blåmeisa Skrevet 22. august 2008 #6141 Skrevet 22. august 2008 Jeg har lest Evas øye (krim) til lillemann på sengen nå. Lillemann ligger med store øyner mens mor skjelver i spenning!
Nicky B Skrevet 22. august 2008 #6142 Skrevet 22. august 2008 Hadde helt glemt papir/matpapir. Når frøkna var på den alderen var hun kjempeglad i å leke med matpapir. Vi rev i stykker servietter foran henne og da lo hun seg helt fillete. Det må jeg teste med veslegutt! (Nå er jeg litt hønemor, men det kan være fort gjort at de får papirkutt av enkelte typer papir samt at trykksverte ikke er så sunt, så leken bør overvåkes godt... ) Ringte fastlegen min i dag og fortalte om gårsdagens episode på sykehuset, hun ba meg skrive et brev til overlegen og klage for denne dama er vist kjent for å være heslig. Fastlegen min hadde skrevet et brev til overlegen i vinter på vegne av en annen pasient som følte seg like overkjørt som det jeg gjorde og forklart at slik går det bare ikke an å oppføre seg. Så det var nok ikke en dårlig dag hun hadde i går nei. Stakkars kvinnemenneske, tenk å ha det så miserabelt at hun må oppføre seg sånn?!
linky Skrevet 22. august 2008 #6143 Skrevet 22. august 2008 Papirriving er populært her i gården også
Murmelmy Skrevet 22. august 2008 #6144 Skrevet 22. august 2008 Bra du tar tak i dette, Nicky. Sånne folk burde ikke i være i yrker hvor man har med andre mennesker å gjøre . Her sover snuppa sin andre dupp for dagen. Jeg har støvsuget huset, tørket støv, satt på en maskin med klær og en med oppvask og tatt ut av oppvaskmaskinen. Nå slapper jeg av med et glass vann og en bolle popcorn . Skal bli flinkere til å drikke vann og har nå drukket tre glass *stolt*. Naboen fra årvoll er på vei med datteren (som er like gammel som storebror) og magen hvor hun venter en lillesøster i desember . Blir godt å se dem igjen, vi hadde så utrolig fin tid sammen da vi gikk hjemme med de eldste.
Gjest imli Skrevet 22. august 2008 #6145 Skrevet 22. august 2008 Tror bebisen får i seg litt trykksverte, men, men. Det er morsomst å rive. Men kanskje best med matpapir sånn egentlig, selv om det ikke har like mange spennede farger da Her synes bebisen det er gøy å se på Tv også... OL er visst kjempemoro Lurer på om de skjønner at det er mennesker på TV? Lurer på hva de tenker om sånnt... Er jo så mye nytt for dem her i verden! Godt du ble tatt på alvor av fastlegen da Nicky B, så satser vi på at klagen fører frem
LaraCroft Skrevet 22. august 2008 #6146 Skrevet 22. august 2008 Her har det ikke skjedd så mye spennende idag enda - har hatt ti dupper på lillegutt, og litt OL titting - ja Imli, OL er visst veldig underholdenen Jeg har vært hos fysioterapeut nå og da har lillegutt vært med pappa på jobb. Skal bli spennende når de kommer hjem å høre hvordan det gikk. Slik er det når familien bor langt unna, ikke noe barnevakt da nei... Godt å høre Nicky B at fastlegen din kjenner til saken, det gjør jo det hele litt enklere:) Jo flere klager som blir sendt på denne hurpa av ei kjerring, jo større sjanse er det for at hun blir overflyttet - kanskje til et mørkt lager
marsy Skrevet 22. august 2008 #6147 Skrevet 22. august 2008 Papir har jeg ikke prøvd. Men det er stas å "passe på" brød når vi er i butikken. Da får hun et brød i fanget, som hun holder hardt fast Her skal jo alt inn i munnen, så jeg er litt skeptisk til å rive i papir, kjenner jeg... (hønemor...) OL, og fotball EM har vært høydare på TV. Hun ligger på matta si og titter i vei. Hva slags andre aktiviteter har dere for å underholde de små? Hun underholder seg selv med rangler og biteleker. Har lest litt for henne (Roald Dahl), med henne liggende ved siden av meg eller sittende i fanget. Ellers synger vi og danser litt til musikk Prøver nemlig å gi frøkena god (altså min) musikksmak
Nicky B Skrevet 22. august 2008 #6148 Skrevet 22. august 2008 Veslegutt var totalt uinteressert i papir. Var så vidt han gadd kikke på servietten. Go boken marihøna til frøkna derimot, var en hit, så den knaskes på og slenges vilt om til frydefulle hvin. Ellers er "jakte på beina" sine en favoritt aktivitet om dagen, men han er litt tung i stumpen, så beina detter ned igjen ganske fort. Har forøvrig skrevet et 3-siders brev til overlegen og skal poste det straks! Murmel: Hvordan har det gått med viruset? Jeg har hatt virus selv og tok med pc'en på jobb slik at dataeksperten der kunne fikse den. Hentet den på tirsdag under forsikringer om at alt var bra med PC'en. Skrudde den på og den var like ille som da jeg leverte den, så jeg har fått god veiledning på et dataforum. Har holdt på i tre dager med diverse scans og opprenskningsprogrammer og i dag er maskinen friskmeldt! (Litt stolt av meg selv da.)
Murmelmy Skrevet 22. august 2008 #6149 Skrevet 22. august 2008 Nicky: Vi fikk en cd i posten nå som kanskje tar viruset. Hvilke program kjørte du og var alle gratis?
Gjest imli Skrevet 22. august 2008 #6150 Skrevet 22. august 2008 Her underholdes baby med div bamser, leker med lyd, rangler, matpapir, blader, babygym, vippestol, TV, musikk og mamma som synger, lager rare lyder eller "borte-titt-tei-leken" Nå går han løs på et nytt blad her
Nicky B Skrevet 22. august 2008 #6151 Skrevet 22. august 2008 Nicky: Vi fikk en cd i posten nå som kanskje tar viruset. Hvilke program kjørte du og var alle gratis? Alle program og all datahjelp var gratis hos malwareremoval.com Der laget jeg en egen tråd om mitt problem og en av de som jobber for forumet gav meg step by step beskrivelser og kikket nøye gjennom loggene etter hvert trinn. Han gav meg også trygge linker å laste ned fra slik at maskinen ikke skulle bli ytterligere infisert. Forskjellige problem krever forskjellige løsninger, samt at mange av programmene er kraftige og kan slette ting man trenger å ha på PC'en. Er derfor det er viktig at fagfolk kan se over de ulike logger. Mitt problem var to trojanere som hadde gjemt seg godt. For selv om PC'en virker frisk og ikke har noen symptomer etter å ha kjørt noen program, betyr ikke det at pc'en er friskmeldt. (slik som datamannen på jobb tilsynelatende trodde.)
Murmelmy Skrevet 22. august 2008 #6152 Skrevet 22. august 2008 AHA, da får jeg legge inn pcloggen min etter at vi har kjørt gjennom cden. Har vært pålogget internett i snart en time nå uten at det har poppet opp noen vinduer
sønnavind Skrevet 22. august 2008 #6153 Skrevet 22. august 2008 Her ser vi på tv, trimmer på matta, leser, synger og kjører karusell. Storesøster synes papir er fantastisk, lillesøster er mer behersket . Ga storesøster en bit matpapir i dag, og det var gjennombløtt med det samme. Tror hun klør ganske bra i gommene om dagen.
Catus Skrevet 23. august 2008 #6154 Skrevet 23. august 2008 God morgen. Det ble morgen før klokka slo seks i dag. Hadde lyst til å sove en halvtime til, men det er jo umulig med en smørblid og pratsom baby i nærheten. Her er underholdningen babygym (veldig populært!), vippestol med litt leker på, diverse biteleker, rangler og bamser, TV (vi så på barnetv sammen i går; Fragglene er morsomt!) samt en mamma som synger, danser, blåser på magen, ruller ham rundt og slike ting. Vi har det veldig morro sammen.
MzS Skrevet 23. august 2008 #6155 Skrevet 23. august 2008 Går i det samme med underholdningen her også ja Leker man kan holde i og bite på (gjerne med lyder), babygymen, matta på gulvet (rulletrening osv), sitte/stå på fanget og bli tullet med, sitte i jumperoo'en, sitte i vippestolen og se på oss gjøre husarbeid osv, og ellers bli løftet og tullet og tøyset med. Han ELSKER å se på TV i vippestolen, men mannen har fått streng beskjed av mammaen sin at sånt er ikke bra for babyer, så det har vi prøvd å kutte litt ned på. Litt trist syns jeg da, for han koser seg så sinnsykt når han ser på TV. Særlig Playhouse Disney! Hyler og ler og hviner av fryd Så jeg gjør det iblant likevel jeg da. Shoot me...
Trampe Skrevet 23. august 2008 #6156 Skrevet 23. august 2008 Her er også TVn den største underholdningskilden. Ellers har vi babygym, men den bruker han ikke så mye lenger. Han ruller fort bort fra den. Vi bruker lekene fra den løse, da. Han elsker plastposer. Her om dagen hadde jeg handla noen klær, og posen sto på badet. Jeg gikk fra ham på badegulvet for å hente klær til ham, og tror dere ikke han fikk tak i posen, kasta ut klærne, og storkoste seg med kvitteringa i den ene hånda og posen i den andre...og veksla på å putte de i munnen Jeg er dårlig mamma jeg da, som lar ungen leke med plastposer Jeg tok den fra ham altså. Det var ikke like populært. Vi har flytta senga hans inn på eget rom. Jeg rydder og ordner og vasker der inne. Tenk at lillegutten min skal sove på eget rom. Er han virkelig blitt så stor??? Nå må jeg bare flytte inn seng til meg. For jeg skal nemlig ha seng der inne jeg også. Jeg regner med at det blir en del amming om natta ei stund fremover. Håper bare så inderlig at han sover bedre der. I natt sovna han 20:30. Våken 23:00, 01:00, 02:30, 04:30, 05:15 og til slutt 06:15. Sånt blir man trøtt av. Men han ble levert i gjestesenga hos pappaen halv sju, så sov jeg til ni. Deilig
Gjest imli Skrevet 23. august 2008 #6157 Skrevet 23. august 2008 Uff, håper eget rom funker for dere Trampe. Så mange oppvåkningher pr natt høres slitsomt ut. Her våkna bebisen bare en gang i natt, men bestemte at det var morgen kl 6. Fikk gitt ham mer mat, og så sov vi til nærmere ni, noe som førte til at han ikke ville sove formiddagslur og hele dagen dermed blir forkludra
Trampe Skrevet 23. august 2008 #6158 Skrevet 23. august 2008 Ja, hvis eget rom ikke funker vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... :klø: Har fått så mange råd. Noen sier at jeg skal la ham skrike. Andre sier at jeg skal la ham sove i min seng om natta og forsyne seg når han vil. Noen sier at det funker å kjøre bil hver kveld. Noen sier jeg skal bære ham i søvn. Andre sier jeg skal legge meg i hans seng når han blir urolig. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.
Kykkelikokos Skrevet 23. august 2008 #6159 Skrevet 23. august 2008 Trampe: Var på tur med nabodamene her om dagene, og da kom vi inn på dette med søvn. Hun ene hadde litt søvnproblemer med storebror, og de hadde i den forbindelse fått låne en informasjonsvideo fra helsestasjonen. På videoen ble det vist eller fortalt at det var viktig å legge ungen til riktig tid. Med en gang babyen viste tegn til å være trøtt, skulle man legge han/henne. Hvis man vente for lenge kunne toget være gått. Det kunne føre til at det tok mye lengre tid på å få babyen til å sovne, men aller viktigst var at babyen ikke fant den dype søvnen. Dette gjorde at det ble mye hyppigere og raskere oppvåkninger i løpet av natten. Kanskje dette kan være nøkkelen til å få bedre nattesøvn for dere?
Nicky B Skrevet 23. august 2008 #6160 Skrevet 23. august 2008 Han ELSKER å se på TV i vippestolen, men mannen har fått streng beskjed av mammaen sin at sånt er ikke bra for babyer, så det har vi prøvd å kutte litt ned på. Litt trist syns jeg da, for han koser seg så sinnsykt når han ser på TV. Særlig Playhouse Disney! Hyler og ler og hviner av fryd Så jeg gjør det iblant likevel jeg da. Shoot me... Frøkna elsket (og elsker) playhouse disney når hun var på den alderen også. Men det som lenge fikk henne til å komme ålende foran tv'en var videoen til You're beautiful av James Blunt. Hun var så fascinert av Blunt'en. Jeg lot henne se litt tv jeg da, det får hun fortsatt. Hun har en særs aktiv fantasi, lærte å snakke veeeldig tidlig, men er samtidig veldig glad i uteaktiviteter så jeg tror ikke tv er så ille som alle skal ha det til. En annen ting som var veldig populært når vi bodde i leilighet var å sitte i vippestol på badet foran vaskemaskinen som gikk rundt! Her er ikke veslegutt så interessert i tv, men er blitt veldig glad i diverse biteleker og rangler, for ikke å glemme kluter. Han har en klut med masse lapper på og den er fin å gnage på. Har fått så mange råd. Noen sier at jeg skal la ham skrike. Andre sier at jeg skal la ham sove i min seng om natta og forsyne seg når han vil. Noen sier at det funker å kjøre bil hver kveld. Noen sier jeg skal bære ham i søvn. Andre sier jeg skal legge meg i hans seng når han blir urolig. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Hva sier magefølelsen din? Følg den du! Ville vært forsiktig med å venne ham til nattlige bilturer samt å bære i søvn. Da gjør du deg selv en bjørnetjeneste tror jeg. Han er snart 6 måneder, ikke sant? Da vente jeg frøkna av med nattepupp. Bestemte meg for at mellom 23 og 06 skulle hun ikke få pupp og tilbød henne tutekopp med vann når hun våknet. Gav henne kos oppe i senga ved å stryke kinnet, nusse panna, holde hånda etc. Første natta var helvete med mye grin fra både frøkna og meg, andre natta var heller ikke særlig morsom. Men tredje natta sov hun over et par amminger, fjerde natta likeså og etter fem netter sov hun faktisk fra 23 til ca 5:30 Veslegutt tror jeg ikke det blir aktuelt med nattepuppavvenning, han sover stort sett rundt. Noe jeg blir like forundret over siden frøkna var såpass utfordrende...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå