da får hun få litt skive med forskjellig pålegg. I morgen lurte jeg på å prøve baconost.

Ps. Imli: Du får bare prøve deg frem med sviskemosen. Live får nok langt mer enn 3ts hver dag til sammen.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han syntes banan og aprikos havregrøt var veldig godt! Men han har bare spist den tre ganger da, kan nok bli lei etterhvert... Han har bare smakt fire forskjellige. Skjønner jo hvis de blir lei da... Man kan jo variere med litt fruktmos og sånt da. Men bebisen her liker jo ikke fruktmos, bortsett fra sviskemosen. Får prøve med litt mer sviskemos i morra. Var liksom redd for å lage de suppebleiene hos ham med for mye sviske, men det var visst ikke fare for det gitt... Hvordan fungerer magen til Live med sviske da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt opp og ned, for vi har liksom variert litt med hvor mye hun får. I dag kom det ut en hard liten klump og den presset hun lenge med å få ut stakkars. Men ellers så har det vært helt OK konsistens på det, ikke sånn suppeaktig som MM-bæsj.

Hør på oss da! Bæsjeprat til langt på kveld :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir også mer sviske enn 3 teskjeer av gangen. I starten fikk han sviske hver dag. Fordelte ett glass på tre måltider. Nå har jeg gått over til å gi sviske bare av og til. Jeg vil ikke at magen hans skal bli avhengig av sviskene for å fungere skikkelig.

Nå får Junior sviskemos ca et par ganger i uka, og da fordeler jeg ett glass på to måltider. Men han får det som regel som dessert etter grøten da, og ikke I grøten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Nå har vi vært på "mini ferie" i noen dager. Min kjære handy manny mann kloret (som i klorin) oss ut av huset. :gjeiper:

Vi har murt inn en peisinnsats med gammel teglstein (Kjempefint!!!) og for å sørge for at det ikke er noe mugg/sopp i den gamle teglsteinen fikk mannen det rådet å dynke steinene med klorvann.

Min kjære syntes ikke det gjorde susen, så han tro til med 8 liter ufortynnet klorin og hagesprøyta. :jepp:

Så dro vi bort og kom hjem til en massiv vegg av klor. Så vi har bodd hos søstra til mannen siden lørdag. I går kveld flyttet vi inn igjen, men kloreimen henger bra i lufta. :frown:

Vi ringte til giftsentralen, men de visste ikke noe særlig om klorinlukt og eventuelle helseskader! Ei heller statens forurensningstilsyn- syns det er veeeeeldig betenkelig. Fikk bare råd om å ringe fabrikanten av klorinen å sjekke med de. Utrolig!

Det nytter så lite å være irritert, for gjort er gjort. Men jeg kjenner jeg er bra sur på mannen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten - noen med erfaringer med nattbleier? Lillebebis tissa i senga i natt... Han fikk jo mat i natt og det pleier han ikke lenger, så det har sikkert noe med det å gjøre. Men lurer derfor på å ta på noen større bleier. Regner med neste str er litt vel store, han bruker nå Libero 4. Nr 5 går jo opp til 16 kilo, så det er kanskje vel drøyt? :klø: Derfor tenkte jeg på nattbleier. Har Libero dem eller er det bare Pampers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker pampers nummer 4 som er 7 til 18 kilo, det er ikke for drøyt her i huset. Rompa blir nemlig ikke så mye større selv når vekta øker.

Både libero og pampers har nattbleier vet jeg.

Har vært hos legen med veslegutt i dag. I går så jeg en væskefylt nupp på magen hans og trodde det var en brennkopp. I dag hadde han flere på magen, ryggen, armen og nakken, så da ble det en legevisitt.

Mest sannsynlig vannkopper. Igjen.

Det viser seg at hvis babyer blir smittet av vannkopper når de er veldig små, kan de få et mildt utbrudd. Så kan de få et nytt utbrudd, ofte hardere enn første utbruddet når de er eldre.

Hurra, hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at de kan få det flere ganger. Det visste jeg ikke. God bedring til veslegutt.

Det er vanligvis pappaen som bader snuppa her i huset, men i dag jobber han litt sent så da har jeg badet og lagt henne alene. Men uansett så merket jeg et lite parti på armen hennes som var sånn "ru". Det kjentes ut som mer enn litt tørr hud. Eksem kanskje? Hva gjør man med sånt? Det er åpen helsestasjon på tirsdag. Kan jo dra dit da. Skal på 8mnds gruppekontroll på fredag igjen i neste uke. Vente til da? Eller må jeg til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, stakkars Nickybabyen...

Har Libero nattbleier?? De har jeg aldri sett.. Vi bruker Pampers nr 4, og det holder fint til vår gutt. Veide ham i dag, på badevekta vår. Først bare meg, så oss sammen - og den viser at han veier 10,6 kg :dåne: Stooore gutten min!! Men så spiser han som en hest også da :lol:

Når begynner man å gi et helt middagsglass, eller tilsvarende porsjon? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten bare jeg som bruker Up and Go-bleiene? Jeg synes de er supre i passformen, og lillemann står så fint nå når han får de på seg :hjerte: Vi bruker nummer fem i Up and Go, men i vanlige bleier holder nummer fire fint enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Up & Go var noe styr, derfor kjøpte vi kun den éne pakken. Snuppa står ikke særlig enda, så det er liksom ikke noe vits. Synes ikke de var så gode i passformen til henne heller.

Vi bruker nr 4 i Pampers. Libero er så klumpete. Hva menes med nattbleier? Hva heter de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattbleiene har et ekstra lag som skal holde huden tørr hele natta. Vi har aldri opplevd at lillemann har vært plaget med utslett eller noe slikt, og vi har brukt nattbleier lenge. Det er Pampers som har de, pakken er grønn :) Jeg har kasta pakken og stabla bleiene i skapet, så jeg kan ikke forklare det mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kykelikokos: Min bebis har også noen sånne tørre partier på huden, han har hatt det lenge. De kommer og går... Litt på armer og litt på bein. Jeg har bare smurt med en vanlig stellesalve.

Jeg tenkte på nattbleier for å se om de kanskje holdt på mer tiss... Siden han har tissa seg ut av Libero 4... Men hvis vanlige bleier i større str ikke er noe særlig større, kan jeg jo bare bruke de. Jeg har heller ikke sett at Libero har nattbleier. Gidder ikke kjøpe Pampers hvis jeg bare kan kjøpe Libero 5 istedet, pga bleiekortet (hver 4. pk gratis på Kiwi).

Vi har heller ikke begynt med Up and Go - er jo litt tidlig her da, ungen hverken står eller krabber. Han åler seg rundt da - kan ikke gå fra ham mer. Snudde ryggen til i to sekunder i morges - da hadde han ålt seg bort til kattematen og velta vannskåla til pus og ble klissvåt over hele seg :fnise:

Så stor bebis Trampe! Min er nesten like stor når han er like gammel som din tenker jeg. Han veide 9,7 kg for 3 uker siden på 6 mnd kontrollen. Tenkte å dra på HS og veie ham til uka for å få 7 mnd vekt også (han er 7 mnd på søndag). Han har nok ikke lagt på seg sånn kjempemye mer, men han har nok blitt litt lengre - synes bodyene har krympa litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også nr 4, men i libero.

God bedring til Nicky-babyen! Og Kykkeli, kanskje Live har atopisk eksem? Storebror her hadde det i fjor vinter og det var lokalisert på overarmene. Som en liten sirkel med ru hud. Smør med en fet krem som Apobase eller Locobase (eller annen krem som kuldekrem) så sblir det kanskje bedre?

Nå sover begge ungene inne på rommet til storebror. Lillesøster la seg ca halv syv, men storebror var ikke like lett. Han sovnet for fem minutter siden.

Vi kjøpte en bil til meg i går :Nikke:. En Skoda Fabia 2001 modell, sølv metallic. Veldig fornøyd, og superdeilig å ha egen bil!

Nå skal jeg ned og hente meg en nybakt bolle med melkesjokolade inni...nammenam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig jeg også. Hadde vært godt å ha to biler! Jeg har sånn a-creme som jeg har smurt med et par ganger tidligere, men synes ikke det hjalp. Mulig jeg ikke smurte ofte nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...