Grace Skrevet 3. september 2008 Forfatter #6361 Skrevet 3. september 2008 Lillegutt var 6 mnmd i går, hvor i all verden blir tiden av?? Dagen ble feiret med melon i babyfeederen Og kake til mor og far
Trampe Skrevet 3. september 2008 #6362 Skrevet 3. september 2008 Var hos legen i går.. Han mente jeg skal bruke Ferbers metode for bedre nattesøvn.... Jeg får meg ikke til det altså.... Orker ikke tanken på at sønnen skal hyle allerede nå, og hyler han er det nok ikke trass, men frykt han hyler for tenker jeg. Noen med erfaringer? Jeg får heller ha litt slitsomme netter med mat, ser jo det er andre her også som fortsatt ammer hver 3. time..?? Annenhver her! *rekker opp hånda* Helsesøster prøvde seg forsiktig med at det ikke er så farlig at han gråter litt, men jeg sa henne imot tvert. Jeg sa at jeg ikke er komfortabel med å la ham gråte alene på et mørkt rom om natta, og hun sa at det er helt i orden. Metoden hun ba oss bruke, er å holde 4 timer mellom hver amming. Minst. Våkner han før det er gått 4 timer kan han tilbys vann, av pappaen. Så skal pappaen være inne hos ham, stryke, roe ned, evt bysse ham i søvn, uten puppen. Jeg skal ikke være i nærheten pga puppelukt. Målet er at jeg skal få mer enn to timers søvn, og at han skal sove lenger når han ikke får pupp så ofte han vil. Vi starter natt til lørdag, fordi pappaen har fri i helga. Det er forhåpentligvis blitt litt bedre til mandag når han begynner å jobbe, og er det ikke det får han være trøtt noen dager. Det kan kanskje være noe for dere også? Jeg greier ikke kutte nattmåltid enda. Han er så liten, og spiser ikke stort om dagen, så jeg kutter det ikke fullstendig før han får minst to fulle måltider om dagen. Da skal vi bruke akkurat samme metode, pappa må til pers og ingen amming mellom 23 og 06.
Trampe Skrevet 3. september 2008 #6363 Skrevet 3. september 2008 Har dere forresten voksipose? Lurer på om jeg skal kjøpe en nå. Skinnposen kan han ikke ligge helt nedi lenger, og det er kaldt her nord... han må sove ute i noen minus om vinteren han her. Hvor kjøper man voksiposer? Er det lurt å kjøpe brukt, de er jo dyre?
sønnavind Skrevet 3. september 2008 #6364 Skrevet 3. september 2008 Det hørtes ut som en bra plan, Trampe. Hvis han får mindre mat om natta, må han vel begynne å spise mer om dagen etterhvert også? Ønsker dere i hvert fall masse lykke til!
-Ea- Skrevet 3. september 2008 #6365 Skrevet 3. september 2008 Tenkte vi skulle begynne med pappa vakt i helgen vi òg! Må sove litt mer kjenner jeg, har fått vondt i brystbenet, mest sansynelig pga søvn og ro mangel. Vi byttet til voksi pose i dag vi, er veldig fornøyd med den altså. Den føyer seg etter kroppen og er av ull, så den tempererer seg godt. Jeg jobber på småbarns avd og føler meg helt klart mer komfertabel med å legge spedbarn(opp til to år) i voksipose enn andre skinnposer. Voksiposen dekker liksom litt mer.
monja Skrevet 3. september 2008 #6366 Skrevet 3. september 2008 Har vurdert voksi vi og, men så har vi en thermopose etter storebror. Arvet den engang, men den er jo knallbra egentlig. Så jeg blir nok ikke superpopulær om jeg kjøper voksi til 2250 kr
April Skrevet 3. september 2008 #6367 Skrevet 3. september 2008 I dag har Christian fått vaksine. Han skrek før hun stakk, så det ble litt hyling gitt. Men han gav seg med en gang jeg tok han opp etterpå. Nå veier han 7520gr, er 65,5cm lang og ho var 44. Han legger bra på seg og helsesøstra mente det holdt med mm til vi hadde vært i Syden, så da satser vi på det. Ellers har vi hatt barseltreff i dag. De andre er født i slutten av mai, begynnelsen av juni og slutten av juni, så det er ganske stor forskjell på dem og Christian. Men, men.. Vi skal treffes igjen neste uke, jeg synes kanskje det er litt fort igjen men jeg vet ikke hvordan praksisen er andre steder? :klø: *Rekker også opp handa* Er blitt annenhver time her igjen også, Ea. Fryktelig kjedelig. Orker ikke begynne forskjellig ting enda, for det nytter ikke så tett vi sover her med mamma og stefar. Jeg får heller holde ut en måned eller to til. Går greit, bare jeg får hente meg inn innimellom. Første dubben på kvelden er gjerne 4-5 timer, så jeg må bare legge meg tidlig i blandt. Tror jeg skal det i kveld
-Ea- Skrevet 3. september 2008 #6368 Skrevet 3. september 2008 Det går jo kjempe fint å arve da, hadde vi kunnet hadde vi gjort!!!! Det erogså en del på Finn, finner masse fint og billig der altså!!!!
-Ea- Skrevet 3. september 2008 #6369 Skrevet 3. september 2008 Ellers har vi hatt barseltreff i dag. De andre er født i slutten av mai, begynnelsen av juni og slutten av juni, så det er ganske stor forskjell på dem og Christian. Men, men.. Vi skal treffes igjen neste uke, jeg synes kanskje det er litt fort igjen men jeg vet ikke hvordan praksisen er andre steder? :klø: Vi har barsel-trill en gang i uka vi, men det er "frivillig" da, vi avtaler det selv.... Med helsesøster er det en gang i mnd eller hvert kvartal.
Trampe Skrevet 3. september 2008 #6370 Skrevet 3. september 2008 Barselgruppa mi var elendig satt sammen, så jeg droppa det neste treffet gett. Men det er ikke sånn som dere snakker om, med treff og trilling og sånt, det er kontrollene som er felles... Jeg fant en fin en på finn, så jeg har sendt forespørsel. Og gjett hva! Jeg la lillemann på kjøkkenmatta mens jeg holdt på med middagen. Den er stabil og stor, så han kan ikke flytte på den, og før jeg visste ordet av det sto han på knær og hender og stønnet og gryntet. Det var ikke lenge, men han sto der og svaiet litt frem og tilbake.
-Ea- Skrevet 3. september 2008 #6371 Skrevet 3. september 2008 (endret) STORE barna våre....Lillegull driver med stumpevifting han og, men får bare ikke med seg armene helt. Han ser så nydelig ut :rødme: HAN FOR FØRSTE GANG I GÅR!!!!!!! Det nydeligste jeg noen sinne har hørt!!!! Endret 3. september 2008 av -Ea-
monja Skrevet 3. september 2008 #6372 Skrevet 3. september 2008 Her hadde vi den første latterkula idag. Trillende herlig babylatter Og han står ofte med stumpen i været, men kommer ikke noe sted. Så sint da stakkars. Storebror prøvde ikke å krabbe før han var 8 mnd så jeg er spent på når denne snusken kommer seg over gulvet på knærne.
pondusa Skrevet 3. september 2008 #6373 Skrevet 3. september 2008 Vi er 5 stk i barselgruppa vår, og vi møtes hjemme hos hverandre på rundgang, en gang i uken. Er bare på 2mnd ktrl vi er hos helsesøster, da blir gruppa presentert for hverandre og så er resten opp til oss selv. Har vært max heldig med gruppa denne gangen også. 3 andregangs og 2 tredjegangsmammaer er vi. Helt perfekt. Nå er det bare en liten time eller to til sambo kommer hjem!!!!!!!
LaraCroft Skrevet 3. september 2008 #6374 Skrevet 3. september 2008 Lillegutt var 6 mnmd i går, hvor i all verden blir tiden av?? Dagen ble feiret med melon i babyfeederen Og kake til mor og far Gratulerer med lillegutt som ble 6 mnd Jepp, så enig i at tida flyr avsted ja... Har dere forresten voksipose? Lurer på om jeg skal kjøpe en nå. Skinnposen kan han ikke ligge helt nedi lenger, og det er kaldt her nord... han må sove ute i noen minus om vinteren han her. Hvor kjøper man voksiposer? Er det lurt å kjøpe brukt, de er jo dyre? Det går helt fint å kjøpe brukt voksipose. Det gjorde vi og er fornøyde med den. men vi har også en dunpose da, så vi kommer nok til å bytte på litt, alt ettersom hvor kaldt det er. Ellers har vi hatt barseltreff i dag. De andre er født i slutten av mai, begynnelsen av juni og slutten av juni, så det er ganske stor forskjell på dem og Christian. Men, men.. Vi skal treffes igjen neste uke, jeg synes kanskje det er litt fort igjen men jeg vet ikke hvordan praksisen er andre steder? :klø: Vi har barseltreff annenhver uke, hos hverandre. Ikke noe er organsiert fra helsestasjonen - kun første gang. Og ikke er det felles kontroller heller...
Gjest imli Skrevet 3. september 2008 #6375 Skrevet 3. september 2008 Vi har jo plutselig fått en drømmeunge om natta (bokstavelig talt? ) som sover 7-8 timer første økt og 2-4 timer neste. Dermed blir det bare en amming pr natt - veldig deilig! Vi legger ham 20 - 20.30-tida, så sover han til rundt 4, og så til rundt 7 - 7.30 igjen. Jeg hadde nok vurdert skrikemetoden jeg, om legginga var et mareritt og jeg måtte amme annenhver time... Er jo måte på hvor mye man orker også. Vi hadde jo noen uker hvor jeg grua meg til hver kveld, fordi legginga var et mareritt, og han våkna 3-4 ganger pr natt for mat. Hadde ikke klart det i lengden, nei. Spesielt siden han måtte ammes i søvn og ikke tar flaske; det ble jo bare jeg som hadde jobben, både kveld og natt. Prøver å ha rutiner her også, men ikke helt lett bestandig. Prøver i alle fall å få til formiddagslur i 10-tida, og ettermiddagslur i 16-tida. Han sover ikke noe særlig mer enn det på dagtid, rundt 1,5 til 2 timer tilsammen. Ellers er han ganske oppmerksomhetssyk... Gidder ikke ligge lenge alene nei. Vi har sånne gruppetreff på helsestasjonen, men har ikke hatt noe utover det... Skulle egentlig ønske det ble noe mer, blir litt ensom etter som ingen av venninnene mine har barn. Det er babytreff på HS en gang i mnd, da. Vi har ikke begynt med pose ennå, men bor på østlandet og her er det varmt ennå. Synes jeg i alle fall... Møtte nemlig på ei dame på trilletur i dag - ungen hennes lå i skinnpose og hadde på seg jakke, lue, skjerf og votter, mens min lå i body og strømpebukse under en lett dyne...Huff, følte meg litt som en dårlig mor da... Men synes han er så varm bestandig! Han blir helt svett hvis jeg har på ham noe særlig mer enn bare inneklær under dyna i vogna. Var på babysvømming i dag - lillebebis dykka og greier! Og i morgen skal vi til manuellterapeut... Forhåpentlig bare for å utelukke at han har noe galt med nakken. Men greit å sjekke ut. Til tirsdag er han fem mnd! Store ungene våre...
Kykkelikokos Skrevet 3. september 2008 #6376 Skrevet 3. september 2008 imli: er ikke sikkert at det var du som var den dårlige moren Det høres ærlig talt litt varmt ut å ligge i skinnpose MED så mye klær her på østlandet..
Gjest imli Skrevet 4. september 2008 #6377 Skrevet 4. september 2008 imli: er ikke sikkert at det var du som var den dårlige moren Det høres ærlig talt litt varmt ut å ligge i skinnpose MED så mye klær her på østlandet.. Hehe, nei håper ikke det Synes også det så litt vel varmt ut ja... Unger er jo forskjellige da. Men tror nok de fleste heller kler på ungen for mye enn for lite.
marsy Skrevet 4. september 2008 #6378 Skrevet 4. september 2008 Rapport fra sykehuset: Ultralyden av hodet var helt fin. Ingen kan si om hun er naturlig liten eller liten pga sykdom - det er ting som taler for begge deler. Så iløpet av de neste månedene blir det blodprøver, røntgen osv for å begynne å utelukke (forhåpentligvis) ulike sykdommer. Begynner ordentlig med fast føde nå, så får vi se om det har innvirkning på veksten
Catus Skrevet 4. september 2008 #6379 Skrevet 4. september 2008 Jeg har ikke begynt med dyne i vogna enda engang. Jeg har til nå kun hatt på Junior body, bukse, en tynn jakke og en tynn lue. Han har hatt over seg et helseteppe eller et fleece-teppe, alt etter temperaturen. Så jeg tror neppe det var du som var den dårlige moren, imli! For da er i tilfellet jeg også det. Men jeg synes det fortsatt er så varmt her i sør at det ikke har vært nødvendig å pakke ham inn mer. Dessuten fryser han ikke så lett han heller. Men jeg tror nok jeg finner frem dyna i løpet av kort tid, for høsttemperaturene begynner å krype nedover gradestokken.
Catus Skrevet 4. september 2008 #6380 Skrevet 4. september 2008 Så bra at ultralyden var fin da, marsy! Du skal se at alt er i orden med den lille herlige jenta di. Men jeg skjønner godt at det kan bli litt slitsomt med all oppfølginga, og at det fører med seg et lass med ekstra bekymringer. Jeg hadde følt det akkurat på samme måte selv. Vi ønsker jo alt det beste for våre små, og tanken på at det KUNNE være noe galt hadde gått hardt inn på meg. Men du må bare lesse det du kan av bekymringer over på oss! Vi er jo her for hverandre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå