Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, Trampe... :klemmer: Sørg for å få sovet ut litt i helgen hvertfall da!

Takk for diverse tips til øvelser, jenter! Skjønner nå at vi har hatt en dårlig (eller hvertfall lite engasjert) fysioterapeut - han har nemlig ikke kommet med en eneste øvelse vi skal gjøre. Har bare fått beskjed om å prøve å få han til å ligge på venstre side og å leke med han på den siden. Kanskje vi skulle kommet oss til en manuellterapeut i stedet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imli: Rimi.no. Der må du legge inn adresse og navn etc etc, og så har du hentelapp i posten, neste hentelapp kommer automatisk (6-12 mnd) Genial babypakke!

Skrevet

Vi var hos barnefysio i går. Skal trene intensivt to ganger per dag på hodeløfting (slik at hun blir flinkere til å bruke underarmsstøtten sin, og løfter enda høyere enn nå), og gå en gang i uken til fysio. Synes det var litt mye, men så at vi hadde fått innvilget 10 gratistimer ut året, så da får vi vel bare bruke dem da.....

Her var det en times heftig hylig i natt. Vet ikke om det var magevondt eller tenner eller begge deler.. hun har ihvertfall ikke vært sånn siden hun var nyfødt omtrent...

Skrevet

Her har vi sovet godt i natt, men det har vært verre med søvnen på dagtid. Han har vel sovet to dupper på 15 og 20 minutter siden klokka 8 i morges. Har lagt han igjen nå så jeg håper han sover en stund - og at jeg ikke sover - for jeg har kjøttet til kjøttsuppe på kok.

Skrevet

Dere som allerede har hatt dåp/navnefest:

hvor mye mat, kaker og drikke beregnet dere?

Skrevet
Dere som allerede har hatt dåp/navnefest:

hvor mye mat, kaker og drikke beregnet dere?

Alt for mye. Vi bestilte koldtbord til 20 personer, men det hadde nok holdt med 15. Vi var 18 personer da to meldte avbud. Kaker. Jeg bor jo i Midt Norge som er kjent for at det skal bugne av kaker. Så det ble alt for mange det og. Var sikkert 10 stk. En kasse brusm og da ble det enda noe igjen. Hvor mye kaffe det gikk aner jeg ikke, men det var ikke mye.

Skrevet
Imli: Rimi.no. Der må du legge inn adresse og navn etc etc, og så har du hentelapp i posten, neste hentelapp kommer automatisk (6-12 mnd) Genial babypakke!

Takk :)

Man må jo ta med seg det man kan få :ler:

Skrevet

Bestillte sånn kort på den rimi-pakka nå. Den så jo kjempebra ut da :)

Skrevet

Nå har vi vært hos den største megge- legen jeg noensinne har møtt på! Skikkelig ekkel hagge med null people skills. :frustrert:

Etter gulpeepisoden for snart to uker siden sendte fastlegen min en purrehenvisning på sykehuset for å få fortgang i utredningen. På tirsdag ringte de og hadde fått en timeavbestilling for i dag som vi kunne få.

I dag ble vi møtt av en brysk dame som tydeligvis har lært sine manerer av galopperende ville okser for hun var ufin så det holdt.

Hun åpnet ballet med å fortelle meg at jeg var ti minutter forsinket. "Hvorfor i all verden dro du ikke hjemmefra tidligere? Du har kun 15 min til rådighet så det er bare å kle av barnet."

Mens han ligger på vekta ser hun på meg og spør om jeg tror barnet mitt er sykt.

Gulpingen er i overkant sa jeg, så det er mye her som ikke stemmer.

Barnet ditt er helt friskt sa hun. Jaha? begynte jeg. Ja, avbryter hun meg. Ditt barn er helt friskt. Vi ser dette hele tiden.

Og du vet han er frisk fordi du har sett røntgen/ultralydbilde av magen hans og PH målinger, sa jeg litt lettere oppgitt.

Nei, det trengte hun ikke å se og hun skulle slett ikke rekvirere slik utredning for hun så på vektkurven at her var en fullstendig frisk gutt som dessuten var for tjukk, så jeg kunne bare kutte ut flaske. (Skal ikke gutten få mer mat etter amming når han er tydelig sulten liksom? Det morsomme er at frøkna lå nesten en kilo over veslegutt i vekt på dette tidspunktet her og hun fikk bare pupp)

Hun aktet slett ikke å henvise han til videre behandling for det var bortkastet. At det surkler hele tiden bak i halsen var visst også helt normalt. At han gulpet opp mer av MM enn MME nektet hun å tro på.

Han ville vært mye tynnere hvis han var syk, så sprutegulp i puljer samt fontener når man ligger på rygg var også visstnok heeeeeelt normalt. Jeg var bare en overhysterisk mor som innbilte meg ting.

Hun overhøvlet meg fullstendig. Jeg mistet totalt munn og mæle og var på gråten når jeg gikk ut derfra.

I morgen skal jeg ringe fastlegen min og fortelle henne hvordan dette gikk. Jeg skal ha utredning av veslegutt og nekter å godta dette. Møkkakjerring!!!!

*Godt å få det ut!*

Skrevet

Herregud for ei møkkakjerring!!! Er det muuulig??? :overrasket:

Er det noen steder man kan rapportere slike mennesker?? Hun kan ha hatt en dårlig dag, men det får være måte på..

Stå på krava og krev henvisning til en annen lege!! :kose:

Skrevet

:overrasket:

Er det mulig å bli behandlet på den måten :overrasket:

Håper det ordner seg hos fastlegen da og at du kan få henvisning til en litt mer normal lege.

Skrevet

:overrasket:

Kjenner jeg blir helt stum her jeg sitter. Skriv klage fylkeslegen. Det hadde jeg gjort.

Skrevet

Ja Nicky B - dette må du klage på samtidig med at du ber din fastlege om ny utredning. Slik skal man ikke behandles av fagfolk...fytti grisen for ei kjerring altså :kjefte:

Skrevet

Monja: er jo trønder selv, så det blir nok ikke for FÅ kaker ihvertfall :fnise:

Nicky: skriv klagebrev til fylkeslegen og sykehuset! Det går pokker meg ikke an å oppføre seg sånn! :kjefte:

:klem:

Skrevet

Klage skal skrives ja, selv om den ikke fører til noe skal hun ihvertfall få høre at slik oppfører man seg bare ikke.

Det skal litt til for å vippe meg av pinnen og jeg lar meg egentlig ikke opprøre over mye, men denne oppførselen syns jeg var hinsides normalen.

Jeg som ikke er redd for å si fra og har håndtert mange merkelige mennesker innen jobben som journalist, mistet altså helt munn og mæle over at det gikk an å oppføre seg sånn.

Veslegutt veide forøvrig 7,4 kg og var 65 cm lang. (lurer litt på veiinga siden vekten viste -200 etter at veslegutt ble løftet av. Tror ikke hun stilte den inn riktig.)

I hvertfall er han ikke for tjukk på noen som helst måte.

Eneste som var tjukt i det rommet, var hodet på dama!

Skrevet

Æsj, for ei fæl kjerring, Nicky B! At det går an å oppføre seg sånn... Skriv klage ja :Nikke: Håper det ordner seg med en mer menneskelig lege...

Liker deres babyer å ødelegge aviser og blader? Min elsker å leke med bladene mine, nå ligger han og sutter på og river i et gammelt ukeblad. Pleier og bytte med ei venninne, så håper ikke hun tar det ille opp med noen herpa blader :ler:

Skrevet

Nicky: Herreli, er det virkelig mulig med en slik oppførsel av en lege? :overrasket:

Sannelig bra du vil skrive en klage, for det der går ikke an altså! Mulig hun hadde en dårlig dag ja, men det får da være grenser. Noen skulle rett og slett ikke hatt den jobben de har! *provosert*

Imli: Jeg har faktisk ikke prøvd trikset med aviser og blader, så jeg vet ikke. Men kanskje jeg skal prøve, for å se om han finner seg en ny og spennende hobby? :ler:

Skrevet

jepp, blader er superunderholdende her i huset! kan ligge lenge å rive i dem. matpapir er også morsomt. og man må jo lære dem tidlig leseglede!

:ler:

Skrevet

Ja, det er sant. :ler:

Men det prøver jeg å gjøre ved å lese for ham. Eller; det blir ikke så mye skikkelig lesing enda, men han synes iallfall det er kjempemorro å se i bøker. Spesielt tøyboka hans med forskjellige dyr i. Når mamma lager dyrelyder til er det ekstra morro. :hjerte:

Matpapir skal jeg sannelig forsøke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...