Nicky B Skrevet 5. september 2008 #6401 Skrevet 5. september 2008 Snakk ikke til meg om mannfolk!!!! Vanligvis er jeg veldig fornøyd med eksemplaret mitt, han er godt oppdratt. Men nå går den jobbinga hans over stokk og stein. I tillegg bor huset vårt i gjørma som tre åringen sier (vi drenerer ute i hagen) Så her er det litt frustrasjoner om dagen. ARG!!!!!!!!!!! (Sånn, da var det ute.) Marsy: Håper alt er fint med veslejenta di og at hun bare er litt lita. Så godt at ultralyden var helt fin! Pondusa:Takk for at du beskrev dagene dine! Inspirert av strukturen din, har jeg prøvd å "Pondusafisere" dagene mine jeg og. Jeg som var så superstrukturert før, men det var før barn... Leser en festlig bok om dagen: I was a really good mom before I had kids... Som om jeg skulle sagt det selv.
April Skrevet 5. september 2008 #6402 Skrevet 5. september 2008 (endret) Vi har hatt et barseltreff på helsestasjonen og så var det opp til oss om vi skulle fortsette, hadde et privat treff denne uka og neste uke skal vi møtes igjen. Er ikke flere i regi av helsestasjon. Her har vi kontroll hver mnd. Neste kontroll nå er 1. oktober. Da er det 6mnd og den er også med lege, neste sprøyte er heldigvis ikke før han er 1 år. I dag har vi kjøpt møbler til stua vår To tresetere, en toseter og to reclinere Endret 5. september 2008 av April
-Ea- Skrevet 5. september 2008 #6403 Skrevet 5. september 2008 God helg jenter!!!! Skal på visning i helgen, trene og ha familie selskap, rydde, gå tur og ha kompisene til mannen på fotball og øl kveld mens jeg lager julekort. Har litt på programmet kan man si..... Er ved godt mot
Kykkelikokos Skrevet 5. september 2008 #6404 Skrevet 5. september 2008 -Ea-: Kan ikke du komme og lage litt julekort med meg en kveld? Jeg trenger inspirasjon!!
-Ea- Skrevet 5. september 2008 #6405 Skrevet 5. september 2008 -Ea-: Kan ikke du komme og lage litt julekort med meg en kveld? Jeg trenger inspirasjon!! Mer enn gjerne kykk! Er ikke så god, men syns det er gøy lell
Kykkelikokos Skrevet 5. september 2008 #6406 Skrevet 5. september 2008 Hvordan er det med soving om kvelden da? Er du komfortabel med å la mini være hjemme med pappaen eller? Kjører du forresten bil??
Trampe Skrevet 5. september 2008 #6407 Skrevet 5. september 2008 Mannen er i garasjen og holder på med ett eller annet. Jeg har sittet og laget julegaveliste. Gir dere flere eller større gaver nå som dere har fått baby? Jeg lurer på å kutte gaver oss voksne imellom, og heller bare gi til barna. Vi har to vennepar som faddere på lillemann, og synes det er bedre at de gir kun til ham og ikke til oss. Så kan de heller få innrammet bilde fra dåpen hos ham. Er jeg kjip da...?
Kykkelikokos Skrevet 5. september 2008 #6408 Skrevet 5. september 2008 Flere eller større?!! Er du gal? Det har vi ikke råd til. Blir vel heller nedkutting. Skal snakke med søskenene våre og høre hva de synes, om vi kan kutte ned på prisen. Foreldrene mine gir ikke gave til søskenene sine. Lurer på når de sluttet?
LaraCroft Skrevet 5. september 2008 #6409 Skrevet 5. september 2008 Tenker dere på julegaver allerede...må vel begynne med det snart jeg også da Blir vel ikke så mye energi brukt på dette før etter dåpen, skal ha dåp i slutten av mnd`n. Jeg gir bare til tantebarna mine etter avtale med mine søsken. Og så gir jeg til mine foreldre og besteforeldre. Nå er jeg tante til 7 og åttende kommer like før jul, så det holder med gaver til barna ja:) I familien til kjæresten har det vært vanlig å gi til søsken også, men vi prøver å kutte ned mest mulig:) alle familier vokser jo som bare det jo;)
Kykkelikokos Skrevet 5. september 2008 #6410 Skrevet 5. september 2008 Da har vi avtalt å bare gi til barna. Kjenner det er en lettelse, for det er et ork hvert år bare å finne ut hva vi skal kjøpe..
Trampe Skrevet 5. september 2008 #6411 Skrevet 5. september 2008 Vi gir til søsken, men jeg tror vi kutter venner i år. Gir heller bare til barna. Jeg har bare en bror jeg, og jeg kommer til å gi gave til ham til en av oss dør
monja Skrevet 6. september 2008 #6412 Skrevet 6. september 2008 Jeg er ferdig med julegavene jeg. Over 40 stykker :dåne: Nuvel, det mangler noen til svigerforeldre, tre barn og ungene våre, men ellers er alt i boks. Lettelse. Nå har vi bare ett søsken hver og det er kun søsteren til mannen som har barn (ett barn) så vi kommer nok til å fortsette å gi til dem. Barnløse venner har vi ikke så her er det kun barna som får. De eneste voksne vi kjøper til er ungenes faddere. Akkurat nå har vi spist frokost. Jeg sitter nemlig her akkurat nå. Begge ungene sov til klokka halv 8. Lillemann fra klokka 20 og storemann fra klokka 21.30. Herlig.
LaraCroft Skrevet 6. september 2008 #6413 Skrevet 6. september 2008 God helg alle sammen:) Idag fikk jeg sove helt til kl halv ni, jammen deilig. Det eneste som er rart er at jeg føler meg trøtt fortsatt Lillegutt har funnet rytmen sin igjen, at han våkner kun for en pupp om natten. Han sovner ikke før rundt åtte da, selv om vi har han i seng til rundt syv, og så er han lys våken kl seks om morran :gjeiper: Men men...det går så lenge han sover såpass greit om natten. Hva som gjorde at han kom tilbake til den gode rytmen, har jeg ikke peiling på - men deilig er det
LaraCroft Skrevet 6. september 2008 #6414 Skrevet 6. september 2008 Au au au - lillegutt bet meg i puppen i kveld
April Skrevet 6. september 2008 #6415 Skrevet 6. september 2008 De to siste nettene har Christian sovet tre-fire timer i slengen og det har vært deilig. Jeg har kunnet lagt han våken tilbake i vugga og han sovner etterhvert. Håper det fortsetter sånn, det hjelper hvertfall mye!! Tror også det blir noen andre avtaler her ang julegaver fremover. Jeg gidder rett og slett ikke å gi lenger til folk jeg overhodet ikke er noe sammen med! Så jeg får si i fra til de det gjelder. De kan gi til unga hvis de vil. Sendte sms om det til min nærmeste venninne i dag ang dette, for jeg lurte på om kanskje jeg evt måtte kjøpe en gave fra ungene til dem. Men hun mente det ikke var noen vits. Kom på at jeg får heller ikke fra han jeg er fadder til, selvom jeg gir til han. Og det er helt greit syns jeg. Hun venninna mi foreslo at vi også kanskje kunne kutte julegaver og heller gå ut å spise sammen eller dra på kino, uten mann og barn. Og det er nesten like greit syns jeg! Selvom jeg egentlig ikke hadde tenkt å kutte ut henne da.. Puppebiting er vondt
Kykkelikokos Skrevet 6. september 2008 #6416 Skrevet 6. september 2008 Har han fått tenner eller? Snuppa "gommer" meg hver dag. Mindre behagelig. Gruer meg til hun får tenner!
Trampe Skrevet 6. september 2008 #6417 Skrevet 6. september 2008 Her bites det også. Heldigvis uten tenner... Han sovna helt av seg selv i kveld!!! Og i går sov han seks timer på den første runden. Han er våken annenhver time etter første oppvåkninga, det slår aldri feil, litt merkelig egentlig... men når han sover så lenge på første runde er det jo godt. På bedringens vei, med andre ord. Jeg har avtalt med ei venninne at vi skal dra ut og spise i stedet for gaver. Skal gjøre samme avtale med ei annen venninne, og så skal jeg prøve å gjøre det med det ene fadderparet til lillemann. Jeg har ei venninne jeg har svært liten kontakt med, men jeg er fadder på datteren hennes. Målet til jul er å gi gave kun til jenta, og fortelle at det gjør absolutt ingenting at jeg ikke får noe tilbake. Får jeg noe kan det være et bilde eller noe hun har laget eller noe sånt. Gidder ikke flere utveksling av gavekort..!! Jeg scrapper litt, så fadderne skal få et lite album til jul, hos lillemann, med bilder. Jeg skal kun scrappe to sider i albumet, altså en dobbel LO, og så skal resten være tomme plastlommer. Så kan de få to nye sider til neste jul, osv osv... da har jeg jo gaver klar i ti år fremover. Og de får et album av gudbarnet sitt. Det må da være noe de kan like
Gjest imli Skrevet 6. september 2008 #6418 Skrevet 6. september 2008 (endret) Oi, julegaver begynner ikke jeg å tenke på før i begynnelsen av desember... Men her har så og si alle i familien bursdag om høsten, har nok med bursdagsgaver da. Så godt at legginga er på rett vei, Trampe! Bebis er lagt, lurer på om han sover? Han har jo vært grei å legge lenge nå. De to siste nettene har han begynt å tull ift sovinga. Sovet bare ca 4 timer første runde og våkna annenhver time etter det. Håper han slutter med det snart... Helst i natt Endret 6. september 2008 av imli
LaraCroft Skrevet 6. september 2008 #6419 Skrevet 6. september 2008 Har han fått tenner eller? Jepp - to tenner i underkjeven, så når han gnukker gommene sammen for å kose litt på puppen, ble det et lite bitt ja;)
Gjest imli Skrevet 7. september 2008 #6420 Skrevet 7. september 2008 Klaging fra meg: I natt ble den verste natta på jeg vet ikke hvor lenge. Kanksje den verste vi har hatt? T våkna etter under tre timers søvn i går kveld. Jeg gav ham mat og la ham tilbake i senga, men han ville ikke sove, bare sutra. Både jeg og mannen gikk og bar på ham og kosa med ham, men så fort han ble lagt i senga si, ble det skrik og hyl. Til slutt måtte jeg bare ha ham ved siden av meg og amme ham i søvn. Så fort jeg prøvde å lirke puppen ut av munnen hans, våkna han og skreik. Dermed måtte han ligge hele natta med puppen i munnen, og våkna hver gang han mistet taket i den. Hele natta fortoner seg for meg som en eneste lang amming, der jeg kun døste av noen minutter før jeg våkna av sutring og måtte inn med puppen igjen. Hva i all verden er det med ungen, sånn har han da ikke vært siden han var nyfødt! Ikke engang da var han så ille, da kunne han tross alt sove selv om puppen gled ut av munnen hans om natta. Så dette er verre enn noen gang. Aner ikke hva som er galt med ham. Angrer i alle fall på at jeg tok ham med til manuellterapeuten, det var jo sånn dette tullet begynte. Og ingenting var jo galt med ungen, så jeg kunne ha spart meg bryet. Og kanskje vi hadde sluppet dette da? Nå er jeg bare redd dette kommer til å fortsette... Og jeg må si jeg er lite lysten på det, med en fem måneder gammel unge! Det skal jo ikke være sånn! En ting er at ungen kan våke mange ganger, men at han bare skal sove med puppen i munnen, når han er så stor, er rett og slett ikke normalt. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... Er bare dødstrøtt og har lyst til og gå og legge meg og grine...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå