Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere vært på babysvømming? Jeg har så lyst til å dra i bassenget med lillemann, men har ikke funnet noen oppslag eller info om babysvømming her. Bor i en by, så det er litt rart, menmen. Det er da ikke varmt nok i vanlige basseng? :klø: Har et fem minutter unna, men jeg synes jo det er så kaaaldt i vanlige basseng...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal på babysvømming 23. august. Det er anbefalt at temperaturen er på ca 32 grader i bassenget.

Skrevet

Jeg har også lyst til å dra på babysvømming. Svømmehallen her har i alle fall et varmt og et kaldt basseng, så babysvømminga foregår i det varme.

Skrevet

Haha, fant ut nå at de har babysvømmingpå mandager i oppvarmet basseng nede i byen. Det må prøves. :)

Skrevet

Jeg sendte påmeldingsskjema på nettet for babysvømming her for en stund siden, men har ikke hørt noe mer fra dem. Må purre. Synes det var litt dyrt (1400kr for 10 ganger), men er jo verdt det. Det er meningen det skal være en pappaaktivitet da.

Skrevet

Jeg var på babysvømming med storebror, men endte med å ikke delta alle gangene da det var midt i sovingen hans og vinteren og slafs ikke var så innbydende å ta seg ut til...

Har lyst til å prøve igjen med maisen.

Skrevet

Vi var og på babysvømming med storebror, men så elendig som opplegget var orker jeg ikke en gang til. Da drar vi heller på egen hånd. betaler ikke 1400 kr en gang til for å flyte babyen rundt i bassenget og sprute vann i panna på han for så å dukke han under et lite øyeblikk (vannet i panna får han til å lukke så han ikke får vann i halsen)

Skrevet

Vi skal også på babysvømming med lillegutt. Heldigvis er det svømming på dagtid slik at det ikke går utover leggerutinene vi nå har kommet inn i på kvelden (et kurs her som også går kveldstid)...

Gleder oss masse til det - så vi øver oss litt i badekaret da, med litt vann i ansiktet o.l

Skrevet

Er det bare her man ikke melder seg på? :klø: Vi bare møter opp vi, og betaler når vi kommer. Jeg kunne aldri tenkt meg å binde meg til ti runder. Er det ikke noe særlig gidder vi sikkert ikke å gå ofte. Da tar vi heller med lillemann i bassenget på egen hånd. :)

Skrevet

Jeg undersøkte for babysvømming her.. Påmeldingsfristen hadde gått ut da. Men meldte oss på likevel. Neste kurs begynte ikke før i mars og da er han for gammel for det. Koster 1500 kr for 13 timer her. Vet ikke om det er "bra" eller ikke her da, men litt av vitsen (for meg i alle fall) er jo å treffe andre med baby også da.

Skrevet

Jeg holder på å bli gal. Han sover jo ikke om natta lenger!!! Han er kommet inn i en skikkelig rytme nå, man kan stille klokka etter ham... Jeg la ham klokka sju i går, han sovna klokka åtte. Og var våken 24, 2, 4, 05:30 og 06:30. Til slutt måtte vi bare stå opp. Jeg får jo ikke sove, jeg blir sprøøø... hva i all verden kan vi gjøre??

Skrevet

Kanskje på tid å prøve eget rom på lillegutt, Trampe? Verdt et forsøk i hvertfall. Husker vi prøvde med storebror da han var fem mnd. Det gikk ikke og vi tok ham inn til oss igjen. En mnd senere var han klar.

Nå sitter jeg i treningsklær og ammer snuppa før jeg putter henne i vognen og jogger ned til treningssenteret.

Skrevet

Vi skal prøve nå, Murmel. Så snart broren min har hentet kaninen som bor på barnerommet, og kommet med en sengbenk som skal stå der. Jeg må ha noe å ligge på/sitte på når jeg ammer, jeg nekter å sette inn en kjøkkenstol der. Så forhåpentligvis etter helga prøver vi... og om han ikke blir bedre (dvs våkner fem ganger hver natt uansett) flytter vi ham inn igjen ei stund.

Storebror var ikke klar? Roet han seg ikke ned der da, eller?

Skrevet

Her sov hvertfall lillegutt MYE bedre så fort han kom på eget rom. Var bare noen få uker gammel han da, men han stortrivdes med det fra første stund. Er ganske var for lyder når han sover, til og med snorking og snuing i senga av oss. Han sover jo veldig godt enda han da, kanskje det er nettopp fordi han har eget rom? Han sover hvertfall straks dårligere når han må ligge på samme rom som oss når vi er på ferie osv, men det kan jo være fordi det er nye steder og ny seng også da.

Skrevet

Vi samsover størsteparten av natten vi da. Som oftest er det bare jeg som ikke får sove pga liten plass i sengen. I dag kom pus opp i senge også og la seg oppe ved hodeputen min. Snuppa ligger i puppehøyde, og ligger derfor litt lenger nede i sengen. Så pus lå rett over hodet hennes. De lå så fint så, men jeg klarte jo ikke å slappe av fordi jeg var bekymret for at snuppa skulle sprelle og pus skulle leke..

Skrevet

Vi samsover litt vi også, men det er stort sett fordi jeg slokner helt under amming nummer tre eller fire i løpet av natta. Men han ligger urolig, kaster på seg og lager lyder, så det er ikke så mye soving på meg.

Skrevet

Junior sover ganske bra om natta. Men det hender han ligger veldig urolig, slik at jeg til stadighet må opp og gi ham smokken. Det er ikke sånn at han våkner skikkelig, men ligger og vrir seg og ynker seg i halvsøvne. Så snart han får smokken roer han seg øyeblikkelig. Men det er noen netter innimellom der jeg sikkert er oppe 10-12 ganger, og det må jeg innrømme at er slitsomt. Men jeg klarer ikke å la være heller, for jeg våkner jo av hver minste lyd. Det er ikke aktuelt å legge ham på eget rom enda, det er nok for tidlig. Iallfall for meg.. :sjenert:

Men stort sett sover han veldig bra. Han legger seg en gang mellom halv åtte og ni (helst sånn i åtte-tida), og sover helt til alt mellom fire og syv før han skal ha mat. Så er det morgen alt fra syv til halv ni. :)

Junior kan imidlertid tøyse en del når han skal legge seg, for det har han IKKE lyst til. Det er ikke det at han skriker så mye, men han ligger og maser en del. Men jeg er streng på regelen om at han ikke skal opp av senga dersom han først har blitt lagt. Tror han begynner å forstå det nå, men han prøver seg likevel. :ler:

Dessuten skal han alltid ha hendene inni munnen, og det er jo ikke plass til både dem og smokken inni der, slik at det ender med med at han drar ut smokken gang på gang. Og da blir han sur, for man kan da ikke sove uten smokk! :fnise:

Noen ganger blir jeg da stående ved siden av og holder ham i hendene slik at han ikke skal ta smokken ut. Da sovner han nokså fort, men jeg kan jo ikke holde på sånn. håper det kun er en periode. Han klør jo noe veldig i gommene,så det er sikkert derfor.

Jeg fikk forresten den første skikkelige latteren i går (han har ledd mange ganger før altså, men ikke sånn helt tydelig). Jeg fant tilfeldigvis ut av at han har blitt kilen under armene, og da lo han godt. Det er så herlig å være mamman til Junior! Jeg storkoser meg! :rødme:

Skrevet (endret)

Vi samsover ikke. Vi gjorde det litt i starten, og det var fordi jeg også sovnet under amming. Men Junior er avhengig av å komme opp og rape før han legger seg igjen etter mating (ellers får han så mye luft, gulper en del og blir veldig urolig), så dermed må jeg jo opp med ham uansett. Dermed legger jeg ham like godt tilbake i sin egen seng. Synes det er det beste, selv om det er veldig koselig å samsove også. :hjerte:

Endret av Bippe
Skrevet

Vi skal også på babysvømming. Det er 1615, veldig bra tidspunkt for vår del for vi må jo være med begge to. Betalt 1200 kroner for 10 ganger for den ene og 600 for den andre. Så det var jo helt klart en fordel ved å ha to like gamle barn :).

I morgen skal jeg ha dem med meg på treningssenteret hvor jeg instruerer. Skal begynne igjen om ei uke, og ettersom det er snart et år siden jeg har vært der må jeg innom å oppdatere meg. Er stor og god plass rett ved styrkerommet, så jeg satser på at de kan ligge i vogna si og se på alt som foregår. Barnepass er foreløpig uaktuelt, kan garantere at minst en blir så ugrei at jeg blir hentet rimelig kjapt.

Skrevet

Det var da svært så mange treningsfolk det var i denne klubben da... *føle seg lat*

Jaja. Jeg har sjokoladefri uke. Det er da en start.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...