Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
:klemmer:

Godt å ha visshet da, men sikkert ikke bare enkelt heller kan jeg tenke meg...

Fullstendig off topic: Jeg glemte cerazetten min i går. :fy_fy::klaske:

Skulle begynt på nytt brett i går.

I helga ble det en liten anelse :sengekos: og her er hva det står om glemming av cerazette tidlig på brettet:

Hvis du er mer enn-12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk kondom også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd.

Ja, ja. Da er det bare å vente å se. :gjeiper:

Dette her skjedd meg et par ganger også... Jeg har nå startet å ha alarm på mobilen slik at jeg nå husker den uansett...og med stigende ringelyd da slik at jeg hører den som bare det :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bebisen min er 6 mnd i dag! :hoppe:

Vi har vært hos fotografen, og han var kjempeflink og blid. Fotografen var dessuten imponert over hvor sterk han var ift andre unger når han lå på magen - ligger med strake armer og kun underlivet i gulvet ganske lenge av gangen. Flink unge!

:klem: til marsy, kan ikke være lett å få en sånn beskjed selv om dere var forberedt. Føler med deg!

Og så skal jeg ta ut spiralen neste mandag :lur:

Skrevet

Hurra for 6 mnd baby :)

Ta ut spiralen allerede? oi- oi- oi ;)

Skrevet

Ja, nå orker vi ikke vente lengre. Selv om jeg enkelte ganger griper meg i å tenke a vi er gærne ;) Men, men, blir nok ikke gravid med en gang uansett. Har jo ikke fått tilbake mensen ennå og fullammer jo egentlig... Så det blir nok ikke noe juli09-bebis ;)

Skrevet

Men tenk om det faktisk blir juli 09 baby, imli? Så kult det hadde vært :hoppe:

Skrevet

Dere er virkelig tøffe som prøver igjen allerede nå, imli. Kjenner jeg er litt misunnelig egentlig ;) Men vi venter nok i hvert fall til snuppa har begynt i barnehagen.

Skrevet

Good morning Ladies! Tidlig på`n her i dag.

Vaskemaskinen har gått dukken så jeg måtte i vaskeriet i dag.. Ingen enkel sak når man bor i tredje etasje og pese seg opp og ned med baby på magen og skittentøy i henda... Selvfølgelig i kurver men dog ikke enkelt... ;)

Skrevet

Dagens treningsøkt, Grace?

Grattis med 6 mnd klump, imli! På'n igjen allerede? Godt man som mor glemmer de tunge periodene, men så raskt? :fnise:

Her er snuppa i egenprodusert kjole

Mage

Rygg

Sikla

Skrevet

Så fin hun er Murmel :) Så morsomt å lage noe selv...

Skrevet

Jeg lurer på noe... Hva er forskjellen på grøten det står "god natt" på og vanlig grøt??? Noen som vet?

Skrevet

Hei!

Får ikke vært her så masse. Skjønner ikke helt hvor tida blir av....

Først må jeg jo gi en stor :klemmer: til Marsy. Godt at dere endelig fikk svar på d dere har gått og lurt på.

Jeg skulle egentlig ha vaska huset i dag, men tror jeg skrinlegger hele planen. Har hatt en skikkelig møkka-uke. Har vært deppa og har fått en eller annen slags muskelknute mellom ribbeinene i brystkassa og i ryggen. Har resultert i hodepine. Føler i tillegg at jeg har konstant underskudd på søvn. Mannen er stort sett på jobb hele tiden eller studerer. Sånn, da har jeg fått ut litt steam!

Vi har vært på 5mnd-kontroll denne uka. Lille vennen var 8110g og 70cm, altså ikke så liten. Sprøytene gikk ganske bra. Han fikk litt feber i et par dager etterpå, men han var omtrent den blide gutten han pleier å være. Lille søtingen min! Det hjelper på humøret at jeg har verdens søteste lille, blide gutt. Det første jeg ser om morgenen er smilet hans. Det hjelper!

Nå hører jeg at han er våken...

Skrevet

Trim ja, fy søren..... Nå er jeg sliten nå......

Men ikke no tid til å hvile på laurbærene... Skal i møte med jobben 1330så bare hive seg rundt... :eeeh:

Skrevet
Men tenk om det faktisk blir juli 09 baby, imli? Så kult det hadde vært :hoppe:

Ja, det hadde jo det da! Kanskje kroppen min bare kjører på med eggeløsning med en gang spiralen er ute :fnise:

Dere er virkelig tøffe som prøver igjen allerede nå, imli. Kjenner jeg er litt misunnelig egentlig ;) Men vi venter nok i hvert fall til snuppa har begynt i barnehagen.

Jeg kjenner jeg er misunnelig på alle som er gravide :ler: Så tar det som et hint. Kanskje jeg vil angre mange ganger, men man glemmer jo fort alt det kjipe ;)

Grattis med 6 mnd klump, imli! På'n igjen allerede? Godt man som mor glemmer de tunge periodene, men så raskt? :fnise:

Takk :) Ja, nå er det på'n igjen. Vi har veldig lyst på ny bebis begge to. Som kjent glemmer man lett de tunge periodene ja! Tenker jo litt at jeg egentlig er gæren, nå som den tyngste tida endelig er over og ungen begynner å bli lett å ha med å gjøre. Men, men. Vi prøver. Kan jo få en skikkelig soveunge neste gang? ;)

Så flink du er til å lage klær, Murmel *imponert*

Skrevet

Takk for kjoleskryt ;)

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en time med pilates. SNuppa var hos barenpass på treningen mens jeg gjorde øvelser. Pilates er gøy!

Skrevet

Fytterakkern så mange skrveleifer! Snuppa sover og jeg har spist lunsj. Tusler ned i 1 etg for å sy på en kosedress i fløyel til snuppeluppa :hjerte:

Skrevet

Så flink du er til å sy, murmelmy! Jeg greier ikke å sy rett søm engang :fnise:

Godt å se deg litt aktiv igjen, grace :) Har du begynt å jobbe igjen eller?

Skrevet

Har tenkt å begynne å lage grøt selv til bebisen, har kjøpt noe mel. Så får jeg brukt opp litt morsmelk :Nikke:

I en sånn bok jeg har står det at man skal koke grøten tykk på vann, og så spe ut med MM/MME. Er det noen som vet om man kan koke den på kun MM? Så det blir ren melkegrøt liksom. Eller skal ikke MM koke? :klø:

Noen som har peil?

Skrevet

Og skal den MM'en man i såfall tilsetter den kokte vanngrøten, være oppvarmet, eller kan den bare være opptint/kald?

Skrevet

MM skal ikke kokes. Da ødelegges noe av de fine egenskapene med MM. Jeg tilsatte kald MM. Grøten som er kokt med vann skal helst kjøles litt ned før du blander i MM, men ikke alltid jeg har latt den stå så lenge altså.. Hvilket mel har du kjøpt? Jeg har bare prøvd lettkokte havregryn.

Skrevet
MM skal ikke kokes. Da ødelegges noe av de fine egenskapene med MM. Jeg tilsatte kald MM. Grøten som er kokt med vann skal helst kjøles litt ned før du blander i MM, men ikke alltid jeg har latt den stå så lenge altså.. Hvilket mel har du kjøpt? Jeg har bare prøvd lettkokte havregryn.

Takk for svar!

Da bare prøver jeg det samme som deg - tilsette kald MM i litt avkjølt vanngrøt. Da får den vel raskere riktig temperatur også.

Har kjøpt havremel. Blir vel det samme som lettkokte havregryn, bare litt lettere å spise, siden vi ikke har kommet så langt med grøtspisinga ennå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...