Trampe Skrevet 1. september 2008 #6301 Skrevet 1. september 2008 Her har forresten lillemann funnet ut at pupp om dagen er bare tull. Han vrir seg, spytter ut, ler, gurgler og sparker. Pupp har han ikke tid til. Pupp om natta, derimot, det er alle tiders. Jeg skjønner ikke at han ikke blir sulten, han får ingen annen mat enn pupp om dagen... grøt på kvelden da, men det er jo på kvelden. Jeg er litt rådvill, for jeg har ikke lyst til å gi opp amminga riktig enda.
Gjest imli Skrevet 1. september 2008 #6302 Skrevet 1. september 2008 Ble et lite blinkskudd akkurat det sovebildet ute. Er vanligvis ikke akkurat noe fototalent Så rart med lillegutten da, Trampe. De er jo selvfølgelig mer og mer interessert i omgivelsene nå da... Hm.. Har ingen råd desverre...
Trampe Skrevet 1. september 2008 #6303 Skrevet 1. september 2008 Nei, jeg skjønner ikke helt hva han styrer med. Han er jo smørblid, gråter ikke, men spytter ut og ler. Amming i offentlighet kan jeg bare glemme. Og det er ikke så moro å amme hjemme heller når han suger akkurat til melka kommer, så slipper han og vrir seg unna, og melkestrålen spruter utover unge og meg og stuebordet og duken og fjernkontrollen..
Nicky B Skrevet 1. september 2008 #6304 Skrevet 1. september 2008 Har lyst til å dele sommerbilder jeg også, men funker ikke å laste opp bilder for meg her. Er noen andre som har problemet på KG også men teknikerene sier det er på vår pc....... Hva hvis du lager deg et album på eurofoto eller foto knudsen da? Så kan du høyreklikke på bildet i albumet, klikke på egenskaper og da får du opp URL'en til bildet som du kan legge inn på innsetting av link? (Pop up blokkeringen din må være slått av da) Pondusa: Ikke bare du som lurer på hvor alle babyene er blitt av, nå er de jo snart på grøten alle sammen.. Så godt at det går så bra med lillemann! Blåmeisa: Her får veslegutt vanligvis pupp eller flaske til grøten, men i går ville han ha vann. Han så vannglasset mitt og ble skikkelig sint, han skulle ha vann han og. Så jeg gav ham litt i en vanlig kopp og du verden, så stas det var.. Imli og MzS: Så nydelige gutter med skikkelig vakre øyne! :rødme: Takk for titten, det er så morro å se barna deres som man har hørt så mye om! EA: Jeg tror ikke nødvendigvis at brystet må være hardt for at det skulle være en betennelse. Hjelper det med varmeomslag? Varm dusj mot brystene? Paracet? Et lite tips til dere med gutter forresten: Lillemille har salg på slike babysnuggle vognposer fra 6 til 12 måneder. Kan brukes i både vogn og bilstol. Men har bare igjen i blått da. Brukte den på veslegutt i dag i bilstolen, lun og varm og god. Passe for det mellomværet som er nå om dagen her på østlandet. Snugglepose Apropos vogn, her kan vi fint gå over til sportsvogndelen! :dån: Definitivt ikke noen liten baby lengre...
-Ea- Skrevet 1. september 2008 #6305 Skrevet 1. september 2008 ingen klumper, ikke rød, barevondt. kjennes ut som jeger sliten i puppen. såre brystvorter.... hmmmm, har tatt i buk ullinnleggene får se om det hjelper. Kanskje det bare er influensa'n? sportsdel ja, det byttet jeg til før sommer'n.. Lille gutt buttet både oppe og nede. har brio kombi vogn da, bagen der er VELDIG liten.... skriver-med-en-finger-,-har-en-overtrøtt-melke-slurper-på-fanget så søte barn dere har, jeg har lagt ut bilde på FB hvis noen vil se.....
Gjest imli Skrevet 1. september 2008 #6306 Skrevet 1. september 2008 Tror vi også må bytte til sportsvogn snart... T har nesten vokst ut av bagen. Vi har Simo Kombi. Hvordan går det egentlig med soving i sportsdel da? :klø: Går det greit? Definitivt ikke nyfødte vi har lengre i alle fall! Jeg fullammer ennå jeg da... Han vokser jo så bra på bare morsmelk, så da er det jo ingen vits i å innføre grøt ennå, så vi ser det an
-Ea- Skrevet 1. september 2008 #6307 Skrevet 1. september 2008 Tror vi også må bytte til sportsvogn snart... T har nesten vokst ut av bagen. Vi har Simo Kombi. Hvordan går det egentlig med soving i sportsdel da? :klø: Går det greit? Definitivt ikke nyfødte vi har lengre i alle fall! Jeg fullammer ennå jeg da... Han vokser jo så bra på bare morsmelk, så da er det jo ingen vits i å innføre grøt ennå, så vi ser det an Det er egentlig ikke no anderledes å sove i sportsdelen, jeg har lagt en kummgummi madrass i bunn, bare fordi jeg vil
Gjest imli Skrevet 1. september 2008 #6308 Skrevet 1. september 2008 OK, ja, synes det ser litt hardt ut i sportsdelen! Men til vinteren kommer han jo til å ligge i pose da. Når begynner de egentlig å kunne sitte i vogna?
-Ea- Skrevet 1. september 2008 #6309 Skrevet 1. september 2008 De skal ikke sitte før de kan sitte selv, uten støtte... Jeg lar han sitte litt, det må jeg innrømme..... Lar han ligge litt i vinkel med god støtte rundt og under rompa...
LaraCroft Skrevet 1. september 2008 #6310 Skrevet 1. september 2008 Lara: jeg hadde flyttet mini på eget rom hvis jeg var deg... er jo forferdelig å ikke få sove! Jeg ville også flytta mini på eget rom, Lara. Vi gjorde det forrige helg, og det var ikke så ille som jeg trodde det skulle være. For meg, altså Ja, har tenkt å flytte lillegutt inn på eget rom, men det blir ikke før om en mnd eller to - har lyst til å ha han litt til inne på rommet da. Grunnen til at han har vært litt trøblete nå er at han har fått tenner ( to stk nede) og han har vært febersyk. Men nå går det bedre, og de vanlige sovelydene han har, har avtatt litt i styrke - men de kommer og går;) 2 år i dag! Samme dag som min mamma jo:) Grattis med overstått, ja skal si tida flyr... Her er det hvertfall tenner på gang nå, ser 2 små riskorn nede i munnen. Men kan de få 2 tenner på likt eller?Er utrolig mye sutring om dagen så det er nok disse tannebissene Jepp, lillegutt har også fått to tenner nå, samtidig. Den ene litt tregere enn den andre, men begge i løpet av samme tid for det liksom. Og sutringen har vært noe utenom det vanlige;) Vi har forresten 5 års bryllupsdag idag Gratulerer med overstått bryllupsdag til alle dere som har lagt ut bilder av deres nydelige små: Veldig søte alle sammen
Trampe Skrevet 1. september 2008 #6311 Skrevet 1. september 2008 Bare min som ikke har fått tenner? Han er 5 1/2 måned i dag, og jeg synes ikke det gjør noe at han ikke har fått tenner enda
LaraCroft Skrevet 1. september 2008 #6312 Skrevet 1. september 2008 Blitt en stund siden jeg har fått skrevet litt her nå, hele forrige uke var helt ekstrem. Mannen borte på jobb fra mandag til torsdag. Lillegutt med to tenner som skulle frem pluss at han ble febersyk. Ikke morsomt hverken for lillegutt eller meg. Og så lite søvn da... Det endte med at lillegutt fikk sove i armkroken min om natten (da sov han som bare det), slik at vi fikk opp igjen energinivået begge to. Nå er endelig uken over og en ny i gang:) Startet med babysvømming og det var kjempestas, men lillegutt ble sliten mot slutten. Og veldig trøtt og grinete, sulten var hn også, siden han ikke ville ha noe pupp før svømminga. Nå har han sovet i en time allerede...lurer på hvor lenge denne duppen varer? - da han pleier å sove kun 30-45 minutter hver gang ellers (unntatt formiddagsduppen). Nå har vi gått inn for grøt en gang hver kveld - og nå har lillegutt fått til svelgefunksjonen som bare det. Gi han smokk nå er helt umulig. Ikke det at han har vært glad i smokk tidligere, men nå bare smatter han på den etter at svelgingen har kommer i gang Ble litt langt innlegg dette da...
-Ea- Skrevet 1. september 2008 #6313 Skrevet 1. september 2008 Bare min som ikke har fått tenner? Han er 5 1/2 måned i dag, og jeg synes ikke det gjør noe at han ikke har fått tenner enda Ikke en tann i sikte Bare masse sikkel!!!!
Trampe Skrevet 1. september 2008 #6314 Skrevet 1. september 2008 Sikkel har vi nok av her også Jeg er litt bekymra for denne ammestoppgreia hans. Han fikk pupp da han skulle ha morgendupp kvart over åtte. Jeg prøvde å gi ham halv ett da vi skulle ut for lur nummer to, men han ville ikke ha. Nå er klokka straks kvart over tre... og han har ikke spist siden kvart over åtte. Det er sju timer det. Og han gir ikke tegn til å være sulten. Han aktiviserer seg selv som bare det, ruller og åler og styrer veldig på gulvet her. Hva er det som går av ham nå da? :klø:
Catus Skrevet 1. september 2008 #6315 Skrevet 1. september 2008 Ingen tenner her heller, faktisk. Men i likhet med lillegutten til Ea, sikler han noe helt fryktelig! Det er vått overalt. Så utrolig herlige babyer dere har, jenter! Jeg skal legge ut et skrytebilde jeg også etter hvert. Må bare finne det frem. Ellers rullet Junior fra rygg til mage for første gang i stad! Hurra!
Catus Skrevet 1. september 2008 #6316 Skrevet 1. september 2008 Trampe: Rare lilemannen din.. Jeg skjønner godt at du er bekymret. Men han spiser jo veldig ofte på natta da, så kanskje han får det han skal ha da? :klø: Vil han ha dersom du pumper og gir på flaske, forresten?
Trampe Skrevet 1. september 2008 #6317 Skrevet 1. september 2008 Han vil ikke ha noe på dagen han. Ikke fruktmos engang, og det elsker han jo. Så ungen er ganske enkelt ikke sulten... Dette skal bli vanskelig å snu... Jeg skal prøve nå, må bare spise ferdig selv først.
April Skrevet 1. september 2008 #6318 Skrevet 1. september 2008 Ingen tenner på gang her heller. Men han sikler litt da, ikke så mye egentlig. Kan godt vente litt med tenner, han biter jo sånn og jeg husker hvordan det var da Victoria gjorde det Så herlig sovebilde, imli! Han er skjønn! Kjempe morsomt å se alle babyene Vurderer også å bytte til sportsdelen, men drøyer lengst mulig. Da har han jo plutselig blitt så stor :dåne: Men vi drar til Gran Canaria om 14 dager og da har jeg ikke tenkt å ha bag, så innen da har vi byttet over. Christian er 5mnd i dag og har fått smake banan for første gang. Virket som han syns det var godt. Ellers er han våken et par timer på nettene. Var det i natt også. Fryktelig kjedelig, men det går nok over. Gleder meg til vi får lagt han på eget rom.
Kykkelikokos Skrevet 1. september 2008 #6319 Skrevet 1. september 2008 Han vil ikke ha noe på dagen han. Ikke fruktmos engang, og det elsker han jo. Så ungen er ganske enkelt ikke sulten... Dette skal bli vanskelig å snu... Jeg skal prøve nå, må bare spise ferdig selv først. Drikker han av tutekopp? Du bør kanskje prøve å gi han litt vann eller noe annen veske så han ikke blir dehydrert? (Det finnes babyjuice fra 4mnd hvis han ikke vil ha rent vann. Den kan jo blandes ut med vann)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå