Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kropp ja, nei den har jeg ikke sett............ Føler meg helt elendig uten evne til å gjøre no med det........ Vilje er vel et mer passende ord. Er 173 høy og veier smekre 77 kg. Ser ikke særlig bra ut :sukk: Vel, nå begynner treningen igjen, så da skal man se det går bedre ........trøster meg selv............

Lille gutt sover og jeg benytter anledningen til lit -Ea- tid med god frokost, deilig musikk og KG pjatt :danse:

Endret av -Ea-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh, puppene min er ikke spesielt fine de heller. Før hadde jeg små og spretne pupper, nå har jeg store og slappe :ler:

Er veldig fornøyd egentlig da, kunne sikkert trengt noen ekstra kilo nå, men det kommer sikkert på når amminga er over.

Lillebeisen min sovna på teppet på gulvet han! Skulle egnetlig ha formiddagslur i halv elleve tida, men han sovna på gulvet halv ti han. Ja, ja, får ta litt tidligere ettermiddagslur da.

Vi har jo også litt leggeproblemer... Pleier å ha en lur i 11-tida, og en i 15-tida. Legger ham 20, men det er ikke lett. Kan han være overtrøtt, eller rett og slett ikke trøtt? Noen som kan synse?

Skrevet
Vi har jo også litt leggeproblemer... Pleier å ha en lur i 11-tida, og en i 15-tida. Legger ham 20, men det er ikke lett. Kan han være overtrøtt, eller rett og slett ikke trøtt? Noen som kan synse?

Her soves det masse i løpet av dagen, mer enn de fleste ser jeg... Lille gull sover før hvert måltid og det er mat hver 3. time... Kan vel kuttes litt ser jeg, men han sover godt om natten, fra 20:30 til 05:00 litt mat og videre til 09:00

Jeg ville tro at han kanskje trenger en liten dupp i 18 tia.... Det er ofte ikke før et års alderen at de sover kun to ganger om dagen og en gang pr dag fra 18 mnd alder.... Slik har jeg oppfattet det i alle fall :sjenert:

Skrevet

Etter det jeg har hørt så skal søvn avle søvn. Så det høres ut som kanskje han kunne trengt en ekstra dupp på dagtid, som -Ea- sier

Skrevet

Nå har lillemann sovet fra klokka kvart på ni ca. Våkna til og hylte for en 15 minutter siden, men med smokken i munn sovna han godt igjen. Imens har jeg fått gjort litt husmorsyssler.

Skrevet

Jeg har begge ungene hjemme i dag pga planleggingsdag i bhg til storebror. To barn hjemme alene til leggetid med øreverk jeg altså). *sukk*

Skrevet

Hm. Trodde han sov mye når han sover opptil to timer på dagtid jeg ;) I følge mamma slutta jeg nemlig å sove på dagen da jeg var ett år! Så jeg trodde liksom jeg snart måtte kutte ned til en gang om dagen jeg...

Skrevet (endret)

Hvordan går det med tranen hos dere? Her har det inntil for ei uke siden gått smertefritt. Junior har svelget den i seg som om den har smakt godt, og det har ikke vært noen problemer.

Men nå nekter han å svelge den. Det virker som om han kjenner igjen lukta nå, og gjør grimaser med en gang jeg kommer med skjeen under nesa hans. Han åpner så vidt munnen, men spytter ut tranen igjen.

Er det noen som har noen råd, eller bør jeg rett og slett gå over til D-vitamin dråper? Skal til helsestasjonen i morra da, så jeg skal spørre der også. Men ofte synes jeg at det er bedre å få råd av andre mødre. ;)

Endret av Bippe
Skrevet
Lille babyen min sliter med vekta han og. Opp bare 130 gram på 2 uker. Det er litt lite ja. 4,5 mnd snart og bare 6380 gram :sukk:

Vesla mi er ca 6200g hun og 5 mnd i dag (:hoppe:)

I tillegg hadde hun visstnok KRYMPET 1 cm i følge helsesøster i dag......

(forbanner alle idiotiske helsesøstre :kjefte:)

Skrevet

Jeg gir ikke tran, men D dråper...må innrømme at jeg glemmer det ofte :rodme:

Skrevet

Her har vi ikke oversikt over sovingen. Han sover når han sover. Har ike tenkt over når og hvor mye, foruten om natten da. Hadde en periode han var oppe annenhver time om natta. Nå er han våken som regel tre ganger; rundt 01.00, 03.30 og så ca annenhver time frem til jeg orker å stå opp.

På dagen er det sjelden han sover lenger enn 1,5 time i slengen. Og er våken max ca. 2 timer.

Her gir vi d-dråper. I d siste har han rynket på nesen, men har svelger unna. Lurer på om jeg skal gi han litt sukkervann på sje sånn innimellom, sånn at han ikke utvikler hatforhold til skjeen. Er litt bekymret for at han skal bli allergisk mot dråpene. Det er kokosolje i den, og jeg klør i halsen av den.

Ang pupper: Første gang jeg har hatt ordentlig kløft! Fikk plutselig d da jeg gikk gravid. Mannen er fornøyd :fnise: Synd han ikke får utnyttet muligheten skikkelig mens han kan. Vi har gjettekonkurranse: hvilken pupp skal lillegutt ha av neste gang? :fnise:

Skrevet

Jeg hadde ganske store pupper før. Har det fortsatt, men etter at melkeproduksjonen stabiliserte seg har de faktisk blitt mindre enn de var før jeg ble gravid.

Gleder meg ikke til jeg slutter å amme, for da sitter jeg nok igjen med to stk vrengte bukselommer. :sukk:

Jaja.. Må bare tenke på at det er verd det. For jeg har jo fått verdens beste premie! :hjerte:

Skrevet

Jeg har faktisk bestemt meg for bryst reduksjon etter neste baby+ammeperiode... Orker ikke se ut som to sprekkferdige ballonger.... De er alt for store, ingen klær som ser fine ut på meg... INGEN :kjefte:

Skrevet

Jeg må nok heller gå motsatt vei. Trengs kanskje litt påfyll :sjenert: Nå har jeg en "stor" pupp og en minipupp. Ser smart ut!

Vi gir d-vitamindråper, og snuppa liker det ikke..

Skrevet

Vi gir og d-dråper og her glir det ned både til han på 4 mnd og til han på 4 år. Hver dag. Har liste på kjøkkenet for ikke å glemme det.

Nå sover han sin andre dupp idag. Den første ble på 3 timer og 15 minutter og nå har han sovet i 2,5 timer :dåne: Jeg er sjokkert.

Han fikk smake ferskenpure idag. Den er ikke like god som for 4 år siden. Nå er den tilsatt eple og derfor mye surere :sur: Litt skeptisk i begynnelsen, men så ble det godt.

Skeptisk :ler:

Skrevet

Så skeptisk ut der, ja. Omtrent sånn lillemann ser ut her, når han får d-dråper.

Her er d små dupper i dag, virker d som. Han har begynt å våkne og sutre. Skikkelig trist m sutreleppe. Lurer på om han drømmer noe skummelt... Noen ganger hjelper d å putte inn smokken, mens andre ganger er d slutt på sovingen.

Nå har jeg tørka støv, vaska tre maskiner m klær og kokt poteter til potetstappen. Lillemann sover i vugga. Sulten igjen.....

Skrevet

I dag har jeg vært på barselstreff, og så har jeg vasket hele kjøkkenet utvendig, badet/vaskerommet nede, støvsugd, lagt snuppa, laget middag og spist middag (mmm. kyllingwrap!). Så nå er det egentid for ho mor!

Skrevet

Jeg har gått ned en halv kilo :danse:

Skrevet

Snuppa har til nå våknet 3 ganger, og hylskreket og vært nærmest utrøstelig..

Ikke noe koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...