Trampe Skrevet 2. september 2008 #6341 Skrevet 2. september 2008 Uff, marsy, det er så grusomt å gå rundt og tenke sånn. Det er jo bra at legene gjør jobben sin, og at det blir sjekket. Forhåpentligvis, og sannsynligvis, er alt helt i orden!
marsy Skrevet 2. september 2008 #6342 Skrevet 2. september 2008 Capricorn: de måler henne til bare 58cm og 6450g. Hun er 4 cm under laveste normalkurve, og har flatet ut. Tidligere har det bare vært snakk om 0,5-2cm under. Legen understreket at alt absolutt kunne være normalt. Men at hun synes det beste var å sjekke, slik at vi slapp å gå rundt å tenke på det - og det er jeg jo enig i... bekymrer meg jo ihjel allerede
marsy Skrevet 2. september 2008 #6343 Skrevet 2. september 2008 til alle sammen forresten Deilig å ha et sted å tømme alle bekymringer....
Trampe Skrevet 2. september 2008 #6344 Skrevet 2. september 2008 Tøm alt du orker!!! Det er det vi er her for
Trampe Skrevet 2. september 2008 #6345 Skrevet 2. september 2008 Jeg har fått Sparkjøppakke, og prøver klær. Men det er ikke så lett med en vanlig pupp og en gigantsvær melkesprengt pupp... Må visst vente til pappaen og lilletroll har kommet hjem.
MzS Skrevet 2. september 2008 #6347 Skrevet 2. september 2008 Stor fra meg også, Marsy... Alt er nok i orden skal du se, men det blir jo godt å få sjekket det! Stakkar mannen har visst hatt en slitsom dag i dag - lillegutt har vært helt uvanlig sutrete, ikke fått sove noe særlig og oppført seg helt unormalt. Han tygger desperat på alt han kommer over og har ørlite feber -så nå MÅ det vel være tenner på gang... Håper natten går greit likevel. Er litt mer trøtt enn vanlig på jobben om dagen ja - jeg og mannen mater fortsatt annenhver natt, det gjorde jo han når jeg hadde permisjon så jeg kan jo ikke være dårligere jeg. Problemet er at lillegutt våkner jo iblant uten å ville ha mat også, hvis han har surret seg på tvers i senga, sparka av seg dyna, mista sutten osv... Og da er det bare jeg som våkner, for mannen sover så tungt. Så i stedet for å vekke han da, så tar jeg det siden jeg allerede er våken likevel. Og da blir det jo litt oppstykket søvn da kan du si. Har fortsatt ikke sovet mer enn max 4-5 timer i strekk på et halvt år - men det gjelder vel dere andre her inne også, så jeg skal ikke klage
monja Skrevet 2. september 2008 #6348 Skrevet 2. september 2008 Hver alder har nok sin sjarm (eller mangel på den ). Så i alle fall en aldeles grusom unge på "I de beste familier" i går. Blir T sånn, tror jeg jeg adopterer ham bort Sånn er min 4 åring. Eller, ikke så ille som det der, men han er på sporet. Aldri tidligere har det vært så viktig som nå at vi er samkjørte som foreldre. Splitter han oss vinner han.
Gjest imli Skrevet 2. september 2008 #6349 Skrevet 2. september 2008 Sånn er min 4 åring. Eller, ikke så ille som det der, men han er på sporet. Aldri tidligere har det vært så viktig som nå at vi er samkjørte som foreldre. Splitter han oss vinner han. Akkurat det har jeg tenkt masse på - hvor viktig det er at foreldrene er enige om reglene. Mannen min og jeg er ikke helt enige ang barneoppdragelse, så jeg håper vi klarer å få til noen felles regler...
Trampe Skrevet 2. september 2008 #6350 Skrevet 2. september 2008 Jeg og mannen er heller ikke helt enige, så det blir nok noen utfordringer etterhvert ja. Vi har en utrolig sta liten kar også, så det er ikke bare enkelt dette
sønnavind Skrevet 2. september 2008 #6351 Skrevet 2. september 2008 Sønnavind, hvordan synes pappan det er å være hjemme med to småtroll? Har han lang permisjon? Han skal bare ha sine seks uker. Jeg hadde håpet at han skulle få lyst til å ta mer når vi kom så langt, men det virker ikke som han vil det. Men jeg tror han synes det er stas å være hjemme med dem. I dag har de i hvert fall hatt det veldig fint . Men vi har plutselig fått kjempeproblemer med leggingen. Nå hyler begge to, etter at lillesøster våkna igjen fem minutter etter at hun hadde sovnet av at storesøster hylte. I går var det ikke ro før elleve, og det virker ikke som det er noe særlig bedre i dag. Lurer virkelig på hva som har skjedd, for de har før vært veldig enkle å legge. til deg, Marsy. Krysser fingre for at alt er bra!
pondusa Skrevet 2. september 2008 #6352 Skrevet 2. september 2008 Pondusa: Skjønne barn!!! Lurer på en ting, er det ikke sånn at mannen din jobber borte i uker om gangen? Hvordan ser hverdagen din ut med å sjonglere tre stykk? Bare spør, for jeg har en mann som drar klokka 6 om morgenen og er hjemme alt fra 21 til 23 på kvelden og jeg sliter med å få til alt om dagen... Jo han jobber 4 uker borte og er 4 uker hjemme. Dagen vår ser ca slik ut: 7.15: Vi står opp, jeg steller meg selv og lillebror og hjelper pondus med klær. Lillemor kler seg selv. 7.45-8.15: Ungene får se litt tv eller leker med lillebror på gulvet, jeg smører mat til barnehagen. 8.20: Kjører ungene i bhg. 8.30: Jeg spiser frokost og tar meg en kopp te mens lillebror leker litt på gulvet. 9.00: Lillebror er trett, får pupp og sover alt fra 45 min-2 timer. 9.00-15.00: Jeg og lillebror koser oss hjemme, vasker klær, rydder, handler, er litt i byen, på barselgruppe etc. Lillebror sover når det passer han, har fortsatt mange smådupper. 15.00: Henter ungene i bhg. 15.20: Hjemme igjen, jeg lager middag mens ungene leker litt rundt omkring. 16.00: Vi spiser middag. 16.30: Lillebror er trøtt, får pupp og sover seg en dupp. Jeg har kvalitetstid med storungene, leser bøker, leker etc. 18.00: Vi ser barne-tv sammen mens lillebror blir ammet. 18.40: Storungene spiser kveldsmat mens jeg skifter på lillebror. 19.00: Steller storungene mens lillebror ligger på stellebordet og pludrer. Så følger jeg først pondus i seng, så lillemor og så går jeg opp igjen på stuen. 19.30: Lillebror får mer pupp, sovner og blir lagt for kvelden. 20.00- Kvalitetstid alene for mor. Spiser kvelds, drikker te, ser tv, strikker, surfer nett etc. 22.30: Burde vært i seng... 24.00: Legger meg.
Murmelmy Skrevet 3. september 2008 #6353 Skrevet 3. september 2008 Så strukturert timeplan har ikke jeg i hvertfall
pondusa Skrevet 3. september 2008 #6354 Skrevet 3. september 2008 Føler ikke vi er så strukturerte, men dagen har bare blitt sånn. Er det som passer oss best, og jeg merker at ungene blir rolige når tingene er forutsigbart. Men vi har dager hvor alt aviker fra det normale også. Er kun tiden fra 18.00 og utover jeg holder fast på, jeg må få tid til litt alenetid på kvelden hvor jeg kan slenge beina høyt og nyte stillheten.
pondusa Skrevet 3. september 2008 #6355 Skrevet 3. september 2008 Men i kveld kommer sambo hjem, så da kan han bringe og hente unger, lage middag, vaske hus etc. Slike ting som han liker å gjøre når han er hjemme. Kommer jo til å bli arbeidsledig jeg.
-Ea- Skrevet 3. september 2008 #6356 Skrevet 3. september 2008 Imponerende! ...og jeg som ikke har morgen rutine en gang...
-Ea- Skrevet 3. september 2008 #6357 Skrevet 3. september 2008 Var hos legen i går.. Han mente jeg skal bruke Ferbers metode for bedre nattesøvn.... Jeg får meg ikke til det altså.... Orker ikke tanken på at sønnen skal hyle allerede nå, og hyler han er det nok ikke trass, men frykt han hyler for tenker jeg. Noen med erfaringer? Jeg får heller ha litt slitsomme netter med mat, ser jo det er andre her også som fortsatt ammer hver 3. time..??
monja Skrevet 3. september 2008 #6358 Skrevet 3. september 2008 Det må jeg si, pondusa. Detter dagene våre når storebror blir med når mannen drar på jobb. 06.00: Lillemann våkner og får flaske av mannen. Jeg vekker storebror, kler på han og pumper meg. 06.30: Mann og smurf drar hjemmefra og jeg prøver å legge lillebror. Enten sovner han da eller så ligger han våken en tre kvarters tid. Da er han trøtt igjen. 06.00 - 15.30: Handler, bytur, barseltreff, lillebrorkos, amming, husarbeid, ja alt som måtte passe inn de ulike dagene. 15.30: Gutta kommer hjem og mannen lager middag. 16.30: Middag, lillebror ammes og sover gjerne en dupp 18.00: Mannen bader lillebror, tar på pysj, jeg ammer. Storebror ser barne TV og spiser kvelds 18.15: Lillebror legger seg for natta 19.30: Smurfen legger seg for natta Så hører vi ikke mer til dem før klokka 6 på morgenen. Og det betyr deilig voksentid. Når smurfen er hjemme sammen med oss på morgenen spiser han frokost og jeg kjører han i bhg til i 10 tiden.
monja Skrevet 3. september 2008 #6359 Skrevet 3. september 2008 Idag er lillemann 5 mnnd gammel....og nå er det bare 4 dager igjen til jeg skal begynne å jobbe
LaraCroft Skrevet 3. september 2008 #6360 Skrevet 3. september 2008 Føler ikke vi er så strukturerte, men dagen har bare blitt sånn. Er det som passer oss best, og jeg merker at ungene blir rolige når tingene er forutsigbart. Jepp - forutsigbarhet er veldig viktig for barna, og jeg prøver alt jeg kan, og det ser ut som lillegutt trives med det så langt hvertfall. Han har sin faste søvnrytme nå og ammetid - rutinene er i boks. Endrer jeg på noe, merker jeg det på søvnen han med en gang:) Var hos legen i går.. Han mente jeg skal bruke Ferbers metode for bedre nattesøvn.... Jeg får meg ikke til det altså.... Orker ikke tanken på at sønnen skal hyle allerede nå, og hyler han er det nok ikke trass, men frykt han hyler for tenker jeg. Noen med erfaringer? Jeg får heller ha litt slitsomme netter med mat, ser jo det er andre her også som fortsatt ammer hver 3. time..?? Ja, stakkar. Ikke bruk Ferbers metode - den virker så forferdelig. La det heller være noen dager som er slitsomme, som endrer seg etterhvert;) Måtte bare si hva jeg mener om den metoden - ikke barnevennlig akkurat... (snakker også på faglig grunnlag;))
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå