MzS Skrevet 28. august 2008 #6241 Skrevet 28. august 2008 Hei hei! Jeg hadde min første dag på jobb i dag!!! Permisjon og ferie er nå en saga blott, og jeg er 100% tilbake på jobb. Er ganske fortumlet i hodet, det er ikke bare bare å sette seg inn i 6 mnd på et par dager gitt. Jobber som prosjektleder, så det er ingen gradvis opptrapping heller liksom. Full rulle fra første minutt! Men for å være ærlig var det ganske deilig - ting skjedde, jeg fikk brukt hjernen litt igjen, møtt folk og jobbe med andre ting enn bleieskift og trilleturer igjen. Trives best med et høyt tempo rundt meg jeg. I tillegg fikk jeg sjangs til å savne lillegutt litt - har jo ikke vært borte fra ham så lenge (8 t) siden han ble født. Det var SÅ deilig å komme hjem til han og pappaen igjen i dag! Føltes som jeg hadde vært borte i evigheter Er litt trøtt da - har vært på ferie i Kristiansand et par dager, og lillegutt sover ELENDIG når vi er borte dessverre. Vanligvis sover han som en stein til kl 4, og til 7-8 etter det igjen - men når han ikke er hjemme så er han tydelig utrygg. Våkner ofte og er vanskelig å få til å sovne igjen, og sover veldig urolig når han først sover. Det betyr lite eller ingenting søvn på meg Det tar også et par dager etter vi har kommet hjem før han begynner å sove normalt igjen, så det er ganske slitsomt. Det gjør jo dessverre også at lysten til å dra bort blir kraftig redusert... Synd, for vi elsker å reise. Håper det blir bedre når han blir litt eldre! Tenkte også å kjøpe babyfeeder nå. Bestiller vel på nett tenker jeg...
Kykkelikokos Skrevet 28. august 2008 #6245 Skrevet 28. august 2008 MzS: Tøffa! Jeg orket ikke dra fra snuppa, jeg. Så jeg utvidet liksågodt permisjonen min til nyttår I dag har vi hatt leggekamp. Et poeng til mor, 0 poeng til snuppa.
Murmelmy Skrevet 28. august 2008 #6246 Skrevet 28. august 2008 (endret) Dagen i dag er litt spesiell for meg. For to år siden hadde jeg termin med storebror og kl 21.30 startet riene... Morgendagen er enda mer spesiell da storebror ble født kl 5.30. TENK, han er to år i morgen!!! Dagen skal feires med kake og gaver i sengen. Etter at poden er levert i bhg skal jeg til byen og møte mamma. Hun skal passe lillesøster mens jeg er på forelesning. Har nemlig blitt student i denne permisjonen! Tenk det! Føler meg supertøff som skal sjonglere en husholdning bestående av mann og to barn på under 2 år (ikke i morgen da ) samt ta matematiske fag ved UiO. Gleder meg til en utfordring! Endret 28. august 2008 av Murmelmy
MzS Skrevet 28. august 2008 #6247 Skrevet 28. august 2008 Sønnen din ble født på 30-års dagen til mannen min han da Murmel Så flink du er som skal studere i permisjonen da! Det tror jeg ikke at jeg hadde orket... Men så er jeg også VELDIG ferdig med alt av studier, blir ikke noe mer av det her i gården nei
MzS Skrevet 28. august 2008 #6248 Skrevet 28. august 2008 Heier på deg i leggekampen, Kykkelikokos Hurra for 1-0!
Murmelmy Skrevet 28. august 2008 #6249 Skrevet 28. august 2008 Sønnen min ble også født på sin oldefars bursdag
Trampe Skrevet 28. august 2008 #6250 Skrevet 28. august 2008 Lillemann har fått nye stilige racerbilgardiner i dag, og bilmatte med masse veier på. Matta kommer fra svigermor, onklene til lillemann har lekt maaaange timer på den Stor og god og tykk nok. Flott med alt som kan arves og brukes. Gardinene er mørk blå, så jeg håper de stenger litt av lyset ute. Vi har rullegardin, men det kommer jo lys inn på sidene. Klokka fem er det helt lyst ute, da våkner jeg av pludring på babycallen
sønnavind Skrevet 28. august 2008 #6251 Skrevet 28. august 2008 Vi har vært på babysvømming i dag. Både store og små syntes det var moro alt i alt, selv om dusjing var forferdelig. Det ble nesten to timer overtid med legging, men tror det gikk helt fint. Det får vi vel strengt tatt ikke se før om et par timer... Her er det helt klart tenner på gang nå. Har kjøpt inn Dentinox i dag og håper det hjelper. De har vært ganske mye mer grinete de siste dagene enn de pleier. Vi bruker Babyfeeder med melon i. Det er veldig stas, men det er ikke alltid de får helt taket på den. Men det er en genial oppfinnelse . I morgen reiser vi på helgetur. Vi skal i bryllup lørdag og jentene skal være hos besteforeldrene sine. Ha ei fin helg!
Nicky B Skrevet 28. august 2008 #6252 Skrevet 28. august 2008 I kveld klokken 20:27 rullet veslegutt fra rygg til mage helt på egen hånd! Han har vært på nippet i flere uker, men i kveld fikk han det endelig helt til. Han hadde en aha! opplevelse i går da han lå på sida med lårene i matta, han gnarvet og strevde rimelig brukbart med å komme et skritt nærmere rullingen. Så løftet han hodet litt og kom nesten rundt og du så fornøyd han var med seg selv når han skjønte at å løfte hodet var en av nøklene til rullingen. Da lo han nesten triumferende. Her er jeg nærmest alenemor om dagen. Mannen jobber, jobber, jobber, jobber og jobber. Og jeg får ikke gjort stort føles det som. Noe studering er det hvertfall ikke snakk om at jeg hadde fått til, hatten av for deg Murmel!
Trampe Skrevet 29. august 2008 #6253 Skrevet 29. august 2008 Lillemann sov fra 20:00 til 02:30 i natt!!!! Endeliiiig!!! Så sov han ei stund til før det var morgen 05:30, og det er grådig tidlig, men jeg er så fornøyd med at han sov seks timer i strekk!!! :hoppe: Nå ser han playhouse Disney, og det var visst populært.
monja Skrevet 29. august 2008 #6255 Skrevet 29. august 2008 En uke til jobb :dåne: Den skal virkelig nytes. Jeg skal ut og kjøpe bleier idag. Vi har konkludert med at Pampers er best for lillebror. I går kjøpte vi vår første pakke med Pampers nr 4, selv om han ikke er 7 kg enda da. De passa godt så vi skal kjøpe mere idag. Her selger de esker med 132 bleier til 99 kr så i tillegg til den vi kjøpte i går skal jeg kjøpe et par til. De går jo fra 7 - 18 kg så disse kan vi jo bruke til han er over 2 år.
Trampe Skrevet 29. august 2008 #6256 Skrevet 29. august 2008 Vi har brukt Pampers hele tida, men nå har jeg kjøpt Libero. Jeg synes Pampersen blir for lang mellom beina, den glir ned på hoftene og blir hengende som en klump mellom der. Nå når lillemann er begynt å prøve å krabbe skal han få slippe den klumpen...det er vanskelig nok uten den Libero sine er litt kortere, og jeg synes de er bedre i passformen. Vi bruker Pampers nattbleie om natta, da.
-Ea- Skrevet 29. august 2008 #6257 Skrevet 29. august 2008 Pampers her og! Lillegull gjør stort i bleia når det først kommer, da nytter det ikke med lave libero bleier gitt. Hjelper ikke med lange pampers heller egentlig, det eneste som stopper er nakken hans Her i huset begynner søvnmangelen å tære på, lurer på om jeg skal sette meg litt inn i hvordan jeg kan få han til å sove litt mer... :klø: Jeg er kjempe sliten..... men det skal sies at jeg er ved godt mot, ikke deppa eller utkjørt, bare trøtt... Lillegull ler ikke, skal ikke det komme snart? Har så lyst til å få han til å le.... Han bare smiler med lyd hvis det er forklarende??!!... Ikke ruller han heller, kan jo ha no med at han er ganske så tung da, sist måling : 9320 g og 68 cm. Stor og tung til å være under 6 mnd, med andre ord: en liten plugg! Skal på shopping med barsel i dag, altid hyggelig å shoppe med gode venner!
Grace Skrevet 29. august 2008 Forfatter #6258 Skrevet 29. august 2008 Har noen av dere vært i syden etc med barnet?
linky Skrevet 29. august 2008 #6259 Skrevet 29. august 2008 Ikke noe rulling her heller, men le skikkelig, det kan hun Er såå herlig med babylatter. Var og veide henne i går og hun er 8 kg nå og 62,5 cm. Stor jente Må ut og shoppe nye klær til henne, har vokst utav alt. Vi skal ut en tur senere i dag, er så mye salg på senteret også så kanskje vi kan gjøre noen kupp. I går hadde vi barnevakt et par timer på kvelden, tanten som passet mens jeg, mannen og svigers var på gratiskonsert. Var veldig kjekt og godt å komme seg ut litt, hjemme hadde det gått fint Fredag i dag noe som betyr handlig når mannen kommer hjem. Bleier må vi også ha, tenkte å bruke det bonuskortet jeg fikk i rimi pakken. God helg alle sammen
marsy Skrevet 29. august 2008 #6260 Skrevet 29. august 2008 Ikke ordentlig latter her heller. Men jeg ser jo når hun synes ting er morsomt. Det meste vi får til er litt knegging, åpen munn og tungen ut Her våknes det fortsatt med 2-3 timers mellomrom. Men det ser ikke til at det er på grunn av tenner eller magevondt? :klø: Når hun våknet første gang i går stappet jeg inn en smokk, og da tok hun den jammen, og sov videre i 3 timer. Men etter det fikk hun mat 01:00, 03:40 og 0630... formiddagen husker jeg lite av, for da var jeg så trøtt men hun har sovet to lurer i senga si ihvertfall. Er ikke deppa jeg heller - bare trøtt. Hun har jo gradvis sovet lenger og lenger, så når hun plutselig legger helt om, uten en tydelig grunn blir jeg jo helt tatt på senga!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå