Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem selger den? Må skaffe oss ei sånn nå, sånn at han venner seg til å være i den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner :klemmer:

Aventskjeene har jeg kjøpt på Rema 1000 rett og slett. Synes de er supre å mate med.

Skrevet

Ingen tenner her heller, men han har gnagd på hendene fra han var 3 mnd. Samme som storebror. Der kom tennene da han var 6 mnd så jeg er spent på hvordan det blir denne gangen.

Skrevet

Ingen tenner enda her heller. Men det er to på vei oppe :)

Har bakt pizza-horn med tacofyll i. Nam, det ble overraskende godt.

Skrevet
Hvem selger den? Må skaffe oss ei sånn nå, sånn at han venner seg til å være i den...

Tror de har Babydan i de fleste barneutstyrsbutikker... De har en sekskantet en(Park-a-Kid) med dør som også sikkert er veldig fin og kjekk, men den vanlige firkantede er mer plasseringsvennlig og glir bedre inn i stua vår hvertfall. I tillegg syns jeg den sekskantede ser litt ut som fengselsgitter, får litt grøsninger av det ;) Har ikke lyst til å føle at jeg sperrer ungen inne der liksom...

Skrevet

Bebis er omsider i seng. Godt å ha litt voksentid om kveldene...

Lekegrind må vi også skaffe oss etterhvert. Bebisen her ruller ikke så mye, men når han ligger på tepper på gulvet, sparker han borti alt i næreheten og skyver seg rundt på den måten :ler:

Tror foreldrene mine har en gind etter oss.

T. har ikke fått noen tenner ennå, men tror det er på vei. Kjenner noen kanter i overmunnen. Iflg moren min får de ofte først tenner nede, vet ikke om det stemmer da... Men synes gommene nede virker helt "tjukke", mens oppe virker det som om noe er i ferd med å bryte gjennom... Han sikler masse da, og tygger og suger på fingrene og klutene sine.

Skrevet

De aller aller fleste får tenner nede først, men det finnes jo selvfølgelig unntak.

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen, Monja!!! :bursdag::blomst:

Du verden som dere har skravlet i dag!

Vi har vært borte hele dagen her, på Jakt og Fiske dager. Jeg kjøpte meg ingenting *flink jente*, men mannen kjøpte seg fluefiskestang.

Frøkna løp rundt og var helt i hundre og var totalt utslitt når vi dro hjem. Hun sovnet i bilen og skulle ikke legge seg når vi kom hjem, så i morgen er hun nok ekstra trøtt tenker jeg. :)

Veslegutt var kjempesnill og sov seg gjennom nesten hele besøket.

Skrevet

Gleder meg til Christian sover bedre om nettene igjen. I går natt og i natt var han våken en del ganger, i tillegg kom Victoria inn og sov hos oss. Og hun ligger sååå urolig! Hadde tenkt jeg skulle sove litt når Christian sover i dag, men har litt småting jeg må prøve å få gjort også. Virker som han er litt tett i nesa, så jeg håper det går over snart. Men han sovner veldig greit om kvelden. Kanskje han kunne ligget på eget rom og i sprinkelseng, mulig det hadde hjulpet. Men det er egentlig ikke aktuelt før vi flytter, er ikke flere soverom å ta av hos mamma..

Merker ikke noe til tenner enda, men han sikler og spiser fælt på hendene sine. Ingen rulling enda heller, men det kommer vel etterhvert.

Gratulerer så mye med gårsdagen, Monja :hoppe:

Vi har også vært hos fotograf. Vi var der når Christian var 14 dager gammel. Tenkte vi skulle dit igjen neste høst. Jeg tar også ganske masse bilder. Men er litt treg til å få de inn i album.. Tror jeg har bilder fra Victoria ble født og frem til nå, så jeg har en liten jobb fremfor meg :sjenert:

Sånne avant skjeer har jeg sett på og, men ikke kjøpt enda. Hadde tenkt jeg skulle kjøpe de når jeg var på butikken sist, men da hadde de plutselig noen andre skjeer og det vil jeg ikke ha :fnise:

Har ikke funnet frem lekegrinda, for det begynner å bli så trangt hos mamma. Men Victoria hadde den fra hun var ganske lita. Var så kjekt å ha henne oppi der, for da visste jeg hvor hun var..

Nå sover lillemann, så jeg får prøve å få gjort litt og kanskje få i meg litt mat..

Skrevet

Vi har også vært hos fotograf, var det på femmåneders-dagen. Litt skuffa over fotografen, egentlig, men har ikke sett resultatet enda, så det er mulig at det ble bedre enn det føltes som :). Ellers tar vi jo endel bilder selv også, og noen av de bildene har blitt kjempefine. De fineste synes jeg egentlig er typiske øyeblikk som er vanskelig å få frem hos fotograf.

Lurer på om lillesøster snudde seg fra rygg til mage i dag. Det skjedde to ganger etter hverandre og så veldig kontrollert ut. Men storesøster har ikke gjort det enda, så det var nesten ikke så jeg trodde på det jeg så. Vi må begynne å sikre ledninger og stikkontakter i hvert fall, for det er uansett ikke lenge før begge er i full fart bortover gulvet, tenker jeg.

Har hatt en fryktelig formiddag. Det begynte egentlig i natt, hvor lillesøster var veldig urolig, endte med at jeg ammet henne, men det hjalp ingenting. Dermed har hun vært trøtt i hele dag, mens storesøster nok ble litt smitta av stemningen, for hun begynte også å hyle mens vi holdt på med grøten. Så nå sover begge to, og jeg regner med at de kommer til å sove lenge...

Skrevet

Gadd ikke legge meg Christian sov nå, for det er som regel ikke lange dubben. Selvfølgelig har han nå sovet i to timer :dåne: Typisk!! Men jeg har vært litt husmor mens han sover da.. Lagt sammen to stativer med klær og rydda bort, hengt opp to maskiner med klær, ryddet ut av oppvaskmaskinen og vasket kjøleskapet!

Der våknet han!

Skrevet

Sjokkert. Lillebror har sovet i tre timer :dåne: Må vekke han snart nå ellers kommer alle rutiner på en snurr. Han som bruker å sove 1 time max :dåne:

Vi skal til fotograf 3. oktober på babyfotografering. Smurfen ble fotografert da han var 6 mnd han og.

Skrevet

Her rulles det fra rygg til mage hele tiden. Men siden hun sjelden kommer seg fra mage til rygg ligger hun der og grynter når hun vil tilbake på ryggen... bare for å rulle tilbake til magen etter et minutt :fnise: Hun ruller på sin høyre side hver gang da.... er nok et resultat av at vi har vært så opptatt av at hun skal snu hodet mot høyre den siste måneden pga KISS.

Ingen tenner ennå, men det kommer nok snart tenker jeg...

Skrevet

Her rulles det kun mot venstre når han ligger på rygg, og mot høyre når han ligger på mage. Så han kommer seg lett fra den ene enden av stua til den andre. Jeg har plutselig fått en svært så mobil unge! :ler:

Skrevet

Barnepakke bestillt her også :)

I dag har vi gått lang tur i regnværet, herligt :regn: Gikk ned til en rema 1000 butikk men de hadde ikke avent skjeene, fant noen andre som så helt greie ut da. Kanskje jeg finner dem andre plasser.

Har også fått gjort masse husarbeid med en tilskuer i vippestol :ler:

Skrevet

Hei, jenter! Tenkte d var på tide å gi livstegn fra meg.

Har oppdatert meg litt nå. Lillegullene blir jammen meg store fort.

Vi var på 3 mnd.kontroll med lillemann 29/7. Da var han 6795gr og 65cm. Hylte som jeg aldri har hørt før da han fikk sprøytene, men d gikk fort over og duppa da han fikk trøste-pupp.

Nå ser det ut som om vi snart må slutte med vognbagen. Han begynner å få dårlig plass. Det var litt tidligere enn jeg hadde regnet med. Hadde vært kjekt om han kunne ha brukt den litt lengre. Skal ut og reise i slutten av mnd og hadde vært fint å kunne bruke den som seng, men ser ut som om d ikke går....

Nå er det en liten sur kar i vugga her. Får komme sterkere tilbake senere...

Skrevet

Hei på dere!

I dag rullet maisen fra mage til rygg, men det er liksom ikke ordentlig rulling da de er så tunge i hodet at de bare vipper over :fnise:

Nå sitter hun i vippestolen og ser på OL :ler:. Jeg har første pc-tid i dag, mannen har jobbet hjemme og jeg har fartet rundt med bilen.

Skrevet

For ett år siden testet jeg positivt med maisen :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...