Murmelmy Skrevet 1. september 2008 #6321 Skrevet 1. september 2008 Herlige bilder av de små, jenter! Fremdeles hps mamma, kom tomhendt hjem fra Ski SS, men fikk tak i et ståbrett til vognen da. Storebror superfornøyd med det. Takk for gratulasjon, Lara . Nå er det " i de beste familier" på tv2...
pondusa Skrevet 1. september 2008 #6322 Skrevet 1. september 2008 Litt bilder herfra også: Lillebror bader i oppvask-kummen. (På ferie i Sverige) Turbo-treåringen vår. Lillemor er blitt en racer på data, 5,5 år gammel.
Gjest imli Skrevet 1. september 2008 #6323 Skrevet 1. september 2008 Så skjønne unger du har Pondusa!
LaraCroft Skrevet 2. september 2008 #6324 Skrevet 2. september 2008 Sikkel har vi nok av her også Jeg er litt bekymra for denne ammestoppgreia hans. Han fikk pupp da han skulle ha morgendupp kvart over åtte. Jeg prøvde å gi ham halv ett da vi skulle ut for lur nummer to, men han ville ikke ha. Nå er klokka straks kvart over tre... og han har ikke spist siden kvart over åtte. Det er sju timer det. Og han gir ikke tegn til å være sulten. Han aktiviserer seg selv som bare det, ruller og åler og styrer veldig på gulvet her. Hva er det som går av ham nå da? :klø: Sikling var det ekstremt mye av før tennene kom frem - så de er nok på tur nedi tannkjøttet et sted vil jeg tro. Ble jo overrasket selv at lillegutt så liten skulle få tenner Ammestopp ja... skjønner akkurat hva du prater om Trampe. Vi har det likedan i heimen her. Og har hatt det en stund... Frustrerende greier det der. Tok en ekstra tur til helsestasjonen jeg for ikke lenge siden for ekstra veiing for å sjekke det an - han hadde nå en stigend ekurve fortsatt lillegutt. De sa til meg at det var ingen grunn til bekymring. Så har det vært en god periode igjen, men igår startet stoppen på nytt. Vet jo ikke hva en skal gjøre jo - tenker jo som deg at får han nok i seg? Så jeg har noen tvangspupper innimellom bare for å få i han noen dråper (han tar ikke flaske enda - vet ikke helt hvordan vi skal starte med det?) Men så trøster jeg meg sel vmang en gang med å tenke at "så lenge han har tørr bleie og ikke gråter, så kan det jo ikke være så galt???" Men det er ikke godt som mor å vite at det er lenge mellom hver pupp nei...
LaraCroft Skrevet 2. september 2008 #6325 Skrevet 2. september 2008 God morgen alle sammen Så fine barn du har Pondusa:) Lurer litt på hvilken str dere har på dyna i sprinkelsenga jeg? Har hatt barnevognstr i senga frem til nå, men det ser ut som den begynner å bli for liten... Inatt våknet lillegutt kald som bare det. har en 80*100 liggende - kanskje jeg skal gå over til den?
Trampe Skrevet 2. september 2008 #6326 Skrevet 2. september 2008 Jeg er så sta at det er ikke snakk om at han får flaske, nei. Ikke tror jeg han vil ha den heller. Vil han ikke ha pupp så får han ingenting. Vann på tutekopp får han, da, jeg vil jo ikke at han skal tørke inn heller. Men blir han sulten nok tar han puppen. Er jeg slem mamma eller? Men det er ikke noe moro når han bare tuller og ikke vil noenting. I går kveld var han illsint og nekta å ta puppen. Han bare hylte, ingenting funka. Til slutt gråt jeg også, formelig slengte ungen fra meg i senga og styrta ut derfra. Jeg fikk bare helt fullstendig nok... Mannen tok ham, jeg gikk i dusjen og gråt og gråt. Etter ei stund i dusjen roa jeg meg ned, gikk inn til lillemann som fortsatt hylte selv om pappaen var der, og fikk roa ham ned med puppen. Da ville han ha den, og etter ti minutters tid sovna han. Det er slitsomt dette. Og vi som plages med for lite søvn om natta fortjener altså ikke å plages om dagen også...! I natt var han våken 22, 00:30, 02:30 og 5, før vi sto opp i sjutida. Da hjelper det ikke at jeg legger meg klokka ni for å få sove noen timer uten avbrudd.
Trampe Skrevet 2. september 2008 #6327 Skrevet 2. september 2008 Vi har brukt 80x100 i sprinkelsenga hele tida vi. Det gjør jo ikke noe at den er litt lang.
LaraCroft Skrevet 2. september 2008 #6328 Skrevet 2. september 2008 (endret) Jeg er så sta at det er ikke snakk om at han får flaske, nei. Ikke tror jeg han vil ha den heller. Vil han ikke ha pupp så får han ingenting. Vann på tutekopp får han, da, jeg vil jo ikke at han skal tørke inn heller. Men blir han sulten nok tar han puppen. Er jeg slem mamma eller? Men det er ikke noe moro når han bare tuller og ikke vil noenting. I går kveld var han illsint og nekta å ta puppen. Han bare hylte, ingenting funka. Til slutt gråt jeg også, formelig slengte ungen fra meg i senga og styrta ut derfra. Jeg fikk bare helt fullstendig nok... Mannen tok ham, jeg gikk i dusjen og gråt og gråt. Etter ei stund i dusjen roa jeg meg ned, gikk inn til lillemann som fortsatt hylte selv om pappaen var der, og fikk roa ham ned med puppen. Da ville han ha den, og etter ti minutters tid sovna han. Det er slitsomt dette. Og vi som plages med for lite søvn om natta fortjener altså ikke å plages om dagen også...! I natt var han våken 22, 00:30, 02:30 og 5, før vi sto opp i sjutida. Da hjelper det ikke at jeg legger meg klokka ni for å få sove noen timer uten avbrudd. Oi dette innlegget var som jeg skulle ha skrevet det selv jo Trampe Ikke har vi gitt flaske fordi vi har vært redde for at lillegutt skulle ville heller ha den enn pupp. Følelsen av håpløshet kommer til meg også når slike ting skjer...gråter av det jeg også. Og natten har vært slik som din en stund også... Og lillegutt som tidligere har vært så flink til bare å ha en pupp om natten - det er overgang nå ja... Endret 2. september 2008 av LaraCroft
Gjest imli Skrevet 2. september 2008 #6329 Skrevet 2. september 2008 Uff, føler med deg, Trampe. T har vært litt sånn at han ikke vil spise noen ganger han også. Jeg har også vært sta på det at han ikke skal få flaske istedet. Ikke at jeg tror han hadde tatt den men. Vil ikke risikere å ende opp med flaske-barn. Så jeg tror du gjør det riktig. Så lenge han får vann og spiser litt innimellom, og ellers virker fin, kan det jo ikke være noen fare. Æsj, jeg har en drittunge som ikke vil følge noen rutiner i dag... Han nekta å sove formiddagsluren sin både i går og i dag, til tross for at han er tydelig trøtt og sovner under amming. Ikke akkurat lett å etablere rutiner når ungen ikke vil følge dem!
Trampe Skrevet 2. september 2008 #6330 Skrevet 2. september 2008 Jeg tror det forandrer seg frem og tilbake hele tida jeg LaraCroft. Men vi er ihvertfall to i samme båt! Det er utrolig hvor mye man overlever, og jeg er sikker på at vi glemmer det ganske kjapt når ungene våre sover hele natta og smiler hele dagen Jeg gir også opp rutinene jeg også innimellom, når han nekter å følge de og bare tuller. Men jeg tror ikke det er så kjempeviktig å følge de slavisk. Så lenge man har lurer til omtrent samme tid hver dag, spiser til omtrent samme tid og legger til omtrent samme tid får resten heller bare være. Klokkerutiner blir kjekt når man kan peke på klokka og si "Hva er klokka nå? Se på klokka, nå er den halv åtte, nå må du gå på badet" *glede seg* Lillemann ligger på lekematta med tutekoppen sin i den ene hånda, en leke i den andre og glaner på Jungelboken. Utrolig konsentrert, tar ikke øynene fra skjermen. Han er morsom å se på Vi skal på kontroll i dag. Sprøytekontroll. Jeg gruer. Stakkar liten, han er jo så blid og snill og aner ikke at den ekle damen skal stikke ham. Heldigvis skal pappaen være med og holde når sprøyta settes. Ellers hadde han ikke fått den, tror jeg
Nicky B Skrevet 2. september 2008 #6331 Skrevet 2. september 2008 Pondusa: Skjønne barn!!! Lurer på en ting, er det ikke sånn at mannen din jobber borte i uker om gangen? Hvordan ser hverdagen din ut med å sjonglere tre stykk? Bare spør, for jeg har en mann som drar klokka 6 om morgenen og er hjemme alt fra 21 til 23 på kvelden og jeg sliter med å få til alt om dagen... Veslegutt fikk prevenar vaksinen i går, han var survete og grinete hele kvelden og sleit med å finne søvnen. Men rundt 22 tida sovnet han endelig og sov hele natta- jeg måtte vekke han klokka 9 i dag så jeg fikk kjørt frøkna i barnehagen. Hun var et eget kapittel for seg i dag- jeg måtte nærmest brekke fingrene hennes løs fra jakka mi når jeg hadde levert. Hun har begynt å tulle så fælt og SKAL ikke i barnehagen. Enda hun storkoser seg der og har det kjempegøy!
Murmelmy Skrevet 2. september 2008 #6332 Skrevet 2. september 2008 Herlige unger, Pondusa - NYDELIGE! HÆ? Rutiner, vha er det? . Vel, vi har vel sånn ca-rutiner, men jeg svelger stadig kameler . Nå er vi hos mamma, så da tar hun storebror om natten . Snille mamman min. maisen sover fra 19-07 med et par amminger, så det er helt ok. Trampe, når de kan snakke så blir det krangel om hvorvidt de skal legge seg, hvordan tannkremen er på børsten, hvilken pysj som skal på, så er de tørste, sultne, monstre under sengen osv . Gleder meg til det jeg også! Nå er mamma og storebror på Østfoldbadet. Maisen og jeg har gått tur til butikken (kjøpt nøtter, fruktvann, Eliaspottis og kaffelatte) og nå ligger hun under babygymmen. Deilig at alle besteforeldrene til ungene har leker, seng, flasker m.m. Da slipper vi å pakke annet enn klær. I ettermiddag skal storebror og jeg på bæretreff i Askim. Blir stas å se igjen gamle kjente, bl.a. Grooo fra dette forumet. Mamma skal passe maisen så bror og jeg får litt alenetid. Også får hun testet seg til hun skal passe maisen helgen om tre uker. Kult! Første overnatting for Maia alene. Theodor hadde sovet borte allerede da han var snaue tre mnd (også hos mimmi (mormor)).
sønnavind Skrevet 2. september 2008 #6333 Skrevet 2. september 2008 (endret) Vi hadde ammenekt tidligere, og jeg føler virkelig med dere. Jeg syntes det var helt fryktelig. Har funnet ut nå i ettertid at det antageligvis var fordi de var trøtte, og ikke spesielt sultne, men det skjønte jeg jo ikke da det stod på. Mine koser seg nå mer med puppen enn de har gjort noen gang, og det er jo hyggelig . Etter flere måneder med fine rolige kvelder, har storesøster de to siste kveldene slått seg helt vrang. I går sovnet hun ikke før elleve og da hadde vi prøvd alt. Håper virkelig det er tenner som plager henne. Begge har tenner som bare venter på å bryte fram, men det virker som storesøster plages mer med det enn lillesøster. Vi har testa Dentinox, men det virker ikke som det hjelper noe særlig. Kald bitering har vi også prøvd, men det funker ikke noe særlig om kvelden. Krysser fingrene for at tanna bryter fram i dag... Jeg er nå inne i min andre arbeidsdag og synes det er helt topp. Har korte dager på grunn av all ammepermisjonen, og det er veldig fint å være tilbake hos gode kollegaer. Og det var veldig fint å komme hjem i går ettermiddag. Nå husker jeg snart alle passordene mine også, så nå er det bare å jobbe på. Endret 2. september 2008 av sønnavind
Nicky B Skrevet 2. september 2008 #6334 Skrevet 2. september 2008 Nå er mamma og storebror på Østfoldbadet. Maisen og jeg har gått tur til butikken (kjøpt nøtter, fruktvann, Eliaspottis og kaffelatte) og nå ligger hun under babygymmen. Deilig at alle besteforeldrene til ungene har leker, seng, flasker m.m. Da slipper vi å pakke annet enn klær. I ettermiddag skal storebror og jeg på bæretreff i Askim. Blir stas å se igjen gamle kjente, bl.a. Grooo fra dette forumet. Mamma skal passe maisen så bror og jeg får litt alenetid. Også får hun testet seg til hun skal passe maisen helgen om tre uker. Kult! Første overnatting for Maia alene. Theodor hadde sovet borte allerede da han var snaue tre mnd (også hos mimmi (mormor)). Så deilig med avlastning! Blir litt misunnelig på alle som har foreldre som mer enn gjerne trår til og passer barnebarna sine.... Nå har veslegutt prestert en stor bæsjebleie regner jeg med, han har jobbet godt i en ti minutters tid- han trykker så hardt og lager så mye lyd at det høres ut som om gutten er i ferd med å ta av.
Nicky B Skrevet 2. september 2008 #6335 Skrevet 2. september 2008 Trampe, når de kan snakke så blir det krangel om hvorvidt de skal legge seg, hvordan tannkremen er på børsten, hvilken pysj som skal på, så er de tørste, sultne, monstre under sengen osv . Gleder meg til det jeg også! Hvordan tannkremen er på børsten er et særs viktig tema ved leggetid her og...
Murmelmy Skrevet 2. september 2008 #6336 Skrevet 2. september 2008 Sønnavind, hvordan synes pappan det er å være hjemme med to småtroll? Har han lang permisjon?
Gjest imli Skrevet 2. september 2008 #6337 Skrevet 2. september 2008 Hver alder har nok sin sjarm (eller mangel på den ). Så i alle fall en aldeles grusom unge på "I de beste familier" i går. Blir T sånn, tror jeg jeg adopterer ham bort
marsy Skrevet 2. september 2008 #6338 Skrevet 2. september 2008 Huff.... enda et syteinnlegg fra meg... Var hos legen i dag, og har blitt henvist til sykehuset, både på grunn av at vesla er for liten (kort) og for å ta ultralyd av hodet for å se om hun har vannhode... litt av et kinderegg må jeg si... Er selvfølgelig bra at hun får oppfølging, men jeg er bare forferdelig bekymret og trist akkurat nå.... Herregud, jeg kommer til å trenge psykolog etter dette permisjonsåret....
~Capricorn~ Skrevet 2. september 2008 #6340 Skrevet 2. september 2008 Marsy Hvor stor er snuppa di nå da?? Hun var jo omtrent like stor som lille tulla mi, og vi har vært på helsestasjonen i dag vi og. I dag var hun 65 cm og 7050 gram. Så kjedelig at de skal sjekke hodet og da. Er det ikke det ene så er det andre liksom...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå