sønnavind Skrevet 24. august 2008 #6181 Skrevet 24. august 2008 Så bra at han sover! Jeg sitter og kjemper imot lysten til å lage meg kakao. Jeg har nemlig ikke vært så flink at jeg har trent i dag. Men har vaska rundt 3/4 av leiligheten i dag, for vi skal ta bilder på tirsdag, og så den ut til salgs til helga. Puh, det er slitsomt å vaske også. Og i morgen skal jeg vaske kjøkken .
Kykkelikokos Skrevet 24. august 2008 #6182 Skrevet 24. august 2008 Sånn. Ti minutters pupp, så sov han igjen. Her må det nok avvenning til ja, men det blir ikke ennå. Jeg synes han er for liten... og så vil jeg være sikker på at han ikke er sulten om natta før jeg avvenner ham. Han sovna ved puppen kvart over sju ca, og jeg la ham over i hans seng uten trøbbel. Uten skriking. Så utrolig deilig Det er godt med sånne kvelder. Jeg har ligget på gulvet og trent litt med Pilatesballen min, hjelpe meg så dårlig stelt det er i mageregionen her... er helt støl etter bare oppvarmingsøvelsene... Takk for linker og råd og trøst og alt. Det er godt å ha et sted å blåse ut. Nå skal jeg spise og lage meg en kopp kakao. Snuppa våkner ofte med et skrik etter leggetid. Da må det ofte pupp til for å roe henne. Første omgang ga jeg pupp. Andre gang hadde hun smokken i munnen, så la jeg henne over på siden inntil meg slik hun ligger når hun ammes i sengen. Da roet hun seg faktisk! Så det skal jeg fortsette å prøve neste gang.
Trampe Skrevet 24. august 2008 #6183 Skrevet 24. august 2008 Det funker av og til her også, å legge ham på sida og holde tommelen i munnen hans. Ikke så fast at han ikke greier å vri seg unna om han vil, men så fast at han ikke greier å rive hånda vekk når han har ukontrollerte bevegelser. Jeg tror verden ville vært mye enklere om han hadde tatt smokk. Det er mye lettere å holde fast en smokk enn å holde fast hans egen hånd.... når han vrir seg og nekter å ligge i ro kan jeg jo ikke holde fingeren i munnen hans.
marsy Skrevet 24. august 2008 #6184 Skrevet 24. august 2008 Hadde ihvertfall gått til en annen helsesøster, slik du har tenkt Trampe. Så j***** irriterende at de ikke kan bidra med litt konstruktive tips i stedet for å bare si "uff da"! Litt pussig at dette kom sånn plutselig også, han var jo lett å legge tidligere, var han ikke? *huske tilbake* til deg ihvertfall. Skjønner veldig godt at dette er skikkelig fælt. Vesla har rullet sine første ganger fra mage til rygg. Hun gjorde det flere ganger etter hverandre i går og fredag, men ingen ganger i dag, så det kan ha vært tilfeldig. Plutselig ble gymmatta vår litt liten (bare 60cm bred), så da må vel mamma snart overta Har en pilatesball i boden jeg også.....
Trampe Skrevet 25. august 2008 #6185 Skrevet 25. august 2008 Jeg skal gi henne en sjanse til, så går jeg til noen andre. Det er helsestasjon tilknytta skolen der jeg jobber, og jeg kjenner helsesøstera der, så jeg skal snike meg en time hos henne. Jo, han var lettere å legge før... ei lita stund ihvertfall. Vi drev jo og bar ham i søvn da han var bitteliten, så begynte vi å legge ham skikkelig da han var tre måneder eller så. En måneds tid gikk det greit, uten de største protestene. Så begynte han dette styret da han var rundet fire måneder. Meeeen lillemann sov fra ett til fem! Han hoppa over trepuppen! Det er lys i tunnelen :-D
Gjest imli Skrevet 25. august 2008 #6186 Skrevet 25. august 2008 Så bra da, Trampe. 4 timer er jo ikke så verst, jeg er fornøyd med det her i gården i alle fall Men i natt sov min lille T faktisk i 7,5 time i strekk Flinke gutten.
marsy Skrevet 25. august 2008 #6187 Skrevet 25. august 2008 for soving... En power-nap i bilen i går kveld ødela for legginga, så den ble 2-3 timer for sen. Men da sov hun fra 23-05. Ganske fornøyd med den. Har ikke veldig lyst til å begynne med avvennining av nattpupp om 1 mnd kjenner jeg. Sånn det er nå sover hun fra 20-08 med pupp kl 24 og kl 05... Synes jo det går greit selv, men jeg hadde liksom håpet at hun ville begynne å sove hele natta av seg selv etterhvert.....
Catus Skrevet 25. august 2008 #6188 Skrevet 25. august 2008 Hurra for fremgang i sovingen!! Her soves det fortsatt veldig bra. Junior våknet kl halv fem i natt da, var lys våken og skravlet i vei med bamsene sine. Jeg var redd det skulle være morgen så tidlig og at jeg måtte stå opp med ham, men etter øyenkontakt med meg samt litt kos med smokken og kluten sin sovnet han fint igjen. Og da sov han jaggu meg til halv åtte! Kan sannelig ikke være misfornøyd med det nei! :-D Usj, dere trener dere ja. Her er det et fremmedord. Og det kommer det til å fortsette å være..
sønnavind Skrevet 25. august 2008 #6189 Skrevet 25. august 2008 Jeg må få skryte litt av sovingen her også. Storesøster la seg 19.00 i går kveld og sov helt til åtte i dag tidlig, uten en lyd som jeg hørte. Lillesøster var jeg inne hos en eller annen gang i natt, hun holdt på å snu seg over på magen og hadde kjørt seg litt fast slik at hun ble sint, men ellers har hun også sovet i over tolv timer. Jeg har vaska hele kjøkkenet nå, bortsett fra gulvet. Håper virkelig vi får solgt på første visningsrunde, for det er utrolig slitsomt å holde det visningsklart i lang tid.
Nicky B Skrevet 25. august 2008 #6190 Skrevet 25. august 2008 Jeg har virkelig ingen badebarn! Frøkna hatet å bade (er ikke så stor fan av det nå heller) og veslegutt er jammen enig med storesøster. I helga fikk han geomag for babyer klosser, med de fulgte det noen figurer som skal pynte opp kuleklossene og de var en stor hit. Enkle å holde i og fine og gnage på, så jeg tenkte at med de blir det sikkert mer stas å bade. Joda, det var ikke full hyling med en gang, det var faktisk litt stas å vifte med figurene. Helt til han plasket med hånda og oppdaget at HAN BADET! Da skrukket det lille ansiktet seg sammen, haka skalv og full hyling... Trening?! Uff. Jeg startet så friskt pån igjen med styrke, pilates og leg magic'en. Men ulempen med å trene hjemme er at det virker så "indulgent" når man har masse prosjekter man heller burde ta seg av i hjemmets lune arm. Sa til mannen i dag tidlig at for min egen trivsel, velvære og psyke så skal jeg melde meg inn på treningssenteret. Det kan bli min lille fri lomme i hverdagen og hele familien har det bedre hvis mor har det bra med mer overskudd og våkenhet. Så nå begynner mannen på svømming og jeg på Puls. (og jeg skal ikke bli støttemedlem. Sånn. Nå står det her svart på hvitt. Det forplikter faktisk litt...)
Nicky B Skrevet 25. august 2008 #6191 Skrevet 25. august 2008 Jeg har vaska hele kjøkkenet nå, bortsett fra gulvet. Håper virkelig vi får solgt på første visningsrunde, for det er utrolig slitsomt å holde det visningsklart i lang tid. Masse lykke til med visning!!! Krysser fingre for salg, det er kjempeslitsomt å holde alt visningsklart.
Gjest imli Skrevet 25. august 2008 #6192 Skrevet 25. august 2008 T sovna av seg selv i dag! På første forsøk! Jeg bare gikk opp med ham, bar ham noen runder på gulvet, la ham i senga, kosa litt med ham og sang et par natta-sanger, og så gikk jeg fra ham. Hørte en liten grine-lyd, og så ble det stille. Gikk opp og sjekka etter ca 10 min, og da sov han jammen! Enten har hanblitt gæren, eller så har han blitt grei Håper ikke dette er en blaff!
Trampe Skrevet 25. august 2008 #6193 Skrevet 25. august 2008 Gæren eller grei Lillemann sovna også lett i kveld Andre kvelden på rad!! Til og med i ei seng han aldri har ligget i før!! :juhu: :juhu: Vi er hos svigers, og skal sove på samme rom som lillemann i natt. I ei 120-seng, så det blir trangt om saligheten. Sånt noe gikk sååå bra når man var nyforelska... nå kjenner jeg at jeg har veldig lyst til å bytte seng med svigermor, som boltrer seg i ei 180-seng. Jaja.
Gjest imli Skrevet 25. august 2008 #6194 Skrevet 25. august 2008 Men så bra han sovna så fint da Trampe!
marsy Skrevet 25. august 2008 #6196 Skrevet 25. august 2008 :juhu: for barn som er flinke til å legge seg. I natt skal jeg prøve litt stryking og kos når hun våkner, i stedet for å bare ta henne opp og gi pupp med en gang, siden det fungerer for dere. I dag ble føttene oppdaget! Hun lå en stund kliss naken på stellebordet, og da fant hun en lubben liten fot. Helt fantastisk å se den intense konsentrasjonen når man skal koordinere to kroppsdeler samtidig Dere hadde forresten rett - papir er gøy. Voldsom lek med en reklame avis i dag
Gjest imli Skrevet 25. august 2008 #6197 Skrevet 25. august 2008 Ja, synes stryking og kosing funker her. Ble lei av å dra frem puppen hver gang han våkna
~Capricorn~ Skrevet 25. august 2008 #6198 Skrevet 25. august 2008 I ei 120-seng, så det blir trangt om saligheten. Sånt noe gikk sååå bra når man var nyforelska... nå kjenner jeg at jeg har veldig lyst til å bytte seng med svigermor, som boltrer seg i ei 180-seng. Jaja. Er bare såå enig med deg!! 120-seng blir liksom litt lite... Så sist vi var hjemme hos mine foreldre la vi ei madrass på gulvet så vi hadde hver vår seng Ellers blir det bare til at vi dunker borti hverandre hele tiden ------------------ Her er snuppa veldig flink til å sove. Sovner fint av seg selv hver kveld. Men sånn har hun alltid vært. Kan være litt vanskelig på dagtid, men ikke på kvelden. Og sover stort sett hele natten. Innimellom våkner hun en gang om natten, og det er jo ingenting å klage på da. Men nå som hun blir 6 mnd har jeg ingen planer om å begynne med natt-amming når hun ikke har trengt det siden hun var 6-7 uker.. Føler med alle dere med legge/sove-problemer
Murmelmy Skrevet 25. august 2008 #6199 Skrevet 25. august 2008 Tenk at noen av dere snart har barn på et halvt år . Fytterakkern som tida flyr!
~Capricorn~ Skrevet 25. august 2008 #6200 Skrevet 25. august 2008 Ja, tenk, i morgen er snuppa mi 6 mnd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå