Kykkelikokos Skrevet 5. oktober 2008 #6901 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har ikke hørt at det er vanlig å ikke få behandling, jeg? Det er jo så smittsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 5. oktober 2008 #6902 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har heller aldri hørt om at man kan bli avvist hos legen. De jeg har snakket med, som har vært i samme situasjon, sier at et par dager med dråper så blir det bra. Hvorfor skal man da pine en liten unge i flere uker da? Selvsagt vil jeg ikke gi ungen min unødvendige medisiner, men når han har gjenklistrede øyne som væsker og er fulle av gugge mener jeg det er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 5. oktober 2008 #6903 Del Skrevet 5. oktober 2008 Tror nok at du vil få utlevert krem ja...hvis ikke får du bare være direkte og be om det! Det får da være måte på hva slike små skal igjennom om de ikke skal få medisin når det feiler dem noe....stakkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. oktober 2008 #6904 Del Skrevet 5. oktober 2008 Man kan jo bli gåendes med det lenge også, det er jo så smittsomt. Smitter fra baby til mor, til far, til baby, til mor til far? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. oktober 2008 #6905 Del Skrevet 5. oktober 2008 Barnehageungene får ikke behandling her. Saltvann gis fordi man kan bli immun mot antibiotikaen. Derfor prøver man alltid saltvann først. Men for storebror her er det kun kloramfenikol som funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. oktober 2008 #6906 Del Skrevet 5. oktober 2008 Trange tårekanaler hos spedbarn Puss vaskes bort med en ren og fuktig klut. Drypping med saltvann eller morsmelk renser ytterligere. Regelmessig massasje over neseroten med press nedover kan hjelpe. Hos de fleste er plagene over ved ettårsalder. Fram til da anbefales så få antibiotikabehandlinger med øyedråper som mulig. - Vi har kanskje fått et litt hysterisk forhold til infeksiøs konjunktivitt her i landet. Foreldre løper til legen straks barnet våkner om morgenen med litt gule skorper rundt øynene, sier avdelingsoverlege Steinar Madsen i Statens legemiddelverk. En studie som The Lancet har publisert, slår fast at flesteparten barn med infeksiøs konjunktivitt ikke trenger behandling med antibiotika for å bli kvitt sykdommen. Foreldrene kan selv behandle dem uten først å oppsøke lege - med mindre barnet utvikler uvanlige symptomer som varer i mer enn én uke. - Dette viser at en myk klut og vann er god nok behandling, sier Madsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. oktober 2008 #6907 Del Skrevet 5. oktober 2008 God bedring til lillemannen din, Trampe. Håper det går fort over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. oktober 2008 #6908 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men det er jo forskjell på litt gult puss når de våkner, og sammenklistrede øyne med puss som kommer før man har rukket å tørke bort det som allerede er der. Så da skjønner jeg litt mer hva som menes, monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. oktober 2008 #6909 Del Skrevet 5. oktober 2008 Absolutt. Jeg har selv hatt en liten gutt med sammenklistrede øyne flere ganger (og det er ikke morsomt i det hele tatt), men for å være sikker på at det er en bakteriell sykdom må det dyrkes en prøve. Men nå har vi jo alltid fått dråper om ikke infeksjonen har gitt seg etter en uke. Og da har jo såklart jeg greid å få det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. oktober 2008 #6910 Del Skrevet 5. oktober 2008 Nuh, må jeg finne sengen. Klokka ringer 04.00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. oktober 2008 #6911 Del Skrevet 6. oktober 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 6. oktober 2008 #6912 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ingen gul gugge i dag...? :klø: Tørr gugge rundt øyet, men han åpner det fint og er i strålende humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 6. oktober 2008 #6913 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg og mannen la oss tidlig i går, i tilfelle vi kom til å få ei natt med mye skriking på grunn av øynene til lillegutt. Men han har vært våken først 2230 og så 0300, bortsett fra det har han sovet fra 19 til 07 Han er hoven på øyet fremdeles, og det andre begynner å bli litt smalere enn vanlig. Men han er i sitt vanlige gode humør, og ligger nå på matta si og kravler rundt. Han har jo fått frokostpupp i dag, det er ikke tomt her Jeg tror det begynner å bli litt verre igjen nå, kanskje han har en type katarr som er verst på dagtid. Skal ringe legen uansett, er nok nødt til å begynne med en gang de åpner telefonene. De er kjente for å være vanskelige å få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 6. oktober 2008 #6914 Del Skrevet 6. oktober 2008 ...og da var vi i gang. Telefonene åpnet halv ni. Nå har jeg ringt ørten ganger, og får bare "nettet er opptatt" og pip-pip-pip. Dette skal bli moro! Men han er overraskende bra. Ikke noe puss enda. Men jeg drar heller til legen en gang for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 6. oktober 2008 #6915 Del Skrevet 6. oktober 2008 Urk, bare en liten utblåsning fra meg.. Er ganske drittlei for tiden. Victoria har nå vært hjemme syk en uke, heldigvis frisk igjen nå så hun er i barnehagen. På onsdag begynte jeg med feber og svetta og så kald. Dårlig søvn pga det og så Christian som våkner til stadighet. Fredagsmorgen våkna jeg med skikkelig vondt i halsen, dro til legen og da hadde jeg halsbetennelse og måtte på antibiotika. Er bedre nå. Men er ikke så glad for å ta antibiotika når jeg ammer da.. Christian han ser foreløpig ikke ut til å bli den store grøtspiseren, jeg får nesten ikke i han noen ting. Nå har jeg prøvd å 14 dager og det er ikke store fremgangen. Pupp er det beste. De siste dagene syns jeg han har vært fryktelig sutrete, skal helst sitte på armen. Blir ganske lei det i lengden! Ja, jeg er ganske sliten for tida. Så kjedelig med øyekatarr, Trampe! Victoria har hatt det noen ganger, men aldri så ille som du beskriver og hun har fått øyedråper med en gang. Får håpe han er bra igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 6. oktober 2008 #6916 Del Skrevet 6. oktober 2008 Vi har dryppa to ganger nå, og det er aldeles ikke morsomt. Nå sist måtte jeg legge ham på rygg med hodet mellom beina mine, sånn at jeg hadde armene hans under lårene mine og låste beina hans med leggene. Skikkelig skruestikke med andre ord. Han vræææælte og synes det var helt grusomt, men jeg fikk da inn noen dråper. Han ser mye bedre ut, så jeg har ikke avbestilt fotografen. Har et håp om at det andre øyet skal slippe unna, og at han ser bra ut til onsdag. Han er i mye bedre form ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 6. oktober 2008 #6917 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg vet så alt for godt hvordan det er med unger som ikke sover om natta, April. Håper han snur snart, man blir så innmari sliten. Og når man da har ei storesøster som er syk og blir dårlig selv er liksom alt galt. Føler med deg! God bedring, håper virkelig det går fort over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 6. oktober 2008 #6918 Del Skrevet 6. oktober 2008 Godt å høre at han er på bedringens vei, Trampe. Sender min dypeste medfølelse til dere, April. Vi har vært igjennom en lang runde med sykdom her og har endelig blitt friske *bank i bordet*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. oktober 2008 #6919 Del Skrevet 6. oktober 2008 Så godt at han er blitt bedre Trampe. Og en god til April. Idag har lillemann vært på kurs sammen med pappa'n sin. Var noen greier gjennom jobben han måtte på selv om han har permisjon. Men det hadde gått veldig bra. Etterpå dro de i bassenget for første gang. Lillemann koste seg masse. Jeg er dødssliten etter en lang dag på jobb. Å stå opp klokka 4 blir jeg nok aldri vant til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 6. oktober 2008 #6920 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvorfor må du opp klokka fire??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå