April Skrevet 23. august 2008 #6161 Skrevet 23. august 2008 Så ufordraglig dame du møtte på , Nicky! Sånne folk skulle ikke hatt lov til å jobbe med mennesker. Godt du har fått skrevet brev. Maken til drittkjerring!!! Lurer forresten på om vi skal gå over til sportsdelen nå på OTH vogna.. Christian går nesten helt ned i kanten på bag`n, så jeg tror kanskje det hadde vært greit å bytte snart. Men da er han jo plutselig blitt så stor :cry: Jeg vil ha baby`n min lenge.. Han smatter og sutter noe voldsomt på fingrene sine. Og så ruller han fra rygg til mage en gang om dagen har gjort de siste dagene! Jeg har heller ikke mange rådene, Trampe. Men vi prøvde å venne Victoria av med nattamming og jeg mener det ble litt bedre etter det. Hun fikk ikke mat før i 5 tiden og etterhvert funket det. Men det er tøft når avvenningen står på, men det er det jo også å amme annenhver time.. De siste nettene har Christian vært litt bedre, men begynner han å tulle igjen kommer jeg til å gjøre som Nicky B. Når vi flytter i eget hus om et par mnd. skal han på eget rom og ingen amming om natten, håper jeg!!
Kykkelikokos Skrevet 23. august 2008 #6162 Skrevet 23. august 2008 Leste et utrdag om babysøvn som bare gjorde meg enda mer sikker på at vi aldri kommer til å benytte meg av Ferbers metode: He awakes in a mindless terror of the silence, the motionlessness. He screams. He is afire from head to foot with want, with desire, with intolerable impatience. He gasps for breath and screams until his head is filled and throbbing with the sound. He screams until his chest aches, until his throat is sore. He can bear the pain no more and his sobs weaken and subside. He listens. He opens and closes his fists. He rolls his head from side to side. Nothing helps. It is unbearable. He begins to cry again, but it is too much for his strained throat; he soon stops. He waves his hands and kicks his feet. He stops, able to suffer, unable to think, unable to hope. He listens. Then he falls asleep again....
Trampe Skrevet 23. august 2008 #6163 Skrevet 23. august 2008 Eget rom i kveld for første gang. Han har vrælt i snart to timer. Ingenting funker. Bortsett fra å ta ham opp og gi ham pupp, men han våkner igjen med en gang jeg legger ham ned igjen. Hadde han bare sovnet litt fortere - og sovet resten av natta - så hadde jeg ikke klaget. Men om jeg ikke stiller opp med puppen ørten ganger i natt er det på samme viset om et par timer. Kykkelikokos: Jeg prøver å legge tidligere. I dag var han i seng halv sju. Men det ser ikke ut til å hjelpe. Jeg skal dra på en annen helsestasjon og spørre om råd der. Helsesøstera vår sier bare uffda og oida og råder oss til å bære ham i søvn i babybjørn. Så mye hjelp er det i henne...
Trampe Skrevet 23. august 2008 #6164 Skrevet 23. august 2008 Hvis du hadde en unge som skrek og skrek og skrek i timesvis hver eneste kveld, ingenting funker, ungen er kokvarm av å hyle, han er helt ifra seg og utslitt, og du aner ikke din arme råd. Hvis du hadde opplevd det hver eneste kveld så hadde du ikke posta innlegg som det der. Det hjelper IKKE!!!
Kykkelikokos Skrevet 23. august 2008 #6165 Skrevet 23. august 2008 Det er ikke bare om å legge tidlig, altså. Det er viktig å treffe riktig søvntidspunkt. Det er som et tog. Det ankommer stasjonen, og hvis man ikke rekker å hoppe på da, så har toget gått. Det er ikke sikkert det ankommer stasjonen til samme klokkeslett hver dag Har også lest litt om no cry sleep solution. Det som anbefales i din situasjon er ikke å fjerne puppen brått og brutalt, men å fortsette å amme. Men i stedet for å amme helt i søvn, så skal man lirke ut puppen når sugingen begynner å bli roligere og babyen viser tegn til å nesten sovne. Ofte vil babyen prøve å lete etter puppen i starten. Man skal da prøve veldig forsiktig å holde munnen til babyen lukket med en finger unger haken, samtidig som man bysser forsiktig. Hvis babyen kjemper i mot eller protesterer skal man starte på nytt igjen med amming og fjerning av pupp igjen så ofte som nødvendig for at babyen skal sovne. Her er et lite utdrag: How long between removals? Every baby is different, but about ten to sixty seconds between removals usually works. You also should watch your baby's sucking action. If a baby is sucking strongly or swallowing regularly when feeding, wait a few minutes until he slows his pace. Usually, after the initial burst of activity, your baby will slow to a more relaxed, “fluttery” pace; this is a good time to begin your removal attempts. It may take two to five (or even more) attempts, but eventually your baby will fall asleep without the pacifier or nipple in her mouth. When she has done this a number of times over a period of days, you will notice the removals are much easier, and her awakenings are less frequent. Resten kan leses her: http://www.pantley.com/elizabeth/books/007...isbn=0071381392
Kykkelikokos Skrevet 23. august 2008 #6166 Skrevet 23. august 2008 (endret) Hvis du hadde en unge som skrek og skrek og skrek i timesvis hver eneste kveld, ingenting funker, ungen er kokvarm av å hyle, han er helt ifra seg og utslitt, og du aner ikke din arme råd. Hvis du hadde opplevd det hver eneste kveld så hadde du ikke posta innlegg som det der. Det hjelper IKKE!!! Sorry Tingen er jo at du er der for babyen din. Det er jo separasjonsangsten og frykten for å ikke bli hørt det handler om.. Endret 23. august 2008 av Kykkelikokos
LaraCroft Skrevet 23. august 2008 #6167 Skrevet 23. august 2008 Uff - jeg føler med lille babyen din jeg Trampe. Tenk og ikke kunne fortelle hva det er som plager seg da
April Skrevet 23. august 2008 #6169 Skrevet 23. august 2008 Uff a meg, Trampe! Det høres jo helt vanvittig slitsomt ut. Jeg har ingen råd å komme med, men jeg ville ikke kjørt med han til han sovner eller bære i Babybjørn. Men som du sier-du vil prøve en annen helsestasjon, det ville jeg gjort og. De må jo kunne komme med noe mer konkret enn bare å si huff da! Det er for dårlig av en helsesøster syns jeg! Får så vondt av deg..
Nicky B Skrevet 23. august 2008 #6170 Skrevet 23. august 2008 Trampe: Er det noen lyder han roer seg ned av da? Feks støvsuger eller føner? Hvordan er lydene hos moren din kontra hjemme? Hvis du vil kan du få låne "ikke gråt" cd'en vår for å teste om det hjelper. Ta kontakt med Karin Naphaug, hun er søvekspert på barn og gir hjemmekonsultasjoner. Dette skal du ikke slite med! Karins nettside
Trampe Skrevet 24. august 2008 #6171 Skrevet 24. august 2008 Takk for trøsten Kykkelikokos: Det var ikke meningen å glefse. Men i går hylte han i to og en halv time. Jeg takler ikke å ha den hylingen i øret, så jeg la ham fra meg litt innimellom. Jeg er jo der for ham, jeg forlater ham ikke, det vet han godt. Men jeg trengte en pause, klikka meg inn hit og fikk det der slengt i trynet. Det trengte jeg absolutt ikke akkurat da...men jeg skulle lusket stille ut igjen i stedet for å glefse til deg. Den andre linken du la med var litt lettere å svelge, den metoden bruker jeg faktisk. Det er det jeg har drevet med ei stund nå, og han er blitt mye lettere å legge i sin seng. Nicky: Tusen takk for link. Boka er bestilt, håper den kommer fort. Det med lyder vet jeg ikke helt. Det er stille hos mamma, der sover han på pikerommet mitt på loftet. Det er forsåvidt stille her også, så jeg skjønner ikke helt det der. Ikke gråt-cd, kan jeg bestille den noen steder? Begynner å bli lettere desperat her nå. Natta gikk forsåvidt greiere enn vanlig. Når han endelig sovnet sov han over den første matingen som bruker å være klokka 23. Mulig det var fordi han sovna så seint, jeg vet ikke. Men han var våken 01, 03 og 05. Så var det morgen 06:30 og da tok pappaen han. De andre gangene fikk han pupp og sovna igjen på ti minutter. Det er forsåvidt levelig.
-Ea- Skrevet 24. august 2008 #6172 Skrevet 24. august 2008 til deg Trampe... Håper du får det litt lettere snart.
monja Skrevet 24. august 2008 #6173 Skrevet 24. august 2008 Jeg får helt vondt av å lese hvordan dere har det, Trampe. Håper virkelig dere får det til å snu seg snart
Gjest imli Skrevet 24. august 2008 #6174 Skrevet 24. august 2008 Har du prøvd å sitte ved senga hans og kose og stryke ham Trampe? Mens han bruker smokk eller tommel? Det har begynt å funke her... Har ellers ingen gode råd...
Gjest imli Skrevet 24. august 2008 #6175 Skrevet 24. august 2008 Her har heldigvis soving og legging blitt enklere i det siste. Tror og håper vi er på rett vei nå. Han har stort sett våkna bare en gang de siste nettene (hvis jeg regner natta fra han legger seg i 20-tida til kl 06), og det er deilig. Legginga kan fortsatt være vanskelig, men er stort sett over på 0,5 til 1 time. Det har begynt å funke veldig bra med metoden beskrevet over.
LaraCroft Skrevet 24. august 2008 #6176 Skrevet 24. august 2008 Ikke Gråt Lykke til videre Trampe - håper denne hjelper:)
LaraCroft Skrevet 24. august 2008 #6177 Skrevet 24. august 2008 (endret) Selv er jeg nok litt slapp når det gjelder leggemetoder.... Holder fortsatt på med å legge han ved siden av meg for siste pupp før legging slik at han sovner på puppen. Før jeg leggen han over i egen seng. Hadde tenkt til å starte ny metode - sitte i stol og amme lillegutt, for deretter å legge han over i sengen, uansett om han er våken eller ei - men det er blitt utsatt pga at kjæresten skal jobbe borte i 4 dager. Greit å ha han hjemme som avlastning hvis det skulle bli mye arbeid. Tenker hvis det skulle bli noen problemer å bruke den metoden du snakker om Imli:) Ellers så har lillegutt fått en tann opp - så dentinox måtte brukes i kveld for å roe han litt ned... så fort lillegutt blir stor da Endret 24. august 2008 av LaraCroft
Trampe Skrevet 24. august 2008 #6178 Skrevet 24. august 2008 Nå skulle jeg akkurat til å skrive her at han sovna halv åtte og har sovet siden, men nå våkna han...
sønnavind Skrevet 24. august 2008 #6179 Skrevet 24. august 2008 er dessverre det eneste jeg kan bidra med, Trampe. Krysser fingre for at han sovner igjen om ikke altfor lenge, og at han sover over en amming i natt også.
Trampe Skrevet 24. august 2008 #6180 Skrevet 24. august 2008 Sånn. Ti minutters pupp, så sov han igjen. Her må det nok avvenning til ja, men det blir ikke ennå. Jeg synes han er for liten... og så vil jeg være sikker på at han ikke er sulten om natta før jeg avvenner ham. Han sovna ved puppen kvart over sju ca, og jeg la ham over i hans seng uten trøbbel. Uten skriking. Så utrolig deilig Det er godt med sånne kvelder. Jeg har ligget på gulvet og trent litt med Pilatesballen min, hjelpe meg så dårlig stelt det er i mageregionen her... er helt støl etter bare oppvarmingsøvelsene... Takk for linker og råd og trøst og alt. Det er godt å ha et sted å blåse ut. Nå skal jeg spise og lage meg en kopp kakao.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå