monja Skrevet 17. august 2008 #6021 Skrevet 17. august 2008 Var ute og så på måneformørkelsen i natt så det ble ikke noen tidlig kveld på meg. Men her sov vi til halv 8 så det var greit. I går var vi på Harrytur over grensen, men vi kjøpte ikke mye. Jeg er enda sjokkert over bleieprisene i Sverige. 159 svenske kroner for en pakke Libero str 2 (46 bleier) :dåne: Og 139 kr for en pakke Pampers str 3. Her får vi en Megapack Pampers BabyDry str 4 til 99 kr for 132 bleier på Coop Extra.
monja Skrevet 17. august 2008 #6022 Skrevet 17. august 2008 Hvorfor vises det første innlegget i dagboka øverst? Er det noe nytt nå? Det var da ikke sånn i går? *forvirret* :klø:
monja Skrevet 17. august 2008 #6023 Skrevet 17. august 2008 Nå er vi offisielt igang med grøt hos lillemann Han fikk en smaksporsjon tidligere i dag og gapte som en helt. Så fikk han litt sviskemos etterpå for å stabilisere magen. Etter amming pumpet jeg 2x100 ml som jeg satte i fryseren sånn at det er mm til grøt i huset også når jeg begynner på jobb. Ska prøve å pumpe 500 ml hver dag, og sette 300 ml til frysing sånn at det er et reservelager. Han er forresten 4,5 mnd idag
Trampe Skrevet 17. august 2008 #6024 Skrevet 17. august 2008 Jeg ser ikke det første innlegget øverst? :klø: Du må ha kommet borti noe. Her er vi på overraskelsesbesøk hos mormor. Lillemann har lagt seg eksemplarisk to kvelder på rad nå, og hoppa over et måltid om natta. Har et håp om at det stabiliserer seg snart, men det spørs jo om det holder når vi kommer hjem.. Av en eller annen grunn er han mye lettere her hos mamma enn hjemme. Sprinkelsenga som står her er mye lengre unna meg enn hjemme, så det kan ha noe med det å gjøre? :klø:
Gjest imli Skrevet 17. august 2008 #6025 Skrevet 17. august 2008 Hvordan gjør dere "grøt-damer" det med MM i grøten? Tenker å begynne å pumpe opp et lager som vi kan ha til grøt når vi begynner med det om en måned eller to Går det an å bruke isterningposer? Eller noen andre geniale ideer? Og hvor mye MM skal man bruke når man lager grøt?
-Ea- Skrevet 17. august 2008 #6026 Skrevet 17. august 2008 Jeg bruker MME i grøten jeg, orker ikke alt styret med pumpingen, syn det er slitsomt..... Ellers så kan du fryse ned i isbit poser, det går fint, det er ca 10 ml i hver bit.. Jeg bruker i under kant av 1 dl melk i grøten, da blir det nok grøt til lille gull, han spiser stort!!!!!!
Trampe Skrevet 17. august 2008 #6027 Skrevet 17. august 2008 Jeg bruker også MME i grøten. Gidder ikke å pumpe Den grøten vi bruker mest er havregrøt, og den lages jo uansett på vann. Vi har gått over til to måltider om dagen nå, og de inntas i tripptrappstolen. Fruktmos ca 13-14 og grøt klokka 19. Han kan sitte fint i stolen sin nå, han er blitt så innmari stor... Neste måned er han et halvt år!
monja Skrevet 18. august 2008 #6028 Skrevet 18. august 2008 Det sto på linje istedet for standard. Tipper det er min største sønn som har vært inne på noe. Da har jeg pumpet meg. 125 ml i fryseren til grøt og 200 ml i kjøleskapet til drikkemelk. Nå skal jeg begynne å pumpe meg ved hver amming. Jeg ammer jo uansett bare på ett bryst i gangen. Lillemannen ligger på gulvet og pludrer. Jeg spiser frokost. Ute skinner og idag er den store husmordagen. Jeg fryser melk til grøt i fryseposer for melk. Fryser 100 ml i hver pose siden det er nok til en full porsjon grøt. Så har mannen når han skal lage grøt til lillemann etter at jeg har begynt å jobbe. Foreløpig er vi bare på smaksprøvestadiet. 1 ts grøtpulver i går. Tenker det blir det i dag og før vi øker til 2 ts i morgen.
Nicky B Skrevet 18. august 2008 #6029 Skrevet 18. august 2008 Han kan sitte fint i stolen sin nå, han er blitt så innmari stor... Neste måned er han et halvt år! Har han begynt å sette seg opp selv allerede? Fordi så små (enda de er store av størrelse) skal ikke sitte før enn de begynner å sette seg selv opp... I går var vi i barnebursdag, en livat affære. To 2 åringer, to 4 åringer, en 3 åring, en på 10 måneder, en på 4 måneder og en på 6 uker! Veslegutt sov seg gjennom det meste, ganske imponerende for lydnivået var HØYT! Men forkjølelsen til frøkna slo ut i full blomst og i natt har hun holdt hele huset våkent med all hostinga, snørringa og hakkinga. Veslegutt har fått snørret han og, og er pottetett i den lille nesa. Festlige netter med to unger som gråter om kapp. :gjeiper:
monja Skrevet 18. august 2008 #6030 Skrevet 18. august 2008 Har han begynt å sette seg opp selv allerede? Fordi så små (enda de er store av størrelse) skal ikke sitte før enn de begynner å sette seg selv opp... Det stemmer, men da storebror var ca 6 mnd satt han i høystol - med dyne og pute til støtte - den korte tiden han spiste. Men hvordan er det med småtassene, vil de opp og sitte? Her vil han sitte hele tiden, men det får han ikke lov til. Kun korte stunder om gangen.
MzS Skrevet 18. august 2008 #6031 Skrevet 18. august 2008 Kjedelig med syke barn da Nicky Håper de blir fort friske igjen! Her har vi hatt et par slitsomme dager nå... Han er tydelig utilpass og er grinete og utålmodig. Har hatt et par hysteriske gråteanfall som han aldri har hatt før - nesten så han mister pusten av skrikingen. Litt ekkelt egentlig. Våkner tidligere på natta gjør han også, men skriker heldigvis ikke om nettene. Håper virkelig det er tenner på gang, ellers skjønner jeg ikke hva det er med han. Han har jo ikke feber eller er syk på andre måter, så... Men det dumme er at jeg ser ikke noe tegn til noe tenner oppi der, så det kan nok ta lang tid før de dukker fram enda Lille S har helt sluttet å rulle han da. Har ikke rullet på over en uke. Merkelige greier... Skulle liksom bare vise at han kunne hvis han ville han, og så gadd han ikke mer Det store nå om dagen er å trene på å plukke opp ting. Lille søtingen konsentrerer seg så hardt at øynene går i kryss, med tunga i munnviken. Og så hviner man av fryd når man klarer det Her sitter han i fanget eller i vippestolen når han får grøt. Har ikke turt å sette han i høystolen enda.
Gjest imli Skrevet 18. august 2008 #6032 Skrevet 18. august 2008 T liker å sitte på fanget Men prøver å begrense det da. Han sitter faktisk veldig fint på fanget med litt støtte. Men venter med barnestol ja. Han får jo bare morsmelk, så det er jo ikke noe problem sånn sett. Min baby ruller heller ikke noe særlig, Mzs. Han ruller ofte til sidene, men helt rundt har han bare gjort noen få ganger på de ca 3 ukene som har gått siden han rulla rundt for første gang. De ville nok bare vise seg
April Skrevet 18. august 2008 #6033 Skrevet 18. august 2008 Blir snart gal av denne søvnen jeg.. Dere som har begynt å gi mat, hadde noen av dere problemer med søvnen før dere gjorde det og har den blitt bedre nå etterpå? Jeg vurderer å begynne med grøt, men det hjalp ikke på søvnen til Victoria. Kan jo være anderledes med Christian, men jeg vet liksom ikke om jeg gidder å prøve en gang.. Christian vil gjerne opp å sitte, men det er bare på fanget han får det. Har ikke turt å sette han i noen høystol enda. Æsj, så kjedelig med syke barn, Nicky B. Vet alt om det der!
monja Skrevet 18. august 2008 #6034 Skrevet 18. august 2008 Nå har ikke lillebror fått så mye grøt at jeg kan svare mtp søvn, April, men storebror sov bedre med litt grøt i magen. Men det hadde uansett tatt litt tid, for vi begynner med formiddagsgrøt og etterhvert får han grøt formiddag og kveld. Nå ligger lillemann på gulvet - helt oppslukt av synkronsvømming
Trampe Skrevet 18. august 2008 #6035 Skrevet 18. august 2008 (endret) Det var ikke noen forskjell med søvnen nei, April. Men jeg tør liksom ikke å slutte med grøten allikevel. Han prøver å sette seg opp selv, men får ikke til. Han sitter godt i fanget, men bare korte perioder av gangen. Med tepper rundt rumpa sitter han støtt i stolen sin den lille tida han får grøt, og det gjør ingenting at han sitter der i den tida selv om han ikke setter seg opp selv. Han er umulig å ha på fanget når han spiser, da må den ene holde og den andre gi mat, og det blir for dumt. Mye lettere å bruke tripptrappen. Endret 18. august 2008 av Trampe
MzS Skrevet 18. august 2008 #6037 Skrevet 18. august 2008 Han er umulig å ha på fanget når han spiser, da må den ene holde og den andre gi mat, og det blir for dumt. Mye lettere å bruke tripptrappen. Har lært oss et lurt fang-spise-grep vi da (fra min babyerfarne mamma ) Sett babyen i venstre armkrok. Legg høyrearmen til babyen bak ryggen din, og hold venstrearmen med din venstre hånd. Slik sitter babyen i "skrustikka" og får ikke brukt hendene til å grise og hindre deg med, mens du har høyre arm fri til å gi mat med. Funker som bare rakkern Tror grøten hjalp på nattesøvnen her hvertfall. Kuttet fra 2 ganger til 1 gang om natta med mat.
Gjest imli Skrevet 18. august 2008 #6038 Skrevet 18. august 2008 Nå har T sovet i over en time i vogna si. Han må være helt utslitt Har allerede sjekket ham to ganger. Hvor ofte føler dere at dere må sjekke deres barn når de sover? Jeg må liksom hele tida forvisse meg om at han lever... Er så redd for å miste ham... Er jo typisk også, at man liksom ikke kan nyte at de sover...
Trampe Skrevet 18. august 2008 #6039 Skrevet 18. august 2008 Mamma har lært meg det knepet, MzS, men det hjelper ikke når han spenner kroppen for å komme seg av fanget, og vrir hodet vekk fra synsvinkelen min. Da havner grøten i øret i stedet for i munnen Vi har til nå brukt vippestolen når vi har gitt grøt, og det funker bra.
MzS Skrevet 18. august 2008 #6040 Skrevet 18. august 2008 Mamma har lært meg det knepet, MzS, men det hjelper ikke når han spenner kroppen for å komme seg av fanget, og vrir hodet vekk fra synsvinkelen min. Da havner grøten i øret i stedet for i munnen Vi har til nå brukt vippestolen når vi har gitt grøt, og det funker bra. Haha... Nei, da så Liten luring du har da! Her er jeg ganske så avslappet når S sover, og gidder ikke sjekke noe særlig. Bare nyter det Bekymrer meg ikke så mye sånn sett. Mannen er mye verre... Men det kan jo ha noe å gjøre med at han har mistet en lillebror når han var 1 mnd gammel da. Sitter nok i det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå