Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når dere gir fruktmos, kjøper dere ferdig eller lager dere selv?

Min latskap fører nok til at jeg kommer til å bruke mest kjøpt. Men det er vel ikke sukker i dem, så det går vel greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper. Det kjipe med det er at de står seg dårlig og jeg orker ikke å fryse. Så så lenge han bare er på smakestadiet kaster vi en del :sjenert:

Skrevet

Smakestadiet var kort her gett... så nå går det minst en boks fruktmos om dagen. Det går mest i hipp sine, han bare elsker den med fersken :) Vi prøvde en ny i dag, den med bær for 6 mnd, den var han litt mer skeptisk til. Men han har jo fått fruktmos i snart tre måneder, han var vel tre og en halv måned da vi begynte med smaksprøver. Store gutten min...!

Skrevet

Haha... Ser at min er småspist ja. Han klarer fortsatt ikke mer enn 1/3 lite beger med fruktmos om gangen han :) Jeg kaster også mye....

Skrevet

Beger var ordet jeg lette etter da jeg skrev innlegget :hoho: Mosen kommer liksom ikke i bokser, men jeg prøvde og prøvde å finne et annet ord uten å lykkes :lol:

Skrevet

Gir dere fruktmosen som dessert? Jeg har alltid stoppet henne før hun selv har sagt stopp når det gjelder fruktmos. Jeg kan kanskje gi henne så mye hun vil ha, eller? Vi kjøper forresten fruktmos. Gidder ikke lage selv. Middag kan være jeg lager litt av når hun begynner med det.

Skrevet

God morgen!

Klokka er fem på halv fem og her sitter jeg med pumpa mi. Ute kjører det biler i ett. Ikke så rart siden hjortejakta begynner idag. Mange ivrige gubber tenker jeg :ler:

Tredje dag på jobb. Nå er det bare torsdag, fredag og fredag kveld igjen før friuke :mrgreen:

Skrevet

Så flink du er, Monja!

Vi har hatt en kjempekveld og natt. Etter mange kvelder hvor storesøster har vært helt på styr, sovna begge uten en lyd klokka sju og sov absolutt hele natta, uten en lyd som noen av oss våkna av i hvert fall.

Jentene mine kunne spist hele dagen, tror jeg. Har nesten aldri opplevd at de ikke vil ha mer. Det gjelder både grøt og fruktmos, noe annet har vi egentlig ikke begynt med. Har planer om å begynne med litt middag snart, men det haster vel ikke.

Skrevet

Huff, stakkars Junior. Han fikk en reaksjon på vaksinen denne gangen, og har skikkelig feber i dag. :(

Det ble en urolig natt. Han sov godt fra syv til ni på kvelden. Da våknet han og hadde tisset gjennom bleia. Jeg la ham med en gang etter pysj- og bleieskiftet, og han sovnet faktisk ikke så lenge etterpå. Jeg og mannen var kjempetrøtte vi også, og la oss rett etter Junior var sovnet.

Men Junior var urolig resten av natta. Han vred stadig på seg og klynket. Mannen trengte søvn, så han endte opp med å legge seg inn på gjesteromet for å få sove. Jeg måtte opp og gi smokken til Junior en del ganger. Så våknet han helt da klokka var halv fire. Da fikk han mat og ble liggende i min seng. Han begynte å få feber da, og var veldig urolig. Jeg måtte holde ham i hånda resten av natta for at han skulle være rolig og sovne. Han sov i rykk og napp frem til kl halv åtte. Da våknet han og gråt ustanselig. Han var glovarm, så jeg måtte gi ham en paracet. Det har hjulpet litt på feberen nå, pluss at jeg har unngått å kle på ham så veldig.

Humøret hans er veldig opp og ned. Jeg merker at han faktisk prøver å være glad og fornøyd, men det er ikke alltid så lett når man føler seg elendig.

Nå har han heldigvis en dupp. Han har sovet i over en time alt, men jeg håper han sover litt til. Tror han trenger det.

Skrevet

Uffda, Bippe, stakkars liten... håper det går seg til utover dagen!

Her har vi også hatt ei urolig natt, uten vaksine å skylde på. Han har vært våken annenhver time frem til 4, sov til 5, da la jeg meg sammen med ham i håp om at det skulle funke. Han våkna seks og var helt lys våken. Jippi :sprettoy:

Vi sov fra åtte til kvart på ti, da, så jeg har fått sove litt. Nå har han ligget alene i lekegrinda og kost seg i tre kvarter, mens jeg har pakket og spist. Vi skal reise til mamma i dag :)

Skrevet

Vi prøvde havregrøt med banan og aprikos i går. Lagde litt mindre enn en porsjon, og hun spiste nesten alt (men sov dessverre ikke lenger...). Herlig at den skal blandes ut med vann også, for da er det jo mye mer lettvindt. Så får hun prøve flere grøtsmaker også.

Tips til mat: moset avocado. Det likte vesla kjempegodt, og tar jo null tid å ordne (bare mose med en gaffel). Kan blandes med banan også for variasjon :)

Har kjøpt fruktmos, men gir det bare en gang i blant. Kommer nok til å lage en del middag etterhvert. Er jo bare å kutte en potet i biter, koke og mose i litt olje f.eks.

Skrevet (endret)
Uffda, Bippe, stakkars liten... håper det går seg til utover dagen!

Takk, det virker som det går litt bedre nå.

Huff, ikke noen god natt du har hatt heller, Trampe. :kose:

Junior hadde tisset seg ut igjen da han våknet fra duppen sin i stad. Han var våt opp etter hele ryggen. Tror ikke de nye bleiene (Libero 4) passer helt. Mulig de fortsatt er litt store. Men synes nr 3 begynte å bli litt små. Så heller litt for stort enn for smått, tenker jeg!

Han likte IKKE å bli skiftet på før han fikk mat, det ga han klar beskjed om. Vi har nemlig fått en rutine på at han får mat rett etter han våkner fra duppene sine. Han hadde ikke tid til å ligge på stellebordet først, det måtte jeg jo skjønne! :ler:

Men etter skiftet var ferdig og han hadde fått mat, var alt så mye bedre. Han har fortsatt litt feber, og er ikke helt på topp. Men han virker piggere nå enn i morges. Tror den paraceten hjalp godt.

Nå ligger han til og med og leker litt forsiktig under babygymmen, og det er ikke verst. :smilbla:

Endret av Bippe
Skrevet

Godt Junior virker bedre da :)

Her har vi ikke begynt med grøt ennå. Så jeg leser og plukker opp tips hos dere :jepp:

Over en uke til vi skal på fem-mnd kontroll... Æsj, synes kontrollen kunne vært når de var så nøyaktig fem mnd som mulig. 3 mndkontollen var han jo 3 mnd og en dag.

Det soves ikke veldig bra her om dagen (eller natta er vel rettere å si, han sover bra på dagtid) heller. Han våkna 23.30, 3.30 og 5.30 i går natt, og ville ikke sove mer etter det :Gjesp: I tillegg har vi vært i svømmehallen i dag, så jeg er mildt sagt trøtt! Ikke bare bebisen som blir trøtt av å bade ;)

Nå sover han, håper det varer noen timer. Kommer nok til å ta kvelden selv om ikke altfor lenge, må utnytte den tida jeg kan få sove!

Skrevet

Tipper jeg ammet Live 5 ganger i natt/morges før vi stod opp i åttetiden. *gjesp*

I kveld våknet hun med et skrik igjen. Lurer på om hun har begynt å få en form for separasjonsangst. Men det var nok tennene som plaget henne i kveld, for hun skrek hver gang vi la henne ned, og det hjalp med paracet.

Tenkte jeg skulle prøve med grøt om kvelden nå. Selve spisingeng går det egentlig så som så med da. Har til gode å få i henne en hel porsjon. Vi er egentlig ikke i nærheten av å klare det. Hun er mest glad i fruktmos :sjenert: mulig hun hadde likt andre grøter bedre, men jeg har så mye MM i frysen som jeg vil bruke opp..

Skrevet

Da skal jeg tusle i seng. 5 timer til klokka ringer - og arbeidsdagen er nesten 9 timer i morgen :dåne:

Skrevet

Junior hadde skikkelig feber i hele går, og han måtte ha en paracet til før han la seg. Han var veldig opp og ned i humøret; alt fra blid som ei sol til sur som en sitron. Men noe annet kan man ikke forvente heller, stakkars.

Men i dag er Junior iallfall mye bedre! Det hjalp godt med den siste paraceten i går. Han la seg halv åtte og sov godt frem til kl 23. Da våknet han nemlig, og var vel våken i en halvtimes tid. Jeg hadde nettopp sovnet selv, og jeg var frustrert fordi jeg så for meg at han kom til å være våken lenge. Men han sovnet igjen da jeg holdt ham i hånda. :hjerte:

Deretter sov han godt hele natta. Han våknet kl seks og skulle ha mat. Etter måltidet sov han enda en time ved siden av meg. Så natta ble sannelig ikke verst! :smilbla:

Det gikk jo veldig bra det her, men jeg må inrømme at jeg er glad det er lenge til neste vaksine av denne typen! Det tar nok på for de små kroppene. :Nikke:

Skrevet

At du holder ut, monja....! *imponert*

Jeg har melkespreng. Det sprenger på, jeg lekker, og ungen er mett. Har lekket igjennom 2x2 innlegg i natt, det har faktisk ikke skjedd siden han var noen uker gammel... Han har spist godt i natt, så jeg skjønner ikke hvorfor puppene er fulle nå igjen. Nesten så jeg har lyst til å huke tak i nærmeste person med barnevogn og spørre om hun trenger litt puppehjelp... :sjenert: Vi er hos mamma, og jeg har ikke med pumpa. Bruker den jo så sjelden, så jeg tenkte ikke på å ta den med.

Jeg er trøtt, vi har hatt ei oppstykket slitsom natt med en del sutring og pupping. Som vanlig, har jeg lyst til å si... æsj.

Skrevet
Nesten så jeg har lyst til å huke tak i nærmeste person med barnevogn og spørre om hun trenger litt puppehjelp... :sjenert:

Ja, det hadde tatt seg ut! :fnise:

Det er ikke ofte jeg heller har sånn spreng lenger. Det hender en sjelden gang i blant, men jeg har heller ingen anelse på hvorfor det blir sånn.

Kan det være at du drakk ekstra mye væske i går? Jeg tror ikke det har innvirkning på meg, men mener å ha hørt at det kan ha noe å si for noen.

Så kjedelig at natta ble oppstykket igjen. Jeg føler med deg..

Men pleier han forresten ikke å sove bedre når dere er hos din mor?

Skrevet

Her sov bebisen greit i natt. Han våkna kl 22.30, men sovna igjen av seg selv. Så våkna han to ganger til, for mat. Problemet nå er jo bare at jeg ikke greier å sove fordi jeg såvidt tør puste av frykt for å vekke ungen... Og ved hver minste lyd er jeg redd han skal våkne. :sukk:

Det er ikke lett med den sovinga. Nesten godt å se det er flere som sliter... Ikke at jeg unner andre også dårlig søvn altså, men det hadde vært deprimerende om alle dere andre hadde unger som sov som engler natta igjennom... :sjenert:

Men jeg håper vi alle får flinke sove-unger snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...