Gå til innhold

Toddler pjatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor må du opp klokka fire???

Begynner på jobb klokka 5. Må pumpe meg først og så er det nesten en halv time å kjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullstendig umenneskelig å begynne på jobb klokka 5...! :dåne:

Skrevet

Enig med du. Før var det 6, men mer press på morningen har gjort at vi må begynne en time før. Men jeg er jo ferdig mellom 13 og 14 da.

Skrevet

Jojo, det er jo kjekt å være tidlig ferdig, men jeg hadde ikke takla å stå opp klokka fem. Kvelden må da bli forferdelig amputert...

Skrevet

Ikke egentlig. Jeg er i seng i 22 - 23 tiden, men det hender jeg dupper en time på sofan på ettermiddagen.

Skrevet

monja: du fortjener en medalje! Jeg hadde dauet hadde jeg skulle stå opp kl 4 hver dag.

Skrevet
monja: du fortjener en medalje! Jeg hadde dauet hadde jeg skulle stå opp kl 4 hver dag.

siterer denne jeg også :jepp:

Skrevet

:vinke:

Her har det blitt skravla masse ja ;)

Lillebebisen her blir vel i praksis fullammet ennå, selv om han har fått smaksprøver på grøt i to uker. Det går ikke sånn veldig fremover, så vi har ikke fått økt til noe mer ennå. Først må han vel spise opp smaksprøven... I går var han litt mer ivrig på grøten, men i dag gjorde jeg feilen å prøve å blande med fruktmos. Det likte han IKKE! Så da dropper vi det.

På torsdag er han et halvt år :hjerte: Da skal vi til fotografen. Så store bebisene våre er blitt. Skjønne bilder også.

God bedring til dere med syke babyer :klem:

Skrevet

T har forresten fått en tann og holder på å få en til. Ikke alltid han tar det med like godt humør stakkar. Hvordan står det til med tennene hos deres unger?

Glad det ikke er meg som må opp kl 4.... :sjokk:

Skrevet

Snuppa har fått 2 fortenner nede. De er fremdeles ikke kommet helt opp da. Tror hun driver og får tenner lengre bak i munnen et sted også, for hun gnager noe voldsomt på alt hun får tak i.

Skrevet

:hjerte: Lilleprinsen min er 5 mnd i dag! :hjerte:

Lillebror 1 time gammel

Lillebror for 4 dager siden.

Og for at dere skal få se hvor flink han er blitt til å holde hodet oppe, legger jeg ved et bilde tatt da han var 4 mnd. Da hadde vi fått to behandlinger hos manuell terapeut og lillebror klarte nå å løfte hodet litt. Før behandlingen lå han bare med nesen i gulvet, mens han her løfter alt han klarer.

Men sjekk forskjellen fra 4 mnd til 5 mnd da, er så herlig å ha fått en unge som endelig trives i mageleie på gulvet.

Lillebror 4 mnd, etter to beh hos man.terapeut.

Skrevet

Kjempeforskjell, Pondusa! For en skjønn liten pjokk :)

Vi har trillet tur i fantastisk høstvær. Nå sover lillemann ute i vogna, og jeg pakker litt. Vi skal reise bort i morgen, ut og fly faktisk. Vi har flydd før, men denne gangen blir det sikkert ikke noen pupping under letting og landing...så jeg er spent på hvordan det skal gå.

Skrevet

I dag er snuppa 6 mnd :hjerte:

Tenk, et halvt år allerede. Vi har vært hos fotografen med henne i dag, han knipsa maange flotte bilder. Får de om ca. 2 uker, gleder meg.

Skal/har dere andre forstørra noen eller har dere planer om det?

Vi fikk ny dato og skal komme tilbake når hun er ca. 1 og et halvt år. De annbefalte de, sa det var den beste tiden, da ungen kunne stå stødig, mer rett i ryggen.

Her øspøser det i dag og har gjort det i hele natt. Tur skal det bli for det. Blir nok en ettermiddagstur.

Skrevet

Herlige bilder alle dere som har lagt ut, vi har de skjønneste ungene! :hjerte:

I dag er veslegutt 6 måneder! Blitt en liten turbogutt, skikkelig aktiv og superblid!

Han har lagt seg til et snodig sovemønster. Han skal ikke legge seg før enn rundt 21.30-22 tida og da vil han helst bysses. Så sover han for det meste til rundt 4 tida, mat og sover videre til ved 8.30-9 tida.

Blir kjempetrøtt utover dagen, men skal ikke sove noen lange dupper. Små powernaps på alt fra 20 min til 45 min, så går det maks en og enhalv time før han er trøtt igjen. :klø:

Skrevet

Gratulerer med 5 og 6 mnd dager :hjerte:

Her har lillebror lagt seg og snart skal storebror til pers.

Vi var til fotografen med lilleprinsen i går. Han gliste og var så lykkelig. Endte med at jeg bestilte 12 bilder i prøvebildeformat. Det blir vel ca en 1000 lapp tenker jeg. 4 av dem skal i ramme. Vi har en montasje med noen av storebrors bilder og siden lillebror har blitt fotografert på så og si samme måte kommer det nok til å bli ganske likt.

Storebrors 6 mnd bilder

Skrevet

Så skjønne bilder av skjønne unger :)

Vår bebis er 6 mnd i morgen, da skal vi til fotografen.

Skrevet
T har forresten fått en tann og holder på å få en til. Ikke alltid han tar det med like godt humør stakkar. Hvordan står det til med tennene hos deres unger?

Her har lillegutt hatt to tenner foran nede i over en mnd - og blitt en kløpper til å bite :gjeiper:

Han har heldigvis hatt to uker ca uten noe bitt da - godt for meg det :fnise:

Hurra for dere som har 5 og 6 mnd`rs babyer - jepp tiden flyr av sted med slike søte små :rødme:

Skrevet

Snart 7mnd! :dåne:

Var hos sykehuset i dag, og fikk bekreftet det vi trodde og forventet: velsa er nettopp vesla, og har en skjelettfeil. Hun ligger altså an til å bli ca 120-135cm til slutt. Kjipt å få beskjeden, samtidig er det deilig å slippe å lure - heldigvis har det vært så mye frem å tilbake at vi var godt forberedt på beskjeden. Hun er 60cm nå.

Har familiebesøk de neste 2 ukene, (og endelig navnefest) derfor kommer jeg ikke til å være så ofte innom - men ville uansett fortelle det til dere barseldamene mine :)

Skrevet

Godt Marsy at det endelig kom en bekreftelse på hva det var...det er ikke morsomt å gå og ikke vite :kose:

Skrevet
Var hos sykehuset i dag, og fikk bekreftet det vi trodde og forventet: velsa er nettopp vesla, og har en skjelettfeil. Hun ligger altså an til å bli ca 120-135cm til slutt. Kjipt å få beskjeden, samtidig er det deilig å slippe å lure - heldigvis har det vært så mye frem å tilbake at vi var godt forberedt på beskjeden. Hun er 60cm nå.

:klemmer:

Godt å ha visshet da, men sikkert ikke bare enkelt heller kan jeg tenke meg...

Fullstendig off topic: Jeg glemte cerazetten min i går. :fy_fy::klaske:

Skulle begynt på nytt brett i går.

I helga ble det en liten anelse :sengekos: og her er hva det står om glemming av cerazette tidlig på brettet:

Hvis du er mer enn-12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk kondom også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd.

Ja, ja. Da er det bare å vente å se. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...