Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Bippe: jeg ville gitt grøten tidligere, og hatt fruktmos i bakhånda. Her gir jeg grøt rundt 0830, pupp rundt 1130-1200 og middag ca 1430. Om vi er ute blant folk får jeg ikke ammet, da er han kun opptatt av alt rundt seg, og jeg sitter der med puppen i været. Da har jeg fruktmos i bakhånda, og han får vann i stedet for pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjærlighetslivet er ikke på topp her heller, Elle_liten. Men her er det motsatt vei. Det er mannen som er vanskelig å leve med for tida, og jeg er den som er ekstremt tålmodig og nærmest oversnill. Det skyldes at mannen er overarbeidet de luxe pluss at han har litt helsetrøbbel, så det er jo en grunn til at det er sånn. Men det er veldig slitsomt.. :sukk:

Så spennende med Patapum da! Jeg skulle egentlig ha kjøpt en Beco i dag, men pga været ble det utsatt. Jeg gleder meg veldig til jeg får tak i den, for da kommer jeg til å tørre å gå mer ut i vinter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bippe: jeg ville gitt grøten tidligere, og hatt fruktmos i bakhånda. Her gir jeg grøt rundt 0830, pupp rundt 1130-1200 og middag ca 1430. Om vi er ute blant folk får jeg ikke ammet, da er han kun opptatt av alt rundt seg, og jeg sitter der med puppen i været. Da har jeg fruktmos i bakhånda, og han får vann i stedet for pupp.

Ja, jeg får prøve å innføre frokostgrøt i stedet for formiddagsgrøt. Lurer på om han er interessert i det. Noen babyer liker jo ikke mat så tidlig om morgenen. Men vi prøver og ser! :)

Gir du fruktmos for seg selv i løpet av dagen da? Jeg har pleid å gi det rett etter grøt, men det er kanskje ikke nødvendig?

Her er det også sånn at Junor ikke kan ammes med folk rundt seg. Da står puppen min mer på utstilling og melken spruter alle veier mer enn han spiser. :forvirret:

Og ett grøtspørsmål til, siden vi først er innom det temaet. Hvor lenge holdt dere på med mais-/risgrøt? Jeg har pumpet meg en gang om dagen i halvannen måned for å ha til grøten, men begynner å bli en smule lei av det. Det er vel ikke strengt tatt nødvendig for Junior å få grøt basert på MM lenger?

Det eneste jeg tenker på er at produksjonen min vil gå ned da, og det vet jeg ikke om jeg har lyst til. *vil ha både i pose og sekk* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva som har tatt lysten hans, men jeg tror det er cerazette som tok lysten min. Så lenge vi begge er fri er det jo greit :lol: Det er ikke noe særlig å være fri fordi partneren ikke vil... i svangerskapet var jeg jo helt gal :sjenert: og mannen var ikke helt på topp. Noe som er veldig normalt. Menmen, jeg satser på at det ordner seg når jeg får kroppen min helt for meg selv igjen, at jeg slutter å amme og vi slipper å være redde for at lillemann skal våkne hele tida.

Ja, han fikk pupp klokka fire. Det er helt ok for meg å gi ham pupp en gang om natta, to ganger er forsåvidt ok det også, men annenhver time er ikke aktuelt. Jeg skal begynne å jobbe om en måned, og da må jeg sove mer om natta...

Her har d vært pupp kl 24 og kl 5 en periode, noe som er heeelt ok, men kjenner at jeg sliter litt, hvis d blir oftere. :søvn:

Vi koste oss her en kveld, og hørte at lillemann rørte på seg oppi senga. Da jeg snudde meg for å se, lå d en liten og strakte hals over sengekanten. :ler: Gjorde oss fort ferdig da. Fikk oss en god latter.

Kjærlighetslivet er ikke på topp her heller, Elle_liten. Men her er det motsatt vei. Det er mannen som er vanskelig å leve med for tida, og jeg er den som er ekstremt tålmodig og nærmest oversnill. Det skyldes at mannen er overarbeidet de luxe pluss at han har litt helsetrøbbel, så det er jo en grunn til at det er sånn. Men det er veldig slitsomt.. :sukk:

Så spennende med Patapum da! Jeg skulle egentlig ha kjøpt en Beco i dag, men pga været ble det utsatt. Jeg gleder meg veldig til jeg får tak i den, for da kommer jeg til å tørre å gå mer ut i vinter. :)

Her jobber mannen som en helt og går på skole i tillegg. Han er kjempeflink! I tillegg er han stort sett bare sammen m oss. Så har egentlig litt dårlig samvittighet over at jeg ikke viser at jeg setter pris på han mer enn jeg gjør. Problemet er at han er lite hjemme, noe jeg synes er slitsomt. Litt egoistisk, kanskje...

Vi får utveksle erfaringer da. Har vært veldig usikker på hvilken sele jeg skulle kjøpe. Mye å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du fruktmos for seg selv i løpet av dagen da? Jeg har pleid å gi det rett etter grøt, men det er kanskje ikke nødvendig?

Her er det også sånn at Junor ikke kan ammes med folk rundt seg. Da står puppen min mer på utstilling og melken spruter alle veier mer enn han spiser. :forvirret:

Og ett grøtspørsmål til, siden vi først er innom det temaet. Hvor lenge holdt dere på med mais-/risgrøt? Jeg har pumpet meg en gang om dagen i halvannen måned for å ha til grøten, men begynner å bli en smule lei av det. Det er vel ikke strengt tatt nødvendig for Junior å få grøt basert på MM lenger?

Det eneste jeg tenker på er at produksjonen min vil gå ned da, og det vet jeg ikke om jeg har lyst til. *vil ha både i pose og sekk* :ler:

Her kommer stort sett fruktmosen opp igjen, hvis den ikke er hjemmelagd. Tror den er for sterk for magen hans. Den smaker hvertfall veeeldig mye, synes jeg.

Her har jeg stort sett måttet begynne m amming i skjul. Lillegutt er altfor nysgjerrig. Ligner på mamman sin... :fnise:

Jeg gir maisgrøt enda, men d er mest pga magetrøbbel i d siste. Gir også HIPP-grøt, som skal blandes i vann. Helsesøster sa at man kunne bruke MME i grøten, hvis jeg synes det var pes og hadde trøbbel m pumpingen. Jeg er også redd for produksjonen min. Kjenner at jeg har mindre melk nå, og at d tar lengre tid før utdrivningsrefleksen kommer igang. Føler at jeg ikke har noe ekstra å pumpe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi koste oss her en kveld, og hørte at lillemann rørte på seg oppi senga. Da jeg snudde meg for å se, lå d en liten og strakte hals over sengekanten. :ler: Gjorde oss fort ferdig da. Fikk oss en god latter.

----

Her jobber mannen som en helt og går på skole i tillegg. Han er kjempeflink! I tillegg er han stort sett bare sammen m oss. Så har egentlig litt dårlig samvittighet over at jeg ikke viser at jeg setter pris på han mer enn jeg gjør. Problemet er at han er lite hjemme, noe jeg synes er slitsomt. Litt egoistisk, kanskje...

----

Vi får utveksle erfaringer da. Har vært veldig usikker på hvilken sele jeg skulle kjøpe. Mye å velge mellom.

:legrine: av historien om lillemann som strakte hals og kikket på dere!

---

Jeg synes ikke det er egoistisk å ønske at mannen er mer hjemme.

Mannen min jobber også noe helt inni granskauen mye. Ofte er han ikke hjemme igjen før Junior er i seng. Og det er veldig slitsomt å ha alt ansvaret alene. Ikke det at jeg ikke koser meg med Junior, for det gjør jeg virkelig! Og han er ingen vanskelig unge heller. Men det hadde vært så fint å kunne bytte på å bade, skifte bleie, mate, legge ham og diverse andre ting som skal gjøres i løpet av en dag. Ikke bare fordi det hadde vært deilig for meg, men fordi mannen og Junior mister så mye dyrebar tid sammen. Og jeg tror det å være med på det daglige stellet er med på å styrke forholdet dem i mellom. Junior er veldig glad i sin far, han hopper nesten av glede når han ser ham. Synes bare det er så synd at de er så lite sammen.. :sukk:

Må innrømme at jeg føler meg som en alenemor mange ganger. Det enste positive med det må jo være at nå vet jeg sikkert at jeg vil klare meg ypperlig som alenemor dersomjeg faktisk blir det en gang. :lol:

----

Jeg visste heller ikke helt hvilken sele jeg skulle velge. Jeg vurderte Patapum jeg også en gang, men Beco (blant mange andre) kan man bruke mye lenger. Patapum'en må du jo kjøpe ny av etter babyen når en viss vekt. Syntes det var greiere med en man kunne ha i tre-fire år sammenhengende.

Men jeg har hørt mye bra om Patapum, altså! Det skal være en god sele. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir maisgrøt enda, men d er mest pga magetrøbbel i d siste. Gir også HIPP-grøt, som skal blandes i vann. Helsesøster sa at man kunne bruke MME i grøten, hvis jeg synes det var pes og hadde trøbbel m pumpingen. Jeg er også redd for produksjonen min. Kjenner at jeg har mindre melk nå, og at d tar lengre tid før utdrivningsrefleksen kommer igang. Føler at jeg ikke har noe ekstra å pumpe ut.

Jeg har også kjøpt Hipp-grøt, men har ikke prøvd den enda. Jeg ser at den inneholder MME, og frykter at den dermed kan være litt hard for den sensitive magen hans. Derfor har jeg ikke forsøkt å gi den enda. Men jeg tenkte å prøve den sammen med litt sviskemos til dessert, så går det sikkert bra.

Jeg kjenner også at jeg har mindre melk, men forløpig klarer jeg å pumpe ut 100-125 ml hver kveld før jeg legger meg. Fornøyd med det, og det er derfor jeg er litt skeptisk til å kutte maisgrøten enda.

Men han kan jo ikke få maisgrøt hver kveld til han er ett år heller da, så ett sted må vel grensen gå. :ler:

Merker dere hvor ivrig jeg er på forumet for tiden? :ler:

Sånn blir d når man sitter inne hele dagen m sykt barn, som sover lenge.

Jeg har visst også vært særdeles aktiv her i dag. Junior har sovet en del, samt at været gjør at jeg blir sittende inne.

Ikke gidder jeg å gjøre husarbeid nå heller.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor noen ganger jeg også. Ikke så gøy... Mye pga helseproblemene til mannen (senebetenelse i armene og vondt i ryggen) har han ikke fått ordna så mye med T. Blir mest i helgene han gjør noe annet med ham enn å kose og tulle... :sjenert: Så det er jeg som er bleieskiftarbeider. Og matstasjon. Og gråtepute. :sukk:

Ja, ja, det må jo nesten bli mer eller mindre sånn, når jeg er hjemme. Da blir jo jeg mest kjent med bebis, og har hovedansvaret. men hadde vært greit med litt mer avlastning...

Jeg føler også det noen ganger, at jeg "bruker opp" kjærligheten min på lillebebisen, så det ikke blir så mye igjen til mannen som det var før. Blir litt redd når jeg tenker på sånt; tenk om jeg har så lite kjærlighet å gi, at jeg ikke kan være både kjærlig mor OG kjærlig kone? Hva når vi får flere barn da liksom, blir det enda mindre kjærlighet på hver?

Til et litt mer jordnært tema: Dere som bruker Libero, har dere merka noe forandring i bleiene i det siste? Den pakka vi kjøpte nå, lukter det så rart av, nesten litt kjemisk... :klø: Og synes passformen er litt forandra, synes bleiene er breiere mellom beina... Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme tankene som deg, imli. Bruker opp alt på lillebebis, så det er ikke så veldig mye igjen til mannen... men jeg satser på at det ordner seg.

Og jeg synes også Liberobleiene lukter mer nå enn de har gjort før.. Produksjonsendringer? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ei tann!!!! Den var ikke der i går!!

Ikke rart at det gjorde vondt da han beit meg i dag...

:hoppe:

Så moro med tann!

Her har bebisen faktisk slutta å bite. Ikke gøy lengre? ;)

Jeg har akkurat samme tankene som deg, imli. Bruker opp alt på lillebebis, så det er ikke så veldig mye igjen til mannen... men jeg satser på at det ordner seg.

Og jeg synes også Liberobleiene lukter mer nå enn de har gjort før.. Produksjonsendringer? :klø:

Huff, ja, vi får håpe det går seg til. Er jo en stor omveltning for oss å bli mammaer, både fysisk og psykisk...

Så du merker det du også? Rare greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Så moro med tann!

Her har bebisen faktisk slutta å bite. Ikke gøy lengre? ;)

---

Så du merker det du også? Rare greier...

Hurra for den første tanna da, Trampe! :smilorange:

Her har Junior faktisk ikke begynt å bite. Håper det fortsetter. Men det spørs vel så snart tennene oppe også kommer. Da blir det jo mer å bite med, så skal se at jeg ikke får meg noen bitt jeg også etterhvert.

---

Jeg tror også at Libero har forandret seg. Det kan virke som at de har blitt bittelitt bredere mellom beina ja, pluss at de har endret litt på borrelåsen. "Bølgene" ytterst på kanten av borrelåsen har blitt større og færre.

Lukta har jeg ikke merket så mye til. Får snuse litt neste gang jeg skal skifte bleie. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler også det noen ganger, at jeg "bruker opp" kjærligheten min på lillebebisen, så det ikke blir så mye igjen til mannen som det var før. Blir litt redd når jeg tenker på sånt; tenk om jeg har så lite kjærlighet å gi, at jeg ikke kan være både kjærlig mor OG kjærlig kone? Hva når vi får flere barn da liksom, blir det enda mindre kjærlighet på hver?

Jeg forstår tankegangen din Imli, men tror neppe det er helt rasjonelt. Jeg tror det umulig å "bruke opp" kjærligheten sin. Jeg tror bare man blir annerledes glad i ungen sin enn man blir i mannen sin. Og når man er nybakt mamma er alt så overveldende at man har vansker med å "se" utover barnet sitt.

Jeg tror heller ikke du skal bekymre deg for at du ikke har nok kjærlighet til flere barn. Det kommer ikke til å gå på bekostning av den du allerede har. Kjærligheten kommer bare til å vokse og bli enda større. Tenk så herlig!! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er egoistisk å ønske at mannen er mer hjemme.

Mannen min jobber også noe helt inni granskauen mye. Ofte er han ikke hjemme igjen før Junior er i seng. Og det er veldig slitsomt å ha alt ansvaret alene. Ikke det at jeg ikke koser meg med Junior, for det gjør jeg virkelig! Og han er ingen vanskelig unge heller. Men det hadde vært så fint å kunne bytte på å bade, skifte bleie, mate, legge ham og diverse andre ting som skal gjøres i løpet av en dag. Ikke bare fordi det hadde vært deilig for meg, men fordi mannen og Junior mister så mye dyrebar tid sammen. Og jeg tror det å være med på det daglige stellet er med på å styrke forholdet dem i mellom. Junior er veldig glad i sin far, han hopper nesten av glede når han ser ham. Synes bare det er så synd at de er så lite sammen.. :sukk:

Må innrømme at jeg føler meg som en alenemor mange ganger. Det enste positive med det må jo være at nå vet jeg sikkert at jeg vil klare meg ypperlig som alenemor dersomjeg faktisk blir det en gang. :lol:

----

Jeg visste heller ikke helt hvilken sele jeg skulle velge. Jeg vurderte Patapum jeg også en gang, men Beco (blant mange andre) kan man bruke mye lenger. Patapum'en må du jo kjøpe ny av etter babyen når en viss vekt. Syntes det var greiere med en man kunne ha i tre-fire år sammenhengende.

Men jeg har hørt mye bra om Patapum, altså! Det skal være en god sele. :)

Første del er som om jeg skulle ha skrevet det selv. :jepp:

Det var derfor jeg egentlig ville kjøpe Manduca, for den kan du ta opp et glidelås og så blir den lengre. Men jeg er litt usikker på om jeg kommer til å bære til han blir flere år. Kanskje på skogstur, men er ikke sååå ofte på tur i skogen...

Det kommer ei tann!!!! Den var ikke der i går!!

Ikke rart at det gjorde vondt da han beit meg i dag...

:hoppe: for tann! Her skjer d ingenting på den fronten.

:dåne: Lillegutt sover enda! 2 timer og 45 min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg egentlig ville kjøpe Manduca, for den kan du ta opp et glidelås og så blir den lengre. Men jeg er litt usikker på om jeg kommer til å bære til han blir flere år. Kanskje på skogstur, men er ikke sååå ofte på tur i skogen...

Da har vi ulike behov, og dermed forstår jeg hvorfor du valgte Papatum. Jeg kommer til å bære lenge, i og med at jeg ikke har lappen og at det er jeg som kommer til å hente i barnehagen. Det er et godt stykke å gå, så jeg er avhengig av en god bæresele om vinteren når jeg ikke tør å ta vogna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Da har vi ulike behov, og dermed forstår jeg hvorfor du valgte Papatum. Jeg kommer til å bære lenge, i og med at jeg ikke har lappen og at det er jeg som kommer til å hente i barnehagen. Det er et godt stykke å gå, så jeg er avhengig av en god bæresele om vinteren når jeg ikke tør å ta vogna. :)

Skjønner! Jeg har ikke langt å gå til bhg, hvis vi får plass der vi ønsker. Hvis vi må lenger unna, har jeg et kjempeargument for å beholde bilen etter permisjonen. :lur:

Du får kjøpe piggdekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er omvendte vi da, Bippe. Jeg tør ikke bære om vinteren, jeg er redd for å skli og falle oppå ungen... mens vogna kan jeg fint bruke. Vi har bakker vi også, men det gikk greit i fjor, så jeg regner med det går greit i år også.

Jeg og lillemann har nettopp spist lunsj. Vi delte et rundstykke med leverpostei :ler: Han begynner virkelig å bli stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har store bebiser nå, går litt vel fort i svingene syns jeg.

Har nettopp vært hos den fæle tannlegen og boret et hull, greit å få gjort det. Mannen var med ned og passet snuppa imens på venteværelset.

Hun er litt forkjøla og ute er det kaldt og snø og jeg er ikke helt i strøket så vi holder oss for det meste inne. Bebis sover en del da.

Dere som gir kokt potet til de små, liker de det? snuppa her brekker seg netsen av alt som ikke smaker noe særlig. Tenkte å prøve ut kokt potet snart.

Jeg spurte forresten helsesøster ang det med epler, og det trengtes absolutt ikke kokes før man ga det, kunne raspe opp på rivjern og gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...