Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med gutt, -Ea- :babygutt:

Vi var på UL for tre uker siden, og da lå lille Prikken og bare tulla seg med beina oppi ansiktet. Så vi fikk ikke sett hva det var. Men fikk en ekstra sjanse i dag siden morkaka ikke var så bra sist. Men det å tro at vi ville få se kjønnet i dag er jo egentlig å tro på julenissen...hehe...for her skal det tydeligvis ikke vises noe som helst..for det beste er nok å gnage på sine egne hender mens man kniper igjen det man er god for ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutt, Ea!

Babyen vår ville heller ikke vise seg fram. Vi ville ikke vite kjønnet heller da. Men den lå å kryssa beina godt ja ;) Er vel noen som bare er litt sjenerte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sjenanse her, what so ever!!!

En veldig god UL, men det har litt med innstillingen min tror jeg. Mannen var med, og vi rett og slett sprudlet over av begeistring og forventning :jepp:

Lykk til da, for dere som ønsker å vite, jeg måtte bare vite det :fnise: har ikke styring på vite lysten innimellom....

Var forresten på UL på Ullevål, fikk en søt litt eldre dame som lurte på om et faktisk var mulig at hun var jordmor for både mannen min og meg også. Sånn er det å føde og bli født på samme sted vettu ;)

Hun var veldig flink, gutten hadde tissa, og det så hun, men hun fant allikevell urinblæra så vi fikk se at den ble fylt mer og mer opp!!! Artig! Alt annet fant hun lekende lett, deilig med erfarne mennesker altså, følte meg trygg og ivaretatt.

Hun frøys bildet av snoppen, og ba oss se om vi så no kjønn! Det var fantastisk tydelig å se! Ingen tvil...

Vel, nok skryt, gleder meg til å fine fram arve tøy og NAVN :overrasket: Gosh.... Det er noe å tenke på.... Hmmm :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja navn er vanskelig uansett, synes jeg. Har vel guttenavnet sånn ca klart, men jentenavn er verre. Noen andre som har funnet navn allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et navn, men hva om det ikke passer???

Møtte ei jente som heter Carmen.......... Hun ser ut som en Gudrun....................

Litt kiipt syns jeg å bestemme meg for navn nå, før jeg har sett gutten min.

Får se, ønsker å kalle opp etter pappa'n min :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med en gutt til i "gutteklubben" da :)

Vår lille pode lå også og krysset bena lenge, men så begynte han å veive med bena og da så vi helt tydelig at det var noe mellom der ja... Så hvis det kommer ut en jente nå, er jeg litt bekymret for hvordan hun er skapt, for å si det sånn.

Vi har vel bestemt oss for navn tror jeg, han skal hete Sindre. Vi har alltid likt det navnet begge to.

Hadde det blitt jente hadde det vært verre - her har vi totalt forskjellig smak! Yndlingsnavnene mine er Linnea, Tiril, Sirin, Alva osv. Han syns de er helt forferdelige, og vil heller ha navn som Rebecca, Veronika osv...

Er glad det blir gutt denne gangen :fnise:

Har tenkt oss på svangerskapskurs vi også, i januar. Blir koselig å treffe andre som har termin likt som oss, og så skal det bli kjekt å få omvisning på de ulike sykehusene så vi får tatt stilling til hvor vi vil føde hen.

Poden spreller forresten som en fisk inni her nå, kjenner liv mange ganger om dagen. Koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt tanken om at ungen kan se ut som noe helt annet enn det navnet vi har tenkt. Da får vi heller finne et annet navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke kjønnet, så jeg må ha to navn klart. Minst... Men som regel synes jeg de aller fleste passer til navnet sitt? De eneste gangene jeg synes noen ikke passer til navnet sitt, er hvis det er noen jeg har kjent (visst om) en stund og innbilt meg at de heter xxx, og så er navnet et helt annet... Da tenker jeg at "dette blir helt feil!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel bestemt oss for navn tror jeg, han skal hete Sindre. Vi har alltid likt det navnet begge to.

Sindre er et fint navn. Det skulle jeg faktisk hete hvis jeg hadde vært gutt, iflg min mor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være guttemamma er helt fantastisk ja :hjerte: Jeg er helt oppslukt i gutten min og vil mer enn gjerne ha en til :) Men jeg blir glad for en av hvert kjønn og, det er bare det at jente høres skremmende ukjent ut :ler:

Nå er det 1 uke og 4 dager til UL og jeg både gleder og gruer meg masse - som sist. For enn om noe er galt eller enn om det ikke er liv? Herregud, en kan jo bli helt snål av disse tankene.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja, å være mamma er bare helt fantastisk! :rødme:

Jeg er ikke guttemamma (enda- er så spent på ultralyden på tirsdag. Om 5 dager kan vi kanskje få se hva det er!!!!), men det er absolutt fantastisk å være jentemamma og. ;)

Føler meg så heldig og privilegert som får være en del av livet til frøkna og å få følge dette mini mennesket på veien. Oppdage verden med hennes øyne- rett og slett magisk! Og nå er enda et mini-menneske på vei og veien så langt med frøkna har vært flott, så jeg ser veldig frem til å få en til å følge.

:hjerter_rundt::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig moro å være jentemamma ja :rødme: Og nå blir jeg guttemamma også og jeg synes det er litt skremmende for jeg aner jo ikke hvordan det er.. Men uansett så gleder jeg meg sååå :hoppe:

Regner med det er gutt hvertfall, de sa så på ultralyden og vi fikk med bilde som skulle vise tissefanten. Når det gjelder navn, har jeg mange flere jentenavn enn guttenavn. Jeg holder veldig en knapp på Christian nå, men det kan jo endre seg.. Men jeg synes det passer fint sammen med Victoria. Ellers tar jeg gjerne imot navnforslag som passer sammen med Victoria ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UL i dag!!! Og det så mistenkelig ut som en: :babygutt: !!!!!!

Er paff enda jeg. Vi får jo bare jenter i vår familie, så jeg spurte jordmor om hun var sikker. Og hun sjekket igjen og igjen og igjen. Helt enkelt var det ikke for han var glad i å gjemme seg godt inn mot ryggen, men til slutt fikk hun et bilde fra undersida av stumpen og jeg kunne tydelig se omriss av snoppen og pungen, så det var liksom ikke mye tvil nei.

:fnise:

Pappa gikk glipp av glimtet av sønnen, han ligger hjemme og er "dødssyk" med feber og forkjølelse. Ikke fritt for at jeg syns det var litt trist å dra på UL alene.

Men jeg får en ny UL i uke 32, for morkaka lå litt lavt. Det skal visst være hvertfall 2 cm til livmoråpning og det hadde ikke jeg.

En gutt!!!!!!!!!!!! :danse::danse::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten! Er vel flott å ha en av hver?

Ble terminen din forsøvet noe?

Så absolutt flott med en av hver - men det tar litt tid å synke inn. Var så innstilt på jente og gutt er liksom litt skummelt ukjent enda..

Terminen min er uendret. 16 april er datoen, så får vi se når han vil ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...