LaraCroft Skrevet 15. november 2007 #601 Del Skrevet 15. november 2007 Ja nå er UL`n min over og det var så spennende og morsomt at vi helt glemte og spørre om det var mulig med omvisningsrunde og litt informasjon rundt hvordan fødselen skal foregå o.l Men vi fikk vite kjønnet da, og det var derfor vi ble satt ut. Vi hadde jo på en måte forsonet oss med tanken på motsatt kjønn...men så blir det en Og det er bare så festlig Jeg er jo tante til syv hvorav en er gutt, så nå kommer det visst en til:) Morsom opplevelse dette her....*god følelse*... Så nå er det bare å se på gutteting da. Jeg har vært litt tidlig ute med å handle noen klær da, men det er i fargen hvit (startpakke fra Ellos) og en brun kjøredress. Så det blir jo ikke helt ille dette her nei:) Gleder med til den store shoppingen skal begynne, men først er det jul da...Får vel sikkert mye i gave vil jeg tro:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 15. november 2007 #602 Del Skrevet 15. november 2007 Lenge siden jeg har vært her inne nå... Tiden bare flyr avgårde! Rart å tenke på at jeg er i min 18. uke nå. Knøttet i magen har begynt å gi seg til kjenne også. Trodde jeg måtte vente lenger, men har vært et par dager nå som han har romstert inni der. Morsomt! Skal på UL i morgen, og er spent på hvordan han ser ut (og om jeg fortsatt kan si "han"). Gleder meg! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. november 2007 #603 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg er inne i min 18. uke nå og tiden virkelig flyr. Har begynt å få mage og på mandag er det UL - med skrekkblandet fryd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. november 2007 #604 Del Skrevet 15. november 2007 Moro med UL! Er skikkelig spent på deres vegne jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 15. november 2007 #605 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg ser med sukk på UL-bildene som henger på kjøleskapet hver morgen... Gleder meg så til den lille kommer ut. Er det forresten noen fler som av og til blør fra tannkjøttet? Noen ganger når jeg pusser tennene så spytter jeg ut rosarødt skum etterpå... Merker ikke noe annet og prøver å se hvor det kommer fra, men det er borte like fort som det kom... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 15. november 2007 #606 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Jepp, jeg blør også fra tannkjøttet. Ikke hver gang jeg pusser, men av og til. Er helt normalt under graviditet. Her står det mer om tennene under graviditeten. Er veldig viktig å ta vare på munnen under denne perioden. Har nettopp bestilt time hos tannlegen til en sjekk. Endret 15. november 2007 av Nicky B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 15. november 2007 Forfatter #607 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg er inne i min 18. uke nå og tiden virkelig flyr. Har begynt å få mage og på mandag er det UL - med skrekkblandet fryd. Jøss har det gått så fort? Husker når du fikk timen da syns jeg det virket som en halv evighet til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. november 2007 #608 Del Skrevet 16. november 2007 Jøss har det gått så fort? Husker når du fikk timen da syns jeg det virket som en halv evighet til... Ja, det har gått knallfort. Jeg er nesten sjokkert selv jeg Men det er jo deilig at dagene flyr og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2007 #609 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg ser med sukk på UL-bildene som henger på kjøleskapet hver morgen... Gleder meg så til den lille kommer ut. Er det forresten noen fler som av og til blør fra tannkjøttet? Noen ganger når jeg pusser tennene så spytter jeg ut rosarødt skum etterpå... Merker ikke noe annet og prøver å se hvor det kommer fra, men det er borte like fort som det kom... :klø: Har merket det en stund. Det blør ofte når jeg bruker tanntråd, og jeg blør generelt lettere fra tannkjøttet. I dag er det skikkelig ille faktisk, har rett og slett vondt i tannkjøttet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. november 2007 #610 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg blør også mye fra tannkjøttet. Har alltid gjort det, men nå er det skikkelig ille. Det er ikke vondt, men om jeg suger i tennene så blør jeg fra flere steder. Jeg har vondt i flere tenner, så jeg regner med at jeg har flere hull. Har sårbare tenner fra før av, så jeg regner med det blir en skyhøy tannlegeregning etter denne graviditeten ja... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2007 #611 Del Skrevet 16. november 2007 Har aldri hatt hull i tennene før jeg... Men en eller annen gang må de vel komme. Men siden jeg på en måte har vondt i alle tennene, tror jeg neppe det er snakk om hull... Håper jeg! Tror det kommer mer av sårt tannkjøtt her... Virkelig irritrende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. november 2007 #612 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg blødde en del fra tannkjøttet sist jeg var gravid, men har ikke gjort det ennå. Nå blør jeg neseblod og det er ikke like sjarmerende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 16. november 2007 #613 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg er sjeleglad for å ikke ha blødd neseblod på lenge. Bank i bordet. Jeg måtte inn til øre-nese-hals-spesialist for å svi igjen et blodkar i nesen, og det gjorde noe så HELVETES vondt. Neste gang blør jeg heller ihjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. november 2007 #614 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg er sjeleglad for å ikke ha blødd neseblod på lenge. Bank i bordet. Jeg måtte inn til øre-nese-hals-spesialist for å svi igjen et blodkar i nesen, og det gjorde noe så HELVETES vondt. Neste gang blør jeg heller ihjel. Dæven..... *skremt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 17. november 2007 #615 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Mulig jeg har lav smerte-terskel. Ikke vet jeg. Men hvis fødselen er mye vondere enn det der, så skal ikke jeg ha flere enn denne ungen i hvert fall Endret 17. november 2007 av Kykkelikokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. november 2007 #616 Del Skrevet 19. november 2007 Nå er det mindre enn en halv time til jeg skal på UL og jeg gruer meg og gleder meg noe vanvittig. Klokka 9 skal jeg i ilden og det blir en opplevelse med mixed feelings for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 19. november 2007 #617 Del Skrevet 19. november 2007 Håper alt står bra til da med UL Monja...er spent på oppdatering. fikk vite på min UL at jeg er lenger på vei enn antatt - så i morgen er jeg gått 20 uker...det går så fort altså Neste uke så er det halvgått svangerskap, det er merkelig å tenke på det... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 19. november 2007 #618 Del Skrevet 19. november 2007 Nå er det mindre enn en halv time til jeg skal på UL og jeg gruer meg og gleder meg noe vanvittig. Klokka 9 skal jeg i ilden og det blir en opplevelse med mixed feelings for min del. Det går helt sikkert fint!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. november 2007 #619 Del Skrevet 19. november 2007 Ferdig med ordinær UL. Vi fikk se en supersjenert baby. Lå stort sett med ryggen til og ville ikke vise oss noenting. Så bildene vi fikk med er av ryggraden Men hodet er fint og hjernen så perfekt ut. 10 fingre og 10 tær. Lunger og nyrer fikk vi såvidt glimt av og magesekken var på plass. H*n var veldig beveglig, men passa på så vi ikke fikk se ansiktet skikkelig (Det vi så var helt forskjellig fra ansiktet til smurfen iallefall) Og kjønn fikk vi ikke sett, ikke hjertet skikkelig heller. Så vi har fått ny UL den 4. januar klokka 9. Da skulle hun prioritere å se på hjertet og kjønnet. Ut fra det hun så av hjertet var alt normalt og det var ingen avvik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 19. november 2007 #620 Del Skrevet 19. november 2007 Da kan jeg oppsummere min UL fra fredag. Har vært på UL tidligere i svangerskapet, så visste jo litt hva jeg kunne forvente meg, men spennende var det! Jordmora måtte holde på i omtrent en time for å få de bildene hun var ute etter. Hun klemte og styrte rundt med "Ul-dingsen" på magen min. Knøttet ville ikke vri seg i riktig retning. Så vi fikk god mulighet til å se vidunderet fra alle vinkler. Vi fikk vite vekt, lengde og kjønn. Jeg ble også satt frem 3 dager, så i dag er jeg 18+6! Helt sykt hvor fort tida går! Jeg var litt skeptisk til hvordan jordmor skulle være. Har hørt litt fortskjellig om sykehuset, men vi fikk en kjempefin opplevelse. Mannen ble litt rørt til og med. :love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå