Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Havregrøt ja, gleder meg til å prøve ut det på lillejenta om noen uker. Den metter vel mer en mais og risgrøt?

Her har hun forresten fått skikkelig smaken på sviskepure med eple i, det er nam nam det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lurt å innføre gluten mens man fremdeles ammer i hvert fall :) Ved 6mnd kan man innføre gluten forsiktig. Vi har fått et slikt hefte på helsestasjonen. Kanskje du får det ved 6mndskontrollen, imli?

Trampe: Slik er det her også.. Sutrete og laaange dager.

Skrevet

Sto og funderte på å kjøpe 6 mnd grøt, men så ble det maisgrøt igjen. Vil ha grøt som kan blandes med morsmelk :sjenert:

Skrevet

Det er skikkelig irriterende at det bare er mais og risgrøt som kan blandes med morsmelk..

Skrevet

Går det ikke an å bruke MM i annen grøt da?

Havregrøt kan man i alle fall lage på melk...

Skrevet

Industrielt fremstilt havregrøt? Er det 4mnds eller 6mnds i såfall?

Skrevet

Stor sett er grøt som skal blandes med vann allerede tilsatt melk.

Skrevet

Vanlig havregrøt, lettkokte havregryn, tenker jeg på. Tror man kan begynne med det ved 6 mnd.

Skrevet
Stor sett er grøt som skal blandes med vann allerede tilsatt melk.

Ah... Ja, de er nok det. Synd, de burde fremstille grøter så folk får brukt opp morsmelka si :ler:

Enda en grunn til å lage selv ;)

Skrevet

Lillemann ble lagt klokka 19. Lurer på om han har tenkt å våkne klokka 2 i natt og. Kjenner at jeg ikke er helt vant til disse matpausene på natta altså.

Skrevet
Ja, ikke sant? Bruke opp morsmelka :ler:

Ja, det er visst flere enn jeg som har noen liter frossen MM ståendes :ler:

Skrevet
Ja, det er visst flere enn jeg som har noen liter frossen MM ståendes :ler:

Ja, det er visst det :filer:

Nå lurer jeg litt på hva jeg skal bruke den til. Sånn går det når man er treig til å begynne med fast føde. Plutselig skulle ikke grøten blandes med melk :ler:

Skrevet

Jeg har også en del stående i frysen. Trodde jo jeg kom til å få bruk for den, men det spørs. Ja, jeg kan jo velge å la være å pumpe meg om kvelden og heller bruke det som står ferdig i frysen. Men så synes jeg jo det er best å gi "ny" melk også, så.. :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg pumper på kvelden og på morgenen. Men det er ikke så mye som før nei. Etter det går jeg som regel fra 5 - 16 før jeg ammer. Ja, det er jo de ukene jeg jobber. Når jeg er hjemme ammer jeg til hvert måltid, men jeg lurer på om produksjonen får seg en knekk pga denne uregelmessigheten.

Edit: trykkleif...

Endret av monja
Skrevet

Jeg pumpa jo ut for å ha så andre kunne gi lillebebis på flaske så jeg kunne stikke av en stund. Men lillebebis vil jo ikke ha flaske! Så da blir det melkegrøt på ham ;)

Skrevet (endret)

Snuppa ville ikke ha melk som hadde vært frossen, for den synes hun smakte rart. Så her har vi også fryseren full av MM. Og jeg har egentlig gitt opp 4mndsgrøtene også, så da ender det vel med at jeg kaster det.

Fy faen så tragisk.. Den dyrebare melken! *Lettere hysterisk* :fnise: Jaja. Men jeg kan jo kanskje lage havregrøt da.

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Her spiser jo jenta fulle porsjoner med grøt, men ville dere begynt veldig forsiktig med glutengrøt eller bare laget full porsjon med en gang?

Skrevet

Så store unger dere har fått. Det merkes veldig godt at lillemann er yngst i klubben her.

Var innom hs da han var 4,5 mnd, og da var han 6320g og 65cm.

Han har virkelig fått dreisen på mageleiet nå, vi trengte 3 behandlinger hos manuellterapeut og litt ekstra oppfølging av fysio. Nå klarer han å ligge på mage og bruke noe av energien på å leke også, ikke bare holde hodet oppe.

Her spises det bare pupp enda, og jeg har ikke planer om å begynne med grøt før 5mnd kontrollen. Får se hvor godt han vokser.

Nå begynner han å ligne storesøskenene med å sove x antall "cowboystrekker" om dagen. Alt fra 20min-2 timer. Om natten sover han godt, vi har fortsatt minst 2 nattmåltid, men de er raskt overstått. En normal natt er vel soving fra ca 19.30-01, pupp, 01.15-04, pupp, 04.15-7, pupp, 7-7.30(45).

Nå knirkes det i senga, mest fordi han er så snørrete stakkars, så jeg bør vel legge meg snart. Sambo er på elgjakt frem til torsdag, dro tirsdag, og så skal han vel reise ombord igjen neste helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...