LaraCroft Skrevet 15. august 2008 #6002 Skrevet 15. august 2008 Jeg vil også være med... både på 300 siders festen og 6000 innleggs festen ... Party on
monja Skrevet 15. august 2008 #6003 Skrevet 15. august 2008 Jeg vil også være med... både på 300 siders festen og 6000 innleggs festen ... Party on Jeg og :skaal: :danser:
monja Skrevet 15. august 2008 #6004 Skrevet 15. august 2008 Ikveld prøvde jeg min første spray med nesespray for å prøve å få fart på melka. Tror det funka. Pumpet 180 ml med manuell pumpe på ca 5 minutter. Fra begge sider da, for jeg har ikke så mye melk etter at gullgutten har forsynt seg på kvelden. Men jeg fikk hodepine.
Kykkelikokos Skrevet 15. august 2008 #6005 Skrevet 15. august 2008 Det er en av de mulige bivirkningene, er det ikke?
monja Skrevet 15. august 2008 #6006 Skrevet 15. august 2008 Det er en av de mulige bivirkningene, er det ikke? Men det overlever jeg. Og ekkel smak i munnen.
monja Skrevet 15. august 2008 #6007 Skrevet 15. august 2008 Nå skal jeg fortelle dere. Idag stakk jeg oppom føden for å bestille kopier av alle papirer jeg kunne få fra fødselen (eller begge egentlig). Jeg snakket med overjordmor og hun noterte og skulle sjekke i protokollen de hadde liggende. Lillemann er ikke registrert på den 3. april. Han er ikke registrert i det hele tatt i den :dåne: Men det sto at vi ble innlagt 1. april så da ligger vi vel der enda da. Må si jeg ble litt da hun ikke fant han.
LaraCroft Skrevet 16. august 2008 #6008 Skrevet 16. august 2008 Nå skal jeg fortelle dere. Idag stakk jeg oppom føden for å bestille kopier av alle papirer jeg kunne få fra fødselen (eller begge egentlig). Jeg snakket med overjordmor og hun noterte og skulle sjekke i protokollen de hadde liggende. Lillemann er ikke registrert på den 3. april. Han er ikke registrert i det hele tatt i den :dåne: Men det sto at vi ble innlagt 1. april så da ligger vi vel der enda da. Må si jeg ble litt da hun ikke fant han. For et rot da - er det mulig å rote til slikt i papirer...kan jo bli sprø av byråkratiene jo Håper virkelig de finner ut av det Monja:)
LaraCroft Skrevet 16. august 2008 #6009 Skrevet 16. august 2008 God helg alle sammen Idag er vi tidlig på farten for å dra en kort tur på shopping - grunnen for så tidlig er jo at den engelske fotballsesongen starter i dag og det vil jo selvsagt kjæresten ha med seg Alt var puttet inn i bilen, og vi kom oss av gårde - kjørte forbi naboens innkjørsel og så hører jeg trykkelyder fra lillegutt, og med gode resultater Så da var det bare å snu og få skiftet bleia med en gang. Vi må jo tross alt kjøre i en time:)
Catus Skrevet 16. august 2008 #6010 Skrevet 16. august 2008 Jeg og Junior var på helsestasjonen i går. Han skulle ha hepatitt-sprøyte nr to. Og det er helt utrolig hvordan han viser sin desiderte verste side nesten hver gang han er på helsestasjonen. Men han ble jo vekket fra sin søte søvn da vi skulle inn til helsesøster. I tillegg ble han litt redd for henne og han nektet å vise hvor flink han har blitt til å ligge på magen. Han ble illsint da han ble lagt i mageleie på leketeppet. Han pleier jo ikke å bli sånn hjemme. I skrivende stund ligger han på magen i lekegrinda og koser seg med lekene sine. Dette har skjedd hver gang vi har vært hos helsesøster, så hun har ikke fått sett hvordan utviklingen har vært. Junior var jo skikkelig dårlig til å ligge på magen i starten. Jaja.. Men om han var sint på magen i går, ble det ikke akkurat bedre da sprøytestikket kom. Han hylte, men utrolig nok fikk jeg roet ham ned ganske fort denne gangen (i motsetning til forrige gang da han hylte LENGE). Han var litt muggen etterpå, men gråt iallfall ikke. ..ikke før vi skulle ut og veie og måle ham. Da satte han i gang og nektet å roe seg. Han hylte hele tiden, og til slutt måtte jeg gi ham litt mat. Men han var ikke helt fornøyd da heller. Ikke før han kom opp i vogna og vi begynte å trille. Da sovnet han på flekken og var snill som et lam resten av dagen. Luringen.. Juniors nye mål er forresten 6890 gram, 65 cm lang og 41,5 rundt hodet. Han har lagt på seg 200 gram på 2,5 uke og helsesøster var fornøyd med det.
Catus Skrevet 16. august 2008 #6011 Skrevet 16. august 2008 Fort gjort, Lara! Men nå er det jaggu meg trykkelyder her også, og jeg hører han også fikk et godt resultat. Jaja, får gå og bytte bleie da. Den andre på et kvarter.
Kykkelikokos Skrevet 16. august 2008 #6012 Skrevet 16. august 2008 Hehe. Skjønner godt at junior ikke liker seg på helsestasjonen hos den slemme helsesøsteren som stikker han, jeg monja: Kan man få se journal og slik fra fødsel altså? Må man reise på sykehuset eller kan man få bestilt kopi på en annen måte?
Catus Skrevet 16. august 2008 #6013 Skrevet 16. august 2008 Jeg fikk se min journal da helsesøster var på hjemmebesøk etter fødselen. Hun hadde med seg de papirene sykehuset hadde sendt henne, og vi fikk se over dem. Veldig greit. Fikk ikke noen info om hvordan Junior lå på apgar-skalaen på sykehuset, og midt oppi alt glemte jeg å spørre. Men på papirene helsesøster viste meg så jeg at han hadde full score på alt. Og det var litt morro å se.
Murmelmy Skrevet 16. august 2008 #6014 Skrevet 16. august 2008 Vi fikk alle papirer da vi dro fra sykehuset dagen etter fødsel. Er vel ulik praksis, men på ABC på Ullevål fikk jeg i hvertfall kopi uten å spørre.
Gjest imli Skrevet 16. august 2008 #6015 Skrevet 16. august 2008 Vi fikk sånn i posten vi... Samme som ble sendt til fastlegen og HS.
Catus Skrevet 16. august 2008 #6016 Skrevet 16. august 2008 Jeg har kjøpt et nytt og litt større lammeskinn til å ha i sprinkelsenga, slik at det andre kan ligge klart til bruk i vogna. Men det stinker så sau! Jeg luftet det i først i dagesvis, men det hjalp ikke. Så prøvde jeg å vaske det i dag. Men synes fortsatt at det lukter sau av det. Det andre lammeskinnet vi har luktet aldri, så dette er nytt for meg. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få bort lukta, eller iallfall redusere den kraftig? Vaske det på nytt? :klø:
LaraCroft Skrevet 16. august 2008 #6017 Skrevet 16. august 2008 Vi fikk sånn i posten vi... Samme som ble sendt til fastlegen og HS. Slik var det med oss også
monja Skrevet 16. august 2008 #6018 Skrevet 16. august 2008 Det er bare å ringe sykehuset så sender de kopier. Jeg tar imot alt jeg kan få og det er gjerne mer enn det de sender HS etc. Kjekt å ha.
Catus Skrevet 17. august 2008 #6019 Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg er trøtt. Junior bestemte at det skulle være morgen før klokka ble seks i dag. Synes det er en time for tidlig. Men det nytter visst ikke å diskutere med en lys våken og smørblid baby som har bestemt at nå er det på tide å stå opp. Heldigvis la jeg meg så tidlig som kl ti i går kveld, da jeg ikke var helt i toppform. Føles bedre i dag. Men Junior var vanskelig å legge i går. Det var som om noen hadde slått på en bryter da det var tid for siste duppen. Han nektet å sove og hylte i strekk i tre kvarter. Til slutt hylte han så hysterisk at jeg kapitulerte og tok ham opp. Og jaggu var han ikke våken og i godt humør i tre timer etter det. Fikk ham i seng til vanlig tid, men da startet hylekoret igjen. Heldigvis klarte han ikke å holde det gående i mer enn en halvtime, og jeg var bestemt på at han ikke skulle vinne denne gangen. Han var jo gørrtrøtt, så han sovnet til slutt. Men da var mamma sliten og hadde vondt i hodet. Dermed ble det en tidlig lørdagskveld på meg. Jaja, sånn er det å ha småbarn. Endret 17. august 2008 av Bippe
Gjest imli Skrevet 17. august 2008 #6020 Skrevet 17. august 2008 La meg halv ti i går jeg Det tar på å ha bebis!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå