Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags grøt har du prøvd, da? Det er jo noen unger som ikke liker enkelte smaker. Her er det havregrøt som er den store slageren. Det finnes i 4mndgrøtene fra Nestle, men man må på større butikker a la Mega for å få tak i de. I begynnelsen blandet jeg det med fruktmos, og da gikk det ned på høykant. Har du prøvd det? Å blande med frukt?

Banan er lurt, men ikke gi for mye, for det kan gi bleieutslett. Prøv deg frem :)

Vi har vært på babybesøk. Bittebitteliten en på tre uker. Så nusselig :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på barseltreff idag. Det var kommet ei ny ei med denne gangen og sønnen hennes fikk flaske med saft :klø: Da er han 5 mnd i morgen. Den synes jeg var litt på kanten altså.

Skrevet

Lillemann har smakt brødskive idag. Store gutten. Han var en smule skeptisk og sutta lenge og vel på den. Men til slutt gikk den ned :fnise:

Skrevet

Jeg skal prøve brødskive jeg også, må bare mote meg opp først. Hvordan gjør du det? Bittesmå biter eller? Har du noe på?

Skrevet

Og flaske med saft??! Nei, vet du hva. Her går det bare i vann. Hvorfor venne ungene til saft nå?? Min får ikke saft før han vet hva det er og kan spørre etter det selv... *streng*

Jeg sitter her og er så spent på natta. Får jeg sove i natt, tro? Lilllemann var våken sju ganger i natt. Han kan da umulig toppe det. Nå kjenner jeg at jeg savner perioden der han var våken annenhver time, men kunne ligge ved puppen og forsyne seg selv hvis jeg var dødssliten. Nå skriker han bare, og jeg må gå og trøste og bysse. :Gjesp:

Skrevet
Jeg skal prøve brødskive jeg også, må bare mote meg opp først. Hvordan gjør du det? Bittesmå biter eller? Har du noe på?

Han fikk bare en ørliten bit i munnen. Uten noe på. Men da jeg begynte "for alvor" med skive hos storebror dynka jeg den litt i mme før han fikk den. Etterhvert fikk han leverpostei på.

Skrevet

Håper virkelig du får sove i natt, Trampe. Så utrolig kjedelig å ha det sånn :klemmer:

Skrevet

Krysser fingrene for deg i natt, Trampe! :Nikke:

Har såvidt begynt med bittesmå brødbiter her også, og nå begynner han å skjønne at han skal svelge dem - og han klarer det uten å brekke seg også nå ;) Så i morgen skal han få prøve brødskive med smør og leverpostei - det var visst favoritten min på den alderen. Store gutten min spise BRØDSKIVE! Fytti altså...

Skrevet

Kanskje vi også skulle prøve litt brødskive i morgen.. kan jo bare bryte en bit av frokosten min ;)

Takk for fingerkryssing, dere! Krysser jeg også :)

Skrevet

Det hjalp :) Våken tre ganger, ingen lange våkenperioder. Aldeles ikke optimalt, men hjelpe meg så mye bedre det er enn sju ganger...

Her har vi nettopp prøvd brødskive. Den gikk rett ned uten brekninger. Tør ikke gi ham mer nå, men han skal få litt hver dag fra nå av :) Kanskje han slipper morgengrøten, det må da være innmari kjedelig å spise grøt flere ganger om dagen.

Skrevet

Så bra med fremgang,Trampe! Men skjønner godt at du er sliten. Her har Junior i blant våknet mange ganger i løpet av en natt, men det har sjeldent vært skriking. Jeg syntes det var slitsomt nok jeg, så jeg tar av meg hatten for alt du har taklet så langt! Du er flink! :smilorange:

Her var det morgen kl 04:50 i dag. Det er en smule tidlig, men jeg fikk sovet en liten time da Junior duppet tidligere i dag. Og det hjalp litt. Nå dupper han igjen, men denne gangen sitter jeg bare her og slapper av litt. Deilig det også. :)

Og brødskiver dere! Fytti katta så store barna våre begynner å bli! :overrasket:

Men jeg gruer meg litt til å begynne med brødskive jeg. Godt det enda er litt tid før jeg skal begynne med det. Først må Junior begynne med to grøtmåltider om dagen.

Det bringer opp et par spørsmål hos meg:

Hvor lenge kjørte dere full porsjon i ett måltid før dere startet med to måltider?

Og brukte dere like lang tid på innkjøringen til to fulle måltider som dere gjorde til det første?

Skrevet

Vi brukte under to uker på å kjøre opp til full porsjon kveldsgrøt. Vi starta da han var 3,5 mnd, og da han var 4 mnd fikk han full porsjon. Vi starta med formiddagsgrøt i forrige uke, og er nå nesten oppe i full porsjon der også. Jeg lager full porsjon, men han spiser ikke alt. Kommer an på hvor mye han har puppet om natta. Bruker smakssatt grøt på morningen og ren havregrøt om kvelden. Han får fruktmos på kvelden.

Vi har vært i åpen barnehage i dag. Det var kjempemoro! Masse unger på samme alder som lillemann, de fleste rundt 8-9 mnd. Jeg har jo en stor gutt som er flink til å rulle, snurre og sitte, så det var ikke så enormt stor forskjell. Greit nok, de aller fleste på 8 mnd + krabber, men det gjør ikke meg noe at lillemann ikke krabber :ler:

Skrevet

I dag fikk vi endelig vært med på mor og barn trening!

Forrige tirsdag var veslegutt altfor grinete og trøtt til at det var noen vits å dra ham med, men i dag var han i ok lune.

45 minutter med step og 30 minutter med styrke. Konklusjonen er at jeg er veldig god på styrke og har bra muskler.

Men kondisjon? Not so much. Det var flaut så grisedårlig form jeg er i!

For ikke å snakke om at jeg blir så illrød i ansiktet- urk.

Men morro var det gitt! Gleder meg til neste uke.

Skrevet

Så fint bilde, Grace. Det er lenge til våre gjør sånn, tror jeg:).

Men storesøster står i senga. Har vært inne og lagt henne ned sikkert femten ganger siden hun la seg klokka sju. Hvordan bør man egentlig gjøre det?

Skrevet

Å herlighet for en spenstig gutt du har Grace! Var et skikkelig fint bilde også.

Her har lillemann evig nok med å klare å holde hodet oppe når vi holder han i fanget. Har såvidt begynt å stå litt på fanget også.

Skrevet

Så herlig bilde, Grace :hjerte:

To fulle porsjoner grøt. Må man det altså? Jeg hadde ikke det til storebror heller jeg. Ett måltid med skive, ett med frukt og ett med grøt. Nå er det foreløpig melk, melk og frukt, melk og melk og grøt.

Skrevet
Hva slags grøt har du prøvd, da? Det er jo noen unger som ikke liker enkelte smaker. Her er det havregrøt som er den store slageren. Det finnes i 4mndgrøtene fra Nestle, men man må på større butikker a la Mega for å få tak i de. I begynnelsen blandet jeg det med fruktmos, og da gikk det ned på høykant. Har du prøvd det? Å blande med frukt?

Har bare prøvd maisgrøt, ikke noe fruktmos eller noe. Har tenkt å prøve med banan i morgen, det har vi i huset... Ellers så får vi prøve en annen type grøt... Er litt redd for å prøve brødskive. Kan jo hende han bare trenger litt tid på å bli vant til dette nye greine også.

Skrevet

Kjempefint bilde også, Grace :)

Babysvømming er moro!

Lillebebis har begynt å sitte litt i høy barnestol nå. Sitter der mens vi spiser... Han har ingen problemer med å sitte i alle fall. Så stor bebis vi har, sitter i stol og har fått sin første tann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...