Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ligger også på samme vekt, men er en del cm kortere ja :ler:

Jeg har vært medlem av treningssenter i mange år, men slutta for et par år siden. Jeg likte det aldri, trivdes aldri, det var et ork å komme meg dit og jeg følte meg aldri vel der. Hvorfor kaste bort tusenvis av kroner da liksom.

Nå har jeg jo tid, og de kunne sikkert passa lillemannen min en time mens jeg svettet, men hva skal jeg gjøre når jeg begynner i jobb igjen da? Med de få timene vi har sammen på ettermiddagen etter jobb skjer det ikke at jeg prioriterer trening... no way.

Nei, jeg satser på et sunnere kosthold og øvelser i stua sammen med lillemann. Trim får jeg nok av nå som han er begynt å bevege seg rundt og ikke bare ligger i ro. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er under trivselsvekta mi, for å si det sånn.... :sukk: Er 1,75 m og veier (skrekk og gru) 58 kg. Vil helst opp på 62. Ikke rart T er blitt stor, han suger jo all næringa utav meg.

T har begynt å sove mer på dagen nå. Han sover en formiddagslur på ca 1 t, og ettermiddagslur på ca 30 min. begge i vogna - det eneste stedet han er en drøm å legge :ler:

Skrevet

Lillemann sover også mer på dagen nå, men det er vel fordi han sover så dårlig om natta. I dag sovna han ved puppen en og en halv time etter vi sto opp, og sov to timer. Nå sover han igjen, har sovet en halvtime og sover sikkert en halvtime til. Så må han vel ha en tredje runde rundt fem hvis han skal holde til kvelden.

Skrevet

Ang vekt: Idag har jeg vært innom apoteket for å høre hva jeg skulle gjøre ang vekta mi. Vil så gjerne gå opp litt. Slår dere alle sammen! 175 cm høy og 55 kg. Har alltid vært tynn og har spinkel beinbygning. Har ingen bein som stikker ut og sånn....men dette er ikke gøy! Føler meg ikke bra og er sulten konstant. :tristbla: Lurer på om d finnes råd. Hun på apoteket visste ikke om noen tips. Lurer på om det går an å spise/drikke sånne slanketing i tillegg til maten. Spise mat først og så hive innpå en proteinbar eller drikk....? Har gått på fløte-kur (o'boy m fløte)før, men man blir ganske så kvalm av d. :spy: Har jo ikke lyst til å slutte å amme, men vil jo ikke se ut som jeg har vært i konsentrasjonsleir heller.

Har jo lyst til å begynne å trene litt, men føler at jeg ikke har overskudd til d og vil ikke risikere å gå mer ned i vekt heller. Men jeg er jo i sååå dårlig form. What to do???

Vi skal på babysvømming. Mannen skal være i vannet, men regner m at jeg blir m for å se på og ha puppen i nærheten. Tror vi betaler 2000,- for 10 ganger. Litt usikker, for d er mannen som har ordnet m d.

Og så har jeg meldt oss på babysang/musikklek. Hørtes ut som et bra opplegg. Synes d er greit å ha noe å gjøre m lillemann. Jeg skal tross alt være hjemme m han en stund. Skal ha permisjon helt til august neste år.

Nei, nå må jeg få spist litt. Lilleman sover i vugga. Greit å benytte sjansen....

Skrevet

Hvorfor så lang permisjon, Elle_liten?

Mamma hadde for øvrig samme problem som deg. Hun er lita da, 155 høy, men da hun nærmet seg 40 kilo ble hun satt på fløtekur. Hun fikk beskjed om å spise hver gang hun ammet, og gjerne stå opp og spise også. Da hun sluttet å amme ble det mye bedre. Håper det ordner seg! :klem:

Skrevet

Jeg jobber jo som lærer og da passet d jo greit ift nytt skoleår. Så tenkte jeg at d var lettere å få bhg-plass i aug. Og så hadde jeg lyst til å være hjemme litt lenger. Synes de er så små når de er 1 år. (sa noen "hønemor"? :sjenert: )

Lurer på om jeg skal ta meg en tur til legen og høre hva han sier ang vekta. En ting er jo hva vekta sier, men vil jo at blodårene mine skal være fine også, så kan jo ikke dytte innpå alt mulig. Selv om jeg er veeeldig glad i godis, kaker, potetgull osv osv osv

Skrevet

Jeg er heldig og sliter ikke med vekta, verken den ene eller andre veien. Jeg er sånn ca på trivselsvekta mi nå, men må nok passe meg når jeg slutter å amme. Da må jeg nok gjøre noe med kostholdet mitt som ikke er på det aller beste for tida. Men jeg nyter det heller nåmens det varer, så kan jeg heller spise knekkebrød når den tid kommer. :fnise:

Skrevet
Sikkert bedre enn sofatreningen jeg bedriver *zapp-zapp*

:lol:

Den treningen bedriver jeg og. Zappefingeren er blitt muskuløs :fnise:

Skrevet

M sover forresten 2 - 3 dupper på dagen, men han har ikke noe særlig rytme på det. De kan være alt fra 20 minutter til 3 timer, men for det meste ligger han på 1 times tid. Han legger seg klokka 19 og står opp i 7 tiden.

Skrevet

Her har Junior fått en ganske nøyaktig rytme på sovingen på dagtid. Han sover ca 45 minutter hver andre time. Kan nesten stille klokka etter ham. :)

Ellers har jeg ikke noe fast tidspunkt på når han legges for kvelden. I og med at han sover så ofte på dagtid, må det liksom tilpasses etter når han sov sist. Men jeg prøver så langt jeg kan å få ham i seng ved åtte-tida. Noen ganger litt før, andre ganger litt etter.

Skrevet

Lurer på hva jeg skal gjøre i forhold til nattesøvn. Blir gal. I natt var det maks halvannen time mellom hver gang. Mannen måtte komme hjem etter han hadde kjørt Victoria i barnehagen, jeg hadde så vondt i hodet og trodde jeg skulle kaste opp. Ikke fikk jeg sove heller for Christian var urolig. Men tok piller og fikk sove litt da mannen kom, så det gikk over. Er trøtt enda, så jeg tror jeg skal tidlig i seng i kveld. Har lyst til å begynne med mat til han, men vet ikke om det hjelper. Gjorde ikke det med Victoria hvertfall..

Uff, vekta ja.. Ikke er jeg flink med kostholdet og ikke er jeg flink til å trene. Men jeg nekter å gå opp de 20kg som jeg gjorde i sist permisjon. Det skal ikke skje denne gangen!! Har jo gått ned 16kg etter Christian ble født og jeg la vel på meg 2-3 i svangerskapet. Men enda ønsker jeg å gå ned hvertfall 20kg til.

Skrevet

Vesla sover vanligvis rundt 3 dupper også. En ikke så lenge etter at vi står opp (vi står opp kl 8 ca), en ca 3 timer etter på, og en kl 17 ca. Sover fra 30-45min inne, eller lenger hvis hun ligger i vogna.

Så legger hun seg ganske presis kl 20.

Jeg er 10-15kg unna trivselsvekt tror jeg (har ikke vekt, så veide meg sist i juni). Elsker spinning, og styrketrening, men har store problemer med å få ut fingeren..... :sjenert: Har ikke trent på over ett år....

Skrevet

Du slår t.o.m meg, elle_liten... Skjønner godt at det ikke er noe moro. Har ingen gode råd desverre...

T sov 1 time som middagshvil også han! :tommelopp: Skal prøve å holde på ettermiddagslur i den tida (3-4 tida) - deilig å spise middag uten å måtte underholde en selskapssyk bebis ;)

Skrevet
Lurer på hva jeg skal gjøre i forhold til nattesøvn. Blir gal. I natt var det maks halvannen time mellom hver gang.

Sånn har vi det også... så jeg vet hvordan du har det! Mat hjalp ikke her heller, så jeg prøver så godt jeg kan å holde ut. Men jeg henger sammen fremdeles, vi får se hvor lenge jeg varer ;) Det som redder meg er morgenluren hans, da sover jeg også. I dag varte den to timer, og det var utrolig godt!

Skrevet

Elle_liten: En venninne av meg måtte drikke sånn shake fra helsekost for å gå opp i vekt. Hun slet også etter å ha fått barn. Kanskje du kan høre på helsekosten? Spiser du regelmessige måltid? Det er viktig å spise regelmessig.

Skrevet
Du slår t.o.m meg, elle_liten... Skjønner godt at det ikke er noe moro. Har ingen gode råd desverre...

Nei, ikke spesielt gøy, nei. Er liksom legitimt å si "Ååå! Så tynn du er." Men har man motsatt problem er det fy-fy. Vil påstå at det er omtrent like ille. (Et lite hjertesukk...) Vi får dele gode tips, hvis vi finner noen.

Foreløpig har jeg disse:

-avokado

-røkt laks

-valnøtter

-helmelk (hvis man ikke tar den helt ut og går for fløte)

-seterrømme (på alt!)

Elle_liten: En venninne av meg måtte drikke sånn shake fra helsekost for å gå opp i vekt. Hun slet også etter å ha fått barn. Kanskje du kan høre på helsekosten? Spiser du regelmessige måltid? Det er viktig å spise regelmessig.

Har testet sånn shake en gang. Hvis vi snakker om d samme, så er d nesten like ille som fløte-kur. Smaker mel m (sjokolade/jordbær-) smak. Men får vel prøve d igjen, hvis jeg ikke finner noe bedre.

Skrevet

Lille babyen min sliter med vekta han og. Opp bare 130 gram på 2 uker. Det er litt lite ja. 4,5 mnd snart og bare 6380 gram :sukk:

Skrevet

Soving på dagtid ja...

Lillegutt sover to dupper på ca 1- 1,5 timer og enten en eller to dupper på ettermiddagen, men de varer bare en halvtime.

Så sover han for kvelden i åttetiden, med pupp rundt midnatt og en til i løpet av natten.

Hvordan gjør dere det hvis man skal få dem i seng tidligere enn åtte? Synes det er litt vanskelig å liksom holde han oppe når jeg ser at lillegutt gnir seg i øynene som bare det på ettermiddagen...

Skrevet

Vi legger han rundt 18.30 vi. Da er han trøtt og det er for sent for dupp.

Skrevet

Fælt så sylfider dere er da! :fnise:

Neida, det er sikkert ikke morro å bare rase ned i vekt, men for en som ikke raser hverken i den ene aller andre retningen, høres det unektelig litt forlokkende ut... :sjenert:

Nå har jeg ikke veid meg på en måned, men innbiller meg at jeg ligger rundt 60 kg og er ca 170 høy. Er forsåvidt fornøyd med fasongen etter to barn, trenger bare å stramme opp litt.

Blir ikke helt fortrolig med ammepuppene- syns de ødelegger looken min. Jeg har aldri ønsket meg store pupper, liker en diskret utringning. Nå føler jeg meg vulgær i V-hals gensere.. Men men.

Her sover veslegutt ca 3 ganger i løpet av dagen. Alt fra 3 timer til 45 minutt og endelig legging for kvelden skjer rundt 21 tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...