Trampe Skrevet 15. september 2008 #6521 Skrevet 15. september 2008 Jeg koker meg ofte te om morgenen, og da fyller jeg vannkokeren helt full. Da er det bare å fylle tutekoppen hans samtidig, så han får som oftest kokt vann han også. Det er sjelden han drikker en hel kopp i løpet av dagen. Men han spiser fruktmos rett fra kjøleskapet og drikker kaldt vann også, så han trenger ikke nødvendigvis å ha alt så varmt.
monja Skrevet 15. september 2008 #6522 Skrevet 15. september 2008 I kveld fikk junior grøt av 8 toppede t-skjeer grøtpulver. Han glefsa det i seg. Og etterpå ble det litt pupp. Første gangen han fikk kveldsgrøt, for han har bare fått på dagtid enda. Men han liker det ja. Samme med fruktpure...det er snadder ja. Og potet fikk han i går, men det var ikke like nammis gitt. Gratulerer med halvtårsdager alle som har/har hatt det. Tenk at det er så lenge siden :dåne:
Gjest imli Skrevet 16. september 2008 #6523 Skrevet 16. september 2008 Åh, gleder meg til vi skal begynne med grøt jeg Men venter så lenge som mulig her tror jeg. Ungen er jo viltvoksende på bare morsmelk , så her er ingen fare
Catus Skrevet 16. september 2008 #6524 Skrevet 16. september 2008 Det er ikke noe i veien med veksten her heller. Junior vokser mer enn bra nok på bare morsmelk han også. Men helsesøster rådet oss til å begynne tilvenningen til grøt nå, slik at han er oppe i en full porsjon innen han er 6 mnd. Hun er nemlig ganske opptatt av at ting skal gjøres ved den "rette" alderen. Og hun mener at så snart de bikker 6 mnd trenger de mer enn morsmelk og SKAL spise en full porsjon grøt uansett. For det står det jo i "boka.."
Catus Skrevet 16. september 2008 #6526 Skrevet 16. september 2008 Han fikk forresten prøve vann i tutekopp for første gang i dag. Jeg tror han ble litt sjokkert de første gangene, for han forventet ikke at det skulle komme noe ut av det jeg puttet i munnen hans. Dessuten kom det litt for mye ut på en gang, så han har hostet en del og satt litt i halsen. Men han likte heldigvis vannet, og han gaper etter mer når han ser koppen nærmer seg.
Trampe Skrevet 16. september 2008 #6527 Skrevet 16. september 2008 Vann i tutekopp er en slager her også Han begynner å bli flink til å holde den selv nå, og han har visst skjønt at han må legge hodet bakover for å få ut noe. Han har nemlig en tendens til å sitte og sutte på koppen mens han bøyer seg frem, og da kommer det jo ingenting
Gjest imli Skrevet 16. september 2008 #6528 Skrevet 16. september 2008 Her vil ungen hverken ha flaske eller tutekopp... Uansett innhold. Gjør man med sånt da? :klø:
monja Skrevet 16. september 2008 #6529 Skrevet 16. september 2008 Idag har jeg vært ute og trillet i 4 timer....herlig herlig.
Trampe Skrevet 16. september 2008 #6530 Skrevet 16. september 2008 Jeg sliter litt med trilling for tida. Han vil ikke ligge mens han er våken, han vil bare sitte og se seg rundt. Og han skal jo ikke sitte lenge av gangen, så det blir korte turer her. Det funker å la ham ligge og trille vogna på to hjul, men det kan man jo ikke gjøre i lengden heller Jeg gleder meg til han kan sitte litt mer opp uten at jeg trenger å ha dårlig samvittighet. Han er veldig flink til å sitte, men vi får vente litt til.
Catus Skrevet 17. september 2008 #6531 Skrevet 17. september 2008 I dag ble det jaggu morgen kl 03:50.. Junior bestemte seg for at han skulle ha mat da, og nektet å sove videre etterpå. Selv etter å ha fått mat fra begge sider, noe han aldri har behov for ellers. Tror han overspiste rimelig bra, og jeg kan vel forvente noen flotte gulper utover dagen. Ikke hjalp det at han lå ved siden av meg heller. Han bare vred på seg, bablet, veivet med armene, sparket med beina og styrte noe veldig. Til slutt ga jeg opp og stod opp med ham kl 04:45. Synes det var en smule tidlig med morgenstell da, altså.. Men men, hva skal man gjøre? Og jaggu kom det ikke en skikkelig bæsjbleie akkurat i dette øyeblikket. Jaja, må vel ut på badet igjen da.. For en umennesklig tidlig og travel morgen..
Trampe Skrevet 17. september 2008 #6532 Skrevet 17. september 2008 Åh, det var tidlig, Bippe... Vi har hatt ei urolig natt. Noe plager lillemann, men jeg skjønner ikke helt hva. Han sovna i åttetida, var våken 21:30 og 23:00. Da fikk jeg ikke roa ham uansett hva jeg gjorde, så jeg tok ham med i senga vår. Der slappet han av, og vi har tross alt sovet. Han drømmer noe innmari. Slår rundt seg, stønner, og plutselig ler han skikkelig. I søvne. Lille raringen min... Jeg plages aller mest med et egotroll av en ektemann. Er det for mye forlangt at han skal stå opp en halv time før klokka ringer når jeg har vært våken om natta og sprunget frem og tilbake mellom rommene?? Den lille halvtimen hadde vært godt for meg, da kunnet jeg sovet eller i det minste slappet av. Men neeeeeida, her er det jeg som står opp og han ligger der og drar seg før han drar på jobb. Han står opp hvis jeg ber ham, med mye uff og akk. Men å skjønne at jeg er sliten og trenger søvn? Niks... Jeg blir så sint på ham!! Ah, det var deilig å få ut, du! Nå hørte jeg at han sto opp. Han fikk den dyrebare halvtimen sin i dag også...
Gjest imli Skrevet 17. september 2008 #6533 Skrevet 17. september 2008 Uff, for en tidlig morgen, Bippe! Jeg synes det er kjipt når T vil stå opp 6 jeg... Håper du klarer å få deg litt søvn i løpet av dagen. Trampe: menn er egoister. Min er sånn han også. Jeg er oppe flere ganger pr natt mens han ligger og sover. Og han sover lenge i helgene også. Her forrige helg spurte jeg om han kunne ta med T ned, så jeg kanskje kunne få sovet en time til. Det var rundt 7. Men nei, han bare foreslo at jeg skulle prøve å få T til å sovne ved puppen... Da ble jeg skikkelig skuffa. Det er vel ikke for mye forlangt at jeg skal få sove litt lengre en eneste morgen?
Gjest imli Skrevet 17. september 2008 #6534 Skrevet 17. september 2008 nå ble jeg nesten sur på mannen igjen, når jeg skrev det! Huff, får prøve å glemme det Han er nå god også da. Men tror mange menn sliter litt med å forstå hvor slitsomt vi har det...
Trampe Skrevet 17. september 2008 #6535 Skrevet 17. september 2008 Jeg er forbi det stadiet der jeg er sint på ham. Det har jeg vært for lenge nå. Nå er jeg bare lei og har mest lyst til å dra fra hele mannen i perioder. Når man går og er så sliten at man nesten knekker sammen, men ikke får et eneste tilbud om støtte, da blir man forbanna. Og det er ikke det at han ser det. Han kan godt la meg ta hele kveldsstellet, grøt, pupp, stell, bruke en halvtime på å få hylende unge til å sove - og så stryker han meg på ryggen når han kommer og legger seg og sier "er du sliten, pusi?" Tosk. Lillemann bruker alltid å sove ihvertfall en time om morgenen, det er den timen som redder meg fra fullstendig galskap. Så det sier seg selv at når jeg ikke får den timen har jeg det ikke så bra. Og i dag nekta han å sove. Han vil ikke noe, han bare sutrer og griner og klager. Ikke pupp, ikke kos, ikke ligge nært. Ikke ligge i det hele tatt. Et kvarter sov han, og det tok meg over en halvtime å få ham i søvn i det hele tatt. Nå ligger han på matta si og ruller og gliser og leker. Men jeg ser jo at han knapt greier å holde øynene åpne. Så om en halvtime er det vel full hyling igjen. Jeg må vel ut med vogna. Og når han ligger ute i vogna og sover går ikke jeg og legger meg ihvertfall... Fy for et elendig humør jeg er i i dag.
sønnavind Skrevet 17. september 2008 #6536 Skrevet 17. september 2008 (endret) Det er nok noe som går, vi har også hatt en fryktelig urolig natt med begge to. Men ettersom det er jeg som jobber nå, er det samboeren min som tar støyten, så jeg snur meg over på den andre sida med ganske god samvittighet. Han trenger dessuten mindre søvn enn meg for å fungere, så han har definitivt tatt sin del av nattjobbingen. Men jeg skjønner godt at dere blir irriterte, jenter! Vi skal til lege med lillesøster på fredag. Hun gulper bare mer og mer synes jeg, så vi må få sjekket om det kan være noe hun ikke tåler så bra. Ingen av dem har gått opp i vekt de siste ukene heller, men med det aktivitetsnivået de har om dagen er vel ikke det så rart . Endret 17. september 2008 av sønnavind
blåmeisa Skrevet 17. september 2008 #6537 Skrevet 17. september 2008 Disse mennene kan være noe hærk!! Min mann trener fire kvelder i uken, så han er bare hjemom til middag de dagene og hente rent tøy, så er han hjemme igjen når lillemann sover søtt i senga si. Det synes jeg er urettferdig. Har en venninne som faktisk pakka tingene sine og reiste fra mannen av noen av samme grunnene som dere trøbler med nå. Ikke mange dagene etter bønnfalte mannen henne om å komme hjem, innså visst at det var bedre å ha familien hjemme. Han ble flinkere å ta vare på familien og med husarbeid. Men kan jo være skummelt hvis mannen finner ut at det var deilig med hele gjengen ut av huset
Catus Skrevet 17. september 2008 #6538 Skrevet 17. september 2008 Jo, jeg har fått sove litt nå. Heldigvis dupper Junior forholdsvis ofte, så jeg har fått sovet to runder. Først i 45 minutter mellom kl seks og syv, så 45 minutter mellom ni og ti. Det hjalp det, men jeg føler meg fortsatt litt tung i øyelokka. Det er klage-på-mannen-dagen her i dag, skjønner jeg? Huff, jeg forstår godt at dere er irriterte på dem. Håper det kan hjelpe litt at jeg sier at sånn er det her også. Mannen min jobber noe helt fryktelig mye for tida, og noen dager i løpet av uka kommer han ikke hjem før Junior sover for natta. Tror det må være langt over en måned siden han i det hele tatt badet ham og skiftet en bleie. Dessuten er det alltid jeg som står opp om natta og om morgenen. Uansett. Akkurat det siste der er helt greit, for mannen min har dårlig helse for tida og han trenger den søvnen han kan få. Men at han ikke er med på stellet i det hele tatt, det synes jeg er dårlig. I tillegg til at han til nå aldri har vært med på en eneste trilletur! Det er også utrolig dårlig! Huff, kan vi heller snakke om noe annet? Jeg blir jo bare irritert av dette her..
Trampe Skrevet 17. september 2008 #6539 Skrevet 17. september 2008 Jeg synes det er så deilig at dere også har ræva mannfolk Jeg har endelig fått lillemann i søvn. Jeg er så trøtt selv, og er ikke komfortabel med å la vogna stå ute og så sove inne selv...så jeg trilla frem og tilbake i gangen, og satte så vogna ut på balkongen. Med døra åpen hører jeg ham når han våkner, selv om jeg sovner selv. Jeg ser vogna fra sofaen også, og det er veldig greit. Jeg har henta frem skinnposen, så nå har han bare strømpebukse og en jakke på seg oppi der. Han lo som bare det da han kom oppi den, og sovna ganske greit, så jeg tror han liker den. Jeg brukte den da han var bitteliten og helt nyfødt, men jeg synes den blir så åpen øverst når det blir veldig kaldt ute...så jeg gleder meg til voksiposen kommer! Nå skal jeg enten sette på en film eller se på TV, og legge meg på sofaen. Kommer sikkert til å duppe, jeg håper bare at han sover lenge nå.
Nicky B Skrevet 17. september 2008 #6540 Skrevet 17. september 2008 Melder meg på "ræva mannfolk" toget, for nå går den jobbinga langt over alle støvleskaft. Han drar ved 6 tida på morgenen og er hjemme igjen alt fra 17 til 23 på kveldingen. Er han hjemme tidligere en dag, er det rett ut for å isolere rundt huset og styre med dreneringen ( i og for seg en viktig ting, må jo innrømme det da), men jeg blir matt av å gjøre ALT selv! Han er sjef i eget firma og for ikke å gå konkurs må han og partneren stå på. I tillegg har de nå hatt en del prosjekter som skulle vært ferdig på vårparten, men så har det blitt forsinkelser i andre ledd som påvirker når de kan komme inn å gjøre sin jobb, så det er trøkk i alle kanter. Han får mye pes på hjemmebane, for jeg blir så grinete og sur at jeg ikke klarer å være forståelsesfull kone. Skulle ønske han jobbet i to uker på og to uker av, for da kunne jeg hvertfall regne med han de to ukene han var hjemme... I helga slapp jeg ut en god del padder, og han ble kjempelei seg. Han lurte på om jeg trodde han syns det var stor stas å jobbe døgnet rundt og gå glipp av alt på hjemmebane og det tror jeg vel egentlig ikke. Men arg!!!!! I mitt neste liv skal jeg bli mann. Nuvel. På mandag var vi på helsestasjonen. Veslegutt er nå 70 cm lang og veier 8050 gram og er 43 cm rundt hodet så nå passer endelig sommerhatten... På tirsdag begynner mor og barn trimmen og det gleder jeg meg virkelig til! I 10 uker fremover på tirsdager skal mødre som fikk barn i februar og til og med august trene og barsle. Tror det blir morro!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå