Trampe Skrevet 7. september 2008 #6421 Skrevet 7. september 2008 Uff, imli! Det kommer helt sikkert ikke til å fortsette, han hadde kanskje vondt i magen eller munnen eller noe? Kan mannen ta ham litt nå, så du kan få sove noen timer? Vi har hatt den beste natta noensinne vi da. Først fem timer, så fem timer til, og to til slutt. Så var vi våkne en time og sov to timer til. Kjempedeilig, jeg er faktisk uthvilt for første gang på leeenge!!!
LaraCroft Skrevet 7. september 2008 #6422 Skrevet 7. september 2008 Imli, dette hørtes ikke greit ut. Men tror vel det går over, kan jo bare være at han var skikkelig utsultet på kontakt Lillegutt var slik da han var syk for ikke lenge siden, da var det eneste som hjalp enten å bli båret eller ligge ved siden av meg i senga. Trampe - endelig da. Så deilig
marsy Skrevet 7. september 2008 #6423 Skrevet 7. september 2008 (endret) Mannen har tatt med vesla på middag hos familien, slik at jeg kunne slappe av hjemme.. og det på HANS initiativ!! Jeg har ikke sjangs til å pumpe mer enn 20ml (totalt) fra begge sider lenger, så da fikk hun grøt og pupp før de dro. Da holder vel hun i 3-4 timer Må vel introdusere henne for MME, og se om hun tar det hvis jeg skal være borte en dag/kveld. Her soves det 3 timer mellom mat på natten nå... samme som når hun var nyfødt! Har blitt litt sutring her også, men det kan være grøt eller tenner... Endret 7. september 2008 av marsy
LaraCroft Skrevet 7. september 2008 #6424 Skrevet 7. september 2008 Jeg har ikke sjangs til å pumpe mer enn 20ml (totalt) fra begge sider lenger, så da fikk hun grøt og pupp før de dro. Da holder vel hun i 3-4 timer Må vel introdusere henne for MME, og se om hun tar det hvis jeg skal være borte en dag/kveld. Slik har jeg det også, eller jeg kan få 20ml fra hver pupp da etter at lillegutt har vært på dem. Det er alt! Og så har jeg hørt folk snakke om at det kanskje er bedre å gi barna bare grøt i stedet for å introdusere dem for MME nå når de er så store. Blir litt rådvill jeg :klø: Så jeg skal spørre HS neste gang jeg er på kontroll for å høre hva jeg skal gjøre. Har jo lyst til å ha noen kveldsmuligheter for fri:)
Trampe Skrevet 7. september 2008 #6425 Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg kommer ikke til å innføre MME nå. Han er jo halvåret straks, så skal jeg noen steder blir det grøt her. Jeg er aldri borte i timesvis uansett. Det har skjedd at jeg har vært borte noen timer, og han har blitt småsulten. Da har pappaen eller bestemor gitt litt fruktmos, og det holder ei stund det også Endret 7. september 2008 av Trampe
Kykkelikokos Skrevet 7. september 2008 #6426 Skrevet 7. september 2008 imli: Kanskje det er tenner på gang? Noen barn sliter veldig når de får tenner. Det kan bli ekstra ille når de ligger flatt. Tannfrembruddet kan kjennes ut som tannpine. Kanskje det hjelper å heve sengen hans litt i hode-enden i såfall? (sett noen bøker eller noe under beina). I slike tilfeller ville jeg nok ha gitt ham en paracet.. Det er ikke godt for noen at han ikke får sove.
marsy Skrevet 7. september 2008 #6427 Skrevet 7. september 2008 Hun får to små måltider med grøt/grønnsaker/frukt hver dag, men hun må jo drikke noe når jeg er borte også. En av mine beste venninner fyller 30 år om en måned. Og dit skal jeg! Hun spiser jo sikkert mer da, men hun må jo få noe væske i seg i løpet av en hel ettermiddag/kveld.
Trampe Skrevet 7. september 2008 #6428 Skrevet 7. september 2008 Er det snakk om en hel ettermiddag/kveld, så ville jeg nok hatt ei flaske på lur ja. Jeg har aldri vært borte en hel ettermiddag/kveld jeg... har enten vært tilbake til kveldspupp eller dratt ut etter kveldspupp.
Kykkelikokos Skrevet 7. september 2008 #6429 Skrevet 7. september 2008 Liker hun ikke vann? Live har begynt å drikke litt vann fra tutekopp. Hvis hun ikke liker vann så finnes det også babyjuice. Den kan jo blandes ut med litt vann hvis du ikke liker å gi ren juice.
Trampe Skrevet 7. september 2008 #6430 Skrevet 7. september 2008 Hun drikker ikke vann, forresten, marsy? Lillemannen her har tutekoppen sin tilgjengelig hele dagen. Han drikker ikke så mye, da, men den er der i tilfelle han trenger den.
Gjest imli Skrevet 7. september 2008 #6431 Skrevet 7. september 2008 Håper dette er midlertidig, ja. Nå vil han ikke sove heller... Han som har vært så enkel å legge i det siste! Lurer på om jeg ikke fortjener å ha en enkel unge... Kjenner ingen tenner, men kan jo selvfølgelig være det. I går kan det hende det var magevondt, for han hadde ikke bæsja på tre dager. Nå har han fått gjort det, så regner med det ikke er det nå. Må i så fall være tenner... eller vranghet... Nei, nå griner han skikkelig der oppe, får vel gå å se til ham. Æsj!
LaraCroft Skrevet 7. september 2008 #6432 Skrevet 7. september 2008 Lillegutt hadde skikkelig trøbbel med å sove en god stund før tennene kom frem, så det kan jo være det da. Du kan jo prøve dentinox da Imli og se om det har noe effekt...
monja Skrevet 7. september 2008 #6433 Skrevet 7. september 2008 Om dette fortsetter ville jeg gitt han en stikkpille for å se om det er smerter i munnen som forårsaker det, imli. Smurfen fikk det av og til for han var skikkelig hysterisk når tennene kom. Her er vi vel hjemme fra Trondheim, ungene sover og det gjør straks jeg og. Vekkerklokka står på 4 og i morgen er atter en ny arbeidsdag.
blåmeisa Skrevet 8. september 2008 #6434 Skrevet 8. september 2008 Lillemann er plutselig blitt helt umulig med grøt, han griner og vræler og spytter ut hele grøten. Dette har han holdt på med i to dager nå, det er samme grøten og samme konsistensen som alltid. Derimot flaska blir han så glad når han ser og drikker med vellyst. Men jeg tror jo at han trenger grøt også for å bli skikkelig mett. Men i dag resulterte alt styret i en kjempe gulp av grøt og melk.
Nicky B Skrevet 8. september 2008 #6435 Skrevet 8. september 2008 Min venninne lagde tynn velling ut av grøten i startfasen slik at gutten hennes kunne drikke den fra flaske på kvelden når tålmodigheten var som dårligst.(brukte flaskesmokker beregnet på tykkere væske). Jeg har ikke testet dette ennå, men blir veslegutt ordentlig frustrert av grøten- den går ikke ned like raskt som maten i flaska/puppen, så kanskje det er verdt et forsøk? Ellers har han hatt ei festlig uke siden han fikk første prevenarvaksine sist mandag. Da kom han på at han ikke skulle sove. Det syns han nok var en så strålende ide at han fortsatte med det utover hele uka. Nå er det tenner som plager han, men sovingen har justert seg. I går lå han og pludret og skravlet og slengte bamsen sin "sengimellom" og sovnet etter ca 45 minutt, så nå er vi i rute igjen. Tror jeg. Man kan aldri være sikker når det gjelder disse små.
Gjest imli Skrevet 8. september 2008 #6436 Skrevet 8. september 2008 Har prøvd Dentinox, men synes ikke det hjelper. Kanskje vi skal prøve med stikkpille om det fortsetter i natt også? I går våkna han nemlig fem ganger på to timer og hylskrek. Så et eller annet må det være. Han driver å er ekstra ivrig på å putte ting i munnen også. Håper nesten det er tenner, for å bli ferdig med det, og ikke minst fordi det er en bedre grunn enn vranghet... Litt lettere å forholde seg til grin og spetakkel når man vet grunnen...
Trampe Skrevet 8. september 2008 #6437 Skrevet 8. september 2008 Det er jo helt tydelig at det er noe som plager han veldig, så jeg ville prøvd stikkpille for å se om det hjelper. Stakkar liten, det er grusomt når de har vondt og man ikke aner hva man skal gjøre...
Gjest imli Skrevet 8. september 2008 #6438 Skrevet 8. september 2008 Det er jo helt tydelig at det er noe som plager han veldig, så jeg ville prøvd stikkpille for å se om det hjelper. Stakkar liten, det er grusomt når de har vondt og man ikke aner hva man skal gjøre... Ja... Blir nok til at vi prøver en stikkpille om han er like grinete i kveld. Vi har bare 0-4 mnd som vi kjøpte etter 3-mnd vaksina (og ikke fikk bruk for), men vi kan vel bruke dem fortsatt? De er vel bare litt svakere?
Trampe Skrevet 8. september 2008 #6439 Skrevet 8. september 2008 Ja, de skal du bare bruke. Vi har de samme, og jeg kommer til å bruke de hvis han trenger det, fremfor å kjøpe nye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå