Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Vi er forresten begynt å lure på om vi må gå tilbake til å skifte om natta. Vi bruker Pampers nattbleier, og de holder veldig godt på bare tiss, men den siste uka har lillemann bæsja uten at vi har hørt at han er våken. Bleien er jo fylt av urin fra før, så når det kommer bæsj i tillegg tyter det ut på sidene. Lillemann har nemlig en tendens til å våkne om morgenen og ligge lenge våken uten en lyd, han bare ligger og småpludrer for seg selv og leker med bamsene sine, og det slår ikke ut på babycallen... Så de siste nettene har han bæsja ut både body og babysafe og alt. Og det er jo ikke akkurat en ønskesituasjon. Men han blir så våken når man skifter på ham, så jeg vet ikke hvor lurt det er....

Men nå: frokostgrøt!

Edit: syyykt irriterende setningsfeil...!!

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg ville skifta på han om det ikke var absolutt nødvendig. Hva med å prøve en str større nattbleie? Men det er jo så dumt at han ikke "sier fra" om han bæsjer, for det må jo skiftes uansett. Sånn er min og. Om han bæsjer mens han sover er det ofte han bare ligger og glaner i taket eller leker med fingrene sine. Sier ingenting og dermed oppdager vi det ikke før det har gått en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str større nattbleie, det var ikke dumt. Har faktisk ikke tenkt på det :lol: Bare synd at jeg nettopp har kjøpt en sånn jumbopakke og tatt hull på den :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str større nattbleie, det var ikke dumt. Har faktisk ikke tenkt på det :lol: Bare synd at jeg nettopp har kjøpt en sånn jumbopakke og tatt hull på den :sur:

Da kan du vel bare bruke jumbopakka på dagen da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har natten vært god:)

Etter kveldsgrøt - ny type, havregrøt for 6 mnd, åt hele porsjonen - og pupp, sov lillegutt til kl 23 for ny pupp, så var det pupp igjen kl 0230, så var det morgen kl 0600 - da var det mannen som tok lillegutt for jeg har det med å ikke sovne igjen senere på dagen...

Men nå er det en som våknet etter første dupp idag - varte i to timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, nattbleiene kan kun brukes om natta :lol: Jada, jeg kan jo såklart bruke de om dagen. Jeg bruker vanligvis Libero på dagtid, jeg synes Pampersen er så klumpete mellom beina. Det er vanskeligere for ham å bevege seg med Pampers på seg. Men den første bleien om morgenen varer vanligvis bare en-to timer før den er klissvåt, så jeg kan ihvertfall bruke de da :)

Bestevenninna mi har fått en gutt i morges!!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pampers har nattbleier med sånn ekstra lag for å holde huden tørr hele natta.

Jeg tror lillemann har fått øyekatarr :sur: Tre dager før fotograftimen, og så på en søndag. Jippi!!! Kan man få medisin på helsestasjonen, eller må jeg ringe legen i morgen tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pampers har nattbleier med sånn ekstra lag for å holde huden tørr hele natta.

Jeg tror lillemann har fått øyekatarr :sur: Tre dager før fotograftimen, og så på en søndag. Jippi!!! Kan man få medisin på helsestasjonen, eller må jeg ringe legen i morgen tidlig?

Vet ikke om lillegutt hadde øyekatarr tidligere, men han hadde hvertrtfall noe gæsj på ene øyet i noen dager... jeg kjøpte bare øyerens til bruk jeg - spurte selvsagt på apoteket da, men gæsjet gikk rimelig fort vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bleier så kan vi ikke bruke Pampers vi...lillegutt ble helt sår på rompestompen sin stakkar...

Vi hadde libero på sykehuset, og hadde noen hjemme - men så hadde vi kjøpt inn en pakke med pampers og lillegutt ble bare så rød. Det tok litt tid før vi skjønte hva det var som gjorde han så rød... det er litt kjipt siden pampers finnes i jumbopakninger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tjukk gul gugge rundt hele øyet...jeg får ikke tørka bort før det kommer nytt. Han gnur seg i øynene og er tydelig plaget av det, men han er jo en tøffing da. Så han skriker ikke noe særlig. Håper bare at han får sove i natt, for vi har jo hatt ei så god natt, så jeg håper at det er begynnelsen på en rytme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tjukk gul gugge rundt hele øyet...jeg får ikke tørka bort før det kommer nytt. Han gnur seg i øynene og er tydelig plaget av det, men han er jo en tøffing da. Så han skriker ikke noe særlig. Håper bare at han får sove i natt, for vi har jo hatt ei så god natt, så jeg håper at det er begynnelsen på en rytme...

Har han øyekatar, må du jo ringe legevakten for å få krem til å behandle det med. Det er jo noe av det mest smittsomme som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det høres ut som øyekatarr når det kommer hele tiden - lillegutt hadde da ikke det...

Typisk da å sitte i telefonkø så innmari lenge... håper du kommer igjennom snart da Trampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp i halv fem-tida, da hadde vi holdt på i over en time. Men jeg prøvde igjen nå og kom igjennom. Dama som tok telefonen sa at hun kunne ta oss inn i titida. Det gidder jeg rett og slett ikke. Skal jeg ta ham med meg ned dit klokka ti ødelegger jeg hele kvelden og sikkert natta også. Jeg sa det til henne, og hun mente at det aller beste er å vaske med rent vann, og ringe legen i morgen tidlig.

Jeg skal ringe fotografen i morgen tidlig og avbestille der også, og spørre om den kan flyttes til mandag eller tirsdag. Det er vel siste sjanse for å få tatt bildene innen grensa deres.

Det viktigste er jo at han blir frisk fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk verdikortet i posten i går så i morgen skal jeg hente rimi pakken :)

Mannen har hatt bursdag i helga og vi har har hatt 3 dagers feiring. Sliiten nå...

Lillejenta er helt utslått nå og ligger i vogna si og sover. Skal snart gi henne grøt og melk og legge henne for natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjelden du får behandling for øyekatarr, Trampe. Da er det å vaske med rent vann og dryppe med saltvann som er tipset du får. Her er legene blitt skikkelig vrange på å skrive ut dråper som kloramfenikol etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann er lagt for natta. Han fikk ikke grøt idag, så det ble bare pupp til kvelds. Spent på hvordan det går. I morgen skal jeg på jobb så jeg skal pumpe litt nå i kveld for at han skal få en liten skvett i morgen tidlig iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera til et vennepar er nå tre mnd og har øyekatarr. Får behandling for det as we speak. Til du får vært hos legen så får du spyle øyet hans med morsmelk :)

Vi bruker vanlig eller up&go libero til begge ungene om natten. Om dagen bruker snuppa tøybleier. Har aldri brukt nattbleier til noen av dem og begge er stortissere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vurdere å være ekkel og ikke vaske øyet hans på en time før legebesøket... og så si at jeg har vaska det nettopp. Kanskje vi da får behandling. Nei, ærlig talt, man må jo få hjelp når øyet er hovent og renner og fullt av puss...

Vi skal ut og reise på torsdag, så jeg vil veldig veldig gjerne ha medisin. Pluss at det er stor sannsynlighet for at jeg og mannen også får det, og mormor også hvis lillemann fremdeles er smittefarlig når vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...