Trampe Skrevet 11. september 2008 #6481 Skrevet 11. september 2008 Jo, Bippe, han bruker å sove bedre når vi er hos mamma, så dette var en ny vri. Men vi overlever det også. Før eller senere må det jo gi seg...! Vi har vært på kafe i dag, sammen med venninna mi som er gudmor til lillemann. Hun er akkurat gått ut i permisjon, og venter spent på at ting skal skje Det hadde vært så innmari morsomt om hun hadde fått gutt, kanskje de finner tonen da! Lillemann har som vanlig vært verdens blideste. Pludrer og skravler, får litt vann fra glasset mitt og er fornøyd med det. Vi fikk faktisk til å puppe litt også, i offentlighet, det er lenge siden sist Han våkna i vogna på tur hjem, men jeg satte opp ryggstøtta litt sånn at han fikk kikke seg rundt. Og han var storøyd, glante på alle bilene som kjørte forbi og pratet en hel masse! Det var tydelig suksess Det var bare ei lita stund, da, med dyna til god støtte rundt hele kroppen. Jeg spurte helsesøster om han kunne sitte litt i vogna, og hun sa det var null problem så lenge det ikke var lange perioder av gangen. Han greier ikke å sette seg opp selv ennå, selv om han prøver iherdig. Hvis han får et lite dytt i bakhodet (det er hodet som er så tungt at han ikke får til) kommer han seg opp, og da er han såååå stolt!!
MzS Skrevet 11. september 2008 #6482 Skrevet 11. september 2008 Vi sliter også mye mer med sovingen nå enn før. Noe som går kanskje? Han sovner som en engel i 7-halv 8 tiden, men våkner igjen i 11-tiden. Han er ikke sulten, bare grinete. Sovner stort sett igjen etter et par runder med smokken da. Så våkner han igjen i 2-tiden, og da er han LYS våken. Tar flere runder med smokken og laang tid før han sovner igjen. Han får ikke mat da, for han bare tuller og drikker nesten ingenting når vi prøver å lage flaske til ham. Må kose med han og synge litt i stedet. Sover så til 5-6 tiden igjen, da får han mat, og noen ganger sovner han litt igjen. Sliiitsomt... Skjønner jeg var bortskjemt når han sov som en stein fram til mat i 4-tiden og til 7-8 igjen etter det. Nå føler jeg det bare er surr hele natta, og jeg sover kjempedårlig. Ikke spes god match med slitsom jobb i tillegg. Nesten godt å se at det samme gjelder for de fleste ungene her inne Når kan man ha håp om at det bedrer seg igjen tro?
Kykkelikokos Skrevet 11. september 2008 #6483 Skrevet 11. september 2008 Snuppa har spist en HEL grøtporsjon i kveld, så nå er vi spente på om hun sover lenger i natt.
monja Skrevet 11. september 2008 #6484 Skrevet 11. september 2008 Lillemann er godt i gang med grøt han og. Men han får grøt på dagen han da. Mannen som ordner med det der.
Kykkelikokos Skrevet 11. september 2008 #6485 Skrevet 11. september 2008 Snuppa har ikke vært i nærheten av å få i seg en full porsjon før hun plutselig spiste opp alt nå i kveld. Har gitt grøt tidlig på dagen tidligere.
Trampe Skrevet 11. september 2008 #6486 Skrevet 11. september 2008 Her er det bare kveldsgrøt enda. Jeg har lurt litt på hva som er neste steg - middagsglass eller formiddagsgrøt..? Jeg skal kutte nattamminga snart nemlig, og da må vi ha introdusert to faste måltider om dagen. Jeg har fått tips om å kutte annenhver amming og la ham få pupp annenhver gang, men jeg tror det vil forvirre stakkaren mer enn det vil gjøre godt. Jeg holder ut ei stund til, og så er det fullstendig kutt frem til seks om morgenen. Så får vi se da, hvordan han tar det.
Kykkelikokos Skrevet 11. september 2008 #6487 Skrevet 11. september 2008 Jeg tror jeg først og fremst skal håpe dypt og inderlig på at hun slutter med nattammingen av seg selv Jeg er ikke naiv og godtroende i heletatt. Hihi. Tror det er vanlig å begynne med to grøtmåltider om dagen først, trampe. Men det er jo alt etter som hva du selv ønsker.
Catus Skrevet 12. september 2008 #6488 Skrevet 12. september 2008 I dag ble det tidlig morgen, gitt. Junior våknet kl 05:15 og skulle ikke sove mer. Det har ikke vært noen god natt heller, i tillegg til at jeg har blitt forkjølet. Så dette kommer til å bli en litt tung dag, kjenner jeg. Tror jeg skal duppe litt sammen med Junior etterpå.. Natta ble som sagt ikke så veldig god. Junior våknet kl 22 (da var jeg selv på vei i seng) og hylskrek. Jeg måtte til slutt ta ham opp, men klarte likevel ikke å roe ham. Endte opp med å gi ham mat, og da roet han seg med en gang. Han har ikke hatt behov for nattmåltid på langt over to måneder, så dette var nytt for meg. Mulig det blir på tide med litt grøt snart, ja. Etter maten sovnet Junior på flekken, men idyllen varte ikke så lenge. Han var veldig urolig resten av natta. Var halvveis våken mange ganger, lå og vred på seg og klynket mye. Han holdt meg våken sånn som han holdt på, og jeg måtte opp ganske mange ganger for å gi ham smokken. Så jeg har ikke fått noen god søvn. I tillegg var nesa mi tett, og jeg måtte opp og pusse nesa flere ganger. Jaja, jeg har vært bortskjemt lenge med en kjempeflink soveunge, så nå er det vel min tur til å være våken litt om natta. Det er sikkert bare en periode, og det går nok over snart. *optimist* Dette er jo uansett ikke så galt i forhold til hvordan andre kan ha det, så jeg skal nok være fornøyd uansett.
Gjest imli Skrevet 12. september 2008 #6489 Skrevet 12. september 2008 Min bebis sov bra i natt! Våkna bare en gang for mat, og sov til kvart på 7. Fornøyd ja Men de er jo uforutsigbare disse små... Jeg håper også at ungen bare skal slutte å ville ha mat om natta sånn helt av seg selv Om noen få uker må vi begynne med grøt. Det er vel lov å håpe at det skal hjelpe på nattesøvnen? Hva slags grøt begynner man med? Og når på dagen? Hvordan er deres unger ift sitting egentlig? Synes T er blitt så "stiv" i ryggen bare den siste uka. Han kan nesten sitte selv. Han reiser seg opp i sittende stilling når han "liggesitter" i fanget mitt også. Vil jo ikke at han skal få vondt i ryggen... Men er jo litt artig når han sitter da! Føler jeg har den store ungen!
linky Skrevet 12. september 2008 #6490 Skrevet 12. september 2008 Her gir vi formiddagsgrøt (maisgrøt) og litt forskjellige fruktpureer. Prøver ut litt for å se hva hun liker. Når vi får somla oss til å kjøpe en stavmikser starter vi med middagsmat også. Tenker vi begynner med kokt potet Her "reiser" bebisen seg også opp når hun "liggersitter" i fanget mitt. Hun vil opp og se, kjempeflink
-Ea- Skrevet 12. september 2008 #6491 Skrevet 12. september 2008 (endret) Guriland Vi har bestemt oss for å selge huset...........i dette markedet............... ikke bra.................. Blir spennende, skal pakke i helgen så det er klart for taksering til uka. Her spises det 2 dl grøt hver kveld, og frukt puré til lunsj. Tenkte å innføre frokost grøt snart, han har begynt å sove så godt om natten Jeg lar han sitte litt jeg da, i vognen, godt støttet opp av voksiposen. I går var vi på café og da satt han litt i en barne-ikea-stol for litt frukt. Det gikk bra det, men jeg lot han ikke sitte for lenge. 10 min kanskje.... :klø: Kykeli: Jeg kjører ikke bil, og lillegull har fått separasjonsangst så jeg må i tilfelle ta han med når vi skal lage kort.. Du kan jo komme hit og, det er kanskje det enkleste? Skal på 6 mnd kontroll i dag, lurer på hva vekta viser, det må jo være over ti kilo nå Endret 12. september 2008 av -Ea-
sønnavind Skrevet 12. september 2008 #6492 Skrevet 12. september 2008 Vi har kjøpt hus og solgt leilighet de siste fire ukene. Det gikk kjempefint, heldigvis. Men var ganske spent dagen etter siste visning. Lykke til, -Ea-.
monja Skrevet 12. september 2008 #6494 Skrevet 12. september 2008 Lillemann har fått reaksjon på sprøytene han fikk i går. Sikkert prevenaren som kan til det. Han fikk ikke den på 3 mnd kontrollen og hadde heller ikke reaksjon. Nå sover han for natten. Smurfen har en kompis på overnattingsbesøk. De leker så fint på rommet. Jeg begynte på jobb klokka 5 og jobba til 12.30. Så var det begravelse på tanta til mannen. Nå har jeg vært hjemme et par timer, men skal på jobb fra 20 - 22 og. Så det betyr at jeg må kjøre snart. Vi veide forresten lillemann. Han la på seg 10 gram siste uka før 5 mnd kontrollen, men nå er han jaggu gått opp 190 gram den siste uka. 6750 gram nå da. Lille gutten min
linky Skrevet 12. september 2008 #6495 Skrevet 12. september 2008 Lillejenta her fikk smake litt avokado i dag, det falt ikke i smak. Hun laget noen rare grimaser og holdt på å kaste opp stakkars:( Noen som har noen tips om hva jeg kan blande det med så det ikke smaker så vondt? banan liker hun heller ikke så godt... Nå er det snart skal vi danse, yuhuu:)
Kykkelikokos Skrevet 12. september 2008 #6496 Skrevet 12. september 2008 Jeg ville bare prøvd igjen flere ganger, i små små mengder, slik at hun blir kjent og forhåpentligvis fortrolig med smaken. Har hørt at de må smake 10 ganger på noe før de blir "vant" med smaken. Men alle kan jo ikke like alt heller, så det er jo ikke sikkert at hun kommer til å like det.
marsy Skrevet 12. september 2008 #6497 Skrevet 12. september 2008 Over en uke til vi skal på fem-mnd kontroll... Æsj, synes kontrollen kunne vært når de var så nøyaktig fem mnd som mulig. 3 mndkontollen var han jo 3 mnd og en dag. Vi var på 5 mnd kontroll når hun var 5 mnd og 3 uker! Er nesten 7 mnd når vi skal ha 6mnd kontroll...... ------------ Imli: det er mange grøter man kan starte med fra 6mnd, så da kan du egentlig bare velge og vrake, og prøve deg frem. Vi startet med noen smaksprøver med maisgrøt (den kan man starte med fra 4 mnd). Nå er det havregrøt med banan og aprikos, som hun liker veldig godt! Den skal blandes med vann, så den er jo veldig enkel å lage. ----------- Andre mattips fra helsesøster: -moset potet med litt av kokevannet og litt matolje -avocado og banan sammen -raspet eple (på den "fineste" delen av rivjernet) ---------- I går spiste vesla sin første hele porsjon grøt (altså 3/4 dl pulver og ca 1dl vann). Må innrømme at det er deilig å se at hun slutter å rope på mat/pupp når skjeen kommer til munnen, og at hun faktisk blir ordentlig mett av det. Hun får pupp etterpå da, men det er vel kanskje like mye for å holde produksjonen ved like. Vann liker hun ikke så godt - men jeg skal prøve å kjøpe en kopp hun kan drikke av. Kanskje det er mer populært? Har lagt tilbake "pølsa" hun har hatt rundt hodet i senga. Tok den bort for et par uker siden, og lurer på om det er derfor hun har blitt mer urolig? Kan jo hende hun får litt trøst fra å ha den der... Vi var på sykehuset i dag og tok røntgen av kroppen (for utredning av hvorfor hun er så liten for alderen). Ikke mindre enn 10 bilder av forskjellige kroppsdeler. Fikk skryt av sykepleierne for at vesla var så tålmodig og rolig *stolt mamma ja* Så da venter vi spent på resultatene. Er litt bekymret for at hun skal bli for tykk nå, når hun får grøt. Hun er jo allerede rund fra før. Får se hvordan hun legger på seg / vokser frem til neste kontroll, også diskutere med helsesøster da. Oi... beklager langt innlegg altså!
Catus Skrevet 13. september 2008 #6498 Skrevet 13. september 2008 Det ble nok en dårlig natt for min del. Jeg skjønner ikke hvorfor Junior er så veldig urolig om natta for tida. Han ligger og vrir seg masse og klynker og sukker. Med de lydene får jo ikke jeg sove, og dessuten må jeg opp og gi ham smokken flere ganger også. Da klokka var fire var han plutselig lys våken og skulle ikke sove mer. Han fikk mat, og jeg la ham ved siden av meg etterpå i håp om at han kunne sove litt mer. Jeg måtte ligge og holde ham i hånda for at han skulle sovne igjen. Han sov veldig urolig frem til halv åtte. Det er jo et flott tidspunkt altså, men han var halvveis våken flere ganger. Gråt litt før han sovnet på nytt. Og jeg måtte holde ham i hånda nesten hele tiden. Og da får jo ikke jeg sove særlig bra. Det er ikke aktuelt å flytte ham på eget rom enda, selv om det kanskje ville hjulpet på søvnen min. Barnerommet er nemlig ikke ferdig enda. Dessuten er det et råttent vindu der inne som MÅ skiftes før det er aktuelt å la Junior sove der inne. Vi ser for oss å ha Junior inne hos oss i et par-tre måneder til. Iallfall. Så får jeg heller sove litt dårlig inntil da. Men det kan jo hende at det hjelper når vi starter med grøt da. Håper på det!
Gjest imli Skrevet 13. september 2008 #6499 Skrevet 13. september 2008 Ble bebis i senga på oss i natt også, Bippe. Man sover ikke akkurat tungt da Min sov heldigvis mer sammenhengende da. Her går tydeligvis alt det vonde over så fort han får ligge i vår seng... Håper alt er i orden med babyen deres, Marsy. Skjønner at det tar på å gå sånn i uvisshet... Vi får bare prøve oss frem med grøt da! Gleder meg litt jeg, blir moro og se hvordan han reagerer. Og tenk så stor unge jeg har fått da! Som spiser grøt og greier... Og han ruller rundt alle veier nå. Meget mobil Tror vi må skaffe oss lekegrind snart.
Trampe Skrevet 14. september 2008 #6500 Skrevet 14. september 2008 Lillemann er et halvt år i dag....!! :dåne:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå