Trampe Skrevet 27. september 2008 #6741 Skrevet 27. september 2008 Jeg har lest at det er helt vanlig at ungene er utilpass, gretne og frustrette når de er 5-6 mnd gamle, så jeg er ikke overraska over humøret på lillegutt for tida. Natta har ikke vært like ille i natt, da, men jeg må si at jeg gleder meg til å sove ei hel natt! Her er tepper det helt store for tida. Han spiser på dem, ruller seg inn i dem, drar dem over hodet og hviiiiiner av fryd. Morsomt å ha noe over ansiktet, ja Av og til ruller han seg fast inni der, så jeg må passe på, men stort sett kommer han ut på andre sida og er ei sol
Trampe Skrevet 27. september 2008 #6742 Skrevet 27. september 2008 Det pissregner ute. Skikkelig regn som spretter opp igjen fra asfalten. Lillemann er nå begynt å nekte å sove inne sammen med meg, og det gikk ikke å trille på stuegulvet her heller. Så den som fikk på seg regnklær og tok med ungen ut for å trille, det var mamma. Min snille mamma Hjemme hos oss har vi ganske mange trappetrinn opp til ytterdøra. Søvnrytmen vår har vært å sove inne sammen i dobbeltsenga på første morgenlur, og så ute i vogna på de to andre. Nå må jeg vel innse at den første luren er historie...hvis han skal sove ute om morgenen også kan ikke jeg legge meg og sove selv. Jeg er ikke komfortabel med å sove inne når ungen sover ute.
monja Skrevet 27. september 2008 #6743 Skrevet 27. september 2008 Tepper er stor stas her og. Ruller seg inn i dem. Til og med gymmatta på gulvet Natten har vært litt urolig i monjaheimen. Mannen har vært oppe til lillebror 3 - 4 ganger. 2 ganger med dentinox og en gang har han fått mat. Så sov vi til halv 8.
monja Skrevet 27. september 2008 #6744 Skrevet 27. september 2008 Været er skikkelig heslig her idag. Regner vannrett, men likevel må vi vel ut og gå en tur. Lurer på å ta vekk bag'en i vogna hans, men det blir så åpnet på en måte om jeg tar den vekk.
Trampe Skrevet 27. september 2008 #6745 Skrevet 27. september 2008 Hvilke vogner har dere? Har dere gått over til sportsdel? Jeg har Emmaljunga Edge, og må vel bytte til sportsdel nå til uka. Bagdelen er litt i trangeste laget, han når ned i enden på den og sparker seg opp sånn at hodet stanger i andre enden... men den tåpelige butikken har såklart ikke lagt ved trekket til sportsdelen, og det er lang leveringstid, tydeligvis. Så den er ikke mye verdt for oss nå i regnet. Men ei venninne har samme vogna, og kommer ikke til å bruke sportsdelen før til våren. Så jeg får kanskje låne hennes trekk så lenge... Hvordan gjør dere det med voksipose og seler i sportsdelen? Jeg er jo redd for at han skal sove ute, våkne uten en lyd, og komme seg ut av vogna...
Catus Skrevet 27. september 2008 #6746 Skrevet 27. september 2008 Jeg er trøtt i dag. Det ble ingen god natt på meg. Junior sov godt frem til kl to, men da hadde han jaggu bestemt seg for å våkne. Han var helt lys våken og lå og skravlet høylytt for seg selv. Det nyttet ikke å få ham til å sove igjen, så jeg tok ham opp for å gi ham mat. Jeg klarte å legge ham over i sin egen seng igjen etterpå, og han sovnet faktisk. Jeg var kjempefornøyd med at det gikk så bra, men det varte ikke så lenge. Altså; han sov jo, men han var fryktelig urolig gjennom resten av natta. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte opp for å enten putte inn smokken, snu ham eller bare holde ham i hånda for at han skulle roe seg. Og dermed ble det ikke noe særlig med søvn på mor etter kl to. Morgen ble det kl 06:15, men det er i og for seg helt greit. Heldigvis fikk jeg sovet en halvtimes tid under duppen hans i stad.
Catus Skrevet 27. september 2008 #6747 Skrevet 27. september 2008 Hvilke vogner har dere? Har dere gått over til sportsdel? ... Hvordan gjør dere det med voksipose og seler i sportsdelen? Jeg er jo redd for at han skal sove ute, våkne uten en lyd, og komme seg ut av vogna... Jeg har Teutonia Spirit 06-modell. Den er vel forholdsvis liten i bagen, men forløpig har det gått greit å bruke den. Junior begynner nok å bli litt for stor om ikke så lenge, så jeg regner med vi bytter til sportsdelen i løpet av oktober/november. Men er det ikke hull i voksiposen så du kan få selene gjennom og spenne ham fast? Jeg har ikke kikket så veldig nøye på min pose enda, men jeg innbilte meg at det var hull i den? Eller er jeg helt på bærtur nå? :klø:
monja Skrevet 27. september 2008 #6748 Skrevet 27. september 2008 Vi har en Hoco Zaphir. Bagen passer enda, men om et par uker må den nok vike. I posen vi har er det ikke hull for seler så vi må bruke løse seler. Eller prøve å få laget hull.
pondusa Skrevet 27. september 2008 #6749 Skrevet 27. september 2008 Lillebror ligger i dreamybagen til quinny speedy vogna vår. Har høvelig med plass enda, så vi drøyer enda med sportsdel. Ang soving ute, vi har kjøpt oss trådløs babycall og den er selvfølgelig på da. Men nå vil jo ikke min baby sove ute i vogn da...
monja Skrevet 27. september 2008 #6750 Skrevet 27. september 2008 Vurderer denne dunposen. Skal høre om de selger den på EXIT butikken nede i byen. Det er iallefall en butikk i babycarekjeden.
Trampe Skrevet 27. september 2008 #6751 Skrevet 27. september 2008 I posen min er det sydd sånn at man kan skjære hull. Altså det er laget store "knappehullsåpninger" uten at selve hullet er skåret ut. Men jeg har ikke lyst til å ta hull i posen. Det blir varmetap an mass, og jeg har ikke noe lyst til det... Jeg har også trådløs babycall som jeg bruker når han sover ute i vogna, men lillemannen min er en liten luring. Han kan nemlig ligge våken i en halvtimes tid uten en lyd, bare ligger og sparker og fekter. Så når han blir så stor at han kan sette seg opp i vogna selv, og det er ikke lenge til, da blir det skummelt å ha ham ute. Jeg hører jo ikke når han våkner. Herregud som det regner..!!!
MzS Skrevet 27. september 2008 #6752 Skrevet 27. september 2008 Vi har Quinny 3XL, og har brukt sportsdelen 1 mnd alt. Dreamybagen ble fort litt liten, og 'han sjøl' ble forbanna over å ikke få se noe når vi var ute og trillet. Bruker sportsdelen stort sett med ryggen nesten helt nede, da. Og sove ute i vogna har han aldri villet uansett, så det er ikke noe tema. Her er det stråååålende i dag, så vi skal ut og trille lang tur senere i dag. Men først skal vi bort til moren min en tur og så må vi handle litt. Mannen er på jakt fram til onsdag, så han ser vi jo bare på kveldene nå. Nettene går fint her for tiden, men i natt ble det morgen litt vel tidlig gitt. Lillegutt våknet kl 5 og hadde vanskelig for å roe seg igjen, vet ikke helt hva det var med han jeg - men noe særlig søvn ble det ikke etter det. Hvordan er det forresten med deres små, gulper de noe særlig lenger? Syns min gulper like mye som før til tider jeg, særlig etter at han har fått frukt eller fruktsaft :klø: Kanskje det blir litt surt for magen hans?
monja Skrevet 27. september 2008 #6753 Skrevet 27. september 2008 Lillemann gulper ikke mye nå, men det blir litt ekstra når han får frukt. Aner ikke hvorfor.
monja Skrevet 27. september 2008 #6754 Skrevet 27. september 2008 Det høljer ned her og, Trampe. Vannrett er vel rett ordet. Men jeg skal ut og gå en tur i dag, samme søren. Stor i kjeften nå, men det spørs da
monja Skrevet 27. september 2008 #6755 Skrevet 27. september 2008 Nå har vi prøvd den gamle vinterposen vi har til vogna. Egentlig er det bare tull å kjøpe ny, for den funker jo helt fint. Hm, må tenke litt mer....
Gjest imli Skrevet 27. september 2008 #6756 Skrevet 27. september 2008 (endret) Vi har Simo Kombi, og bagen på den er jo stor. Så vi bytter ikke til sportsdel før om et par mnd tenker jeg. Her er det kjempefint vær, det bare blåser masse da. Har jakt-gubbe i dag jeg også, men han er bare på dagstur da heldigvis. Og så har han kutta ut den årlige hardangervidda-jaktturen, siden vi har lillebebis og jeg allerede er mye alene med ham. Heldigvis. En langhelg alene frister ikke... Dag fem med grøt-smaking her i huset, men det går ikke noe særlig fremover. Laga tjukk grøt i dag, men han likte ikke det noe særlig bedre tror jeg. Det ble bare mindre gris da, siden det ikke rant så lett utav munnen Endret 27. september 2008 av imli
April Skrevet 27. september 2008 #6757 Skrevet 27. september 2008 Har også jaktmann, men han er hjemme om nettene heldigvis. Er han tidlig ferdig om dagen, holder han på oppi huset. Nærmer seg virkelig nå altså Christian er ikke så fryktelig glad i grøt, har prøvd tre slag til nå og alle er like uinteressante. Nettene er helt horrible, jeg er så trøtt for tiden at jeg er omtrent i koma. Christian er fryktelig suttrete på dagtid og, det er ikke mye han kan ligge alene før det er hyl og skrik. Rullingen har han ikke noe særlig teken på, han legger seg over på sida men gidder ikke mer enn det. Jeg har OTH vogn, bytta til sportsdelen nå før vi dro til Syden. Syns plutselig jeg fikk stor baby, kunne nok brukt bag`n litt til. Men ikke så veldig mye lenger.
Gjest imli Skrevet 27. september 2008 #6758 Skrevet 27. september 2008 høres ut som slitsomme dager, April. Håper det blir bedre snart. Hvor ofte våkner han om natta da?
linky Skrevet 27. september 2008 #6759 Skrevet 27. september 2008 Pissregner her også i dag Har ikke blitt noe turgåing da vi har hatt besøk. Vi har Emmaljunga Edge Duo Combi, bagen er jo stor så vi kan ha den en god stund til ser jeg, men har gjort klar sportsdelen, jeg kunne ikke vente Da snuppa hadde ettermiddagsluren sin i dag skvatt jeg av at hun plutselig kasta opp, vet ikke hva det kan ha vært, men hun så skikkelig prega ut av det hele. Nå ligger hun å sover søtt i senga si. Hun våkna forresten flere ganger i natt for mat, noe hun aldri pleier å gjøre, så det var vel pga. vaksinen. Nå er det snart taco og film med mannen
Trampe Skrevet 27. september 2008 #6760 Skrevet 27. september 2008 Vi har samme vogn vi da, linky, men jeg synes ikke bagen er så stor allikevel jeg... Han får jo fint plass oppi den, men med voksipose går det ikke. Skinnposen går, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå