Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Syns også kveldsgrøt høres bra ut imli.

Vi begynte med formiddagsgrøt så kveldsgrøt og deretter middag.

Prøver å la henne smake så mye som mulig. Har kjøpt inn pærer og div. annen frukt til henne. Må prøve osss på avokadoen igjen, sist brakk hun seg og det var vist ikke noe gode greier :ler:

Nå skal vi snart på boligmesse og så inn til besteforeldrenen en tur, mine vinterdekk ligger der, så må få skifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag knakk lillegutt nøtta med å åle seg fremover - endelig... Nå har han ligget lenge å sett på lekene og ikke nådd dem, og blitt kjempefrustrert :fnise:

Men han har jo kommet seg bakover lenge da:)

Så lurer på hvor lenge denne fasen varer før han begynner å krabbe - han putter jo knærne innunder seg innimellom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem, eller kan vi kalle det det?

Nå har det pågått siden onsdag, lillegutt vil ikke ha pupp når vi legger han... Det er jo slik at vi har en fast rutine hver dag, med pupp rundt kl fem, kveldsgrøt kl seks ca, og så er det en pupp rundt kl halv syv- syv da vi legger han. Men nå nekter han å suge - han bare vrir og vender på seg...

Jeg må jo bare legge han for ellers tar han det som lek, og han sovner jo han. Uten noe gråt.

Men jeg føler det blir så lite amming liksom...gått fra amming hver halvannen time i lang tid, til når vi innførte måltider - lite amming...Det er kanskje normalt, men synes det er litt tidlig for alderen at han nesten slutter med pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye pupp får han da? Det er mest sannsynlig bare en periode. Har du nettopp fått mensen igjen kanskje? Hvor lenge har det pågått?

Live var slik da hun var syk/holdt på å få tenner. Det gikk heldigvis over.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye pupp får han da? Det er mest sannsynlig bare en periode. Har du nettopp fått mensen igjen kanskje? Hvor lenge har det pågått?

Live var slik da hun var syk/holdt på å få tenner. Det gikk heldigvis over.

Lillegutt får vel en fire - fem pupper om dagen, så den på kvelden blir liksom den fjerde - femte...

Her kom mensen tilbake i sommer, men jeg bruker cerazette så jeg har ikke sett den på lenge...

Puppenekten på kvelden har pågått i 4 dager - har tenkt at det kan være fortennene oppe som er på tur, men han er ikke noe som helst grinete på andre måter, det er bare puppen om kvelden han ikke tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebebis fikk kveldsgrøt for første gang i går :) Gav ham en halv porsjon med havre m/banan og aprikos-grøt. Fra sånn gratispakke... Den grøten synes i alle fall jeg var god! :ler: T var ikke helt overbevist, men det gikk da ned. Til formiddagsgrøt i dag fikk han et halvt sånt glass (også fra en gratispakke) "grøt med grønnsaker"... Hørtes ut som noe snåle greier, men han spiste det da :) Så han er ikke heelt kresen i alle fall ;) Men han spiser lite av gangen. Full porsjon er bare og glemme, til tross for at han får grøt først og pupp etterpå. Men det er vel bare sånn han er :)

Kjedelig med sånt amme-tull da, Lara... Lenge siden sist det var sånn her heldigvis *bank i bordet*. Kan nok være tenner ja. Hvor mange tenner har han fått? Bebisen her har fått 3, og holder på med den 4. Synes han er mer grinete nå med tennene oppe, enn han var med de to nede. Til tross for at vi har vært heldige - veldig lite skrik med de tennene foreløpig.

Men rart han ikke tar puppen om kvelden... Her er det det sikreste måltidet om dagen. Ammer alltid på soverommet i mørket om kvelden. Da må han kun konsentrere seg om puppen, og det funker veldig bra. Kanskje du også bør prøve mørk-amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lever :mrgreen:

Har gått igang med "prosjekt strikke ullbukse til lillebror". Jeg som ikke har tatt i en strikkepinne på 25 år :dåne: Så jeg er litt oppslukt kan man si :sjenert:

Men vi lever. Lillebror blir 7 mnd i morgen og han har begynt å åle seg framover :mrgreen: Sitter i vogna, ruller som en gal og ler og flørter hele tiden :hjerter_rundt:

Har ikke fått tenner enda, nekter å spise annet enn maisgrøt, pupp og mango/eplemos fra Nestle. Bestemt liten kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetrøbbel ja...

Jeg har hatt helga fra HELVETE rett og slett. Unnskyld språkbruken. Som jeg skrev på forrige side dro vi til svigers i går. Lillemann ville ikke ha morgenpupp i går, men det har skjedd før, så jeg tenkte ikke stort over det. Så ville han ikke ha formiddagspupp, ikke ettermiddagspupp, ikke kveldspupp... og jeg holdt på å sprekke. Jeg ammet halv fem på morgenen, så det var jo godt over 12 timer uten å amme. Svigers bor in the middle of nowhere, og jeg hadde ikke pumpa med.. har jo ikke brukt den på månedsvis. Så i går kveld sto jeg og prøvde å håndmelke i vasken, det var så vondt at det var helt grusomt.

I ellevetida bruker han å våkne for første nattpupp, men i går kveld gjorde han selvfølgelig ikke det. Vi ligger på samme rom der borte, så jeg bråkte ekstra da jeg la meg kvart over elleve. Han våkna, men tror dere han ville ha pupp!?!? Niks. Han sovna igjen rundt halv tolv, og jeg ble liggende der da, med spreng.

Han sov helt til klokka fem, det er mange uker siden sist han gjorde det. Jeg spratt ut av senga i håp om at han nå skulle ha pupp, men han nekta fremdeles... og han nekta igjen da vi sto opp klokka sju. Da var puppene mine fulle av klumper, og jeg hadde måttet skifte håndkle i senga to ganger i løpet av natta. Han sov fra ni til ti, og da, endelig tok han puppen.

29 timer uten å amme uten pumpe er ikke noe jeg unner min verste fiende!!!!!!! Jeg har fremdeles vondt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebebis fikk kveldsgrøt for første gang i går :)

Kjedelig med sånt amme-tull da, Lara... Lenge siden sist det var sånn her heldigvis *bank i bordet*. Kan nok være tenner ja. Hvor mange tenner har han fått? Bebisen her har fått 3, og holder på med den 4. Synes han er mer grinete nå med tennene oppe, enn han var med de to nede. Til tross for at vi har vært heldige - veldig lite skrik med de tennene foreløpig.

Men rart han ikke tar puppen om kvelden... Her er det det sikreste måltidet om dagen. Ammer alltid på soverommet i mørket om kvelden. Da må han kun konsentrere seg om puppen, og det funker veldig bra. Kanskje du også bør prøve mørk-amming?

Jippi for kveldsgrøt da:) Selv om lillebebis ikke tar fulle porsjoner, så er det da et måltid, og nå to om dagen :)

Imli - jeg har holdt på med mørke amming i over en mnd allerede jeg... Og når det gjelder tenner så har lillegutt to nede. Men det virker liksom ikke som om det er tenner på vei heller, han er hvertfall ikke slik han var når de forrige tennene kom, men han trenger jo ikke ha lik oppførsel hver gang heller da...

Trampe - stakkar deg som måtte gå noe så innmari lenge med spreng...helt utrolig at det går an...så lenge da...*forskrekket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje jeg har funnet ut av dette amme tullet :lur:

Idag når vi skulle legge lillegutt, bar jeg han inn til ammestolen jeg bruker om kvelden, satte med ned og håpet og håpet at lillegutt ville ta puppen - og hurra, han gjorde det :danse:

Det som var annerledes var at det er pappa som pleier å bære han inn til meg i stolen, slik at han liksom tar en nattkos på veien. Det som da har skjedd er at lillegutt vrir og vender på seg for å se etter pappa...

*håper at det er slik hvertfall*

Så får vi se i morgen da, om det funker da også om jeg bærer lillegutt inn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: AU!!! Skjønner godt at du brukte uttrykket "helgen fra helvete". Jeg får spreng etter kun få timer, så det der må jo ha vært for jævlig.

Lara. Hvis det bare er kveldspuppen han ikke vil ha, så er det vel ikke så farlig. Kanskje han blir såpass full i magen i løpet av dagen (hvis han får en del fast føde) at han ikke er sulten til kvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian var 7mnd i går :hoppe: Endelig har hatt fått smaken på mat, så han får både brødskive, middag og fruktmos i løpet av dagen. Ammer vel enda 5-6 ganger tror jeg det blir. På kvelden ammer jeg i senga mi og så legger jeg han bare over i vugga etterpå. Men må vel snart prøve å få han over i egen seng på eget rom nå som vi har flytta. Det er så lettvint å ha han inne hos meg, så lenge jeg ammer også da :sjenert:

Å fy, Trampe-det hørtes ikke mye godt ut!! Huttetu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ammer like mange ganger da, April. Ammer også i sengen på kvelden og legger henne over i egen seng etterpå. Lurer på å flytte henne over på eget rom neste helg, men gruer gruer gruer meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, huff da Trampe, det hørtes forferdelig ut! :kose:

Men så bra at Lara-bebisen tok puppen til slutt :tommelopp:

Her soves det fortsatt bra om natta, fra ca 19.30 til 5.30-6.00. Så får han pupp og sover ofte en time eller to til. Jeg ammer minst 5 ganger i løpet av dagen, ofte 6. men jeg merker atjeg har mindre melk, nå som jeg ikke ammer om natta lenger.

Gratulerer til 7-mnd babyene til Monja og April! :blomst:

Her er bebis 7 mnd på søndag :)

Vi skal også flytte bebis på eget rom snart, bare vi blir ferdige. Må male litt først. Vi har jo delt rommet vårt i to og satt opp ny vegg. Er vel bare maling som gjenstår. Blir litt deilig, kan tenke meg det blir godt med mer privatliv :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til 7-mnd babyene til Monja og April! :blomst:

Jepp, siterer denne jeg også og hiver på noen ekstra gratulasjoner for 7 mnd`rs babyene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes vondt ut med sånn spreng, Trampe!

Jeg har ikke opplevd spreng på veldig lenge. Tror jeg har mye mindre melk nå enn jeg hadde før. Men fortsatt er det nok i forhold til det Junior trenger. I tillegg kan jeg pumpe ut ca 100 ml hver kveld til maisgrøten dagen etter. Er fornøyd med det jeg. :)

Jeg har prøvd den ferdig-grøten man får på boks nå. Den var jo veldig praktisk å ta med seg på tur, men dessverre falt den ikke helt i smak. Junior grøsset når han svelget den. :ler:

Tror kanskje den hadde feil konsistens. Junior er ikke så glad i så tynne grøter. Han vil helst ha dem i normal grøt-konsistens.

Ellers er jeg nå den glade eier av en Beco bæresele; den nye typen. Har ikke fått brukt den så mye enda, men den ser veldig bra ut. Den reddet meg faktisk på fredags kvelden da jeg ikke kom opp bakken vår med vogna (det var så glatt). Da tok jeg Junior i selen og lot vogna stå nede ved veien til mannen kom hjem fra jobb og fikk den opp i huset. Så allerede har selen vært god å ha på glatta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lovet å legge ut skrytebilder av Junior for en god stund siden, men jeg har kommet til det punktet at jeg ikke tør gjøre det lenger. Han er jo så stor nå, og kan lett gjenkjennes. *paranoid*

Men det ligger nye bilder på FB, for de som evt. vil se.

Ellers lurer jeg på om Junior begynner å bli forkjølet. Jeg har jo vært syk en stund (3 uker), og det ville nesten vært rart om han ikke ville bli smittet før eller siden. Håper bare ikke han blir like "hardt angrepet" som jeg ble.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har snuppa også begynt å bite i puppen.. Måtte pumpe ut melk og gi på flaske et måltid i dag. Heldigvis ville hun ha pupp som vanlig nå i sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...