Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Jeg har ei vond brystvorte. Jeg har fått en liten hvit flekk på tuppen, og det er vondt vondt vondt når han suger... den var ikke der i går, men er helt sikkert resultat av håndmelking og alskens desperate forsøk på å tømme puppen i helga :roll:

Hva er det? Sårhet? Sopp? Noen som vet? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være en "propp" av melk. Hvordan kjennes det ut når han suger? Er det "ilinger" innover brystet? I såfall kan det være sopp. Noen beskriver det som om det skjærer inne i brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa Trampe, det hørtes ikke godt ut! :troest:

Har aldri hatt melkespreng jeg da... Men det høres vondt ut, kan forestille meg følelsen.

GRATTIS til alle 7-mnd-bebiser :) Herremann så store de blir nå!

Stakkar lillegutt har hatt feber hele helgen. 38,5. Ikke så mye da, men han har vært skikkelig varm og slapp og lei seg. Ikke noe moro. Har ikke merket noe annet på han da. Ikke er han snørrete, hoster ikke, tar seg ikke til ørene, ser ikke tegn til noen tenner - fatter ikke hva det kan være for noe!!?

Feberen gikk ned til 37,8 i dag da, så da er han vel på bedringens vei, samme hva det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian er lagt i eget seng på eget rom nå, så får vi se hvordan det går. Han våkna akkurat en tur, men jeg bare strøyk kan litt på kinnet så sovna han igjen. Får se hvor lenge det går. Men et sted må vi jo begynne..

Grattis til dere andre med store bebiser og. Jeg vil ikke at tiden skal gå så fort :cry:

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa Trampe, det hørtes ikke godt ut! :troest:

Har aldri hatt melkespreng jeg da... Men det høres vondt ut, kan forestille meg følelsen.

GRATTIS til alle 7-mnd-bebiser :) Herremann så store de blir nå!

Stakkar lillegutt har hatt feber hele helgen. 38,5. Ikke så mye da, men han har vært skikkelig varm og slapp og lei seg. Ikke noe moro. Har ikke merket noe annet på han da. Ikke er han snørrete, hoster ikke, tar seg ikke til ørene, ser ikke tegn til noen tenner - fatter ikke hva det kan være for noe!!?

Feberen gikk ned til 37,8 i dag da, så da er han vel på bedringens vei, samme hva det er...

Har du sjekket at han ikke har utslett? Det kan være den fjerde barnesykdom eller hva det nå heter. Det begynner med feber først, og så får de utslett når feberen er borte, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: Det kan være sopp, ja... For man skal visstnok ikke bli sår etter 3 mnd, med mindre det er snakk om sopp. I så fall viktig å la brystvorten tørke skikkelig før du tar på BH'en igjen, bl.a...

Spennende å prøve eget rom, April. Håper lillegutten sover bra da!

Her sover bebisen søtt :) Utrolig deilig at både legging og soving har begynt å gå så bra! Bør vel kanskje ikke skrive det for ofte, da finner han vel på noe tull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt biting og draging bidrar jo gjerne til at man blir sår da. Men ellers så er det vel ikke så vanlig å bli sår, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sår brystvorte her om dagen...i et par dager...da tok jeg bare på purelan jeg og så ble det borte...

hadde aldri i tankene at det kunne vært noe annet :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lillegutt tok puppen igjen nå i kveld :danse:

Så da antok jeg rett - det var bare det at pappa var et lite forstyrrende element når han la lillegutt fra seg på fanget mitt og så gikk ut av rommet...men det går helt fint igjen da, når lillegutt ligger i senga og pappa kommer inn for å se etter at han sovner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: jo mer jeg tenker på det, jo mer høres det egentlig ut som om du har en tett melkegang med koaguelert melk i et av hullene på brystvorten. I hvert fall ut i fra det du beskriver om den hvite prikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisherprice-bamsen (den som synger og snakker når man trykker den på nesen, magen, hender og føtter), og penger til diverse (bilsete, babysvømming, fotograf, barnehageutstyr ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: For meg høres d ut som sopp. (Er ikke ekspert, atlså!) Har han hvite flekker i munnen? Hm... Får de sopp når de er så gamle??

Tusen takk for bursdagsgaveinnspill! Har vært litt fraværende i d siste. Var på middag og show på torsdag. Mamma og pappa var barnevakt. Utrolig deilig! Mor fikk seg til og med et par glass vin. :fnise: Det gikk strålende m lillemann!

Det lover godt for helgen. Jeg skal være borte fra fredag til lørdag uten mann og barn. Første gang jeg kan sove hele natten siden jeg ble gravid! Gleder meg masse!!

Jeg ønsker meg tripp trapp stol til lillegull til jul. Vi reiser til syden 13. des og blir borte til 3. jan. Tror ikke han kan sitte selv før d, så da passer d fint m stol i julegave. Ellers hadde d vært fint m bøker eller klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trampe: jo mer jeg tenker på det, jo mer høres det egentlig ut som om du har en tett melkegang med koaguelert melk i et av hullene på brystvorten. I hvert fall ut i fra det du beskriver om den hvite prikken.

Hmm... hvordan får jeg den bort da? Tett melkegang, det høres jo vondt ut det. Men det er ingen klumper innover i brystet, og det gjør ikke vondt inni brystet, bare akkurat i brystvorta. Da er det kanskje ikke tett melkegang allikevel? :klø:

Jeg tror kanskje det er sopp jeg. Den er blitt litt større siden i går, men allikevel mindre enn et knappenålshode. Hvordan blir man kvitt sopp? Tror jeg smører litt med purelan og satser på å lufttørke... har sovet uten bh de siste nettene, håper det forsvinner snart. Jeg hadde noe sånt på føden også, men da ble det ei lita boble akkurat på samme sted, og det var ikke like hvitt. Pleierne sa at det var sårhet. Og det er den brystvorta han har bitt meg i, så det kan jo ha en sammenheng...

Så bra at Larabebisen har sluttet med puppenektinga! Jeg synes det er tidlig å slutte å amme, selv om lillemannen er stor nå. Tenk, han blir 8 mnd snart. Stor gutt! :) Vi ønsker oss duplo til jul, og den Fisherpricebamsen. Duplo er den store slageren her i huset for tida, han elsker det :)

Jeg har nettopp senket sengebunnen til lillemann helt alene :tommelsmil: Føler meg veldig handy og flink her nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har forresten ikke villet ha hverken pupp eller flaske på kvelden de siste dagene, men jeg tror d er fordi han er mett rett og slett. Han får jo grøt og vann kl 18 ca og legger seg kl 19.

Merker forøvrig at han er veeeeldig interessert i maten min om dagen. Ikke fullt så interessert i pupp. Tror han synes d går for treigt. Tar en stund før utdrivingsrefleksen setter i gang. Det har jo ikke han tid til å vente på.

Andre ganger er d kjempekos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt tok lillegutt bare en pupp - sov resten :danser: en deilig natt med andre ord...

Men det ble litt sent da før vi sovnet, lillegutt våknet rundt 23 og holdt på til midnatt, fikk litt vann og sovnet etterhvert. Da sov han helt til halv tre, pupp og sovnet igjen med en gang. Våknet igjen som han pleier kl halv seks...

Men han har vært vedlig grinete idag da, og litt seig bæsj - så jeg tror fortennene oppe er på tur jeg altså... ikke kult det siden vi skal reise bort i en uke nå...

Og en morsom ting som lillegutt har startet med - han begynner å gråte litt når pappa går ut av rommet vi er i :hjerte:

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss penger til lillejenta, skal kjøpe tripp trapp stol. Ønsker oss også klær og litt leker til henne. Mannen ville egentlig at vi skulle kjøpe en cd spiller til jenta vår til jul, men når jeg tenker meg om så får hun vel ikke akkuratt mye bruk for den nå, så vi drøyer det litt. Blir vel til at vi kjøper noe nyttig ;)

Vi er fortsatt forkjøla vi, det henger i. Jeg er så og si frisk, men lillejenta er forferdelig surklete og tett. Hva syns dere ang. tur ut når hun er syk, bør en bare holde seg inne så hun får bli frisk, eller er det greit å gå ut på tur? blir jo fryktelig lange dager inne og frisk luft er jo alltid deilig:)

Gratulerer til alle med 7 mnd babyer, tiå går aaltfor fort ja:( Jenta mi blir 7 mnd til lørdag. Dagen skal feires hos mormor og morfar da mor og far skal i bryllupsfest :fnise: Og mormor skal få gi henne grøt for første gang, de gleder seg:) Og på torsdag og fredag skal vi også ut. Mye kjekt som skjer denne helgen.

Til formiddagsgrøt i dag skal hun få smake den ferdige grøten til nestle, med eple i. Greit å prøve den for å se om hun liker den. Er så greit å ta med seg.

Her er man også forferdelig interresert i hva jeg spiser, kikker med stoore øyne :fnise:

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann fikk forresten smake oksesmåsteik med potet, gulrot og brun saus i helga. Suksess! :ler: Han fikk bare litt, og veldig lite saus siden det er salt og krydder i den, men han gaper jo uansett hva som er på skjea han.. :lol:

Jeg gleder meg veldig til han skal begynne å spise middag sammen med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...