Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Trampe: Hvis det er sopp så kan du prøve å pensle litt med farris på brystvorten. Det kan også være lurt å sjekke om babyen din har et hvitt belegg i munnen, for da må han også pensles. Hvis det ikke hjelper med Farris, og det faktisk er sopp, så får du resept på Mycostatin hos legen. Mixtur til baby og salve til deg. Du bør ikke smøre med MM hvis det er sopp.

Jeg vet ikke hvordan du kan få bort en evt. "propp". Du kan prøve å pirke litt forsiktig borti med en nål, men jeg vet ikke om det egentlig er anbefalt. Vær forsiktig i såfall. Evt. kan du prøve å pumpe den bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han suger jo fra brystet, og det er der enda, så jeg tviler på at det er en propp. Den er skikkelig vond, så jeg kommer ikke til å pirke med noen nål nei... :sprettoy:

Jeg skal jo til legen på fredag for ryggen, så jeg får vel slenge ut puppen i samme slengen. Men det kan jo hende at det forsvinner av seg selv før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg gleder meg også til lillebebis kan spise middag sammen med oss!

I dag fikk han prøve sviskemos i grøten for første gang, og det virka som om det falt i smak :jepp: Det virka bra på andre måter også ;) Hvordan gjør forresten dere det med bleieskift nå? Det begynner jo å bli litt konsistens på produksjonene, for å si det sånn :fnise: Snart må man vel begynne å tørke med papir? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemannen min har bæsja på do hver dag i ei uke nå :tommelsmil: Når han begynner å trykke tar jeg av ham bleien, setter meg feil vei på doen med han foran meg og holder ham foran meg. Han har føttene mot sisterna og trykker til, så plasker det som bare det ned i doen. Så tørker jeg bare med dopapir og tar på bleien igjen. Genialt synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemannen min har bæsja på do hver dag i ei uke nå :tommelsmil: Når han begynner å trykke tar jeg av ham bleien, setter meg feil vei på doen med han foran meg og holder ham foran meg. Han har føttene mot sisterna og trykker til, så plasker det som bare det ned i doen. Så tørker jeg bare med dopapir og tar på bleien igjen. Genialt synes jeg :)

Så bra da :)

Har tenkt på det samme, lurer på å kjøpe sånn doring. Problemet er bare at ungen her skjelden gir noen signaler på at det er noe på vei... Og det er alt fra to ganger daglig til to ganger i uka... :klø:

Får begynne med sviskemos og rett på do etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke noe do-opplæring enda nei....synes det er litt tidlig:)

Så vi har den samme gamle rituale vi, med å tørke med våtservietter, før jeg vasker han med såpe, og tar på ny bleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi ikke noe do-opplæring enda nei....synes det er litt tidlig:)

Så vi har den samme gamle rituale vi, med å tørke med våtservietter, før jeg vasker han med såpe, og tar på ny bleie :)

Samme her, ikke no do opplæring her enda.

Vi bruker også våtservietter, vasker ikke med såpe vi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke doopplæring her heller da, det er bare mye lettere og rensligere å la ham bæsje i doen enn å skifte jumbobæsjbleier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bajses det aldri daglig og noen ganger en drøy uke mellom hver ladning. Ikke akkurat lett å time det da. Lettere med'a mor som man kan stille klokka etter :fnise:.

De tre siste nettene har lillemor kun spist en gang mellom kl 18.30-6.30. Det har gjort at hun sover lengre, og det har storebror også gjort denne uken *bank i bordet*. Hun spiser når hun våkner en gang etter kl 03. Barna har jo pleid å stå opp etter 5 en gang :Gjesp:

Vi sover på eget rom og hun våkner mange ganger. Heldigvis holder det med smokk, evt litt stryking i håret. DEILIG!

I morgen skal vi til Ski for å se på bil til meg. En Skoda Fabia SW 2002 modell. Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten et matspm. Er det flere en min på 6 1/2 mnd som ikke får så mye annet enn mm? Hun er ikke interessert i fruktpuré og spiste i dag for første gang et halvt middagsglass. Har likt hjemmelaget middag, men ikke glass. Mannen kjøpte en hel del da det var 40% på Obs så må jo bruke dem ;)

Her går det sånn ca slik:

08: pupp

11.30: pupp (+ prøver litt frukt)

15: 1/2 middagsglass (sløyfes noen ganger) + pupp

16: pupp

17.30: full porsjon grøt

18.30: +/- 100 ml mm på flaske før leggetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at han ikke har utslett? Det kan være den fjerde barnesykdom eller hva det nå heter. Det begynner med feber først, og så får de utslett når feberen er borte, tror jeg.

Og det hadde du jaggu rett i gitt! Orakelet Kykkelikokos :) Alle symptomer stemmer med den fjerde barnesykdom! Plutselig feber uten forvarsel, 3 dager feber uten andre symptomer, og 4. dag feberfri - men med rødt utslett på ryggen og magen.

Han ble nok smittet i barneselskapet for litt over en uke siden.

Men var i kjempeform igjen i dag da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi hatt en skikkelig dårlig dag...lillegutt har vært noe helt forferdelig grinete, bare jeg har lagt han fra meg har han startet å surve for så å gå over til gråt...han har aldri vært slik før.

Men når pappa kom hjem fra jobb - da ble det andre boller. Da viste lillegutt seg fra sin beste side, en liten luring han der ja :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er søtt når de savner pappan sin... Her har ikke pappaen vært så veldig på banen før de siste månedene, og det er så moro å se at lillemann lyser opp når pappa kommer hjem fra jobb :sol:

Nå er det snart frokost. Vi har puppet litt, og det var ikke grisevondt. Jeg tror vondten er på retur :) Jeg er himla trøtt i dag, håper på å få sove litt mens lillemann sover første dupp. Kanskje jeg skal ta ham med meg i dobbeltsenga og sove der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også gråting når pappan forlater rommet og går på jobb. Jeg må avlede oppmerksomheten litt for at han ikke skal reagere. Men det er veldig gøy for pappan som tross alt ikke ser ham så mye, at Junior blir så glad når han ser ham og lei seg når han drar. Det er kjempesøtt! :hjerte:

Jeg har blitt syk igjen, etter først å ha vært syk og hanglet i tre uker. Trodde jeg var blitt så og si god igjen, men nå er det samme kjøret igjen. :sur:

Junior har også blitt forkjølet, men forløpig begrenser det seg til kun snørring. Håper feberen holder seg unna iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannvondt på lilleungen, stakkar. I går kveld var han grinete, og da han skulle legge seg måtte jeg opp og trøste tre ganger før han sovna. Så sov han en time, før han våkna igjen, og da tok det omtrent tre kvarter før han sovna igjen. Både jeg og mannen var oppe og trøsta. Det var greit så lenge han ble båret, men med en gang vi la ham i senga, ble det grin. Til slutt sovna han av seg selv da, men da så det ut som om det verste var over, for han ble ganske rolig da. Og så sov han til 5.45 :) Han har ikke vært så grinete med de andre tennene, men tror det kommer flere nesten på en gang. Han har jo fått en fortann oppe, og det ser faktisk ut som om alle de tre andre kommer nesten på likt nå. Tannkjøttet er hovent, og med tre hvite prikker der hvor tennene kommer. Så de er nok like rundt hjørnet.

Men dakar ungen, det er visst vondt for ham å gå på do. For nå hylgrein han mens han produserte bæsjebleie. Synes det så ut til å være bittelitt blod også :tristbla: Så rart at det skulle være vondt - han hadde jo akkurat fått grøt med sviskemos. Trodde det skulle gjøre magen løsere? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten et matspm. Er det flere en min på 6 1/2 mnd som ikke får så mye annet enn mm? Hun er ikke interessert i fruktpuré og spiste i dag for første gang et halvt middagsglass. Har likt hjemmelaget middag, men ikke glass. Mannen kjøpte en hel del da det var 40% på Obs så må jo bruke dem ;)

Her går det sånn ca slik:

08: pupp

11.30: pupp (+ prøver litt frukt)

15: 1/2 middagsglass (sløyfes noen ganger) + pupp

16: pupp

17.30: full porsjon grøt

18.30: +/- 100 ml mm på flaske før leggetid

Min på straks 7 mnd er også mest interessert i pupp. Hirsegrøt går ned, men ellers må man slite litt for å få i ham maten. Har aldri prøvd middag, kun fruktmos og grøt.

Her får bebisen pupp når han våkner i 5.30 - 6 tida, så sover han til ca 7.30 og får pupp igjen. En liten slurk før formiddagslur i 9.30 tida, og så grøt og pupp kl 11.30. Pupp igjen i 14.30 -15 tida, soving, pupp, grøt ca 6.30, kveldsstell og pupp på senga i 7 - 7.30 tida. Så sover han som regel hele natta.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke sviskene virker så fort? Det tar vel gjerne noen timer før virkningen setter inn?

Men Junior har også hatt veldig hard mage i det siste. Skikkelige harde små klumper (unnskyld deteljene, men småbarnsforeldre tåler vel sånt? :fnise:), og det kommer bare litt av gangen. Sånn som han jobber for å få det ut, skulle man tro at det var masseproduksjon. :ler:

Men han har ikke blødd bak der altså; for så hardt har det ikke vært.

Stakkars lillebebisen din, Imli. Det hørtes ikke godt ut.. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klumper her også ja. "Ordentlig" bæsj, ikke bare suppe :fnise:

Tar kanskje en stund før sviskemosen virker, mulig det bare et tilfeldig at han har bæsja like etter sviskemos to dager på rad. :vetikke: Men det er først nå de siste to dagene det har vært klumper, men det kan nok ha noe med å gjøre at han får fast føde to ganger daglig. De begynner å bli store nå bebisene våre...

Men håper ikke det fortsetter å være så vondt for ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det hadde du jaggu rett i gitt! Orakelet Kykkelikokos :) Alle symptomer stemmer med den fjerde barnesykdom! Plutselig feber uten forvarsel, 3 dager feber uten andre symptomer, og 4. dag feberfri - men med rødt utslett på ryggen og magen.

Han ble nok smittet i barneselskapet for litt over en uke siden.

Men var i kjempeform igjen i dag da! :)

Nei nå ble jeg nesten imponert over meg selv :fnise: Godt å høre at han er i form igjen!

Er klumper her også ja. "Ordentlig" bæsj, ikke bare suppe :fnise:

Tar kanskje en stund før sviskemosen virker, mulig det bare et tilfeldig at han har bæsja like etter sviskemos to dager på rad. :vetikke: Men det er først nå de siste to dagene det har vært klumper, men det kan nok ha noe med å gjøre at han får fast føde to ganger daglig. De begynner å bli store nå bebisene våre...

Men håper ikke det fortsetter å være så vondt for ham...

Hvor mye sviskemos gir du ham? Stakkars lillebebisen som får vondt når han er på do da. Det er jo ikke noe særlig. Vi gir en del sviskemos, for Live har vært veldig glad i det, så vi lurer i henne grøt med sviskemos på tuppen av skjeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste små klumper her også :fnise:

Hun bæsjer mer for tiden men gjerne bare en bitteloten klump i bleia, hehe:)

Nå ligger hun å sover ettermiddagsluren sin. Etterpå skal hun få seg et bad og så tenkte jeg å ta frem det nye saueskinnet som jeg har kjøpt og prøve å få tatt noen bilder som vi skal ha på julekort og sende til familie og venner. Håper det blir noen bra bilder da :)

Nå er i vi i full gang med middagen her og det går bedre og bedre. Før brakk hun seg nesten men nå svelges det og ingen grimaser å se, he he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...