Trampe Skrevet 2. oktober 2008 #6841 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg tilsetter ikke frukt i havregrøten uansett om det er smak eller ikke, han liker den så godt. Jeg gir heller fruktmos etterpå. Vi gjør det sånn at han får grøten med smak om morgenen og ren havregrøt om kvelden. Jeg kjenner at jeg er litt oppgitt her. Jeg la lillemann kvart over sju, og han sovna ganske kjapt. Nå er han våken igjen, og gråter. Mannen er der inne, tilbyr vann på tutekopp, og trøster. Jeg kan da ikke slenge ut puppen nå igjen?!? Han fikk grøt 18:00, spiste en full porsjon og fruktmos etterpå, drakk litt vann, og fikk pupp 19:00 etter badinga. Da kan han umulig være sulten igjen nå... Han er helt slutta å sove lenge i strekk nå, og det er så innmari slitsomt. Vi som var i en så god rytme, så ble alt ødelagt igjen. Jeg gjør rett i å ikke gi ham pupp nå igjen, ikkesant??! I natt sovna han 18:45. Var våken 22:30, 01:00 (da var ikke jeg sovna, jeg lå bare og vrei meg) og så igjen 03:00. Da sovna jeg mens jeg ammet i senga inne hos ham, og våkna med et rykk 04:30. Da la jeg ham tilbake i sin seng og tusla tilbake til min seng. Men 05:00 var han våken igjen. Mer pupp, og han sovna kjapt. Så våkna han 05:20, og nekta å sove mer. Så min totale søvn i natt var fra 01:15 til 03:00 og 03:15 til 04:30. Jippiii!!! Heldigvis sto mannen opp med ham og jeg fikk sove litt mer, ellers hadde jeg ikke stått oppreist i dag. Akkurat nå er jeg faktisk ikke trøtt, av en eller annen merkelig grunn... og det er blitt sånn at jeg kvier meg for å legge meg, fordi jeg vet at han våkner snart uansett. Da er det liksom liten vits i å sove. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal angripe dette. Jeg er ikke helt komfortabel med å slutte med nattamminga enda, må innføre middag først sånn at jeg kan være helt trygg på at han ikke er sulten.
monja Skrevet 2. oktober 2008 #6842 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg tror jeg ville kutta ut ammingen på natta, Trampe. Hvor mye spiser han på dagtid?
Murmelmy Skrevet 2. oktober 2008 #6843 Skrevet 2. oktober 2008 Hvilken fotograf har dere brukt Murmelmy? Vi er på utkikk etter en flink fotograf. Sturlason ved Rådhuset
Trampe Skrevet 2. oktober 2008 #6844 Skrevet 2. oktober 2008 Jepp, jeg og mannen sitter og legger slagplan her nå. Vi ga oss til slutt i kveld, han hylte så innmari. Guttungen er jo helt fortvilet, for han er vant til å få pupp og blir hysterisk når han ikke får det. Tre ting må være på plass først: Jeg og lillemann skal reise bort et par dager i neste uke uten mannen. Ingen vits i å avvenne før det. Venninna mi er høygravid, og når hun får baby skal vi på barselbesøk der hun bor uten mannen. Ingen vits i å avvenne før det. Og så skal jeg innføre middagsmåltid også. Han spiser nå grøt om morningen, pupp ca to ganger i løpet av dagen og så grøt på kvelden. Og pupp fire-fem ganger om natta, da. Så den første natta er han nok sulten, men vi er jo nødt... Jeg må bare iføre meg hørselvern og legge meg på gjesterommet.
monja Skrevet 2. oktober 2008 #6845 Skrevet 2. oktober 2008 Lillemann her spiser ikke så mye fast føde enda. Pupp i 5 tiden, pupp i 8 tiden, fruktbeger og pupp i 11 tiden, pupp i 16 tiden, grøt av 5 teskjeer grøtpulver (mais) og ca 100 ml mme klokka 18 - og en skvett pupp etterpå. Så legger han seg klokka 18.30 - 19.00 og sover til 05 - 05.30.
Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6846 Skrevet 3. oktober 2008 I natt var han våken 22:00, 01:00, 03:00 og 05:00. Da var han såpass våken at jeg ikke fikk ham i søvn igjen. Men det er jo ikke mulig at han har fått sovet skikkelig ut, så jeg tok ham med i senga vår. Der er det helt mørkt på rommet, han så ingenting, og lå bare i midten og pratet og pludret. Tror han slokna rundt 06:00, og vi sto opp 09:00. Så totalt har vi jo sovet en del, men det hadde vært mye bedre å sove i ett strekk og stå opp tidligere... Hvordan står det til med lyder hos dere nå? Her har bablinga slått inn for fullt. Han tester stadig nye lyder. Diftongene er definitivt oppdaget. Eiiii, åiiiii, oaaaaa kommer fra gulvet nå Ellers er det mye babababa, dadada, dlædlædlæ, gugugu. Artig
LaraCroft Skrevet 3. oktober 2008 #6847 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg også tenker som deg Trampe - at det ikke er nødvendig å avvenne med nattamming når man skal bort sånn like rundt hjørnet. Sånn bare i tilfelle lillegutt slår seg helt vrang... Nå har jo jeg litt tid på meg da før jeg skal starte nattpuppavvenning, men jeg tenker på det allerede...Det er så enkelt å bare hekte på puppen for å få lillegutt til å sovne igjen;) Når dere gir morgen grøt - er det det første måltidet da, eller har det blitt gitt en pupp først? Når starter dere med to måltider grøt? Har sikkert blitt nevnt her før - men nå har vi vært borte en stund og mange sider er skrevet ser jeg...orker ikke å lete meg frem jeg;)
pondusa Skrevet 3. oktober 2008 #6848 Skrevet 3. oktober 2008 Vi kommer ikke til å gå inn for nattavenning før lillemann er minst 9 mnd, såfremt han ikke gjør det selv da. Jeg lar han styre puppingen selv, så om han våkner 2 timer etter leggetid på kvelden, så får han en liten sup. Kan jo tenke deg selv at du våknet etter kort tid og var kjempetørst, og så skulle noen nekte deg å gå opp for å ta et glass vann. Babyene bruker den tynne melka som kommer først til ren tørsteslukking, det er melken deretter som metter.
pondusa Skrevet 3. oktober 2008 #6849 Skrevet 3. oktober 2008 Har alle ungene her forresten begynt med grøt eller annen mat? Får inntrykk av at det bare er oss som fullammer enda. Har jo 4 stk i barselgruppa mi som fikk i april, og ingen av dem er heller begynt noe særlig med grøt.
monja Skrevet 3. oktober 2008 #6850 Skrevet 3. oktober 2008 Vi har begynt med grøt en gang i døgnet. Og fruktmos. Men ellers er det amming når jeg er hjemme og en blanding av mme og mm når mannen er hjemme. Idag er den lille go'klumpen min et halvt år. Som tiden flyr. Stor er han og blitt. Gleder meg til kontroll i dag. Spent på hva de sier. Nyfødt 6 mnd
Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6851 Skrevet 3. oktober 2008 Han tilbys vann når han våkner om natta, når puppen ikke er tilgjengelig. Så om han er tørst skal han få slukket tørsten på den måten. Her er grøten det første måltidet om morgenen ja. Men så har jeg veldig veldig tomme pupper om morgenen, for han har puppet fire ganger om natta... så han får ikke pupp før utpå dagen.
Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6852 Skrevet 3. oktober 2008 Så herlig, monja! Det er utrolig som de vokser og utvikler seg på et halvt år, for sånn i det lange løp er det jo ikke det lengste tidsrommet..
pondusa Skrevet 3. oktober 2008 #6853 Skrevet 3. oktober 2008 Gratulerer med halvåring Monja. Herlig gutt.
LaraCroft Skrevet 3. oktober 2008 #6854 Skrevet 3. oktober 2008 Så herlige bilder MOnja - grattis med halvåring Her serveres det grøt en gang i døgnet, med fruktmos til dessert:)
marsy Skrevet 3. oktober 2008 #6855 Skrevet 3. oktober 2008 Her er det grøt og frukt på kvelden. Begynte i går med å gi litt mat på dagen også. Hun fikk et halvt glass (lite) med mat midt på dagen, og pupp etterpå. Jeg har gitt pupp etter maten, men man skal visst egentlig gi pupp først for å holde produksjonen ved like. Men jeg har ikke hatt noe problem med melka. Jeg håper fortsatt at jeg skal slippe avvenning I natt sov hun til kl 0500, og håper det var et resultat av at hun fikk et ekstra lite måltid i går. Men i morges var det fult rabalder, hun har nemlig blitt litt hardere i magen enn vanlig, og ropte mens hun bæsja. Må på butikken å kjøpe svisker i dag, tydeligvis. Har snart pumpet nok til en flaske i morgen når jeg skal bort. Blir spennende. Men hvis hun nekter å ta flaske, drikker hun jo heldigvis vann av tutekopp nå, og kan jo få litt fruktmos/grøt hvis det blir krise for mannen.
Catus Skrevet 3. oktober 2008 #6856 Skrevet 3. oktober 2008 Her serverer vi forløpig kun kveldsgrøt. Så får han sviskemos etterpå for å holde magen i gang. Dessert er fruktpuré. Vann i tutekopp ved siden av måltidet. Etter kveldsstellet får han pupp før han legger seg. Resten av dagen er det kun pupp. Men jeg tenkte å innføre formiddagsgrøt snart (og fordele frukt og sviske over to måltider), det begynner vel å bli på tide. Han fyller jo 6 mnd til onsdag og han har spist kveldsgrøt i snart tre uker. Han elsker det jo, og jeg vil tro han vil sette pris på å få et grøtmåltid til. Han får jo aldri nok den gutten. Men jeg har oppdaget en ting han ikke liker. Jeg prøvde å gi ham Hipp sin fruktpuré med banan og fersken. Den ville han ikke ha og skar bare masse festlige grimaser. Lurer på om han arver min smak, for jeg liker ikke banan. Og jeg som har kjøpt havregrøt med banan og aprikos som jeg tenkte å ha på formiddagen. Jaja... Men det er verd et forsøk da. *krysser fingrene*
Catus Skrevet 3. oktober 2008 #6858 Skrevet 3. oktober 2008 Hvor mye sviskemos gir dere som gir det? Jeg har til nå gitt ham hver dag (fordeler et glass på tre dager), men det er kanskje ikke nødvendig? :klø: Jeg er bare så redd for at magen skal gå i stå. Han var jo så sensitiv da han var mindre, så jeg frykter magevondt dersom han ikke får sviskemosen..
Trampe Skrevet 3. oktober 2008 #6859 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har henta 6mndpakken fra Rimi. Masse nyttig!!! Det er den beste av alle gratispakkene jeg har fått! Kopp og skje, mat og smekker, bleier... masse bruksting
blåmeisa Skrevet 3. oktober 2008 #6860 Skrevet 3. oktober 2008 Her ser det ut som at gratispakken fra rimi må ventes på. De har visst fått for stor pågang. Synd, hadde gledet meg til den pakken!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå