Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Måtte bare teste.... Den er drit kuuuuuul!!!!!!!!!!!! :bolledeig: Grattis!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg puppen er på vei ut. Jeg synes det er litt trist da, men det er jo like greit at hun venner seg av med den selv, enn at det er et evig ramaskrik med puppe-avenning. I dag har hun hoppet over et puppemåltid, og dagene før har hun ikke spist så mye fra puppen. Regner med at det er delvis pga sykdom og tenner, men hun er i hvert fall ikke så interessert i den lenger.

Skrevet

Her er det kun puppen som er interessant - grøt er ikke særlig moro. Han har fått grøt 4 ganger nå, men oppfører seg som om det er første gang han spiser dette rare greine hver gang. Er ikke mye han får i seg... Har prøvd forskjellige konsistenser fra velling til mer ordentlig grøt, men ikke noe forskjell. Lurer på om den blir for kald? Bruker jo lunken melk selvfølgelig, men den blir jo fort kald da. Hm... Noen som har tips? Han nærmer seg jo et halvt år nå, så han må jo snart ha grøt uansett, kan liksom ikke utsette det sånn veldig mye lengre...

Skrevet

Har nettopp kommet fra helsestasjonen vi, gikk veldig fint da hun fikk sprøytene, gråt ikke på første stikket men litt på det andre. Flinke jenta mi :)

Forøvrig så er hun nå 65,5 cm lang, 8680 gram og hodeomkretsen var på 43,9.

Fikk time til fysioterapaut i oktober, er vel kanskje noe alle får det?

Hun ligger å sover tungt i vogna nå, tok på den turen ned til helsestasjonen gitt ;)

Ha en fin dag alle sammen og god helg!

Skrevet

Her tulles det bare ved puppen. Han gommer og napper og drar i puppen så fælt at jeg er skikkelig sår. Det gjør så vondt, så jeg gruer meg til ammingen.

Her er det kun puppen som er interessant - grøt er ikke særlig moro. Han har fått grøt 4 ganger nå, men oppfører seg som om det er første gang han spiser dette rare greine hver gang. Er ikke mye han får i seg... Har prøvd forskjellige konsistenser fra velling til mer ordentlig grøt, men ikke noe forskjell. Lurer på om den blir for kald? Bruker jo lunken melk selvfølgelig, men den blir jo fort kald da. Hm... Noen som har tips? Han nærmer seg jo et halvt år nå, så han må jo snart ha grøt uansett, kan liksom ikke utsette det sånn veldig mye lengre...

Prøv ris og havre grøten, kanskje den glir lettere ned? Har du smakt maisgrøten? Jeg syns den var fæl!

Ingen av mine to likte den som startgrøt.

Skrevet

Her glir maisgrøten ned i rekordfart. Han elsker den! Men jeg blander litt sviskemos i den da, kanskje det er det som gjør utslaget?

Men han har i grunnen likt alt han har smakt på til nå. Unntatt fruktmosen til Småfolk. Den likte han ikke de to første gangene, men nå slafser han den i seg med stor appetitt.

Tror han har arvet matvrak-genene til foreldrene sine ja.. :fnise:

Skrevet

Her har vi prøvd litt forskjellige grøter. Den hun har likt best så langt er havgrøt med banan og aprikos. Så her er det grøt morgen og kveld, og middag midt på dagen. Da jeg var på 6-mnd kontroll fikk jeg beskjed av helsesøstra at jeg kunne begynne med litt middag. Så vi begynte med potetmos. Nå har vi prøvd litt middagsglass og. Og hun liker helt klart middag bedre enn grøt. Hun får sviskemos til dessert etter grøten da og vann ved siden av. Vi bruker tutekopp fra ikea. For der renner vannet bare ut. Så da heller jeg inn noen små slurker innimellom. Og når vi likevel skal rett på badet for å skifte/bade får hun holde koppen litt selv og. Blir en del søl. Men hun får mer i seg med den koppen enn med avent tutekoppen. Den biter hun bare på som en leke.

De små babyene våre er ikke så små lenger nå. Lille snuppa mi er 7 mnd i dag. Skjenner ikke hvor alle de mnd har blitt av jeg :klø:

Skrevet

Jenta mi har fått maisgrøt i ca. 1 mnd nå og har likt den godt. Har nå gått over til risgrøt og den liker hun enda bedre. Jeg også :ler:

Skrevet

Jeg har ikke smakt på grøten jeg. Klarer ikke det når jeg vet det er min egen melk oppi der.. :sjenert:

Jeg smaker nok mer når han kan begynne med grøt som blandes ut med vann.

Skrevet

Får dere klumper i grøten, forresten? Det blir det her. Jeg rører og rører, men de små klumpene forsvinner ikke. Har jeg feil temperatur på melken når den blandes med grøten, tro?

Men Junior ser ikke ut til å bry seg om klumpene da, så egentlig gjør det ikke noe. :)

Skrevet

Snuppa er ikke så glad i hverken maisgrøt eller risgrøt. Virker som hun liker flerkornsgrøten med frukt i bedre. Kan ha noe med at mais og risgrøten blandes med MM da. Da blir grøten fort kald, i tillegg til at den blir som flytende suppe fortere enn man får sukk for seg.

Ja, klumper er noe herk. Det er spesiselt ille i risgrøten synes jeg.

Skrevet

Har smakt på maisgrøten jeg, synes ikke den smakte så ille :fnise: Kan jo hende han bare trenger litt tid på å venne seg til det selvfølgelig...

Gratulerer med 7 mnd-baby, Capricorn :blomst:

Skrevet

Har også merket at risgrøten blir litt klumpete, men er jafses det i seg uansett. Nå er vi snart oppe i full porsjon på kveldtid også. Når det er godt "etablert" så prøver vi oss så smått med litt middagsglass.

Nå ligger det ei fornøyd og mett lita frøken og sover i vogna si på terrassen.

Skrevet

Grøt er godt her! Etter en lengre periode der grøt var bare æsj! Den sklir ned både havre- og maisgrøt. Middag derimot er noe tull, det kommer rett ut igjen og han skjærer grimaser som om det er noe skikkelig ekkelt han har fått servert!

Skrevet

Havregrøt var en klar favoritt her også. Nå er vi gått over på 6mndgrøt, han får med smak om morgenen og ren hvetegrøt om kvelden.

Vi har hatt ei skikkelig rævva natt, for å si det rett ut. Våken 21, 23, 00:30, 03:00 og 05:00. Da sovna han ikke igjen. Han har sovet lite i dag også. Så jeg er trøtt..! Gråter en del og er utilpass om dagen også, jeg skjønner ikke hva som feiler. Det er jo symptomer på tenner, men kan de ikke bare komme opp da.... Jeg har jo en gladgutt til vanlig, så det er så tydelig forskjell når han er i dårlig humør.

Det tulles ved puppen her også, så jeg kvier meg nesten for å amme nå. Ammer stort sett om natta, da, men han sliter i brystvorta så den blir lang og øm. :sprettoy: Det brenner lenge etterpå, og jeg kniper igjen øynene når han suger seg på. Gleder meg nesten til det er over, ja.

Skrevet

Nå har jeg jobbet fire av seks uker i denne omgang. Begynner å glede meg til permisjon igjen, selv om det er moro å jobbe igjen. Men det skjer så mye her hjemme nå. Storesøster trener og trener på å krabbe, men treningen er kanskje ikke målrettet nok? Hun prøver nemlig samtidig å sette seg på rumpa, står på hender og føtter uten å ha knærne nedi og fikser på stereoanlegget. Så jeg er faktisk ikke helt sikker på at hun kommer til å krabbe før hun begynner med neste trinn. Jeg krabba heller ikke, så det kan jo hende hun tar etter meg.

Lillesøster tar livet mer med ro. Hun har ikke kommet seg opp i krabbeposisjon enda, og virker egentlig ganske fornøyd med å tilbringe mesteparten av tiden på ryggen. Hun har ingen problemer med å snu seg over på magen, men det virker ikke som det interesserer henne spesielt mye.

Vi har spist to grøtmåltider om dagen i mange uker allerede, og spiser nå også middag nesten hver dag. Jeg lager middagen selv, for jeg synes ikke de glassene ser så veldig innbydende ut. I dag hadde vi storfekjøtt med gulrot og sellerirot, og det falt i hvert fall i smak :). Brød får vi vel også begynne med snart, men jeg er også veldig redd for at de skal sette det i halsen. Men jentene mine er jo øyeblikkelig sju måneder, så jeg tror vi skal prøve snart.

Skrevet

Maisgrøt er godt ja....synes mamma'n og :ler:

Da smurfen var liten hadde de en überkjedelig grøt fra 4 mnd alder som var risgrøt. Den har jeg ikke sett nå, men det er ikke noe tap altså :ler:

Nå har lillemann begynt å legge seg til en uvane. Opp for pupp klokka 2 og klokka 4 på natta. Passer dårlig når mamma'n skal på jobb klokka halv 6 :Gjesp: Tror det er tenner som plager han.

Skrevet

:klemmer: til Trampe! Tenker masse på deg, du har virkelig hatt det stritt med den sovinga! Kan ikke si annet enn at jeg håper det blir bedre...

Tror det blir en stund til vi har fullt grøtmåltid her altså :fnise: For her synes lillebebis at grøt er rare greier. Skal prøve flere grøter kanskje, for å se om det er noen forskjell. Eller kanskje det er lurest å venne ham til grøt med bare en smak? :klø:

Har egentlig mest lyst til å lage all barnematen selv jeg. Har sånn ferdiglaga grøt fra nestle nå, men tror jeg vil prøve å lage selv. Må kjøpe noe sånt mel som egner seg. Har sammalt hvete i hus, men det er kanskje greit å vente med gluten. Vet ikke når man ellers kan begynne med de forskjellige slaga jeg? Kan jeg bruke hirse eller havremel nå? Han er 6 mnd om et par uker..

Skrevet

Tror du finner forskjellig på helsekosten til å lage babygrøt av imli.

Skrevet
Tror du finner forskjellig på helsekosten til å lage babygrøt av imli.

Da skjekker jeg det neste gang jeg er i byen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...