Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er vi pakket og klare :hoppe: Reiser snart inn til Gardermoen og så er det avreise i morgen 9.20. Veldig spent på hvordan det blir med to småtroll.. Her skal vi kose oss en uke!

Vi sees :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lillemann er et halvt år i dag....!! :dåne:

Gratulerer med dagen til lillemann!

Skrevet

6 mnd :hoppe:

Hoppe for Trampes guttebass :hoppe:

og hoppe for Live som er 6 mnd i morgen :hoppe:

.... betyr dette at jeg skal begynne å jobbe igjen snart, og sende beibisen i barnehage????!!!!

Skrevet

Fikk du og Trampe baby på samme dag, Marsy? Gratulerer med 6mndsdagen til snuppa di også!

Skrevet

Gratulerer Trampe med lillemann :blomst: og en :blomst: til deg også Marsy med Lives 6 mnd`rs dag:)

Ser skikkelig deilig ut der dere skal April - spennende da med to små;)

Her i huset har uka gått som bare det. Derfor har jeg ikke vært her inne så ofte, tittet litt innimellom, men ikke tid til å skrive noe...

Men det store nye er at vi i helgen startet på ny leggerutine. Jeg har vært så sløv å hatt lillegutt ved siden av meg på sengen hver kveld slik at han sovnet ved puppen. Nå har vi startet med å amme i stol og så legge han våken i sengen hans. Det kan jeg trygt si var ville protester :ler:

Så etter å ha storgrått( hmmm - hvordan skrives det da tro?) i en halvtime ca, til og med på armen til pappa, så ammet han jeg nok engang, men stoppet like før han sovnet slik at jeg fortsatt la lillegutt i våken tilstand. Men da var han så sliten at han sovnet like etterpå :hjerte:

Idag gikk det litt bedre, selv om det tok sin tid det også... Det sies vel at etter ca tre dager så er en ny rutine innarbeidet - skal bli morsomt å se om det stemmer :)

Litt langt innlegg dette, men måtte bare fortelle om det.

Skrevet

Jeg og Marsy fikk på samme dag, ja :)

Barnehage, ikke si det en gang!!! Jeg skal begynne å jobbe 1. desember, da skal mannen være hjemme i to måneder, og så får vi forhåpentligvis barnehageplass fra 1. februar. Men det spørs jo, det er overhodet ikke sikkert at vi får plass. Da må bi begynne å lete etter dagmamma... Æsj.

Dagen i går ble feiret med et middagsglass, og han spiste og var så fornøyd med det :) Så fikk han marsipankake hos mormor etterpå, og det var visst enda bedre :ler:

Jeg tror vi skal begynne å gi ham litt middag hver dag nå. Formiddagsgrøt er ingen vits her, jeg får ikke i ham mat på formiddagen. Han er jo mett etter å ha puppet tre-fire ganger om natta, ikkesant... Så derfor satser jeg på middag i stedet, så får vi heller gi formiddagsgrøt når han slutter med nattamminga.

Uff, gutten min er så stor når det er snakk om to-tre måltider om dagen...

Skrevet

Ja, den permisjonstida går fort...gruer meg til den er over jeg :Nikke:

Inatt har vi hatt en himmelsk natt - lillegutt sovnet kl ti over åtte, og det var på nye leggerutiner. Så våknet han rundt kl ett og da var det pupp, i sengen ved siden av meg. Der sovnet jeg av og våknet kl tre, da la jeg lillegutt over tilbake i hans egen seng - og han sov helt til kl halv syv :hakeslepp:

Bare så deilig med en natt hvor jeg føler meg uthvilt :hoppe:

Tvi tvi for at dette fortsetter;)

Skrevet (endret)

Når er det dere starter opp med to grøtmåltider om dagen - hvor gammel har deres barn vært da? Vet nå liksom ikke når jeg skal starte med det på lillegutt jeg....

:klø:

Endret av LaraCroft
Skrevet

Hurra for alle halvt-åringer! :blomst:

Følger etter om noen dager vi også :)

Huff, her er både jeg og lillegutt kjempeforkjøla... Hadde det ikke vært for den GENIALE oppfinnelsen nesespray tror jeg vi hadda daua begge to. Stakkar småtten syns det er helt forferdelig å være tett i nesa, og hadde skikkelig spader i går kveld. Hylte og hylte, og ville ikke ligge i senga. Bare ligge i armene til mamma og kose. Så fikk han nesespray og Paracet, og det hjalp! Sovnet ganske fort etter det. Fikk ny runde med spray kl 12 og kl 6, da var han helt tett igjen. Utafor og sutrete er han, men det hadde vært myyyyye verre uten stikkpiller og spray ja.

Vi har så smått begynt på 6-mnd glass alt, og det er STOR stas! Han smatter og koser seg... Særlig var glassene til Hipp med fruktpure/fullkornsflak og potet/mais/kalkun en slager. Har kjøpt inn et par 6 mnd-grøter også som jeg gleder meg til å gi han. Blir sikkert godt med litt variasjon for han på det også. Virker heldigvis ikke som han er så veldig kresen, det meste glir ned!

Skrevet

Så var det nok en ny uke. Mannen har dratt på jobb, og Junior tar seg en dupp. Jeg har nettopp spist frokost og sitter nå og slapper av litt.

Junior la seg greit i går, men sovnet ikke til vanlig tid. Etter å ha lagt en stund og skravlet, gulpet han seg helt ut. Han lå nærmest og badet i gulp, og jeg måtte at ham opp for å vaske ham og skifte pysj. Og da våknet han jo

igjen. :forvirret:

Jeg la ham direkte ned i senga igjen etter skiftet, men da ville han jo selvsagt ikke sove. Han var overtrøtt og startet hylekonserten. Heldigvis varte den ikke så veldig lenge. Han sovnet vel da klokka var kvart på ni.

Natta har vært nokså grei, selv om jeg flere ganger måtte opp og gi ham smokken for å roe ham. Men dette har jo blitt normalen for meg nå, så siden det ikke har vært noe ekstra anser jeg det for en forholdsvis god natt. :)

Junior prøvde forresten grøt for første gang i går! Eller grøt og grøt fru blom; den var jo så tynn at det var velling. Men smaken er der jo likevel, og den er jo helt ny for ham.

Han skjønte ikke helt at han skulle spise det, for det meste kom ut igjen. Men han fikk da ned bittelitt. Han så litt skeptisk ut noen ganger, men det er kanskje fordi han forbinder skjea med tran (som jeg forøvrig har måttet gi opp. D-vitamin dråper går mye greiere). Tror grøten smakte litt bedre enn tranen ja. Han var iallfall veldig blid og fornøyd etterpå. :)

I kveld skal jeg prøve å lage smaksprøven litt tykkere, så skal vi se hvordan det går. Spennende og morro dette her. :smilbla:

Skrevet

Gratulerer til alle 6-måneders babyer!

Herreli, så store de blir nå! Jeg synes tida går urettferdig fort.. :forvirret:

Skrevet

MzS: God bedring til deg og lillemannen!

Jeg er også forkjølet. Junior har ikke rukket å bli smittet enda, men det er vel bare et tidsspørsmål. Han har nyst en del de siste dagene, så det kommer nok snart. Heldigvis har jeg både nesespray og paracet i hus. :)

Skrevet

Takk Bippe :klemmer:

Anbefaler alle å ha nesespray og Paracet i hus for sikkerhets skyld nå i disse forkjølelsestider ja. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten det, ikke lett å få tak i det på en søndag eller midt på natta hvis man skulle trenge det.

Det var forresten nysing det begynte med hos lillegutt her også!

Skrevet

Gratulerer til 6 mnd-babyer! :blomst:

Jammen går tida fort.

T har sovet bra i natt; først 7 timer og deretter 3 timer, ingen andr våkninger enn "matpause" :)

Han har sovet veldig bra på dagen også - formiddagsluren, som vanligvis tar ca 1 time, tok i dag over 1,5 time. Han ligger og sover ettermiddagsluren nå, og har sovet i over en time! Deilig å spise middag i fred! Vi har tatt i bruk skinnposen nå, lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre. Virker som om han koser seg veldig nedi der :)

Skrevet

Jeg har funnet frem dyna til vogna nå. Synes det er for tidlig med voksiposen, så dyna får gjøre susen til det blir en del kaldere.

Til nå har jeg bare brukt et teppe over Junior. Men jeg har mykbag med et godt og tykt "lokk", og dette sammen med teppet har vært varmt nok til nå. :)

Skrevet

Jeg venter på at voksiposen skal komme i posten :) Kommer til å bytte til sportsdel og ta posen i bruk ganske kjapt tror jeg. Men jeg bor i nord jeg da, og her blir det kaldt ganske fort..

Skrevet

Hvor mye koker/steriliserer dere av utstyr nå? Koker dere fortsatt alt?

Og hva med det de får grøt av, sånn som skjeer og tallerkner? Det er vel ikke nødvendig å koke, vel? :klø:

Skrevet (endret)

Jeg koker kun hvis jeg har blandet MME i flaske for å ha i grøten, og det er mange uker siden sist. Jeg har brukt måletabellen som står på flaska, derfor er det kjekt å bruke flaske når jeg blander MME. Men de siste månedene har det stort sett gått i havregrøt som kan blandes med vann. Nå skal vi straks over på seksmånedersgrøt også, første porsjon blir gitt nå i kveld :)

Alt annet går i oppvaskmaskin. Helsesøster sa for øvrig at vi ikke trenger å koke vannet han skal drikke heller nå. Vi har godt drikkevann her, og han er såpass stor at han tåler det nå.

Endret av Trampe
Skrevet

Nå har vi hatt kveldens grøtmåltid. Prøvde skikkelig grøtkonsistens denne gangen, og det falt jaggu i smak. Junior knekte koden nesten med en gang, og gapte raskt etter mer. Flinke gutten min! :hjerte:

Han likte det tydeligvis veldig godt og var i strålende humør! Tror han kunne spist mye mer enn den teskjeen (en teskje grøtpulver, men flere teskjeer grøt) han spiste. Men jeg torte ikke å gi ham mer for denne gangen. Øker heller litt etter litt. Er redd for å gi magen hans sjokk.

Men nå vet jeg iallfall at han liker det! Og jeg gleder meg litt til jeg kan gi ham mer i morra. :smilbla:

Skrevet

Her koker vi ingenting av utstyr lenger, tar det i maskina eller for hånd. Sluttet med kokingen for litt over en uke siden, og har ikke merket noe på han. Koker fortsatt vannet han drikker og som vi bruker til MME og grøt da, men det er mest for at han skal ha det varmt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...