Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper forresten det kanskje er en øke-periode.. hun trenger ihvertfall å vokse litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 år i dag!

--------------------------------------------------------------------------------

I dag ,er min herlige, nydelige, morsomme, sjarmerende, kjærlige og omsorgsfulle gutt to år. Tenk så fort tiden har gått...

Han ble vekket på sengen med sang, muffins med to lys på og gaver på sengen. Blid som ei sol og en nytelse for mamman og pappan å observere. Innimellom spising og oppakking ble lillesøster smurt inn med sjokoladekake...storebor ville nemlig ha mange suss av henne..

Jeg har en fantastisk familie og gleder meg til årene som kommer med de fantastisk barna mine og min snille mann...

Skrevet

Gratulerer med sønnen; Murmel!

:bursdag:

Og som student...Det hørtes slitsomt ut! *imponert*

Sovinga her går jo bare bedre og bedre. Bebisen har sovet 7-8 timer hele uka her. På andre økt sover han bare 2-4 timer da, men det er jo helt greit :)

Legginga går så der, ikke alltid han er samarbeidsvillig, men det også går bedre enn før. Så jeg er veldig fornøyd om dagen! Herlig med unge som sover!

Og han ruller alle veier om dagen, ler og hyler. En utrolig vakker, sjarmerende og god unge! :hjerte:

Skrevet

Her er det hvertfall tenner på gang nå, ser 2 små riskorn nede i munnen. Men kan de få 2 tenner på likt eller?Er utrolig mye sutring om dagen så det er nok disse tannebissene :)

Skrevet

Takk monja og imli :klem:

Det var utrolig deilig å være på forelesning i dag. Bare være murmel og ikke mamma, melkestasjon og gulpeklut :fnise:.

Blir spennende å se om jeg fikser denne matematikken. Har ikke hatt siden 3. klasse på vgs, og det er 10 år siden :rodme:. Eller, hadde jo på BI også, men ikke samme typ...

Ingen tenner på gang her i hvertfall til tross for myyyye sikling ;)

Skrevet

Hurra for bursdagsgutt, Murmel :hoppe:

Så bra at nattesøvn har endret seg så, imli!!

I går tok vi et oppgjør med siste rest av sørken i hodebunn og nå er han blitt så fin der. Håper det ikke kommer igjen. Sånn så han ut underveis :fnise:

Skrevet

Haha. Dødsbra bilde. Hva er det dere har under hetten? Olje?

Skrevet

Ja, bare vanlig matolje. Leste et tips om det og så fant jeg ut at han måtte jo ha noe over, så han ikke klina til alt rundt seg.. Brukte en kam etterpå og det gikk av kjempe greit og nå har han blitt så fin oppi der.

Skrevet

Kanskje vi skulle ha prøvd noe vi også. Snuppa har litt igjen i hodebunnen. Er sikkert greit å få gjort det før hun får for mye hår.

Skrevet

Var det jeg tenkte og :)

Min utrolig morsomme treåring klappet meg på magen i stad og sa "du har tjukk mage, mamma" - "hvorfor det?" FESTLIG!!! :dåne:

Ellers er jeg drittlei nettene.. Men så lenge jeg får sove litt igjen på morgenen, har det godt ganske greit. Jeg er litt snufsete og tett i hodet, men det virker som det er på bedringens vei. Nå er det to små som sover, heldigvis!

Skrevet

Takk April! Herlig gutt :hjerte:

Her er barna lagt og sovet i en time allerede. Storebror var trøtt som ei strømpe etter å ha hatt en lang dag avsluttet med full grining under middag. Jeg hater støy og tull ved matbordet, men klarte å roe meg ned ved å blokkere det ut :roll:.

Lillesøster har sovet to lange dupper i dag, 1 1/2 time mens jeg var på forelesning og det samme hjemme fra 14.30-16. Som mamma sier, hun er ei fornøyelig lita jente :hjerter:.

Nå har jeg laget meg en stor kopp te og poppet popcorn...nam nam ;)

Skrevet

Her har lillebror sovet et par timer alt. Han koser seg godt i sprinkelsenga si. Jobber godt med å finne tærne sine nå for tiden så det er en vanlig syssel før han sovner. Herlige gutten.

Dette tok jeg idag :hjerte:

Skrevet

For noen skjønne gutter! Og så like! :overrasket: Ikke ofte man kan se likheten så tydelig når den ene er baby. Så moro :)

Her er også tærne en fritidssyssel om dagen. De er visst gode å sutte på :ler:

Skrevet

Utrolig søte, Monja! :)

Lillegutt har ikke skjønt at tærne kan brukes til noe enda. Har ikke tatt tak i dem en eneste gang. Tror han rett og slett er litt lat :fnise: Men han er veldig flink til å være blid og god og le og koseprate, og det holder i grunn lenge for meg :hjerte: Han har forresten tatt opp rullingen igjen og gjør det sånn av og til. Når han gidder.

Her går det forresten strålende med meg i jobb og gutta hjemme. Det går faktisk nesten bedre sånn :) Jeg trives tilbake på jobb og får masse energi av det, og pappa er nok egentlig flinkere til å være hjemmeforelder enn meg... Han er så flink til å gjøre ting med lillegutt, så dagene deres flyr avgårde og begge stortrives. Jeg er litt mer tiltaksløs og ikke så tøff sånn sett. I dag var de på skogstur. Goingene mine :)

Skrevet

Tusen takk :klemmer:

De er blitt utrolig like ja. Og når man ser på babybilder er de jo naturlig nok enda mer like. Den eneste forskjeller en at storebror er lys (og har vært det hele tiden) og lillebror er mørkere. Spent på om han blir like lyshåret etterhvert og.

Akkurat nå råder freden i monjaheimen. Storebror og pappa'n sløver på stua, lillebror sover dagens første dupp og jeg slapper av her. Herlig lørdag.

Vi har forresten 5 års bryllupsdag idag :hjerte:

Skrevet

Gratulerer med bryllupsdag, Monja :klemmer:

Lillebebis sov 8 timer i strekk i natt også! :tommelopp: Og nesten tre timer etter amming. Nettene har jo blitt rene drømmen (bokstavelig talt? ;) ) og det er deilig å være mamma.

Skrevet

Gratulerer med bryllupsdag, Monja! Og for noen herlige gutter du har! :rødme:

Junior har også oppdaget føttene sine. Han har ikke begynt å sutte på dem enda, men han stirrer stadig på dem og jakter på dem. Tar tak i dem når han ligger på stellebordet, slik at det blir vanskelig for meg å skifte bleie. Luringen! :ler:

April: Så skjønn Christian er! :hjerte:

Hvor lange har du på olje i hodebunnen? Junior har også mye skurv. Jeg har prøvd å ta litt med en kam etter hvert bad (med babyolje i), men tør ikke skrape for mye. Dessuten kommer det alltid tilbake. Ser at han klør seg litt i hodet også, så han plages visst litt med det av og til.

Må visst ta en skikkelig runde med olje jeg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...