monja Skrevet 18. august 2008 #6041 Skrevet 18. august 2008 Nå har T sovet i over en time i vogna si. Han må være helt utslitt Har allerede sjekket ham to ganger. Hvor ofte føler dere at dere må sjekke deres barn når de sover? Jeg må liksom hele tida forvisse meg om at han lever... Er så redd for å miste ham... Er jo typisk også, at man liksom ikke kan nyte at de sover... Jeg var sånn med nummer en. Sjekka på han hele tiden.
Trampe Skrevet 18. august 2008 #6042 Skrevet 18. august 2008 Liten luring ja... han er begynt å åle nå. For det meste bakover, men av og til henter han frem kreftene og kommer seg fremover. Og så slikkes det mye på gulvet for tida Jeg er roligere nå enn jeg var før mtp søvn. Jeg sjekker ham noen ganger i løpet av kvelden, men ikke mange ganger i timen slik jeg gjorde da han var nyfødt... nå er han blitt så stor at jeg har greid å legge vekk krybbedødtanken. Men når jeg ser noe ekkelt på TV må jeg bare sjekke ham uansett, selv om jeg nettopp har gjort det.
Gjest imli Skrevet 18. august 2008 #6043 Skrevet 18. august 2008 Huff, er skikkelig redd for krybbedød jeg. Men har lest at toppen ligger på 2-4 mnd (trodde det var mest de helt nyfødte det var størst fare med jeg) og at etter 6 mnd er det veldig skjelden at det skjer. Så nå venter jeg bare på 6 mnd dagen...
monja Skrevet 18. august 2008 #6044 Skrevet 18. august 2008 Krybbedød er skikkelig ekkelt å tenke på. Jeg venta fælt på 6 mnd dagen jeg og da storebror var baby, men så fikk jeg høre på helsestasjonen at det faktisk kan inntreffe helt opp i 2 års alderen :dåne: Tror man bare må bestemme seg for å senke skuldrene selv om det er en guffen tanke.
Nicky B Skrevet 18. august 2008 #6045 Skrevet 18. august 2008 Takk for god bedrings hilsner! Det surves godt i heimen nå fra alle kanter... (inkludert mor som begynner å bli litt sliten i ørene av survet. ) Sitter og kvinner meg opp for å dra med meg småttisene på apoteket for å kjøpe forkjølelsesremedier.
sønnavind Skrevet 18. august 2008 #6046 Skrevet 18. august 2008 Jeg gir morsmelk i den grøten det skal være melk i. Pumper om morgenen før jeg ammer, slik at trykket ikke skal bli så stort for jentene og kanskje gjøre at de gulper bittelitt mindre. Da får jeg over 200ml, og synes det er mye greiere enn å drive med mme. Har også et mål om å få i dem mest mulig morsmelk . Føler med dere Nicky B. Vi er også forkjøla, men det er ikke noe feber og det virker ikke som de plages så veldig med det. Men det er mye surving her i dag også. Jentene kom helt ut av synk i dag tidlig, og da blir dagen litt vanskelig med soving og spising. Og i dag som jeg skal rydde også... Begge her er veldig glade i å sitte, særlig storesøster. Hun kommer utrolig høyt med hodet når hun ligger på ryggen og løfter det. Hvis jeg setter henne i sofaen blir hun kjempestolt. Men vi bruker fremdeles vippestolene for mating.
marsy Skrevet 18. august 2008 #6047 Skrevet 18. august 2008 Nå har vesla sovet i over 2 timer i vippestolen sin... Jeg hadde egentlig planlagt trilletur, men har jo ikke hjerte til å flytte på henne når hun sover så søtt. I morges sov hun fra kl 8-10 ved siden av meg i dobbeltsenga (trøtt mamma nemlig )Skjønner ingenting jeg... dessverre har jeg ikke fått rumpa i gir og gjort noe husarbeid. Har heller spist lunsj, surfet på nettet og lest litt i blader Jeg sjekker heller ikke så mye når hun sover lenger. Når hun ligger i vogna, titter jeg ned på henne fra balkongen over med jevne mellomrom, kanskje en gang per 30-40min. På kvelden er vi innom henne en liten stund etter at hun har lagt seg, for å sjekke at hun har sovnet. Ellers sjekker vi ikke før vi legger oss igjen. Har jo på babycall.
Kykkelikokos Skrevet 18. august 2008 #6048 Skrevet 18. august 2008 I dag har jeg shinet litt hjemme. Vasket gulv, tørket støv, ryddet litt, støvsugd og vasket litt klær (sistnevnte gjør jeg hver dag..). Snuppa ligger og sover søtt i dobbelsengen, og jeg har kost meg med en banan (haha. Det hørtes litt suspekt ut. Jeg har spist den, bare for å være sikker på at ingen misforstår). I morgen er det barselstreff hjemme hos meg. På onsdag skal -Ea- og jeg på babykino, på torsdag er det landstreff for nybaktmamma (mars) i Oslo.. Skal ha en på overnatting til fredag. På lørdag skal vi på babysvømming. Og hvis jeg hørte riktig (satt og lyttet med et halvt øre på telefonsamtalen til mannen) så skal vi i bursdagsselskap til svigerinnen min på søndag. Iiik, må få tak i bursdagsgave..
Gjest imli Skrevet 18. august 2008 #6049 Skrevet 18. august 2008 Så gøy at dere også skal på babysvømming Kykelikokos! Er det første gangen? Høres ut som om du er har et bra sosialt program fremover Fikk pumpa meg i dag også. Men lillebebisen min tømmer nok brystene godt, for etter amming får jeg bare ut ca 40 ml med knirke-knirke (avent brystpumpe) Ble fire nye isbiter da, alle monner drar vel som kjent
Kykkelikokos Skrevet 18. august 2008 #6050 Skrevet 18. august 2008 Ja, det er første gangen, og vi gleder oss som noen små unger hele familien. Hihi Ja, her er det full rulle denne uken. Men det er litt moro å ikke bare sitte i sofaen også.. Har en tendens til å bli til det nemlig når jeg er hjemme.. Jeg gidder ikke å prøve å pumpe meg etter amming. Jeg pumper meg hver kveld i 22-tiden. Snuppa får siste måltid ca 18:30 hver kveld. Prøvde å gi henne en flaske med opptint MM i sted, og det falt visst ikke helt i smak.. Så måtte frem med puppen. Får heller bruke den frosne MM'en til grøt og mat i fremtiden..
Trampe Skrevet 18. august 2008 #6051 Skrevet 18. august 2008 Vi sliter med legginga og er sure og leie. Han hylte i en og en halv time før han ga seg i dag, ingenting funker. Når jeg nå vet at han er våken igjen om to timer, og så annenhver time etter det igjen, har jeg ikke mye lyst til å gå og legge meg... Det tar på, jeg kjenner at jeg er sliten og lei meg av dette her. Det tar jo aldri slutt. Jeg trenger hjelp, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men den tåpelige helsesøstera bare smiler og nikker, sier "uffda" og "åja" og anbefaler BabyBjørn for å bære ham i søvn. Tåpkjerring.
Elle_liten Skrevet 18. august 2008 #6052 Skrevet 18. august 2008 Ser ut som om lillegutt liker tommy tippee-flaskene (skrives d sånn?) bedre enn aventflaskene. Og det er bra. Mamma og pappa var barnevakt mens vi var i bryllup for et par helger siden, og d ble bare skrik og spetakkel. De fikk lurt i han 40 ml før han slokna. Heldigvis var vi bare 30 min unna. Skal hjem nå til helgen og da har jeg tenkt å teste litt mer. Prøve å få andre til å gi flaske. Han tar den når jeg gir, men d hjelper jo ikke hvis jeg skal bort. I dag har jeg gjort fint lite. Har hatt hodevondt, så har sovet litt sammen med lillegutt og gått en tur. That's it! I morgen må jeg ta meg selv i nakken og få litt skikk på huset før jeg skal inn til byen på bursdagsmiddag. Torsdag drar jeg hjem en tur, og neste tirsdag skal jeg reise m lillegutt til hans oldemor og bli der i 1 uke. Er jeg flink og effektiv blir d kanskje en kinotur m kykkelikokos og -Ea-.
monja Skrevet 18. august 2008 #6053 Skrevet 18. august 2008 Så slitsomt, Trampe. Jeg har ingen tips, men håper det ordner seg. Du kan ikke snakke med en annen helsesøster da?
Elle_liten Skrevet 18. august 2008 #6054 Skrevet 18. august 2008 Vi sliter med legginga og er sure og leie. Han hylte i en og en halv time før han ga seg i dag, ingenting funker. Når jeg nå vet at han er våken igjen om to timer, og så annenhver time etter det igjen, har jeg ikke mye lyst til å gå og legge meg... Det tar på, jeg kjenner at jeg er sliten og lei meg av dette her. Det tar jo aldri slutt. Jeg trenger hjelp, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men den tåpelige helsesøstera bare smiler og nikker, sier "uffda" og "åja" og anbefaler BabyBjørn for å bære ham i søvn. Tåpkjerring. Husker ikke helt... Har dere starta m grøt? Har dere klare forskjeller på dagsoving og nattsoving? Har desverre ingen supergode råd jeg heller. Her er det stell rundt åtte, så pupp, raping, byssing og litt sang, så legges han i senga mer eller mindre våken (søvning). Esset i ermet er stryking på panna og klut over nesa. Hvor mye han er våken er ren bingo, føler jeg. Som oftest to ganger før kl 6, men av og til annenhver time.
monja Skrevet 18. august 2008 #6055 Skrevet 18. august 2008 Her sover lillemann. Han sovna i 19 tiden og nå er det på tide å pumpe snart. Må prøve å tyne ut et par hundre ml i kveld og. Noe som ikke er lett på kvelden.
Trampe Skrevet 18. august 2008 #6056 Skrevet 18. august 2008 Det er ikke bare slitsomt, det er grusomt. Det er moro å være mamma fra 07-19, men det er et mareritt fra 19-07. Det som er så rart er at han roer seg når vi er på besøk hos mamma. Han sover i sprinkelseng der også, men der legger han seg stort sett ned og sovner med en gang, og han hoppa over et av nattmåltidene da vi var der nå i helga. Vi har jo vært der en del i sommer... men med en gang vi var hjemme igjen var det på'an igjen. Lurer på hva som gjør det.
Trampe Skrevet 18. august 2008 #6057 Skrevet 18. august 2008 Husker ikke helt... Har dere starta m grøt? Har dere klare forskjeller på dagsoving og nattsoving? Har desverre ingen supergode råd jeg heller. Her er det stell rundt åtte, så pupp, raping, byssing og litt sang, så legges han i senga mer eller mindre våken (søvning). Esset i ermet er stryking på panna og klut over nesa. Hvor mye han er våken er ren bingo, føler jeg. Som oftest to ganger før kl 6, men av og til annenhver time. Vi har starta med grøt ja, han har fått det i snart to måneder nå. Klare forskjeller på dagsoving og nattsoving har vi vel ikke, bortsett fra at det er lyst når det er dag og mørkt når det er natt. Kan det hjelpe? Stort sett sovner han ved puppen i dobbeltsenga på dagen, og får sove der. Det er sjelden han sover i sprinkelsenga om dagen. Ellers sover han i vogna. Men det er dumme parkeringsmuligheter for vogna her, så hvis han skal sove i vogna må vi trille langtur. Det er ikke alltid jeg gidder det...
-Ea- Skrevet 18. august 2008 #6058 Skrevet 18. august 2008 Trampe da........................... Sender deg masse gode tanker og ønsker om lettere tider Jeg håper det bedrer seg snart. Hold ut! fra meg......
Nicky B Skrevet 18. august 2008 #6059 Skrevet 18. august 2008 Stor klem til deg Trampe!! Har ingen fantastiske råd, bare at barn kan lukte frykt på flere mils avstand... Kan det kanskje være sånn at dere begge hadde en dårlig dag en gang tilbake for et par måneder siden hvor han skrek og du fikk angst, han merket angsten din og svarte med å hyle. Neste dag tenkte du kanskje ubevisst på dette, han plukket opp spenningene og svarte deretter? Kanskje han legger seg så bra når du er hos moren din fordi du ubevisst slapper mere av pga tidligere erfaring med at han har lagt seg så eksemplarisk? Er det noe du gjør annerledes hos din mor som du ikke gjør hjemme? Håper dere kommer dere ut av den onde sirkelen det virker som dere har havnet i!
Catus Skrevet 19. august 2008 #6060 Skrevet 19. august 2008 Junior bestemte at det var morgen kl 05.30 i dag. Jeg synes det er en smule i det tidligste laget. Men hvem kan vel være trøtt og irritert når man blir møtt av verdens herligste glis oppi sprinkelsenga? :rødme: Jaja, da får jeg vel litt ut av dagen håper jeg. Jeg har nemlig en del å gjøre. Får besøk i firetida i dag, og jeg har masse husarbeid som venter. I tillegg skal jeg lage lasagne til venninnene som kommer. Jeg laget sjokoladekake i går, og jeg må innrømme at jeg gleder meg til å smake på den. Tenkte å servere den med is til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå