Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

En gang for lenge siden (et par år) hadde de en lampe på IKEA som reflekterer stjerner og planeter på vegger og tak i rommet. Den er stor hit hos storebror. Aner ikke om de fortsatt har den da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ut som det vi er på utkikk etter! Håper de har det på IKEA fremdeles. Er et par andre ting jeg skulle hatt på IKEA også, så da kan jeg jage med meg mannfolket :lol:

Skrevet

Vi har vært på babysvømming i dag :) Og bebisen oppførte seg eksemplarisk i natt! Sov 11 timer med bare en spisepause.

Vi har også sprinkelbeskytter, men ikke noe "underholdning", tror de bare blir forstyrra av det når de skal sove. Det er i alle fall i mot ekspertrådene å ha uro og andre forstyrrende elementer over senga.

Skrevet

Vi hadde en uro fra Fisher Price som gikk rundt og lyste opp i taket med musikk og greier over sengen til storebror. Han elsket den og sovnet alltid innen første melodi var over. Lillesøster har ikke sovnet til den så da tok vi den bort...

Skrevet

Jeg har også hørt at en del ikke anbefaler det. Men vi ønsker å prøve likevel, fordi hun ligger bare og glor i taket nå, og det er visst dønn kjedelig. Da vi var hos foreldrene mine så lå hun og så på gardinene, og det var visst mye mer spennende å sovne til. Så vi får se.

Skrevet

Vi har en flott uro over senga. Fikk den i gave, men vet at den ble kjøpt på Riktige Leker i Oslo. Mange trefigurer i flotte farger :)

Har også en sengehimmel/myggnetting (fra IKEA) som henger over senga.

Det er nesten helt mørkt på barnerommet her, derfor tror jeg ikke hun ser uroen noe særlig når hun legger seg... men om morgenen ligger hun ofte å prater til den, etter at hun har våknet :) Bryr meg ikke om sånne ekspertråd jeg. :ler: her forstyrrer den ikke

Selvlysende stjerner har de på leketøysbutikker. Mannen vil gjerne at vi klistrer opp det i taket her, så vi må vel snart på leting.

Vi har sprinkelbeskytter, men har vel ikke hatt bruk for den på noe vis, siden hun ligger helt rolig i senga.

Skrevet

Du kan også kjøpe wall stickers (klistremerker) på nettet, som kan festes på veggen eller taket. Finnes jo i alle mulige mønster og farger.

WallCompany

Skrevet

Mannen her vil veldig gjerne ha slike stjerner i taket han også. Men jeg har sagt nei :fnise: Det er så vanskelig å få fjernet de limputene igjen uten å sette merker i taket.

Skrevet (endret)

Skal si dagen idag har vært tøff...

Dette grunnet natten. Lillegutt sovnet som vanlig kl halv åtte og sov som bare det...Pupp halv elleve, og sovnet igjen - men han lager så mange lyder i søvne. Jeg sover med øreplugger, men hører alt igjennom. HVa skal jeg gjøre? :klø:

Har ikke lyst til å legge han på eget rom enda, ha er jo så liten jo :hjerte:

Så våknet han halv to og holdt på til fire :Gjesp: Han har fått en tann opp og nå kommer nabotanna...Og dentinox fungerer ikke...tips? anyone???

Så var det opp kl seks til morran - lillegutt så overtrøtt og grinete i hele dag...da er det jo "shitkult" å være så trøtt - not...

Vi har også sprinkelbeskytter - prøvde i starten uten det, men helt nyttesløst da, han lå bare og vrei seg og stappet bena innimellom :fnise:

Så den kom på i en fei.

Har også uro, men den har vi montert på lekegrinda - bruker lekegrinda innimellom for tilvenning.

Endret av LaraCroft
Skrevet

Vi har to uroer på lekegrinda og den er i bruk endel. Greit å ha et sted å legge henne så storebror ikke får tak i henne :ler:

Da er det offisielt! Jeg er student ved UiO denne høsten. Blir kun 10 studiepoeng (30 er et fullt semester), men mer får jeg ikke tid til :riste:. Mamma passer henne på fredager og tante på onsdager :hjerte:

Skrevet

Vi har også grind, men ingen uro. Han gidder ikke å ligge og se på den uansett. Vi har kun uro på badet, over stellematta. Der må han jo ligge på rygg.

Det helt store for tida er kattene. Lillemann følger med på hver minste bevegelse de foretar seg, og er overlykkelig hver gang han får tak i litt pels. Heldigvis har vi snille katter...! Det skal bli ei utfordring å lære ham at når kattene går unna skal de være i fred. Hvis de ligger i sofaen kan han få kose. Jeg må nok passe på heretter, kattene kommer og legger seg ved ham på gulvet, og da kan han fort få godt tak i lang kattepels. Eller et øre eller en hale. Noe sier meg at det kanskje ikke er så populært, uansett hvor snille kattene er...

Jeg er trøtt som en strømpe i dag. La meg tidlig og sovna vel rundt 22, men babycallen slo ut på ett eller annet flere ganger. Da lillemann våkna første gang 00:30 hadde jeg allerede vært unødvendig våken tre ganger; to babycall og en mann som kom og la seg. Arrgh. Så var han våken 03:30 og sov da til 6, men da var det morgen. Så nå venter jeg bare på at han skal bli trøtt igjen, så skal jeg ta ham med meg i seng. Jeg overlever ikke uten den formiddagsluren altså.

Haha, nå gnir han seg i øynene. Nå skal det soves et par timer til..!

Skrevet

Kjenner veldig igjen de problemene med soving, Trampe.

Lillemor var akkurat slik da hun var liten. Kvelden startet kl 22, og da var det pupp kl 24, kl 2, kl 4, kl 6 og morgen kl 8. Så hun lå i armkroken min hver natt. Slik holdt hun på til hun var rundt 9 mnd. Da sluttet hun med nattpupp. En hel natt (dvs mer enn 6 timer sammenhengende) sov hun ikke før hun var 14 mnd.

Vi prøvde å la henne skrike, det var nytteløst. La henne før hun ble trøtt eller ved det minste tegn til tretthet, også nytteløst. Prøvde at pappan tok kveldstellet, hvertfall nytteløst. Og smokk tok hun heller ikke.

Jeg måtte bare innfinne meg med at jeg hadde en baby som ikke ville sove og at det bare var for en liten periode.

Pondus var akkurat likedan, uheldigvis.

Håper inderlig at dere får det til med sovingen, for det er utrolig slitsomt. :klem:

Skrevet

Er trøtt her også. Vesla sovnet rundt kl 20, og våknet 2230, 0200 og 0400. Siste gang hadde hun sparket av seg dyna, og våknet nok fordi hun var kald, men fikk likevel ikke roet henne ned uten pupp. Dessuten har hun hatt flere hyl i løpet av natten i søvne.... Og mannen sto opp kl 03 for å reise på tur med jobben.. og i tillegg er jeg så forkjøla at jeg ikke sovnet ordentlig før kl 4... puh....

Tror jeg fant forklaringen på ropingen i søvne. Hun hadde nemlig (beklager detaljer) en bitteliten "ordentlig" bæsj i bleia, i motsetning til "diare" som hun har hatt siden fødselen. Så grønnsaksmosen i går satte litt spor...

Kjøpte et par store smokker i går, og skal koke dem i dag, og ha dem klar på soverommet hennes. Selv om hun ikke tar smokk, så er det verdt et forsøk å prøve å gi henne det på natta, når hun våkner like etter å ha spist.

Lara: jeg hadde flyttet mini på eget rom hvis jeg var deg... er jo forferdelig å ikke få sove!

Skrevet

Jeg ville også flytta mini på eget rom, Lara. Vi gjorde det forrige helg, og det var ikke så ille som jeg trodde det skulle være. For meg, altså ;)

Skrevet

Vi er flere som er trøtte i dag. Junior la seg kl åtte i går og sovnet fint av seg selv ca halv ni. Skulle helst lagt ham en halvtime før, men han fikk en litt for sen dupp i går som ødela litt.

Men iallfall; han ble litt urolig rundt kl halv fire, jeg måtte opp og gi ham smokken et par ganger. Da klokka ble fem måtte jeg på do etter å ha gitt ham smokken igjen, og da jeg kom inn på soverommet igjen hørte jeg det smalt i bleia. Så begynte han å skravle, for nå var han jo våken. Så måtte jeg jo opp å skifte på ham (det har jeg ikke trengt å gjøre om natta på veeeldig lenge), og det ble han jo helt lysvåken av. Prøvde å gi ham mat for å se om han ville sovne igjen, men ikke tale om. Dermed ble det morgen kl 05 for oss i dag. Det er tidlig det! :Gjesp:

Men egentlig har jeg ikke sovet så godt siden halv fire da, og det merker jeg. Jeg fikk duppet i 45 minutter sammen med Junior tidligere i dag, men jeg kjenner på kroppen at jeg fortsatt er trøtt..

Skrevet

Er det noen av dere som bruker babyfeeder?

Hva putter dere oppi?

Skrevet

Jeg brukte baby feeder til frøkna. Puttet oppi ulik frukt som eple, banan, pære, appelsin, drue og melon. Myke grønnsaker var også stas. Og kald frukt når hun fikk tenner og klødde.

Det søler ganske bra da, men det er en genial oppfinnelse!

Skrevet

Har vært på cubus idag jeg. De har 30% på alle barneklær og så var det 50% på alle ullplagg :hoppe:

Så da handla jeg til lillemann - en body i str 70, en body i str 80, en ulltrøye i str 70, en balaklava i str 70, en longs i str 70 og en longs i str 80 og en longs i str 120 til smurfen. Samtidig kjøpte jeg to bomullsstrømpiser i str 56/68 til lillemann. Og for den herligheten betalte jeg 460 kr :hoppe:

Skrevet

Hvor handler dere babyfeeder? Må bestille fra nett da, siden det ikke er noen butikker i nærheten her...

Skrevet
Har vært på cubus idag jeg. De har 30% på alle barneklær og så var det 50% på alle ullplagg :hoppe:

Så da handla jeg til lillemann - en body i str 70, en body i str 80, en ulltrøye i str 70, en balaklava i str 70, en longs i str 70 og en longs i str 80 og en longs i str 120 til smurfen. Samtidig kjøpte jeg to bomullsstrømpiser i str 56/68 til lillemann. Og for den herligheten betalte jeg 460 kr :hoppe:

Jeg vil også handle mange ting til lillegutt...

Men må vente på juliutbetalingen av foreldrepengene... NAV hadde surret med ferie og ferdekvote, så da fikk jeg bare for august nå...Og med regninger på hold pga treg saksbehandling på NAV så gikk augustutbetalingen fort kan man si;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...