Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo helt umulig å få tak i noen på den derre teite helsestasjonen! Arg! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har snuppa begynt å skjære tenner...*grøss*

Skrevet

Elle_liten: Kan det være tenner på gang?

Skrevet

Her i gården er d ingen tenner å skjære m enda, så d kan jo være noe på gang. Han har spist på hendene siden han var 2,5 mnd, så en gang må de jo komme frem... Han har kuler under tannkjøttet der hjørnetennene kommer ut og foran, på framsiden av fortennene. (Bra forklart!)

Tror forresten han er redd for støvsugeren. Begynte å gråte i stad da jeg støvsugde. Spesielt ille var d når jeg tok av fremstykket for å støvsuge kroker og oppå listene. Stakkars liten!

Skrevet

Elle_liten: tror som Kykkeli at det er tenner på gang ja... her har lillegutt hatt tenner lenge nå, og beskrivelsene dine minner veldig om at tennene kommer er på vei...:)

Skrevet

Elle_liten: Jeg tenker også tenner utfra det du beskriver.

Imli: Auda! Jeg syns det gjør grisevondt å bli gommet i puppen, så jeg kan bare tenke meg hvordan det er å bli bitt til blods.

Skrevet
Ble bitt til blods i puppen i dag :tristbla:

Det har jeg og blitt. To uker siden nå da. Hun har heldigvis vært snill med meg etter det. Men amming går nå under kategorien 'risikosport'..

Skrevet

Jeg tenker at tenner kan være en mulighet, ja.

Fikk tak i helsesøster tilslutt, men hun hadde ikke noe fornuftig å komme med. Skulle se d an over helgen, så komme innom helsestasjonen på mandag (hadde tenkt meg dit uansett). Skal veie litt og se om diareen har hatt noe utslag på vekta, og så snakke litt mer om hva d kan være, hvis d ikke har blitt bedre.

Vi har vært på ikea i dag for å se på ting til barnerommet. Det står foreløpig tomt, så vi trenger ALT utenom seng. Hvordan har dere innredet d mtp amming, lekeoppbevaring osv..? Jeg ammer jo fortsatt om natta, og vil nok gjøre d en stund fremover selv om han flytter på eget rom. Gidder ikke å bære han frem og tilbake, så må nok ha en stol der inne. Rommet er jo ikke så veldig stort da... Hm...

Innspill, noen?

Skrevet
Ble bitt til blods i puppen i dag :tristbla:

AU AU AU.... Vet akkurat hvordan du har det! Her har jeg blitt gommet og siden tennene kom bitt - absolutt en risikosport å amme nå ja;)

Jeg tenker at tenner kan være en mulighet, ja.

Fikk tak i helsesøster tilslutt, men hun hadde ikke noe fornuftig å komme med. Skulle se d an over helgen, så komme innom helsestasjonen på mandag (hadde tenkt meg dit uansett). Skal veie litt og se om diareen har hatt noe utslag på vekta, og så snakke litt mer om hva d kan være, hvis d ikke har blitt bedre.

Vi har vært på ikea i dag for å se på ting til barnerommet. Det står foreløpig tomt, så vi trenger ALT utenom seng. Hvordan har dere innredet d mtp amming, lekeoppbevaring osv..? Jeg ammer jo fortsatt om natta, og vil nok gjøre d en stund fremover selv om han flytter på eget rom. Gidder ikke å bære han frem og tilbake, så må nok ha en stol der inne. Rommet er jo ikke så veldig stort da... Hm...

Innspill, noen?

Her har jeg satt inn en stol på rommet vårt nå, slik at lillegutt skal venne seg til å bli ammet mens jeg sitter, har frem til nå ammet han i sengen ved siden av meg om natten. (gjør det fortsatt, har ikke startet prosessen enda :fnise: )

Men på lillegutts rom har vi to kommoder, en sovesofa (som jeg skal sitte å amme i), et skap og lekegrind (den vil bli flyttet til stuen når lillegutt begynner å krabbe/reise seg o.l) Oppbevaring av leker har vi i kurver... Og sengen hans da, når vi flytter den over:)

Skrevet

Her er det bare gomming enn så lenge. Venter fremdeles på tenner, men savner de ikke, for å si det sånn.. :lol: Når han biter meg til blods er det slutt. Ikke snakk om at jeg skal utsette puppene mine for det. Han spiser så mye mat nå uansett, så det skjer ikke at jeg fortsetter med amming når jeg gruer til hver gang! Sjefen min har ei halv brystvorte på den ene puppen hun, ungen bet rett og slett av henne den andre halvparten...

Barnerommet er høvelig amputert her. Senga hans står der, han har ei bilmatte på gulvet og raerbilgardiner, ei hylle og en lekekasse. Og så står det ei enkeltseng der, som jeg ammer i om natta. Når jeg slutter å amme skal senga ut derfra og inn på et annet rom.

Skrevet

Ingen andre nattevåkere her? :Gjesp:

Er det ikke ungen som holder meg våken, greier jeg det visst utmerket selv.. :sukk:

Skrevet

Nattevåker nei, men halv-sju-om-morran-på-en lørdag... :hallo:

Blææh, jeg er trøtt. Og det verste er at guttungen sitter her og gjesper. Kan han ikke bare sove litt til daaaah?? Han har visst ikke arvet min intelligens nei :lol:

Her er Duplo det store for tida. Han kan såklart ikke bygge, men han biter og tygger og kaster og henter, og så river han fra hverandre når jeg bygger. Vi må visst skaffe oss mer Duplo :)

Han er forresten neeesten i gang med krabbinga. Han har ålt ei stund, men nå er han begynt å dra seg frem etter armene mens han dytter knærne under magen, rompa i været og sparker fra med føttene samtidig. Det ser helt komisk ut, men han er målbevisst og vi ser forandringer fra dag til dag :)

Skrevet

Jeg er også trøtt... Hjelper ikke å sove til 10 når man ikke får sove før 5... :Gjesp:

Så moro med bebis som begynner å krabbe da! Her er det mye åling, han bruker både armer og bein til å dra seg rundt og skyve seg av gårde. Og så ruller han masse. Blir spennende å se når de krabber disse bebisene våre. Er det ikke 8 mnd man sier de skal krabbe da? :klø:

Har et lite spm til dere ang lagring av MM:

Har fryst ned en del MM, i et sånt fryseskap (vi har ikke plass til stor dypfryser). Man sier jo at MM kan fryses i 3 mnd i kjøleskapets fryseboks, og 6 mnd i dypfryser. Men jeg lurer på hva et sånt lite fryseskap regnes som? Regnes den som dypfryser eller som kjøleskapsfryser? Er det siste tilfelle, er det nemlig en del melk jeg må kaste... Men greit å vite om jeg kan bruke den eller ikke.

Skrevet

Litt på sida, men jeg lurer og må spørre: Hva i all verden bruker dere frossen morsmelk til??? Jeg er av det late slaget som ikke har giddet å sitte og pumpe og fryse, det er alt for mye styr for min del. Det er jo så mye lettere å bruke grøt som skal blandes med vann, og nå når han nærmer seg 8 mnd skal jo all grøt blandes med vann. Jeg ser ikke vitsen med den frysinga, skal dere tine opp frossen melk til grøt da eller? Da lillemann var 3-4-5 mnd brukte jeg litt mais- og risgrøt, blandet med MME. Men det var havregrøten(hvete..??husker ikke) som var det store helt fra begynnelsen her i gården.

Jeg ammer nå morgen, formiddag, ettermiddag og kveld, og så litt om natta. Når jeg begynner å jobbe kutter jeg formiddagspuppen, og pappaen gir vann og fruktmos i stedet. Man skal da ikke styre med flaske og greier når ungen er 8 mnd..?? Min vil ihvertfall sitte og spise, han nekter å ligge og ta flaske nå...

Vi har testet ut 8mndgrøt i dag. Fullkorn med eple. Den gikk ned på høykant, men det var ingen stor overraskelse... jeg har til dags dato ikke funnet noe han ikke har likt :lol: Bortsett fra en Småfolkgrøt som smakte papir, men den likte ikke jeg heller, så det er helt greit det. Vi tar det sakte med 8mndgrøt, det er fiber i de. Han kan jo få trøbbel med magen. 6mndgrøten gikk vi rett på, og det gikk bare fint. Håper dette går like bra :)

Skrevet

Jeg lager bare grøt med melk. Har hatt behov for å pumpe meg ganske ofte, og da er det jo greit å nyttegjøre seg av melka. bruker nå hirsegrøt - pulvergrøt til å blandes med morsmelk. Ellers så koker jeg grøt selv på havremel eller sammalt hvete. Det skal jo kokes på vann og spes ut med MM eller MME.

Skrevet

Så flink du er, jeg er helt imponert jeg!

Jeg har ammet annenhver time hele døgnet i seks måneder jeg, så jeg har ikke brukt pumpa ofte nei :ler: Nå har jeg mye mindre melk, kan faktisk gå seks-sju timer uten at jeg får spreng. Og takk og lov for det..!!

Skrevet

Hehe, ammet annenhver time i fem mnd jeg... Men hendte jo at han ikke spiste så mye om natta, og da var jeg rimelig sprengt om morgenen. Samt hvis vi har hatt barnevakt osv. Pumpa opprinnelig for å få til et "gå ut uten unge-lager", men den gikk jo i vasken da ungen ikke tok flaske :fnise: Så nå prøver jeg å bli kvitt den melka da! greit å bruke den i grøt. Eller vafler? ;):ler:

Skrevet
Så flink du er, jeg er helt imponert jeg!

Jeg har ammet annenhver time hele døgnet i seks måneder jeg, så jeg har ikke brukt pumpa ofte nei :ler: Nå har jeg mye mindre melk, kan faktisk gå seks-sju timer uten at jeg får spreng. Og takk og lov for det..!!

Ja slik har jeg hatt det også:)

Skrevet

Jeg har alt mulig i vaflene mine, så morsmelk hadde sikkert ikke vært så dumt :ler: Har hørt om de som har hatt det i både brød og kaffe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...