blåmeisa Skrevet 20. august 2008 #6101 Skrevet 20. august 2008 mzs: Fysioterapeuten her snakket om en slags pute jeg kunne legge lillemann i. Skal prøve å forklare det. Den er myk, men med kant på slik, at du kan legge barnet på siden og så blir de liggende slik. Det er ikke ment for soving. Men leking når de ligger på gulvet, de kan godt sove med det også sa fysioterapeuten, men det var ikke enda godkjent for det, så hun ville ikke annbefale det. De selger de ofte brukt hos fysioterapeutene, da er de mye rimligere!
monja Skrevet 20. august 2008 #6102 Skrevet 20. august 2008 Så bra at han sov så lenge, imli :juhu: Negleklippingen går bra. Han sitter stille på fanget mens vi klipper. Og det gjør vi en gang i uka :dåne:
blåmeisa Skrevet 20. august 2008 #6103 Skrevet 20. august 2008 Så bra at han sov så lenge, imli :juhu: Negleklippingen går bra. Han sitter stille på fanget mens vi klipper. Og det gjør vi en gang i uka :dåne: Akkurat nå har jeg negleklipping annenhver dag etter badet. Skal ha dåp på søndag og neglene blir skarpe over natten, hadde ikke vært så kjekt med ett vakkert dåpsbarn som har klort seg opp i hele ansiktet. Ellers en gang i uken her og.... Foresten holder lillemann på å vokse ut av stampen i stellebordet. Har dere kjøpt noe nytt å bade i, eller lar dere de bade i stampen selv om det er smått med plass? Det er jo ikke kjempeliten plass, må bare krølle beina litt!
April Skrevet 20. august 2008 #6104 Skrevet 20. august 2008 Den til stellebordet brukte vi bare noen få ganger. Christian bader som regel i badekaret i en sånn liggestol eller hva det heter.. Så deilig med sånne netter, imli Her er de et kapitel for seg selv og storesøster har også begynt å komme inn om nettene Christian rulla bare den ene gangen i går, men kanskje det blir mer i dag Nå har jeg fått rydda unna litt klesvask og rydda i alle lekene til Victoria oppe. Finner igjen ganske mye rart. Hun elsker å putte ting i poser og bære rundt på de. Skal snart ta fatt på haugen med leker nede, gleder meg virkelig til lekerommet blir klart oppi huset og så håper jeg snart ryddegenet mitt funker på Victoria også Men nå frokost...
sønnavind Skrevet 20. august 2008 #6105 Skrevet 20. august 2008 Vi har vært hos fysioterapeut i dag. Storesøster er helt i rute, og er like sterk på begge sider. Hun ruller imidlertid kun mot venstre, og skal læres til å rulle mot høyre også. Lillesøster er mye svakere, og er ikke like sterk på begge sider. Fysioterapeuten la merke til at hun er mer den observerende typen enn storesøster som bare buser på og tester og prøver alt. Fikk noen øvelser vi skal gjøre for å trene opp brystmuskulaturen til lillesøster, men det var ikke noe å bekymre seg over . Klippe negler gjør jeg helst når de sover, men nå begynner det å bli mulig å gjøre mens de er våkne også. Synes det er vanskelig å få det ordentlig til så det ikke blir skarpe kanter med en gang. Jeg forsøker å rydde for tida. Vi har kjøpt hus, og skal fotografere og ha visning de neste par ukene. Puh, det er ikke lett altså, når det er så fullt som det er her.
Gjest imli Skrevet 20. august 2008 #6106 Skrevet 20. august 2008 Vi har vært på babysvømming i dag! Det var kjempegøy, både for meg og lillebebisen. Anbefales! Men det tar på for en liten baby, han har sovet over to timer tilsammen siden vi kom hjem Neglklippinga her må vi også ta en gang i uka. Han er ikke veldig samarbeidsvillig da. Men neglene hans gror ekstremt fort!
sønnavind Skrevet 20. august 2008 #6107 Skrevet 20. august 2008 Så bra at gutten din har sovet så godt i natt da, Imli. Det har du fortjent:). Og moro å høre at babysvømming var moro, vi skal om ei uke og jeg må si at jeg er litt spent...
Gjest imli Skrevet 20. august 2008 #6108 Skrevet 20. august 2008 Så bra at gutten din har sovet så godt i natt da, Imli. Det har du fortjent:). Og moro å høre at babysvømming var moro, vi skal om ei uke og jeg må si at jeg er litt spent... Ja, det var utrolig deilig! Så nå håper jeg det blir bedre. Selv om det ofte er to skritt frem og ett tilbake med disse ungene... Babysvømming var utrolig moro, ja, for deg blir det vel dobbelt så moro?
Trampe Skrevet 20. august 2008 #6109 Skrevet 20. august 2008 Jaja, her er det et skritt frem og to tilbake. Han sover nå, han har ikke sovet siden 09:00. Han ga endelig opp, etter tre kvarters kamp. I vogna. Jeg tror rett og slett gutten er redd for å sove. Aner ikke hva det kan være ellers. Men om han skal holde på sånn her mange ganger om dagen blir jeg gaaaal... og han var våken fem ganger i natt. I kveld blir det tidlig kveld, regner med jeg legger meg rett etter jeg har fått ham i seng. Må sove litt jeg også.
sønnavind Skrevet 20. august 2008 #6110 Skrevet 20. august 2008 Prøver å ikke ha så veldig høye forventninger til babysvømming. Ser for meg at det er mye som kan gå galt . Men hvis det går bra blir det sikkert veldig moro.
Catus Skrevet 20. august 2008 #6111 Skrevet 20. august 2008 Bare for å ha sagt det, så regnes det som normalt å begynne å rulle ved 6 mnd... Så han er ikke treg motorisk når han nå er litt over 4 mnd og har rullet nå altså Bippe Tror vi altfor lett lar oss stresse når vi hører og leser om andres barn som gjør ditt og datt altså. Viktig å huske på at alle barn utvikler seg forskjellig og i sitt eget tempo, og at alt er normalt (stort sett da). Jeg merker jeg blir litt stressa iblant selv jeg. Men prøver å ikke tenke på det, og heller glede meg over tingene han gjør når han gjør dem... Husk også at det ofte er mødrene med de tidligste barna som syns det er morsomst å fortelle om det, så det er gjerne det man hører mest om! Åh tusen takk, det der var godt å høre. Jeg har jo lest mye her om deres barn, og jeg har følt at de har rullet som bare det nesten hele gjengen. Har hatt en følelse av at Junior har hengt etter på en del motoriske ting. Han har vært treg med å ligge på magen, det er jo en realitet. Men jeg frykter vel at det mest er min egen feil, i og med at jeg var for dårlig til å legge ham i mageleie. Han ble jo så illsint hver gang. Og dermed regnet jeg med at han var treg til å rulle også, i og med at det gjerne henger sammen med mageleie. Jeg tror absolutt at du har rett i at vi lar oss stresse for mye av andre, spesielt oss førstegangs. Jeg har iallfall ikke så mye peiling på hva jeg kan forvente meg når, og da blir det lett å sammenligne med andre barn. Er han så treg da? Vesla har ikke rullet fra mage til rygg - kun andre veien. det der er så sant! Så på en plansje over utvikling her om dagen, og det var det først ved 6-7 mnd at det sto at det var forventet at de rullet (rygg til mage). Mens man ofte får inntrykk (særlig på noen andre forum) at alle ruller (og andre ting) når de er nyfødte nærmest Nei, han er visst ikke så treg likevel. Hurra! Junior har kun rullet den ene gangen, og det var fra mage til rygg. Han har ikke rullet andre veien enda, men det kommer når han er klar for det. Jeg er mye mer avslappet på dette nå. Tusen takk for innspill og realitetsorientering, jenter! :-D
Catus Skrevet 20. august 2008 #6112 Skrevet 20. august 2008 Negleklipping syns jeg er veldig skummelt. Tør ikke gjøre det mens haner våken, for da går hendene i alle retninger. Dermed gjør jeg det mens han sover, det er så lettvint. Men jeg må vel lære opp både ham og meg selv til å gjøre det i våken tilstand. Tror jeg bare må bli litt modigere først. Og ikke snakk om håravfall! Jeg mister så mye hår at jeg nesten frykter jeg skal bli nærmest skallet. Har fått veldig mye tynnere hår nå, og det er ikke noe gøy!
monja Skrevet 20. august 2008 #6113 Skrevet 20. august 2008 Idag var jeg og hentet barnepakken fra rimi. Den var jaggu innholdsrik. Bleier som var for små da http://i131.photobucket.com/albums/p293/mofah/IMG_9149.jpg 0-6 måneder Vaskeservietter, tran, toalettmappe m/div produkter, engangs stelleunderlag, melkepulverdispenser, bleier, bind, tåteflaske, smokk, vaskemiddel, bleiebonuskort og bok om graviditet og fødsel. I uke 37 får jeg tilsendt verdikortet for barnepakken 6 - 12 mnd. Den inneholder: 6-12 måneder Drikkekopp, smekke, bind, skjeer, barnemat, shampoo, Frutti, bleier, tannkrem, bleiebonuskort og bok om ernæring.
monja Skrevet 20. august 2008 #6114 Skrevet 20. august 2008 Detaljert oversikt over barnets utvikling. Her kan dere se litt når det er forventet at barna gjør hva. Synes de er rskt ute alle sammen her jeg. Men så er det jo noen flotte barn vi har greid å få til i mars/april og da
pondusa Skrevet 20. august 2008 #6115 Skrevet 20. august 2008 Vi var hos manuell terapeuten i dag og det tok han 10 sekunder å fastslå at Kristoffer har en skjevstilling i nakken. På medisinspråket heter det så fint "Medfødt muskulær torticollis". Torticollis er en felles betegnelse på skjev nakke. Det vil si at barnet holder hodet mer eller mindre konstant til en av sidene, samtidig som det er litt nedsatt dreining av hodet til motsatt side. Dette er et symptom som man ikke helt sjelden ser hos nyfødte fordi hodet har ligget skjevt i livmoren den siste tiden av svangerskapet, eller fordi det under fødselen har kommet en blødning i den store halsmuskelen. Kristoffer lå i nøyaktig samme stilling så og si hele svangerskapet, så skjevstillingen oppsto allerede da. Han begynte forsiktig behandling, men vi kommer til å trenge en del til. Han bruker max 10 min hver gang, slik at ungene ikke skal bli for urolige. Så heller mange korte behandlinger. Skal tilbake på fredag.
Kykkelikokos Skrevet 20. august 2008 #6116 Skrevet 20. august 2008 Her sliter vi også mye med favorittside. Han er skikkelig skjev i bakhodet, skal jo BARE ligge på høyre side. Vi snur han og snur han, legger han alltid på venstre side når han skal sove, men han nekter plent. Snur seg tilbake med en gang. Vi kan jo ikke stroppe han fast heller da...? Rulling skjer også kun til høyre side. Noen som har noen tips? Er veldig bekymret for at han skal få skjevt hode for alltid altså Vi har vært hos fysioterapeut flere ganger, og han sier at han er litt stiv i venstre side, men ingen låsninger eller noe. Jeg ville hørt med fysioterapauten om han/hun ikke har noen øvelser dere kan gjøre. Det fikk vi, da vi var hos manuellterapauten. Vi skulle blant annet holde henne skeivt når vi bærer henne med ansiktet frem. Sånn at hun måtte trene musklene på ene siden av nakken. I tillegg skulle vi stimulere henne til å snu seg mot problemsiden. Vet det er mange som legge et sammenrullet håndkle eller lignende under hodet på den siden de ikke skal snu seg mot.
Elle_liten Skrevet 20. august 2008 #6117 Skrevet 20. august 2008 Da var vi tilbake fra babysvømming. Tror lillegutt kosa seg i vannet, selv om han var mest opptatt av å gnage på hånda si.... Han var litt trøtt i dag etter babykino og tur på senteret. Og det er ganske slitsomt for de små med lyden og alt d nye i svømmehallen, så vi fikk ikke m oss siste øvelsen, for han ble litt sutrete. Så da fikk han komme opp i håndkleet på mamma sitt fang. (Jeg satt på kanten denne gangen.) Trodde han skulle begynne å sutre m en gang, for han har ikke vært så glad i å bade. Hadde forresten en koselig formiddag m -Ea- og Kykkelikokos på baby-kino og lunsj/shopping i dag! Må gjentas! Men tror jeg skal komme meg hjem etter baby-kinoen sånn at lillegutt får hvilt seg litt mer før svømming. I dag har lllemann nesten rulla fra rygg til mage. Han ruller seg over på sia og slenger foten over, men han klarer ikke å få m seg hodet. Tror armen er i veien. Han prøvde flere ganger, stønna og peste noe veldig og ble irritert når han rulla over på ryggen igjen. Søtingen min!
Gjest imli Skrevet 21. august 2008 #6118 Skrevet 21. august 2008 I dag har lllemann nesten rulla fra rygg til mage. Han ruller seg over på sia og slenger foten over, men han klarer ikke å få m seg hodet. Tror armen er i veien. Han prøvde flere ganger, stønna og peste noe veldig og ble irritert når han rulla over på ryggen igjen. Søtingen min! Akkurat sånn gjør T også. Han har rulla begge veier noen få ganger (best på mage til rygg her), men stort sett blir det bare sånn nesten T våkna bare en gang i natt også! En amming pr natt er definitivt luksus her i gården Monja: hvordan får man denne barnepakka fra Rimi?
Murmelmy Skrevet 21. august 2008 #6119 Skrevet 21. august 2008 I kveld blir det tidlig kveld, regner med jeg legger meg rett etter jeg har fått ham i seng. Må sove litt jeg også. Jeg sovnet da jeg la snuppa i går kl 19.15 og sov til 6.45 i dag Det var godt for kropp og sjel!!! Har forøvrig fått virus på pc'en og demed en høyst ufrivillig forumpause . Var på UiO i går og fått satt meg opp på en veiledningstime hvor vi skal gå i gjennom bachelorgraden min fra BI og hvilke fag jeg må ta for å kunne ta PPU i matematikk. Har kommet inn på noen fag også så skal kanskje studere litt i høst Hår har jeg snart ikke mer igjen av på hodet . Glad jeg hadde tykt hår i utgangspunktet. Det kjipe er at jeg har akkurat fått igjen håret jeg mistet etter storebror, og nå mister jeg jaggu alt på nytt.
Trampe Skrevet 21. august 2008 #6120 Skrevet 21. august 2008 Jaja, denslags luksus må jeg se langt etter. Vi la ham i går klokka 19, han sovna rundt 20. I natt våkna han først 24:30. Da fikk han pupp, sovna og ble lagt i egen seng. Så våkna han igjen 01:15 og nekta å sovne igjen, så da ble det mer pupp og da sovna han. Så var han våken på nytt igjen 03:30 og sov veldig urolig i en times tid, skrek på nytt 04:30, jeg fikk lurt ham i søvn ved å holde tommelen i munnen på ham og stryke ham på kinnet. Det varte til 05:45, da kom det en bæsjbleie. Juhuuu, dette er bare knallfestlig!! Vi gikk og la oss igjen i åttetida, han var våken klokka ni, men jeg fikk lurt ham i søvn med tommelmetoden, og fikk en time til. Nå greier jeg meg kanskje gjennom dagen. Mannen kjører bil hele dagen, og får jo heller ikke sove når han holder på sånn. Så nå skal mannen flytte på gjesterommet et par netter, for å sove seg opp litt. Til helga skal han stå opp tidlig, så skal jeg få sove... gleder meg allerede jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå