Gjest imli Skrevet 13. oktober 2008 #6981 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hm, hvordan koker man egentlig epler da? Lager man liksom eplemos av dem, på en måte, altså deler dem opp og koker dem med litt vann? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. oktober 2008 #6982 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg er helt her nå. Jeg la lillemann ti på ti, ute i vogna. Kikka på klokka da han sovna, derfor husker jeg tidspunktet. Han sover enda!!!! Jeg har sjekka ham hundre ganger, men han sover like godt. Hva i all verden går av ham?? Jeg har tenkt på å vekke ham, men har ikke gjort det... Snart fire timer jo :dåne: Han har aldri aldri aldri sovet så lenge på dagen før. Men vi er småsyke alle mann, så det kan jo hende at det er derfor, han trenger mer søvn. Han har jo sovet veldig godt i natt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 13. oktober 2008 #6983 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hm, hvordan koker man egentlig epler da? Lager man liksom eplemos av dem, på en måte, altså deler dem opp og koker dem med litt vann? :klø: Tror du kan dele dem i to, fjerne kjernen og skrelle dem og koke dem møre i vann. Har aldri prøvd selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2008 #6984 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tror du kan dele dem i to, fjerne kjernen og skrelle dem og koke dem møre i vann. Har aldri prøvd selv. Da prøver vi det Har masse epler i huset nemlig, etter innhøstinga... Og fryseren er full av eplekaker Noe må man jo bruke resten til, før de blir dårlige Skal få laga eplemos også, men får jo liksom aldri tid... 4 timers søvn på bebisen til Trampe! Oi! Så lenge har ikke min sovet på dagtid nei. Kan jo være som du sier, at han er syk og trenger mere søvn. Her er 2,5 time rekorden på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. oktober 2008 #6985 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tror rekorden var 1,5 time før i dag Men det var fire strake timer før han våkna. Nå har han spist et halvt middagsglass, og ligger på gulvet og herjer. Med herjer mener jeg hyler og roper, kaster ting over alt, holder på å le seg ihjel og kaver med armer og bein. Helt alene. Rare ungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2008 #6986 Del Skrevet 14. oktober 2008 Da har vi vært på 6 mnd-kontroll! T veier nå 9700 g og er 72 cm lang. 260 g og 2 cm større enn på 5 mnd-kontrollen Vekta begynner å stagnere nå. Men jaggu hadde han ikke vokst to nye centimeter! Den ungen ser ut til å bli lang! Merker det på klærne også. Han må stort sett ha 74 i bodyer, sparkebukser og hele dresser nå. Todelte sett går fortsatt i 68. Etterpå var det legekontroll, og alt er bra med vårt lille gull! Han ser og hører, han ble lytta på bryst og rygg og alt var fint, og lyst inn i munn og ører. Alt bra der også! Legen hadde en sånn liten sak som lagde lyd, som hun holdt på hver side av hodet hans, for å se om han kunne snu seg etter lyden (=hører hvor en lyd kommer fra). Og det klarte han jammen! Selv om det ikke er "påkrevd" før de er ett år! Tilslutt samtale med helsesøster, fikk prata litt om innføring av fast føde, soving, tannpuss osv. Da fikk jeg fortalt den store nyheten: Nemlig at T sov hele natta uten og våkne for første gang i natt! Han sov fra 20 til 6 jeg var selvfølgelig våken "hundre" ganger da, for å sjekke om han levde... Men jeg blir vel vant til det etterhvert, når sånt blir regelen heller enn unntaket. HS var også fornøyd med ham. Han er normalt motorisk utviklet og veldig "med" - oppmerksom og sosial. Hun mente også at vi skulle begynne å pusse tennene hans. De er jo ikke så store ennå, men det var visst greit å begynne med en gang. Herlighet, har jeg fått så stor bebis? Resultatet var i alle fall en perfekt unge Nå ligger han ute og sover. Det tar på å være på helsestasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. oktober 2008 #6987 Del Skrevet 14. oktober 2008 Så braaaa, Imli!!! Perfekt unge som sover hele natta, kan du ønske deg mer? Her har lillemann vært våken kun en gang to netter på rad Det er så deilig å få sove litt. Vi har vært hos fotografen i dag. Han var en skjeggete litt skummel mann, så smilene satt langt inne, men vi har ihvertfall tatt bilder. Er spent på hvordan de blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2008 #6988 Del Skrevet 14. oktober 2008 Så braaaa, Imli!!! Perfekt unge som sover hele natta, kan du ønske deg mer? Her har lillemann vært våken kun en gang to netter på rad Det er så deilig å få sove litt. Vi har vært hos fotografen i dag. Han var en skjeggete litt skummel mann, så smilene satt langt inne, men vi har ihvertfall tatt bilder. Er spent på hvordan de blir Nei, hva mer kan man ønske seg? Regner ikke med han kommer til å fortsette sånn hver natt fremover, men i alle fall tydelig at han er på glid Godt det har blitt litt mere søvn på dere også da, det fortjener dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 14. oktober 2008 #6989 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hurra for gode netter for dere, Imli og Trampe! Det er dere vel unnt, slik som dere har slitt. Her har jeg vært borte en god ukes tid. Jeg har vært så travel pluss at jeg har hatt besøk av mamma i noen dager. Hun hjalp oss med å gjøre alt klart til navnefesten vi hadde på lørdag. Den var vellykket og det var veldig koselig å samle familien hjemme hos oss. Vi er glade for at vi arrangerte det, til tross for en litt vel stiv pris hos HEF. Nå har vi iallfall markert og feiret at vi har fått lille herlige Junior. Ellers har han fått sine første to tenner! Jeg oppdaget dem forrige mandag, rett før han fylte 6 mnd. Nå begynner han virkelig å bli stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. oktober 2008 #6990 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det bare her det ikke er kommet tenner? Han er 7 mnd i dag, og jeg synes fremdeles det er helt ok jeg Han sikler som besatt da, må skifte tørkle tre-fire ganger om dagen. Har kjøpt sånne stilige tørklær med knapp i nakken, de ser bedre ut enn smekker Noe må vi ha, ellers blir han helt gjennomvåt på sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 14. oktober 2008 #6991 Del Skrevet 14. oktober 2008 Åh, hvor har du kjøpt sånne tørkler? Det hørtes stilig ut. Jeg liker nemlig heller ikke smekker noe særlig, men må jo bruke det i og med at han også sikler noe helt fryktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. oktober 2008 #6992 Del Skrevet 14. oktober 2008 Name It! (tidligere Exit) De kosta 29,50 for stykket og er til og med forede. Han sikler noe helt grusomt, men har ikke blitt våt igjennom. De har på HM også, de har jeg ikke testa ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2008 #6993 Del Skrevet 14. oktober 2008 Bebisen her har fått to tenner i alle fall. Det var heldigvis ikke så mye skrik da de kom. Et par urolige netter bare. Men like greit så lenge de holder seg unna - noen skriker jo masse når de får tenner. Og så må man begynne å pusse dem og greier. Tror forresten man sier at første tanna skal komme rundt 7 mnd, så jeg tror ikke bebisen din er unormal akkurat, Trampe Gratulerer med 7 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. oktober 2008 #6994 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Vi roter rundt inni der med tannbørste stadig vekk vi, sånn at han skal bli vant til at den skal inn der. Men tenner har vi ikke Endret 14. oktober 2008 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2008 #6995 Del Skrevet 14. oktober 2008 Her hadde ungen tannbørsten som leke før han fikk tenner - synes det var veldig morsomt men samtidig veldig rart å sutte på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 14. oktober 2008 #6996 Del Skrevet 14. oktober 2008 Vi har pusset tenna til Live fra hun fikk de første riskornene. Før det så var det bare leking og gnaging på tannbørsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 14. oktober 2008 #6997 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ingen tenner her heller, men venter dem ikke ennå. Storebror fikk to nede akkurat da han rundet åtte måneder. Sikle har de begge gjort siden de var to mnd gamle så vi har vel rundt femten tørkler fra name it . Imli: jeg kutter opp eple og pærer i biter og koker det. Lar vannet renne av og bitene tørke før jeg bruker stavmikser på dem. Kan fryses i porsjoner . I dag fikk snuppa middag, gulrot og potet blandet med morsmelk. Rart, men namnam. Snuppa spiser bare bittelitt, så hun kun smaksprøver hittil. Her ammes det 3 ganger om natten og ca hver trendje time om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 14. oktober 2008 #6998 Del Skrevet 14. oktober 2008 Her kom de første tennene da snuppa var 4 mnd. Det var de to fortennen nede. Og nå har hun fått to til nede og fortennene oppe. Nå begynner vi å kunne se fortennene oppe når hun smiler Vi har gitt tre måltider i lang tid alt. Grøt til frokost og kvelds og litt middag midt på dagen. Men nå har hun begynt å miste interessen for grøten. Så det er vel på tide å bytte til en annen grøt (har byttet mellom flere, men kan jo snart begynne med 8 mnd-grøten) I kveld fikk hun brødskive med leverpostei. Hun bare spiste og spiste og spiste Er ikke store bitene hver gang. Men det ble jo mye mat likevel. Men tror hun syns det var så morro å få ny type mat. Så hun satt bare der og koste seg. Så til slutt måtte jeg bestemme at hun var mett (hørte hun små-gulpa litt..) Imli: Blir spennede fremover med prøving på nestemann da. Lykke til!! (vi har prøvd siden mai-juni, men brukte fire år på snuppa, så har ikke noe håp om å få til noe uten hormoner denne gang heller) Gratulerer med 7 mnd Trampe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sønnavind Skrevet 15. oktober 2008 #6999 Del Skrevet 15. oktober 2008 til Marsy! Nå er jeg ferdig med mine seks uker jobb for denne gang. De ble brått avsluttet da lillesøster ble lagt inn på sykehus forrige uke på grunn av vekttap. Nå er hun utskrevet og får medisiner så nå går det mye bedre. Storesøster veier nå 7,5 kilo, mens lillesøster har kommet seg opp igjen på 6,5. Begge er ca 70 cm lange. Her kom de to første tennene på begge to ett par dager etter seks-månedersdagen. Og nå venter vi på flere, regner med at det dukker opp noe mer de nærmeste dagene. Storesøster har krabbet i over to uker, og nå begynner hun å bli god. Lillesøster ligger foreløpig ganske i ro, men nå som hun er i bedre form er det nok ikke lenge før hun kommer etter. Storesøster er imidlertid ikke fornøyd med å krabbe, så hun begynte nesten samtidig å reise seg. Så nå står hun stort sett enten på kne eller på tå et eller annet sted. Hun har ikke lært å sette seg ned igjen, så enten må vi redde henne, eller så faller hun bakover, stiv som en stokk. Det blir endel hyling i løpet av dagen, for å si det sånn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #7000 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ingen tenner? M har seks han..... Så akkurat sånn sett er jeg veldig glad jeg ikke ammer...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå