Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt ut et innlegg på FB *hemmelig, hemmelig*. :fnise:

Neida, bare lyst til å finne på no'...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, de skal du bare bruke. Vi har de samme, og jeg kommer til å bruke de hvis han trenger det, fremfor å kjøpe nye.

Da vil tiden vise om vi får bruk for dem eller ikke :) Forhåpentlig ikke ;)

:Gjesp:

Fin dag på jobben?

Skrevet

I dag har mannen matet og lagt lillegutt helt alene for første gang. Og mamma'n har klart å holde munn og holde seg i bakgrunnen. Vi trener til helgen, for går alt bra i løpet av uka, så skal mor på fest. :danser:

.....kanskje.....

Må si jeg gru-gleder meg.

Skrevet

I dag er den skjønne, gode ungen min fem måneder! :bursdag:

Og jeg skal bort på søndag... flere timer! :sjokk:

Får se om jeg tør - eller rettere sagt om mannfolket tør :ler:

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Jeg gir snart opp grøten, verre spetakkel har jeg ikke vært med på. Havregrøt har vært uaktuelt hele tiden, det blir han krakilsk over, mens maisgrøten har vært ok, helt til nå. Men putter jeg en skje med fruktmos i munnen så nyter han det og ser han flasken stønner han av vellyst.... Ingen andre som sliter med grøten??

Skrevet

Vi er begynt å få litt småtrøbbel når han skal spise grøt, fordi han synes det er hysterisk morsomt å blåse og frøse alt utover omgivelsene sine. Han gjør det hele tida da, ikke bare når han spiser... forferdelig irriterende. Han gaper og vil ha, så det har ingenting å gjøre med at han ikke liker det. Vi lager alvorlig stemme og sier "nei" når han gjør det, så får vi se hvor lang tid det tar før han skjønner poenget.

Mamma hatet grøt da hun var lita. Mormor prøvde alt, men alt kom i retur. Hun bare spytta ut og spytta ut. Hun liker fremdeles ikke grøt i en alder av 50, så noen unger liker det ganske enkelt ikke...!

Skrevet

Tror min unge rett og slett ikke liker grøt... Det er så frustrerende han hyler og åler på seg. Men vil jo liksom at han skal spise grøt, det gikk jo så fint i ca 1 mnd.

Skrevet

Hmm... det er jo kjempevanskelig når han ikke liker grøt, det er jo liksom det som er maten for disse små. Enn frukt? Banan og forskjellige fruktmostyper?

Jeg har gått til innkjøp av middagsglass, han skal få smake litt forskjellige typer når han har bikket halvåret. Tenkte å koke potet og mose det, og så blande det med litt middag fra glass. Da har jeg bedre kontroll over hva han får i seg.

Skrevet

Fruktmos av alle slag går ned på høykant, også hvis jeg blander fruktmos i grøten, men jeg liker ikke å gi han slike vaner, men jeg gir tapt i hver eneste måltid og gir han det blandet med fruktmos, det er liksom bedre det enn ingen grøt!

Skrevet

Jeg blander også frukt i grøten. Enkelte dager spiser han ei hel skål grøt uten frukt i, da får han kose seg med frukten etterpå. Andre dager blander jeg frukt i grøten, og andre dager får han ei skje fruktmos inn i mellom alle grøtskjeene.

Føler det ikke som å gi tapt, men han liker det bedre og får i seg mer. :)

Skrevet

Kan ikke tenke meg at det gjør noe særlig skade å ha fruktmos i grøten. Ulempen er jo at de blir vant til det, men det er jo bedre enn at de ikke får i seg mat?

Det er ikke alle som begynner med grøt i heletatt da. Noen velger f.eks å starte med middag. Men det finnes jo også maaange forskjellige typer grøtsmaker. Så man kan jo kanskje prøve seg frem. Og det finnes jo jernrike grønnsaker også :)

Skrevet

Vi blanda alltid fruktmos i grøten. Skjønner jo godt at de blir lei av denne grøten dag etter dag og vil ha litt variasjon. Etterhvert som de vokser til får man jo uansett grøt med mer smak siden den alt er tilsatt frukt så jeg synes ikke det gjør noe å blande i litt mos.

Skrevet

Idag er forresten smurfen min hele 4 år :hjerte:

Synes ikke det er lenge siden han var baby.

Skrevet

Grattis med 4 år gammel smurf Monja :)

Tenk, småtten er snart et halvt år!!! Tida flyr altså. Har også kjøpt noen middagsglass, han elsker å få smake på nye ting så jeg gleder meg til han kan begynne å få litt av dem. Vi hadde forresten kjempetrøbbel med grøten en stund vi også, han HYLTE og vred seg og var kjempelei seg. Syns det var veldig trasig og holdt på å gi opp hele greia... Men så snudde det seg plutselig. Må innrømme at hvis han er for trøtt og lei så setter jeg på TV'en for å distrahere han mens han spiser, så han ikke desper seg. Feigt, men veldig lettvint ;) Funker som bare rakkern! Stort sett så gaper han og smatter fornøyd, men han sier tydelig i fra når han ikke vil ha mer. Han er ganske småspist av seg, så vi er fortsatt på 4 mnd porsjon, og som regel spiser han ikke opp alt.

Skrevet

Gratulerer til smurfen! :)

I dag har vi vært på 5 mnds kontroll på helsestasjonen. Og Junior var så flink i dag! Han smilte som ei sol da han ble veid og målt. Han som ellers pleier å være så muggen under den seansen. Og jaggu smilte han ikke til helsesøster også, samt viste at han er flink på magen. Rulinga fikk vi ikke se, men jeg fortalte iallfall stolt at han gjør det. ;)

Da han ble stukket, grein han kun bittelitt. Han var ferdig etter få sekunder. Han var altså eksemparisk i dag! :hjerter_rundt:

Jeg er sliten nå, etter å ha spasert LANGT i dag. Vi trillet både frem og tilbake fra helsestasjonen. Det er først en tur på litt over en time, så en tur på nesten halvannen time. Har fått trimmet godt ja!

Juniors nye mål er forresten:

Vekt: 7170 gram

Lengde: 67cm

Hodeomkrets: 42,5 cm

Skrevet

Vi gleder oss til å starte med grøten snart. Forløpig er Junior fornøyd med kun melk, men helsesøster rådet oss til å introdusere grøten snart likevel. Hun mente det var best å gjøre det nå, slik at han spiser en hel porsjon når han fyller 6 mnd.

Men jeg tenker jeg venter en uke eller to til. Vi har ingen hast, iallfall ikke så lenge han er fornøyd og sover hele natta.

Men det skal bli morsomt å se hvordan han reagerer på grøten. Må vel nærmest dekke til golvet rundt ham med plast en periode. :fnise:

Skrevet

Nå er det snakk om å dekke til ungen og meg og alt rundt,ja. Nå frøser han, spytter og gjør alt vått :ler: Men i begynnelsen satt han bare og skar grimaser og gapte etter mer :)

Skrevet

Gratulerer Imli med 5 mnd`rs baby og gratulerer til deg også Monja med 4 åring:)

Tida flyr av sted ja...synes ikke det er lenge siden jeg lå på sykehuset med lillegutt i armene jeg;)

Her har vi innført grøt som fast rutine hver kveld i en uke nå. Det går fortsatt i smaksprøveporsjonene , for jeg tenker at det er bedre å spise en hel slik porsjon enn å lage en større...

Det er pappans jobb det da, og gi grøt. Så er det fruktpure til dessert. Da får mor litt pause før kveldsstell :jepp:

Da blir det litt "bounding" også mellom far og sønn:)

Har kjøpt inn middagsglass vi også, men tenkte det er noe jeg får evt prøve ut på dagtid. Nå som vi har kommet inn i en gor rutine med grøt på kvelden. Hender noen ganger at vi også blander inn frukt i grøten da, for som dere fleste så tenker jeg også at det er bedre å få i lillegutt mat enn ikke noe:)

Skrevet

Min skal få smake middag på søndag, da blir han nemlig et halvt år... :dåne:

Skrevet

I kveld gikk grøten som en drøm igjen! Og det uten fruktmosblanding, fikk det derimot som dessert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...