Kykkelikokos Skrevet 21. oktober 2008 #7081 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) på imli-fotball-laget Endret 21. oktober 2008 av Kykkelikokos
Nicky B Skrevet 21. oktober 2008 #7083 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har vinterposen til OTH i vogna og der er det hull til selene, så ikke noe problem å sikre han. Hender han ikke blir spent fast, men det er bare når ryggen er slått helt ned og han ligger og leker oppi der. Alltid sikret når han sover. Jeg har OTH buggy mummy posen, den er ganske lik vinterposen tror jeg? Har også EasyKID dunpose med forlengbar del, den måtte jeg skjære hull til selene i. Har ikke merket noe varmetap i fra noen av posene hvertfall. Herlig liten mammadalt, April! Nå har jeg vært på mor og barn trim. Veslegutt sover dagens første dupp (han sov til 09:10 i dag tidlig) og jeg koser meg med lunsj. Knekkebrød og kaffe, pluss et stort stykke eplekake. Fikk besøk av en kompis i helga som ikke hadde sett oss på en stund og det første han sa var at jeg hadde blitt tynnere siden sist, så da kan jeg dytte innpå litt eplekake med god samvittighet.
Catus Skrevet 21. oktober 2008 #7084 Skrevet 21. oktober 2008 I dag har vi vært på helsestasjonen for 6-mnds kontroll. Helsesøster skulle se hvordan han ligger på magen, hvordan han håndterte leker liggende på ryggen (dvs hvordan han fører hendene) og høre om hvordan han utvikler seg på spesifikke områder hun spurte om. Junior var i rute på alt. Ellers snakket vi bare om hvordan det går. Og det går jo bare helt flott med oss, så det var bare fryd og gammen. Han serverte til og med noen smil til henne. Tidligere har han jo vært rimelig kostbar på smilene til henne, så det var godt hun fikk med seg den siden av ham også. Det er jo tross alt sånn han er hele tiden ellers. Etterpå var det legekontroll, og alt var i skjønneste orden med lillemannen min. Han sjarmerte til og med legen i senk med smilene sine og skravlingen sin. Legen skrøt og mente Junior var "langt fremme." Jeg regner med han sier det til de fleste foreldre for at de skal føle seg spesielle, men det er jo likevel litt gøy å høre sånt da. :rødme: Juniors nye mål er Lengde: 68,5 cm Vekt. 8.020 kg Hodeomkrets: 43,5 cm Med andre ord en helt perfekt liten gutt!
April Skrevet 21. oktober 2008 #7086 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har OTH buggy mummy posen, den er ganske lik vinterposen tror jeg? Det er det den heter ja.. Er den jeg også har, Nicky! Tusen takk for bildeskryt
pondusa Skrevet 21. oktober 2008 #7087 Skrevet 21. oktober 2008 Flotte tall på gutten, Bippe. Tror jeg har en lang og slank gutt jeg, for vi var på 5mnd kontroll i dag og lillemann var 68cm og 6830g. Vi fikk ellers andre runde med vaksine, nok en gang to stikk i lårene, men det gikk bedre enn på 3mnd kontrollen. Han skrek ikke så mye denne gangen.
Trampe Skrevet 21. oktober 2008 #7088 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har et lite dilemma som jeg trenger synspunkter på... skal prøve å gjøre det kort. Jeg har en utrolig blid unge som smiler og ler til alle. Alle kommenterer hvor utrolig blid han er, han er ikke redd noen og når vi kommer sier folk "åååh, seeee, så blid han er" Vi var hos fotograf for ei uke siden. Fotografen var skummel med masse skjegg, og gutten var veldig skeptisk. Jeg synes ikke fotografen gjorde nok for å gjøre lillemann trygg, det var mer sånn "kle av - legg ham der - knips i vei". Selve seansen tok knapt ti minutter, jeg følte det ble litt hastverk, men jeg sa ikke noe der og da. Nå har jeg fått bildene, og det er ikke et eneste smilebilde. Bildene er greie, det er ikke det, men han er tydelig utilpass og utrygg på alle. Jeg som mamma ser det, de som kjenner lillemann ser det. Dere som ikke kjenner ham vil nok ikke reagere på bildene, og fotografen synes sikkert de er fine. Skal jeg be om ny fotografering? Og da ta litt av regien selv, få lillemann til å fokusere på meg, bli tryggere, bruke mere tid? Har jeg rett til ny fotografering når jeg ikke er fornøyd med bildene, selv om de egentlig ikke er dårlige? Det er bare så innmari viktig med fotografbilder, og jeg synes det er så dumt at jeg ikke kjenner igjen ungen min... Nå er jo amatørbildene vi tar selv mye finere enn fotografbildene...
LaraCroft Skrevet 21. oktober 2008 #7089 Skrevet 21. oktober 2008 Ja, Trampe, jeg ville nok tatt denne samtalen med fotografen og forklare han dette... Det må da være lov å "bytte" vare hos fotograf som ved andre steder man handler??? Hadde jeg ikke vært fornøyd ville jeg hørt om hva som kan gjøres hvertfall . Hva kan fotografen tilby:) Vi har ikke vært hos fotograf enda, men skal... Så hvis jeg ikke er fornøyd med bildene jeg mottar da, så vil jeg klage ja...
Gjest imli Skrevet 22. oktober 2008 #7090 Skrevet 22. oktober 2008 Tror nok jeg ville klaga litt på de bildene selv... Her også var fotografen veldig rask, men bebisen her var heldigvis blid for det. hvis det var sånn gratisfotografering hos dere også... mulig de ikke tar seg så god tid med det.
LaraCroft Skrevet 22. oktober 2008 #7091 Skrevet 22. oktober 2008 Ja da har vi bestilt oss fotografering - lillegutt er da 7 mnd, men det gjør vel ikke noe...? Har gått for vanlig ordinær serie, så får vi tilsendt bildene på e-post filer også
Gjest imli Skrevet 22. oktober 2008 #7092 Skrevet 22. oktober 2008 T har blitt helt umulig å ha med og gjøre under skifting i det siste! Kålmark-perioden har virkelig begynt her. Vi har heldigvis stellematte og ikke stellebord (det siste hadde vært umulig) så vi kan legge matta på gulvet. Jeg må sitte på gulvet og holde beina mine rundt ungen som en skrustikke, så han ikke skal snu seg rundt eller åle seg av gårde. Og da hyler og griner han, og synes livet er urettferdig Han har blitt veldig mobil i det siste, åler seg og ruller seg rundt i hele huset. Må få kjøpt sånn sikring til ovnen snart, og sånne ting til å stikke inn i stikkontakter. Er deres unger også så fæle å ha med å gjøre på stellebordet? Men han er kjempeflink til å spise grøt nå! Hirsegrøt ble en slager. Den smaker absolutt ingenting, men det er han tydeligvis fornøyd med. For da jeg prøvde å blande inn fruktmos, ville han IKKE ha! Nei, lunken, smakløs hirsegrøt er tydeligvis godt Så får han få det da! I morgen har han faktisk fått grøt i en mnd. Men vi er ikke oppe i halv porsjon en gang En porsjon regnes vel som en dl væske? Og vi bruker 3 isterninger melk, skal gå over på 4 i morra. Dvs 40ml. Nesten en halv porsjon da Liker å ta det sakte. Vil jo ikke at han skal få sjokk heller. Når han har begynt å få full porsjon på formiddagen, kan vi begynne å gi kveldsgrøt.
Kykkelikokos Skrevet 22. oktober 2008 #7093 Skrevet 22. oktober 2008 Trampe: Hvor mye betalte dere for fotograferingen? Har dere betalt et tillegg pr. bilde?
Trampe Skrevet 22. oktober 2008 #7094 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har ikke betalt noe, vi har forpliktet oss til å komme tilbake innen 20 mnd. Hva prisen er pr bilde vet jeg ikke...
LaraCroft Skrevet 23. oktober 2008 #7095 Skrevet 23. oktober 2008 Er deres unger også så fæle å ha med å gjøre på stellebordet? Men han er kjempeflink til å spise grøt nå! Jepp - lillegutt er også bitt av kålmarkviruset her har vi stellebord, men "lurer" lillegutt med noen leker eller baderomsting hver gang han ligger der...da glemmer han noen ganger å vri og vende på seg:) Så bra at det går bra med grøt, skal si det tar tid å venne dem til dette nye rare...
linky Skrevet 23. oktober 2008 #7096 Skrevet 23. oktober 2008 Hun vrir og vender på seg når hun ligger på stellbordet, tar tak i alt hun finner og putter det i munnen, det skal smakes på alt Hadde besøk av 2 venninner på tirsdag, hun ene er gravid mens hun andre har en på 2 mnd. Veldig koselig. Jeg har pådratt meg litt halsvondt og er ikke helt i strøket, så her er det rolige dager. Været er heller ikke noe å skryte av, regn, kaldt og vindt, brrr. Var hos fysio med lillejenta tidligere i uka, da vi har sett at hun har en favoritt side. Ville bare få sjekka det opp og det så heldigvis fint ut. Var ikke mye skjevhet. Fikk litt tips og råd og slikt. Snart helg igjen, rart hvor fort disse dagene går. Sist helg var travel (masse planer) så denne helgen skal vi ta det litt mer med ro.
blåmeisa Skrevet 23. oktober 2008 #7097 Skrevet 23. oktober 2008 Her har lillemann pådratt seg en skikkelig forkjølelse. Pappaen hadde forrige uke og sikkert smittet lillemann. Høy feber og dårlig matlyst, og han skriker mye. Har så vondt av han at jeg har lyst å legge meg ved siden av han og bare gråte. Ser heldigvis ut som det hjelper med paracet, da leker han litt og sover mye! Vi var hos legen i går og da var han verdens herligste (da og), han smilte og lo, skulle ikke tro han var syk Ble tom stukket i fingen uten at han merket noe til det.
Kykkelikokos Skrevet 23. oktober 2008 #7098 Skrevet 23. oktober 2008 Så flink han er, blåmeisa! Snuppa her er også en liten kålmark. Heldigvis har vi ikke et "frittstående" stellebord, så jeg føler meg litt tryggere med stelleordningen vi har. Har stellematte på vaskeromsbenken. Det er vegg bak hodet henne og på høyre side. På venstre side er det vask. Så hun kan strengt tatt bare komme seg en vei, og der står jo jeg.
Elle_liten Skrevet 24. oktober 2008 #7100 Skrevet 24. oktober 2008 Da trenger jeg noen kloke hoder, jenter! Denne uka har lillemann hatt 3-4 bæsjebleier om dagen, og det er bare suppe hver gang. Etter at vi begynte m grøt for snart 1,5 mnd siden har han bæsja 1 g hver dag eller annenhver, og avføringen har vært mye fastere enn da han bare fikk MM. Mandags og tirsdags kveld fikk han hele posjoner m havregrøt for første gang, men stoppa m d da avføringen tok helt av. Så nå har han fått maisgrøt igjen to kvelder på rad, men d hjelper ikke på magen. I tillegg har han vært mer sutrete enn han pleier denne uka, så nå holder jeg snart på å gå på veggen (Har praktisk talt vært alenemor denne uka i tillegg...) Han har ikke feber, og er ellers i fin form. Har prøvd å ringe helsestasjonen, men d er ikke lett å få tak i noen der på en fredag So: What to do? Kan jo også slenge på målene fra 5mnd-kontrollen, siden d har vært opp her. 8170g og 70,5cm. Jeg har en liten langemann, som får flaggstangmelk "Alle" synes han er sååå stor/lang, og tror ikke at han er bare 6mnd (i morgen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå